Panasonik plazma vs led

Data: 2012-05-15 12:25:40
Autor: 4CX250
Panasonik plazma vs led
Byłem już ze trzy razy w sklepie po TV i za każdym razem nic nie kupiłem.
Wczoraj znów zagwozdka wyszła. Poszedłem po  Panasonic LED Viera TX-L37E30 za 2390zł ale okazało się że mają w dobrej cenie plazmę Panasonic TX-P42G30E za 2490.
Plusy minusy.
37" o połowę niższe zużycie prądu, lepiej dopasowany rozmiarem, 200Hz, tańszy o stówę ale za to wyraźnie gorszy obraz, zwłaszcza kolory, za to w dzień pod słońce da się oglądać.
42" lepsza zdecydowanie jakość obrazu (brązowy kolor kawy był brązowy a nie czarnoczerwony), 600Hz, brak ograniczeń kątowych ale za to ciemniejszy obraz, szyba odbijająca przez co gorzej pod słońce (u mnie tak będzie ustawiony)
Jakość obrazu mnie mocno rajcuje w plaźmie ale mam też obawy co do samej technologii. Kilka osób w sklepach zgodnie twierdzi że żywotność plazmy to tak przez pół w stosunku do LED gdzie producent zakłada 10 lat, 4 godziny na dobę.
I co kupić?

Marek

Data: 2012-05-15 03:49:35
Autor: Kris
Panasonik plazma vs led
W dniu wtorek, 15 maja 2012 12:25:40 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
dobďż˝.
I co kupiďż˝?

Tu zasada jest prosta- usatl ile chcesz wydac na telewizor i kup najwiekszy w tej cenie.
W dzisiejszych czasach marka ma mniejsze znaczenia.
42 calowy kupisz w okolicach 1500 zł pewnie już za 2500 dostaniesz juz spokojnie 50calowy telewizor.
Popatrz w sklepie co się Tobie podoba, nie słuychaj gadki sperzedawców- oni sprzedaja to na co maja akurat nacisk od przełożonych.
Ja polecam Samsunga akurat, mamy w rodzinie kilka telewizorów i innego sprzętu tej firmy i odpukac żadnych problemów.

Data: 2012-05-15 13:50:17
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
Kris nabazgrał(a):

[...]

W moim u rodziców po poaru latach padło zasilanie ... naprawa 200zł  ale 42" po naprawie dalej śmiga ...

Data: 2012-05-15 14:10:57
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-15 12:49,  *Kris* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Ja polecam Samsunga akurat, mamy w rodzinie kilka telewizorów i innego sprzętu tej firmy i odpukac żadnych problemów.

Zdecydowanie nie zaszkodzi odpukać ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-15 14:12:37
Autor: Hikikomori Mint
Panasonik plazma vs led
On 15.05.2012 14:10, Mirek Ptak wrote:
Dnia 2012-05-15 12:49, *Kris* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Ja polecam Samsunga akurat, mamy w rodzinie kilka telewizorĂłw i innego
sprzętu tej firmy i odpukac żadnych problemów.

Zdecydowanie nie zaszkodzi odpukać ;)

a jak lakier odskoczy? ;)

Data: 2012-05-15 14:23:47
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-15 14:12,  *Hikikomori Mint* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Odpukuje się w niemalowane :-P

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-15 12:27:29
Autor: 4CX250
Panasonic oczywiście
:)

Data: 2012-05-15 12:41:55
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-15 12:25, 4CX250 pisze:
[...]

ja podoba Ci się bardziej plazma  - to plazma.
tym bardziej, że panasonic to najlepszy wybór.
ja mam dwa lcd-ki i jestem zadowolony, ale lcd
panasonic`a nigdy na kolana nie powalały.
dlatego uważam iż zdecydowanie nastawili się na plazmę.
w niedługim czasie, dwóch moich znajomych kupiło plazmy
panasonic 42 cale w cenie ok. 3000 i obraz jest na prawdę
super. modeli nie pamiętam, myślę że ten co oglądałeś
mógł nie mieć np. internetu, choć nie koniecznie.
na to co gadają w sklepach nie zwracaj uwagi.
99% sprzedawców nie ma pojęcia większego o tym co sprzedaje.
wszystko co paplają to głównie ze szkoleń, a chwalą
to co muszą sprzedać lub to na czym mają największą przebitkę.
co do żywotności - nawet jak przeżyje 5, 6 lat, to i tak
będziesz chciał go po takim czasie wymienić na inny.
to nie te czasy, kiedy tv kupowało się na 10-15 lat,
za szybko się to zmienia.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-15 12:55:50
Autor: 4CX250
Panasonik plazma vs led
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4fb23302$1news.home.net.pl...

myślę że ten co oglądałeś
mógł nie mieć np. internetu, choć nie koniecznie.

No akurat ten model posiada gniazdo ethernet.

Wyczytałem miedzy czasie że żywotność panasonica plazmy to około 100tys godzin. Nawet gdyby to było 24/dobę włączone daje ponad 10 lat, więc tu się uspokoiłem.

Marek

Data: 2012-05-15 13:42:05
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-15 12:55, 4CX250 pisze:
No akurat ten model posiada gniazdo ethernet.

to wiem, ma dlna. nie doczytałem czy ma wszystkie serwisy

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-15 14:10:02
Autor: Hikikomori Mint
Panasonik plazma vs led
Podlacze sie tutaj z pytaniem: jak na plazmie wyglada obraz z komputera? Bo na LCD swietnie, da sie pisac, czytac itp.
Ale poniewaz komputer glownie do grania i filmow, a to pisanie to tylko czasem, zeby cos na szybko poprawic, to moze plazma?
Pomijajac, ze oprocz PC podpieta bylaby konsola z bluerayem (tam tez jest tekstowo obrazkowe menu) oraz odtwarzacz dvd.
Moze wymienie swojego LCD na Plazme, skoro glownie gram i ogladam w tym miejscu?
Hm?

Data: 2012-05-15 14:52:33
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
Hikikomori Mint nabazgrał(a):

[...]

I ci się plazma zacznie wypalać w miejscach statycznych .. nie polecam ..

Data: 2012-05-17 23:43:19
Autor: VSS
Panasonik plazma vs led
obudź się albo przestań czytac bajki. regularnie uzywam 50" plazmy panasonica jako monitora do kompa i nie zauważam jakikolwiek objawów wypalania się plazmy.

--
VSS

Data: 2012-05-18 11:57:15
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
VSS nabazgrał(a):

obudź się albo przestań czytac bajki. regularnie uzywam 50" plazmy panasonica jako monitora do kompa i nie zauważam jakikolwiek objawów wypalania się plazmy.

Samsung 55" widać duchy  po odpaleniu PS3 więc nie gadaj :)

Data: 2012-05-18 12:31:29
Autor: Hikikomori Mint
Panasonik plazma vs led
On 18.05.2012 11:57, Chris wrote:
VSS nabazgrał(a):

obudź się albo przestań czytac bajki. regularnie uzywam 50" plazmy
panasonica jako monitora do kompa i nie zauwaĹźam jakikolwiek objawĂłw
wypalania się plazmy.

Samsung 55" widać duchy po odpaleniu PS3 więc nie gadaj :)

Widac ksiedza nie wpuszczasz ;)

--
Polacy, nic się nie stało... Mamy EURO, nie mamy kolejnych firm.
http://www.weszlo.com/news/10511-Firmy_padaja_a_rzad_robi_propagandowa_szopke http://biznes.onet.pl/wideo/upadlo-juz-300-polskich-firm,76784,w.html

Data: 2012-05-18 13:32:56
Autor: 4CX250
Panasonik plazma vs led
Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości news:jp5bhu$t68$1inews.gazeta.pl...
[...]

Skropić telewizor porządnie wodą święconą musisz.

Marek

Data: 2012-05-18 13:59:44
Autor: Hikikomori Mint
Panasonik plazma vs led
On 18.05.2012 13:32, 4CX250 wrote:
[...]

a swienty obrazek pojawi ci sie pod szklem, relikwie na balkon wystawisz, na obrusiku piekniejacym i babinki modly i raraty rabaty i tataty odprawia u twych progĂłw ;)

Data: 2012-05-18 14:27:41
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
[...]

Ciekawe jak bym odpalił Diablo 3 teraz na TV :)

Data: 2012-05-18 14:42:48
Autor: Hikikomori Mint
Panasonik plazma vs led
[...]

łolaboga :)

kupiles? udalo ci sie? :)

Data: 2012-05-18 14:48:04
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
[...]

Bez problemu :) i to na drugi dzień wersję kolekcjonerską we cenie obecnych zwykłych na allegro :)

Data: 2012-05-18 14:54:15
Autor: Hikikomori Mint
Panasonik plazma vs led
On 18.05.2012 14:48, Chris wrote:

Bez problemu :) i to na drugi dzień wersję kolekcjonerską we cenie
obecnych zwykłych na allegro :)

Luzak :)
Ja D3 odpuszczam, nigdy fanem nie bylem.
Z diabolicznych to Doom3 :)

Ale chyba za to kupie max payne 3 niebawem :)

--
Polacy, nic się nie stało... Mamy EURO, nie mamy kolejnych firm.
http://www.weszlo.com/news/10511-Firmy_padaja_a_rzad_robi_propagandowa_szopke http://biznes.onet.pl/wideo/upadlo-juz-300-polskich-firm,76784,w.html
lem

Data: 2012-05-18 15:24:45
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
Hikikomori Mint nabazgrał(a):

On 18.05.2012 14:48, Chris wrote:
Bez problemu :) i to na drugi dzień wersję kolekcjonerską we cenie
obecnych zwykłych na allegro :)
Luzak :)

Jeden z głównych dystrybuorów gier jest własnością naszej firmy :)

Ja D3 odpuszczam, nigdy fanem nie bylem.

Ja tam lubię właśnie ten klimat gier ...

Z diabolicznych to Doom3 :)

Wolałem U i UT  :)

Ale chyba za to kupie max payne 3 niebawem :)

Tego typu gierki to na jeden dzień max 2 dni ....

Data: 2012-05-18 15:27:45
Autor: Hikikomori Mint
Panasonik plazma vs led
On 18.05.2012 15:24, Chris wrote:

Jeden z głównych dystrybuorów gier jest własnością naszej firmy :)

Co musze zrobic, zeby u Was pracowac? :D

Ja D3 odpuszczam, nigdy fanem nie bylem.

Ja tam lubię właśnie ten klimat gier ...

Kurde, poogladalem kilka gameplaji na jutubie i zaczelo mnie wkrecac :)

Ale chyba za to kupie max payne 3 niebawem :)

Tego typu gierki to na jeden dzień max 2 dni ....

no wlasnie, na weekend :)

Data: 2012-05-18 15:40:34
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
Hikikomori Mint nabazgrał(a):

On 18.05.2012 15:24, Chris wrote:
Jeden z głównych dystrybuorów gier jest własnością naszej firmy :)
Co musze zrobic, zeby u Was pracowac? :D

hehe nie wiem .. złożyć CV :)

Ja D3 odpuszczam, nigdy fanem nie bylem.
Ja tam lubię właśnie ten klimat gier ...
Kurde, poogladalem kilka gameplaji na jutubie i zaczelo mnie wkrecac :)

Fajne jest i wciąga, do tego nie grasz sam (chyba że chcesz) tylko w grupce często znajomych i weselej podczas gry :)

Ale chyba za to kupie max payne 3 niebawem :)
Tego typu gierki to na jeden dzień max 2 dni ....
no wlasnie, na weekend :)

Na weekend to się bierze wydanie Skidrow :)

Data: 2012-05-18 18:30:22
Autor: Hikikomori Mint
Panasonik plazma vs led
On 18.05.2012 15:40, Chris wrote:
Hikikomori Mint nabazgrał(a):

On 18.05.2012 15:24, Chris wrote:
Jeden z głównych dystrybuorów gier jest własnością naszej firmy :)
Co musze zrobic, zeby u Was pracowac? :D

hehe nie wiem .. złożyć CV :)

i bylbym w stercie milion pińcet CV co dostaliscie od poczatku maja?
dziekuje, to ja sobie wole dalej cichutko swoje wlasne male rozkrecac ;)

Kurde, poogladalem kilka gameplaji na jutubie i zaczelo mnie wkrecac :)

Fajne jest i wciąga, do tego nie grasz sam (chyba że chcesz) tylko w
grupce często znajomych i weselej podczas gry :)

Podjudzasz ;P

Data: 2012-05-19 09:48:01
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
[...]

co Ty porównujesz samsunga do panasonica?
w plazmach tylko panasonic się liczy, po tym jak pioneer
się wycofał

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-15 15:14:57
Autor: boxfish
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-15 12:25, 4CX250 pisze:

- wszelkie 200 czy 600 Hz sobie odpuśc, po jakimś czasie sam zauwazysz że nie są potrzebne najbardziej marketingowcom

- kolory LCD zazwyczaj to kwestia regulacji choć fakt że plazma ma paletę zdecydowanie bogatszą (z zasady)

- jak dożo komputera to lepszy będzie LCD
- jak oglądanie w ciągu dnia, przy intensywnym świetle to LCD

Ja sprawdziłbym jeszcze ilość wejść/wyjść i wyposażenie bo wielu moich znajomych "średnio" zorientowanych poszło kupić tv 40 a wróciło z 50 "bo była super promocja" a potem lament że nie ma smart tv, że mało wejść że bidny jakiś

Data: 2012-05-15 15:54:02
Autor: 4CX250
Panasonik plazma vs led
No dobra. Już go kupiłem, tzn plazmę tą http://www.nokaut.pl/telewizory/plazma-panasonic-tx-p42g30e.html#ProductDetailedInfo
Kupiony w sklepie na miejscu. Mam 3 dni aby go przetestować.

Marek

Data: 2012-05-18 15:06:04
Autor: Kasa przyjmie
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-15 15:54, 4CX250 pisze:
[...]

Jedyny test dla plazmy to zostawic na stabilnym obrazie i wylaczyc wieczorem widac wyraznie co jest warta.

Podlacz pod komputer na kilka godzin z jakims wyraznym rysunkiem sprawdz czy zostaje poswiata .

Data: 2012-05-19 09:49:16
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
On 18.05.2012 15:06, Kasa przyjmie wrote:

Jedyny test dla plazmy to zostawic na stabilnym obrazie i wylaczyc
wieczorem widac wyraznie co jest warta.

Podlacz pod komputer na kilka godzin z jakims wyraznym rysunkiem sprawdz
czy zostaje poswiata .

a myślisz, że na lcd nie ma czegoś takiego?

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-19 10:43:46
Autor: Kasa przyjmie
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-19 09:49, pawell32 pisze:
[...]

Co ty pierdolisz ????

Data: 2012-05-19 08:55:51
Autor: bufi
Panasonik plazma vs led
Kasa przyjmie wrote:

> a myślisz, że na lcd nie ma czegoś takiego?

Dobrze gada. To ty sie tu ladnie przedstawiles.

p.

Data: 2012-05-19 10:57:03
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
On 19.05.2012 10:43, Kasa przyjmie wrote:

Podlacz pod komputer na kilka godzin z jakims wyraznym rysunkiem sprawdz
czy zostaje poswiata .

a myślisz, że na lcd nie ma czegoś takiego?

Co ty pierdolisz ????

jeszcze do góry sikasz mi mało widziałeś.
jakbym nie sprzedał, to zrobiłbym fotkę z monitora
philips (matryca lg) jak odbijały mi się napisy.
albo logo stacji na niektórych tv.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-19 11:18:09
Autor: Kasa przyjmie
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-19 10:57, pawell32 pisze:
[...]

No to niezwykle ciekawe zjawisko w LCD.

Data: 2012-05-20 10:57:12
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
On 19.05.2012 11:18, Kasa przyjmie wrote:

jeszcze do góry sikasz mi mało widziałeś.
jakbym nie sprzedał, to zrobiłbym fotkę z monitora
philips (matryca lg) jak odbijały mi się napisy.
albo logo stacji na niektórych tv.

No to niezwykle ciekawe zjawisko w LCD.

no

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-19 11:55:33
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fb7507c$1@news.home.net.pl...
[...]

LOL !!!
W sensie, że piksele przestają działać?
Czy ze świecą bez podświetlenia? ;-)

Data: 2012-05-20 10:52:14
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
On 19.05.2012 11:55, Cavallino wrote:

LOL !!!
W sensie, że piksele przestają działać?
Czy ze świecą bez podświetlenia? ;-)

oooooooooo, następny.
hi, hi

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-20 11:18:56
Autor: Kasa przyjmie
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-20 10:52, pawell32 pisze:
[...]

Ty widziales kiedykolwiek dzialajacy TV plazmowy dluzej niz przez minute ?
Chyba raczej nie bo wypisujesz bzdury, w TV plazmowym z racji budowy od zawsze jest problem z wypalaniem pikseli i poswiata. W nowszych wystepuja mrowki ktore sa dla laika i kompletnego niezauwazalne .To jest zjawisko tzw rotacji pikseli ktore mialo niby zapobiegac wypalaniu.

Data: 2012-05-20 11:49:30
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
On 20.05.2012 11:18, Kasa przyjmie wrote:

[...]

raczej to Ty naucz się czytać ze zwrozumieniem.

tak dla Twojej wiadomoćci. widuję plazmy, na których nie trzeba
wyświetlać stałych obrazów dłużej niż kilka minut by dostrzec
poświatę, a także takie, w kŧórych w ogóle jest niewidoczna.
ostatnim zdaniem dałem do zrozumienia iż są właśnie plazmy,
w których to zjawisko jest nie zauważalne, jak i są kiepskie
lcd, rzekomo w których nie ma prawa coś podobnego wystąpić,
a występuje.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-20 12:22:07
Autor: Kasa przyjmie
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-20 11:49, pawell32 pisze:
[...]

A co swieci w LCD po wylaczeniu zasilania ?
Swietlowki ?

Data: 2012-05-20 12:36:17
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
On 20.05.2012 12:22, Kasa przyjmie wrote:

A co swieci w LCD po wylaczeniu zasilania ?
Swietlowki ?

świetliki.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-20 12:43:50
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fb8c921@news.home.net.pl...
On 20.05.2012 12:22, Kasa przyjmie wrote:

A co swieci w LCD po wylaczeniu zasilania ?
Swietlowki ?

świetliki.

Tak, to by było jedyne sensowne wytłumaczenie zjawiska, które zgodnie z prawami fizyki nie może zajść w lcd.
A skąd się one wzięły w Twoim tv?

Data: 2012-05-20 12:48:48
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
On 20.05.2012 12:43, Cavallino wrote:

Tak, to by było jedyne sensowne wytłumaczenie zjawiska, które zgodnie z
prawami fizyki nie może zajść w lcd.
A skąd się one wzięły w Twoim tv?

a to ja napisałem, że to w moim??
i pouczasz innych o czytanie ze zrozumieniem.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-20 12:50:05
Autor: Kasa przyjmie
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-20 12:48, pawell32 pisze:
[...]

W LCD max co mozesz zobaczyc to 5ms ba taka ma bezwladnosc

Data: 2012-05-20 13:17:19
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Kasa przyjmie" <igor@b.c> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpai8p$9l5$1@news.dialog.net.pl...
[...]

Dokładnie tak.
Do tego podświetlenie wyłącza się pewnie trochę dłużej, ale to wszystko.
Reszta to co najwyżej obraz, który pozostał w mózgu, a nie na ekranie tv.

Data: 2012-05-20 12:15:50
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fb8b0be$1@news.home.net.pl...
[...]

No to ładnie wytłumaczyłeś co niby miałoby świecić w LCD po wyłączeniu zasilania.....

Data: 2012-05-20 12:24:52
Autor: Kasa przyjmie
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-20 12:21, pawell32 pisze:
On 20.05.2012 12:15, Cavallino wrote:

No to ładnie wytłumaczyłeś co niby miałoby świecić w LCD po wyłączeniu
zasilania.....

gratuluję, bo ja widziałem że lcd świeci.
wszystkie jakie widziałem są podświetlane!

No sa i co po wylaczeniu swietlowki widzisz poswiate na ekranie ostatniego obrazu ?

Data: 2012-05-20 12:35:29
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
On 20.05.2012 12:24, Kasa przyjmie wrote:

No sa i co po wylaczeniu swietlowki widzisz poswiate na ekranie
ostatniego obrazu ?

ufff...

nie, widzę np. napisy na każdym innym tle, albo prościej logo tvn
na polonii.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-20 12:40:33
Autor: Kasa przyjmie
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-20 12:35, pawell32 pisze:
[...]

Ty juz nie pal tego swinstwa to moze przestaniesz widziec duchy.

Data: 2012-05-20 12:42:48
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fb8c8f1$1@news.home.net.pl...
[...]

Jak długo?
I jak bardzo jesteś przekonany, że to nie jest widok wyłącznie w Twoim mózgu?

Data: 2012-05-20 12:49:30
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
On 20.05.2012 12:42, Cavallino wrote:

Jak długo?
I jak bardzo jesteś przekonany, że to nie jest widok wyłącznie w Twoim
mózgu?

PLONK

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-20 13:19:07
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fb8cc3a$1@news.home.net.pl...
On 20.05.2012 12:42, Cavallino wrote:

Jak długo?
I jak bardzo jesteś przekonany, że to nie jest widok wyłącznie w Twoim
mózgu?

PLONK

Czyli pewnie po prostu nie zrozumiałeś przekazu, bo bulwersować się naprawdę nie było czym.

Data: 2012-05-20 12:25:56
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
On 20.05.2012 12:15, Cavallino wrote:
No to ładnie wytłumaczyłeś co niby miałoby świecić w LCD po wyłączeniu
zasilania.....

gratuluję, bo ja nie wiedziałem że lcd świeci.

Data: 2012-05-20 12:41:40
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fb8c6b4@news.home.net.pl...
[...]

No i dlatego pytam co świeci na Twoim po wyłączeniu podświetlenia.

Data: 2012-05-20 12:24:50
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
On 19.05.2012 11:55, Cavallino wrote:

W sensie, że piksele przestają działać?

działają, tylko jakby inaczej ;-)
mówiąc ściślej - zostają czytelne ślady po poprzednich statycznych obrazach.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-20 12:40:49
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fb8c672$1@news.home.net.pl...
On 19.05.2012 11:55, Cavallino wrote:

W sensie, że piksele przestają działać?

działają, tylko jakby inaczej ;-)
mówiąc ściślej - zostają czytelne ślady po poprzednich statycznych obrazach.

Na zawsze? ;-)
Czy dopóki świetlówki (lub ledy) nie zgasną?

Data: 2012-05-20 10:54:46
Autor: bufi
Panasonik plazma vs led
Cavallino wrote:

> mówiąc ściślej - zostają czytelne ślady po poprzednich statycznych
> obrazach.

Na zawsze? ;-)
Czy dopóki świetlówki (lub ledy) nie zgasną?

A jak czesto ogladasz TV wylaczony z pradu?

P.

Data: 2012-05-21 09:14:32
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-20 12:40,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Nie, jak ponownie włączysz lub po prostu przełączysz na inny obraz:
http://www.ehow.com/how_7251249_fix-burnt_in-image-lcd-hdtv.html

Sprawa jest znana, choć trudna do znalezienia, bo rzeczywiście większość linków prowadzi do wypaleń na plazmach.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-21 09:24:02
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-21 09:14, Mirek Ptak pisze:

[...]

i o to właśnie chodziło

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-21 09:37:46
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fb9ed9a$1@news.home.net.pl...
[...]

A jak zamkniesz oczy, to logo tvn też widzisz przez jakiś czas, czy nie? ;-)
Tego samego typu potężny problem.....

Data: 2012-05-21 09:36:40
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpcq4s$og7$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Cały czas aktualne pozostaje pytanie - na jak długo?
Aż się piksele nie zdążą ponownie ustawić?

I w czym to może stanowić problem, w przeciwieństwie do plazmy czy crt, gdzie wypalenia mogą zostać na stałe?

Data: 2012-05-21 12:50:22
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-21 09:36,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

I w czym to może stanowić problem, w przeciwieństwie do plazmy czy crt,
gdzie wypalenia mogą zostać na stałe?

Tego nie wiem. Spotkałem się z LCD z trwałym "wypaleniem", ale to był egzemplarz ekstremalny, bo chodziła na nim kilka lat wizualizacja procesu w fabryce - elementy interfejsu już na nim zostały.

Co do plazm tez nie jest tak źle jak dawniej. Trzeba się naprawdę starać o taki efekt na stałe - ostatnio widziałem coś takiego na jakiejś dużej 55-60" plazmie (a jakże - samsung) z ekspozycji w RTV Euro AGD po kilku dniach widziałem (zakładam, że to był ten sam egzemplarz, ale 100% pewności nie mam) już bez powidoków.

pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-21 12:21:51
Autor: Waldek Godel
Panasonik plazma vs led
Dnia Mon, 21 May 2012 12:50:22 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

[...]

W pierwszych tygodniach eksploatacji wcale się nie trzeba aż tak bardzo
starać. No i to wciąż nie są jedyne wady plazm.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2012-05-21 13:41:32
Autor: 4CX250
Panasonik plazma vs led
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:p3b0pc483mmx.dlglepper.institute.com...
[...]

Wszystko ma swoje wady.

Marek

Data: 2012-05-21 13:14:24
Autor: Waldek Godel
Panasonik plazma vs led
Dnia Mon, 21 May 2012 13:41:32 +0200, 4CX250 napisał(a):

W pierwszych tygodniach eksploatacji wcale się nie trzeba aż tak bardzo
starać.
No i to wciąż nie są jedyne wady plazm.

Wszystko ma swoje wady.

Ale wady plazm są dosyć bolesne - np. pradożerność i delikatność w
transporcie. Wad LCD (np. tej legendarnej rzekomo słabej czerni) większość
osób nie zauważy.

Tak, wiem, zwolennicy plazm zaraz wyskoczą, że prądożerność plazm znacznie
spadła. To prawda. Tylko nigdy, ale to nigdy nie zauważą, że w tym samym
czasie prądożerność LCD spadła równie dramatycznie a nawet i bardziej.
Modele sprzed 5-6 lat brały odpowiednio - 400-500 W plazma i 250 W LCD-CFL
dla rozmiarów 42-50 cali i pełnym podświetleniu LCD.
Od tego czasu pobór prądu plazm spadl do 200-300 W, czyli o połowę. Very
impressive. Plazmy pobierają już tyle prądu, co LCD. Tak można przeczytać
na prawie każdym forum o HDTV
Nikt się nie zająknie, że LCD CFL z automatyczną regulacją podświetlenia
pobiera średnio nie 250 a 150 W, a aktualne modele LCD z podświetleniem
LED, zwlaszcza krawędziowym pobierają np. 70 W
RELATYWNY pobór prądu przez plazmy w takiej sytuacji wzrósł. Po 5 lat temu
pobierały dwa razy więcej niż analogiczny LCD, a teraz już prawie 4 razy
więcej.
A gdzie jeszcze inne różnice? Np. w grubości LCD-LED a plazmy..

Data: 2012-05-21 14:25:13
Autor: 4CX250
Panasonik plazma vs led
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1k9qxnx35pbgh.dlglepper.institute.com...
[...]

A to ciekawe co piszesz, gdyż delikatnośc na uszkodzenia to akurat cecha tych drugich.

Tak, wiem, zwolennicy plazm zaraz wyskoczą, że prądożerność plazm znacznie
spadła.

Mnie prądożernośc aż tak bardzo nie irytuje.

A gdzie jeszcze inne różnice? Np. w grubości LCD-LED a plazmy..

A to już wogóle mnie nie irytuje.

Data: 2012-05-21 13:29:35
Autor: Waldek Godel
Panasonik plazma vs led
Dnia Mon, 21 May 2012 14:25:13 +0200, 4CX250 napisał(a):

A to ciekawe co piszesz, gdyż delikatnośc na uszkodzenia to akurat cecha tych drugich.

Serio? To zobacz sobie które z nich mogą np. być transportowane tylko w
jednej pozycji

Mnie prądożernośc aż tak bardzo nie irytuje.

Jak zaczniesz płacić za prąd ;-) albo mieć dzieci które dużo oglądają
bajki, to zacznie.
A gdzie jeszcze inne różnice? Np. w grubości LCD-LED a plazmy..

A to już wogóle mnie nie irytuje.

Jak zobaczysz kiedyś ładnie zrobioną instalację z cienkim LCD powieszonym
płasko na ścianie i resztą sprzętu ładnie schowaną w szafce, to zacznie.
No chyba, że masz do dyspozycji dom 300 m2 na dwie osoby, to trochę zmienia
postać rzeczy. Ale nie każdy ma takie warunki.

Data: 2012-05-21 14:50:20
Autor: 4CX250
Panasonik plazma vs led
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:zeeilq9kkpnd.dlglepper.institute.com...

Jak zaczniesz płacić za prąd ;-) albo mieć dzieci które dużo oglądają
bajki, to zacznie.

Dzieciaki (prawie dorosłe) każdy z nich mają swój mały TV w swoim pokoju i raczej tylko na te "poważne" produkcje schodzą na dół do salonu.

Jak zobaczysz kiedyś ładnie zrobioną instalację z cienkim LCD powieszonym
płasko na ścianie i resztą sprzętu ładnie schowaną w szafce, to zacznie.

Widziałem już  naprawde wiele i nie robiło wrażenia. Mam inne potrzeby.

No chyba, że masz do dyspozycji dom 300 m2 na dwie osoby, to trochę zmienia
postać rzeczy. Ale nie każdy ma takie warunki.

150m2
Przez pół ale takiem mam wymagania, wystarczy. Salon mam nieduży około 30m2 ale jakoś się pomieściłem. Docelowo TV trafi na górę do specjalnego pomieszczenia w którym będzie "Kino" tylko do oglądania filmów i słuchania muzyki z odpowiednim naglośnieniem a do salonu wróci mniejszy TV.

Marek

Data: 2012-05-21 13:14:36
Autor: 4CX250
Panasonik plazma vs led
Moja opinia jest taka.
Wszystko co ma luminofor ulega z czasem degradacji. Stare TV CRT też były podatne na wypalenia ale jedno je w dość spory sposób chroniło. Co? Ano myślę to, że w CRT obraz ulegał ciągłemu odkształcaniu i przemieszczaniu się gdyż układy odchylania statycznego i dynamicznego w TV nie dawały w 100% stabilnego obrazu. Zapewne niejeden z was spotkał się z powiększaniem lub zmniejszaniem treści całego lub części obrazu wraz ze zmianą jasności sceny.
W plazmie obraz jest bardziej stabilny bo tu adresowany jest konkretny pixel przez co istnieje  większe ryzyko degradacji konkretnych świecących ciągle pixeli. Dlatego wymyślono coś w stylu rotacja pixeli czy inne cuda które mają częściowo zniwelować efekt.
Miałem nieraz możliwośc oglądania CRT TV które po kilka godzin na dobę wyświetlały obraz z wynikami z giełdy albo monitory z salonów gier. Efekt wypalania przeogromny, to już nie duchy było widac ale często konkretne napisy.
Tak więc moim zdaniem to że plazma ma taką słabość jest normalnym zjawiskiem i nie ma sensu tego demonizować skoro spotykało to wszystkie stare CRT TV które potrafiły służyć latami. Sądzić należy że producenci współcześnych plazm stosują lepszej jakości materiały  luminoforów niż kiedyś w CRT, przez co w mniejszym stopniu "tracą" swoje właściwości.

Marek

Data: 2012-05-21 19:52:45
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpd6pc$s87$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Może to nie był LCD?
Bo co może zostać na LCD, jedyne co ma prawo się pojawić to martwe piksele.
Ale to po prostu awaria matrycy jest.

Data: 2012-05-22 08:12:36
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-21 19:52,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Może to nie był LCD?

Myślisz, że robili 15" monitory plazmowe - hmm, o tym nie pomyślałem ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-22 09:11:22
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpfasp$ne$1@mx1.internetia.pl...
Dnia 2012-05-21 19:52,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Może to nie był LCD?

Myślisz, że robili 15" monitory plazmowe - hmm, o tym nie pomyślałem ;)

Wydaje mi się, że były plazmy w tym rozmiarze, nawet w notebookach.

Data: 2012-05-22 08:22:40
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
Cavallino nabazgrał(a):

[...]

Z doświadczenia matryca LCD może się wypalić o ile jest puszczony stały sygnał na niej :) miałem tak z jednym monitorem :)

Data: 2012-05-22 09:16:55
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Z doświadczenia matryca LCD może się wypalić o ile jest puszczony stały sygnał na niej :) miałem tak z jednym monitorem :)

A co konkretnie w tej matrycy może się Twoim zdaniem wypalić?

Data: 2012-05-22 10:31:35
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
Cavallino nabazgrał(a):

[...]

A co ja wróżka ... :) wiem jedno .. monitor stał podpięty do serwera  po długim czasie to co było na ekranie przeniknęło do monitora i tam zostało :)

Data: 2012-05-22 10:43:23
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpfit7$6r7$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino nabazgrał(a):

[...]

Może się po prostu zepsuł?
Martwe piksele nie są niczym niezwykłym.

Data: 2012-05-22 11:05:06
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
Cavallino nabazgrał(a):

[...]

Nie rób z siebie idioty .. co mają martwe pixele do wypalenia matrycy ??

Data: 2012-05-22 11:17:36
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

[...]

Jak na razie to Ty robisz z siebie idiotę, gadając o czymś o czym nie masz pojęcia.
A na zadane pytanie, co niby miało by się wypalić, nie potrafisz odpowiedzieć, tylko rzucasz "a co ja wróżka?", ale niewiedza nie przeszkadza Ci grać znawcy.

Wypalenie jako takie w lcd nie jest możliwe, bo z braku luminoforu nie ma co się wypalić, więc próbuję dociec co ( w sensie jaka usterka) może spowodować zbliżony efekt.

Data: 2012-05-22 11:26:13
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
Cavallino nabazgrał(a):

[...]

Widziałeś efekt ?? nie więc siedz cicho  bo tylko gdybasz i piszesz że tak nie może być ...  nie można to zdjąć majtek przez głowę ... skończ i nie ośmieszaj się więcej ....

Wypalenie jako takie w lcd nie jest możliwe, bo z braku luminoforu nie
ma co  się wypalić, więc próbuję dociec co ( w sensie jaka usterka) może
spowodować  zbliżony efekt.

Jak widać jest możliwe ... być może to wina starego monitora bo było to lata temu .. na nowych takiego efektu nie widziałęm ..

ps. Nie wiem czy jeszcze gdzies nie leży ten wypalony LCD ..

Data: 2012-05-22 11:29:38
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Widziałeś efekt ??

Wypalenie lcd nie, ale Ty też nie, tylko jesteś za głupi, żeby to zrozumieć.

nie więc siedz cicho  bo tylko gdybasz i piszesz że tak nie może być ... nie można to zdjąć majtek przez głowę ... skończ i nie ośmieszaj się więcej ....

Powtarzam - to Ty się po raz kolejny ośmieszasz nie mając pojęcia co widzisz (zakładając że nie kłamiesz, ale pewności brak), ale upierając się w swoim oślim stylu co do prawidłowości nazewnictwa.

Tak jasne, szkło się spaliło.

Data: 2012-05-22 11:44:03
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
Cavallino nabazgrał(a):

[...]

bla bla bla  ... idiotę już z siebie zrobiłeś nie raz a takim trzeba przytakiwać ...

Data: 2012-05-22 12:22:05
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpfn54$gso$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino nabazgrał(a):

[...]

Bezczelny gnojek.
To nie ja z siebie robiłem idiotę, twierdząc że za wysłanie klientowi złych opon odpowiada nie sklep internetowy, tylko klient który nie zauważył tego od razu przy odbiorze.

I nie raczyłeś przeprosić za wypisywanie tego typu bzdur, za to szczekasz dalej.

Teraz znowu robisz z siebie idiotę, bo znowu się upierasz przy diagnozie, o przyczynie której nie masz pojęcia.

Co za tym idzie, dalsze czytanie bzdur które wypisujesz, nie dość że nie ma sensu, to jeszcze może być szkodliwe.

Więc pa.
PLONK

Data: 2012-05-22 12:23:32
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
Cavallino nabazgrał(a):

[...]

gnoja to sobie poszukaj w rodzine ....

[...]

AMEN ... jednego idooty mniej ...

Data: 2012-05-22 12:40:33
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-22 11:29,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Spójrz na zdjęcia:
http://www.nextgenupdate.com/forums/computer-lounge/365074-firefox-bar-now-burned-into-my-screen.html
http://www.beginnercode.com/2005/11/16/lcd-ghost-remedy/

Co do przyczyny to oczywiście nie wiem, ale można się domyślać, że jakiś ładunek pozostaje pomiędzy elektrodami i kryształki nie skręcają płaszczyzny polaryzacji pod takim kątem pod jakim powinny.
Nie jest to na pewno zjawisko częste, ale jak najbardziej występujące.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-22 11:55:19
Autor: Waldek Godel
Panasonik plazma vs led
Dnia Tue, 22 May 2012 12:40:33 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

[...]

Mirek, mądrzy mówią "nie kop się z koniem" a ty się kopiesz nawet z
koniotrzepolino. Nawet jak mu pokażesz każdy z 14 milionów linków:
http://www.google.com/search?client=opera&rls=pl&q=lcd+burn-in&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest
to i tak nie zrozumie.

Data: 2012-05-22 13:16:54
Autor: 4CX250
Panasonik plazma vs led
Panowie ale o co kruszenie kopii. W CRT TV problem wypalania kineskopów był powszechny, normalny i nikomu nie to szkodziło.  Też bywały komentarze nawiedzonych że gry to na gorszym TV bo szkoda lepszego aby nie daj co się kineskop wypalił.
Pamiętam w latach 80' miałem atari to jak poszedłem do znajomego pozgrywać gry to on siedział przy zielonym monitorze a obok kolor TV z wejście PAL też kupiony w pewexie był zaopatrzony w transkoder SECAM i tylko do oglądania TV mu służył.

Marek

Data: 2012-05-22 12:44:03
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-22 12:40,  *Mirek Ptak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Spójrz na zdjęcia:

Jeszcze to znalazłem na szybko:
http://hdguru.com/lcd-hdtv-%E2%80%9Cburn-in%E2%80%9D-image-retention/151/
http://www.dvinfo.net/forum/totem-poll-totally-off-topic-everything-media/473015-lcd-burn-what-can-i-do.html
http://www.flickr.com/photos/firebookduo/17171759/

--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-22 12:54:33
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
Mirek Ptak nabazgrał(a):

[...]

Inni wiedzą lepiej więc nie ma co pokazywać ...:)

Data: 2012-05-22 19:28:30
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpfqpn$ger$1@mx1.internetia.pl...
[...]

A odpowiedzi, że LCD się nie wypala, z linków które sam zacytowałeś przeczytałeś? ;-)
 Np:
"Yes, LCD's cannot get burned in. Turn off the LCD for a day or two and it should go away."

Data: 2012-05-23 07:45:38
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-22 19:28,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Wiesz, sam tu pisałeś, że się nie "wypala", więc widzisz jak można takim komentarzom dawać wiarę ;-P

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-23 09:53:20
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jphtm3$rgh$1@mx1.internetia.pl...
[...]

No bo się nie wypala, jako że nie ma co się wypalać, co nie znaczy że nie zachodzi jakieś inne zjawisko, którego genezy i trwałości usiłujemy dociec.
Dopóki ktoś nie przetestuje takiego przypadku, koniecznie włącznie z odpowiedzią serwisu na temat tej awarii (a nie wypalenia), to jest czyste babulenie, bo tak naprawdę nikt nie wie co i dlaczego się dzieje.

Data: 2012-05-23 10:07:02
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-23 09:53,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Dopóki ktoś nie przetestuje takiego przypadku, koniecznie włącznie z
odpowiedzią serwisu na temat tej awarii (a nie wypalenia), to jest
czyste babulenie, bo tak naprawdę nikt nie wie co i dlaczego się dzieje.

Tak jak w przypadku plazmy - zwłaszcza współczesnej, gdzie trwałe wypalenie wymaga sporo wysiłku :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-23 10:18:35
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

[...]

Tak jak w przypadku plazmy

Nie, w plaźmie wiadomo co się wypala i wiadomo że jest to nieodwracalne.

Data: 2012-05-23 11:49:57
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-23 10:18,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Czyli tak jak w przypadku LCD w momencie osiągnięcia nieodwracalności.
Bo jak pisałem plazmy podobnie jak LCD nie wypalają się nieodwracalnie w znakomitej większości przypadków, a dopóki jest to odwracalne to mechanizm może być bardzo podobny, czyli ładunek elektryczny w danym pikselu.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-23 12:05:03
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpic06$7uq$1@mx1.internetia.pl...
[...]

A skąd pewność o nieodwracalności, skoro nawet nie wiesz co się faktycznie stało?

Bo jak pisałem plazmy podobnie jak LCD nie wypalają się nieodwracalnie w znakomitej większości przypadków

Naprawdę idzie naprawić wypalony luminofor?

Data: 2012-05-23 13:34:16
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-23 12:05,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Przecież pisałem, że widziałem na własne oczy monitor LCD z trwałym wypaleniem i nie twierdzę, że to zjawisko powszechne ale występujące i nie niezwykłe.
Ja jedynie zareagowałem na LOLe dotyczące powidoków, bo "wypalanie" pojawiło się w wątku później.

Bo jak pisałem plazmy podobnie jak LCD nie wypalają się nieodwracalnie
w znakomitej większości przypadków

Naprawdę idzie naprawić wypalony luminofor?

Oczywiście, że nie ale jak jeszcze raz napiszę - wypalony luminofor w plazmach to zjawisko rzadko dzisiaj spotykane - w zasadzie poza lotniskami i innymi tego rodzaju miejscami, gdzie cały czas wyświetla się jednolity obraz (podobnie jak w tym McDonaldzie ze stanów z logo CNN) tego nie znajdziesz. To co powszechnie nazywa się "wypaleniem" jest zjawiskiem odwracalnym zarówno w plazmach (gdzie o powidoki łatwiej) jak i w LCD. I nie jest to awaria (chyba, że tak samo nazwiemy powidoki na plazmie) tylko feature :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-23 17:48:17
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpii3o$p0l$1@mx1.internetia.pl...
[...]

A jakim przyrządem zdiagnozowałeś, że przyczyną było wypalenie?
Czy jeśli samochód nie będzie jechał, to zawsze usterka to będzie dla Ciebie "spalenie silnika"?

Naprawdę idzie naprawić wypalony luminofor?

Oczywiście, że nie ale jak jeszcze raz napiszę - wypalony luminofor w plazmach to zjawisko rzadko dzisiaj spotykane

Niby dlaczego?
Stosują inny niż dotychczas?

To co powszechnie nazywa się "wypaleniem" jest zjawiskiem odwracalnym zarówno w plazmach

Opisz strukturę tego zjawiska w plazmach i sposób jego usunięcia.
Bo rozumiem, że twierdzisz iż "wypalenie" w plaźmie faktycznie nie jest wypaleniem, więc czym?

Data: 2012-05-24 08:18:28
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-23 17:48,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Oczami...? Jak diagnozujesz wypalenie na plaźmie - miernikiem uniwersalnym?
Naprawdę nie jest trudno zobaczyć wyświetlające się ciągle elementy interfejsu w miejscach gdzie ich być nie powinno.

Oczywiście, że nie ale jak jeszcze raz napiszę - wypalony luminofor w
plazmach to zjawisko rzadko dzisiaj spotykane

Niby dlaczego?
Stosują inny niż dotychczas?

Tak, można o tym poczytać. Zresztą nawet na chłopski rozum jest oczywiste, że plazmy miały dwa główne minusy - powidoki i zużycie energii i to właśnie z tymi problemami producenci musieli najbardziej walczyć i postęp jest ogromny od czasów pierwszych plazm.

To co powszechnie nazywa się "wypaleniem" jest zjawiskiem odwracalnym
zarówno w plazmach

Opisz strukturę tego zjawiska w plazmach i sposób jego usunięcia.

Już pisałem w tym wątku.

Bo rozumiem, że twierdzisz iż "wypalenie" w plaźmie faktycznie nie jest
wypaleniem, więc czym?

Tak - "wypalenie" powinno się raczej nazywać powidokiem lub duchem, występuje na plazmach i LCD (na ten temat zaczął sie wątek i LOLe). Nie jest to sensu stricte wypaleniem i zwykle jest odwracalne.
Natomiast wypalenie jest wypaleniem, występuje na plazmach i to już jest nieodwracalne.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-24 09:12:30
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:jpkjvl$dp$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Jasne, ale to jeszcze nie oznacza, że jest to wypalenie.
To, że podobnie wygląda nic tu nie zmienia, różnica tkwi w przyczynie
takiego problemu.
Żeby można mówić o wypaleniu, musiałoby się coś wypalić.

Opisz strukturę tego zjawiska w plazmach i sposób jego usunięcia.

Już pisałem w tym wątku.

Nie wydaje mi się.

[...]

Na czym konkretnie to polega?

Natomiast wypalenie jest wypaleniem, występuje na plazmach i to już jest
nieodwracalne.

A skąd wiesz, czy to co widzisz na plaźmie to "wypalenie" czy wypalenie?
Rozróżniasz to wzrokowo?

Data: 2012-05-24 09:46:34
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-24 09:12,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Jasne, ale to jeszcze nie oznacza, że jest to wypalenie.
To, że podobnie wygląda nic tu nie zmienia, różnica tkwi w przyczynie
takiego problemu.

Szczerze to niewiele mnie interesuje przyczyna, może jak mnie to spotka osobiście to się to zmieni. Mowa w wątku była o efekcie, a nie mechanizmie jego powstania - jak podłączy stały obraz do LCD to *może* mieć powidoki - CBDU - koniec kropka EOD.
Jak chcesz dociekać co konkretnie jest tego przyczyną to net stoi otworem - dwie konkretne *możliwe* przyczyny tego zjawiska miałeś tu podane.

Żeby można mówić o wypaleniu, musiałoby się coś wypalić.

I owszem, ale nie o tym mowa.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-24 10:25:15
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:jpkp4s$drh$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Mowa była o wypaleniu i o niewypaleniu.
To że Tobie się te rzeczy mylą i ich nie rozróżniasz, a nawet Cię nie nie
interesuje jak piszesz, to Twój problem.
Ale przy takim podejściu po prostu babulisz motając dwie różne sprawy.

 - jak podłączy stały obraz do LCD to *może*
mieć powidoki

Ale nie może mieć wypalenia.
A o tym była mowa i tylko o tym.

Żeby można mówić o wypaleniu, musiałoby się coś wypalić.

I owszem, ale nie o tym mowa.

Właśnie o tym.
A skoro nie wiesz o czym dyskutujesz, to cofnij się do początku wątku i
przeczytaj jeszcze raz.

Data: 2012-05-24 10:51:18
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led

O wypaleniu, zanim zacząłeś dryfować w tym kierunku była mowa tylko w wygasłej gałęzi wątku od posta <jotjii$cp$1@inews.gazeta.pl>

Ta gałąź wątku zaczęła się od tego <jp5hfp$tbs$1@news.dialog.net.pl>:
====================================

===================================

Na co raczyłeś odpowiedzieć <4fb7507c$1@news.home.net.pl>:

===================================

> a myślisz, że na lcd nie ma czegoś takiego?

LOL !!!
W sensie, że piksele przestają działać?
Czy ze świecą bez podświetlenia?

potem były <4fb76e15$0$26683$65785112@news.neostrada.pl> i <4fb8c672$1@news.home.net.pl> i mój:
<4fb8ca2f$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>

Po czym to Ty zdryfowałeś na wypalenia: <jpcq4s$og7$1@mx1.internetia.pl> a ja odpowiedziałem (koniecznie przeczytaj :) ): <4fb9f087$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>

Więc proszę nie imputuj jakoby mowa od początku była o wypaleniach - być może tak to błędnie zrozumiałeś w domyśle, ale o domysłach chyba nie będziemy rozmawiać :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-24 16:01:19
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

[...]

Nie czytam wątku gałęziami, więc nie bardzo mnie Twoje problemy z nimi interesują.

Więc proszę nie imputuj jakoby mowa od początku była o wypaleniach - być może tak to błędnie zrozumiałeś w domyśle

Tak zrozumiałem i wyraźnie o tym pisałem.
Musiałeś chyba nie czytać na co odpowiadasz, skoro nie zorientowałeś się, o co biega i dyskutowałeś o czymś innym.

Data: 2012-05-24 18:25:18
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-24 16:01, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Więc proszę nie imputuj jakoby mowa od początku była o wypaleniach -
być może tak to błędnie zrozumiałeś w domyśle

Tak zrozumiałem i wyraźnie o tym pisałem.

A ja zrozumiałem, że walnąłeś LOLa bez zgłębienia tematu i jak zobaczyłeś fotki to zacząłeś ściemniać - widocznie się pomyliłem i to w tak oczywistej sprawie - shame on me - prawda?

Musiałeś chyba nie czytać na co odpowiadasz, skoro nie zorientowałeś
się, o co biega i dyskutowałeś o czymś innym.

Widocznie tak - głupi jestem jak but, zupełnie się zdezorientowałem...
EOT

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-24 17:39:28
Autor: Waldek Godel
Panasonik plazma vs led
Dnia Thu, 24 May 2012 18:25:18 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Widocznie tak - głupi jestem jak but, zupełnie się zdezorientowałem...
EOT

No i na co Ci to było? Znów pokonał doświadczeniem.

Data: 2012-05-27 23:57:29
Autor: JurekD
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-24 18:39, Waldek Godel pisze:
[...]

Zajmuje sie serwisem elektroniki w tym monitorow i TV i o ile plazme i tradycyjne TV juz niejedna widzialem wypalona to LCD ani jednego.
Ciekawe co ?

Data: 2012-05-24 19:02:25
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jplnne$3jc$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Mógłbyś tak zrozumieć, gdyby fotki były szybciej niż teksty o "wypaleniach" przy którym to powodzie takiego a nie innego efektu upierali się moi interlokutorzy.

Data: 2012-05-23 22:38:24
Autor: JurekD
Panasonik plazma vs led

[...]

No to chyba plazmy wypalonej nie widziales jak twierdzisz ze to jest odwracalne zjawisko.
Jak malo kto mial w PL plazme to ja mialem 2 wlasnie takie polotniskowe i za chiny nie dalo sie tego wypalenia usunac.

Data: 2012-05-24 08:06:51
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-23 22:38,  *JurekD* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Oczywiście, że nie ale jak jeszcze raz napiszę - wypalony luminofor w
plazmach to zjawisko rzadko dzisiaj spotykane - w zasadzie poza
lotniskami i innymi tego rodzaju miejscami, gdzie cały czas wyświetla
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

A co ja DKN napisałem wyżej?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-23 13:06:23
Autor: JurekD
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-23 11:49, Mirek Ptak pisze:
[...]

LCD nie wypalaja sie bo nie maja takiej mozliwosci a te przyklady czyli 2 czy 3 przypadki udokumentowane i tak zreszta niedokladnie bo nie wiadomo co to za model matrycy i jaki przebieg swiadcza o tym ze to wada matrycy .W plazmie wypalanie to normalnosc natomiast w LCD jesli wystapilo podobne zjaiwsko to jest to ewidentna wada .

Data: 2012-05-23 13:15:52
Autor: Waldek Godel
Panasonik plazma vs led
Dnia Wed, 23 May 2012 13:06:23 +0200, JurekD napisał(a):

[...]

a 14 milionów linków w google to wrogra propaganda...
Następny Koniotrzepolino, czy jak?

Data: 2012-05-23 22:35:37
Autor: JurekD
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-23 14:15, Waldek Godel pisze:
[...]

Pokaz mi te 14 milionow linkow z podanymi modelami i przebiegiem oraz iloscia przypadkow, ja widze 2-3 i sa to ewidentne wady matryc LCD. Jakos w milionach uzywanych do tej pory monitorow i TV LCD nic sie nie "wypala".Wikipedia podaje jeden jedyny model prawde mowiac to zaden model.

Data: 2012-05-23 21:48:40
Autor: Waldek Godel
Panasonik plazma vs led
Dnia Wed, 23 May 2012 22:35:37 +0200, JurekD napisał(a):

Pokaz mi te 14 milionow linkow z podanymi modelami i przebiegiem oraz iloscia przypadkow, ja widze 2-3 i sa to ewidentne wady matryc LCD.

podawałem ledwo wczoraj. Liczysz, że od wczoraj się zdezaktualizowały?

Jakos w milionach uzywanych do tej pory monitorow i TV LCD nic sie nie "wypala".Wikipedia podaje jeden jedyny model prawde mowiac to zaden model.

W LCD nic się nie wypala, ale się "wypala" - wystarczy, że ciekłym
kryształom zmieni się w tym miejscu położenie. Efekt będzie dokładnie taki
sam, stąd taka sama nazwa, czasem uzupełniona o cudzysłów.

Po wielu miesiącach skręcenia pod wpływem napięcia mogą częściowo zmienić
pozycję, co w tym takiego nienormalnego?

Data: 2012-05-24 07:06:17
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-23 22:35, JurekD pisze:

[...]

jest tego sporo, tylko nie każdy wszystko opisuje w internecie
od razu.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-24 08:04:19
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-23 22:35,  *JurekD* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
ja widze 2-3 i sa to ewidentne wady matryc LCD

Wobec tego powiedz na czym polega wada matrycy powodująca pozostanie na niej zarysu loga stacji TV, okna outlooka lub ramki firefoxa.
Wadą to jest clauding, martwe pixele (i gorące), pęknięcie matrycy, czy niedziałające prawidłowo całe jej obszary.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-22 19:22:02
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpfqj6$fsj$1@mx1.internetia.pl...
[...]

A o nią właśnie idzie.

, ale można się domyślać, że jakiś ładunek pozostaje pomiędzy elektrodami

Na zawsze?

i kryształki nie skręcają płaszczyzny polaryzacji pod takim kątem pod jakim powinny.
Nie jest to na pewno zjawisko częste, ale jak najbardziej występujące.

Pytanie czy to nie jest awaria sprzętu pozostaje aktualne.

Data: 2012-05-23 07:42:41
Autor: Mirek Ptak
Panasonik plazma vs led
Dnia 2012-05-22 19:22,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
, ale można się domyślać, że jakiś ładunek pozostaje pomiędzy elektrodami

Na zawsze?

Jeśli to tylko ładunek to zapewne nie, ale jeśli to degeneracja kryształów to raczej na zawsze - ten monitor, który miałem tu w pracy raczej nie miał szans na powrót do sprawności :)

[...]

Oczywiście, ale podobnie jak z plazmami bardzo wątpię w pozytywne rozpatrzenie reklamacji.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-23 09:20:35
Autor: Chris
Panasonik plazma vs led
Mirek Ptak nabazgrał(a):

[...]

A ja mam przy sobie ten wypalony niestety nie działa :) ale dziś wysyłam go do naprawy więc jest szansa że ruszy :)

[...]

Tylko że ustareka raczej ma szanse się pojawić już po gwarancji .. :) mój wypalony monitor jest z 2006 roku .

Data: 2012-05-27 20:05:21
Autor: Krystian Zaczyk
Panasonik plazma vs led
[...]

Nie uwzględniają, skoro asekurują się w instrukcjach:

(przykład z instrukcji monitora Philips)
"Nieprzerwane wyświetlanie nieruchomych lub statycznych obrazów przez dłuższy
czas może prowadzić do ich "wypalenia" na ekranie; zjawisko to nazywa się także
"powidokiem" lub "zjawą". "Wypalenie", "powidok" lub "zjawa" to powszechnie znane
zjawisko w technologii ekranów LCD. W większości przypadków obraz "wypalony" lub
"powidok" lub "zjawa" powinien stopniowo znikać.
Po odejściu od monitora należy zawsze włączyć program ruchomego wygaszacza
ekranu. Jeśli na monitorze LCD pojawi się niezmienny obraz statyczny, należy zawsze
włączyć aplikację do okresowego odświeżania ekranu.
OSTRZEŻENIE: Poważne symptomy "wypalenia" lub "powidoku" lub "zjawy" nie
znikną i nie mogą zostać naprawione. Wspomniane powyżej uszkodzenie nie jest
objęte gwarancją."

(przykład z instr. telewizora Samsung):
"Nie nalezy wyświetlac przez długi czas nieruchomego obrazu (takiego jak gra wideo
albo podczas podłłączania odtwarzacza DVD do tego telewizora LCD) na kolorowym
panelu TFT-LCD, poniewaz może to spowodować utrwalenie obrazu. Zjawisko to znane
jest także jako "wypalenie ekranu". Aby uniknąć utrwalenia obrazu nie należy wyświetlać
przez długi czas na panelu TFT-LCD nieruchomego, kontrastowego obrazu albo
zmniejszyć poziom jasności i kontrastu podczas wyświetlania takiego obrazu.

Krystian

Data: 2012-05-22 13:18:53
Autor: irek
Panasonik plazma vs led
W dniu Wt 2012-05-22 11:29, Cavallino pisze:

[...]

może spojrzysz na to:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Emerson-McDonalds_CNN_Burn-In.jpg

"An example of extreme screen burn-in on an Emerson branded LCD television at a McDonald's restaurant in Sheboygan, Wisconsin. The circa 2008 iteration of CNN's digital on-screen graphic logo, along with the live tag and elements within that box are easily visible and burned into the screen."
Irek

Data: 2012-05-22 12:09:20
Autor: pawell32
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-22 11:26, Chris pisze:

Jak widać jest możliwe ... być może to wina starego monitora bo było to
lata temu .. na nowych takiego efektu nie widziałęm ..

ps. Nie wiem czy jeszcze gdzies nie leży ten wypalony LCD ..

daj spokój.
postaram się w tym tygodniu podjechać w miejsce gzie jest
monitor o którym mówiłem i zrobię fotki.
dodam, iż nie jest to b. stary monitor, jakieś 5-7 lat,
a dziwne "zachowanie" nie obejmuje całego ekranu, a jedynie
fragment (ok 10%), na którym są widoczne plamy.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-05-22 12:22:59
Autor: Cavallino
Panasonik plazma vs led

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fbb65db$1@news.home.net.pl...
[...]

I twierdzisz, że to jest sprawny monitor?

Data: 2012-05-20 12:41:06
Autor: Kasa przyjmie
Panasonik plazma vs led
W dniu 2012-05-20 12:24, pawell32 pisze:
On 19.05.2012 11:55, Cavallino wrote:

W sensie, że piksele przestają działać?

działają, tylko jakby inaczej ;-)
mówiąc ściślej - zostają czytelne ślady po poprzednich statycznych
obrazach.

Taaaa

Panasonik plazma vs led