Pancerz hamulec a przerzutka.

Data: 2011-04-16 09:50:35
Autor: Andrzej W.
Pancerz hamulec a przerzutka.
Witam,

Obskoczyłem, ze względów estetycznych, wszystko jednym typem pancerza,
ale wydaje mi się, że przerzutki mają kłopoty z płynną zmianą biegów.
Zdjęcie używanego pancerza:
http://www.bpa.com.pl/pub/pancerz.html

Czy rzeczywiście ten pancerz może być powodem problemów z przerzutkami?

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-04-16 10:10:35
Autor: Krzysztof Rudnik
Andrzej W. wrote:

[...]

Jak najbardziej. Pancerze do przerzutek muszą muszą być bardziej 'sztywne' na długość - inaczej nici z indeksowaniem. Mają więc druty dokładnie wzdłuż, pancerze hamulcowe mają oplot spiralny.

Krzysiek

Data: 2011-04-16 10:23:39
Autor: Andrzej W.
W dniu 2011-04-16 10:10, Krzysztof Rudnik pisze:
Andrzej W. wrote:

[...]

Kolejny raz uwierzyłem zapewnieniom sprzedawcy, że "się nada"...

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-04-16 15:03:05
Autor: ToMasz
Krzysztof Rudnik pisze:
Andrzej W. wrote:

[...]

no to musisz teraz uczyć konstruktorów shimano ze robią złe pancerze...

do wątkotwórcy. te pancerze z drutami rówloległymi do linki, są mniej
sprężynujące, stad powinny poprawić działanie przerzutek. naszczęscie te
spiralne ( zwykłe) są niewiele bardziej sprężyste, stąd spokojnie możesz
je stosować... chyba ze masz 9,10 biegów. do 8 - wszystko jest OK.
NAtomiast pancerzrz do hamulca i przerzutek to inny rozmiar! JEśli
sprzedawca powiedział ze "będzie OK" to niech teraz to wyreguluje! Nie
zdziw sie jednak gdy wytknie Ci jakiś błąd i uda mu sie wyregulować.
ToMasz

Data: 2011-04-16 17:36:08
Autor: Andrzej W.
W dniu 2011-04-16 15:03, ToMasz pisze:
JEśli
sprzedawca powiedział ze "będzie OK" to niech teraz to wyreguluje! Nie
zdziw sie jednak gdy wytknie Ci jakiś błąd i uda mu sie wyregulować.

Rower jeździ już trzeci rok, nie ma mowy o reklamacji, ale regulacja
nastręcza mi zawsze kłopot.
Chyba zmienię na normalne linki do przerzutek, choć obecne bardzo ładnie
komponujÄ… siÄ™ z kolorem ramy.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-04-17 12:11:55
Autor: ToMasz
Andrzej W. pisze:
[...]

jeśli sprzedawca powiedział "będzie działać" to MUSI! sam stoje często
po drugiej stronie lady i wiem jak jest. W 99.9% klient przychodzi z
kupionym produktem i mówi: "nieda sie" po czym zapraszany jest z
produktem i rowerem. My to montujemy a klient mówi " a to z tej strony
sie to wkłada? nie wiedziałem!"
Tak wiec ja przypuszczam ze linka gdzieÅ› jest przytrzymywana, ociera,
albo zle jest zamontowana w przerzutce. ale wróżką nie jestem. stefy+
altus+8 zebatek chodzą "żyleta" na pancerzach ze spiralnej taśmy.

ToMasz

Data: 2011-04-17 16:21:37
Autor: kml

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ioeedc$35d$1inews.gazeta.pl...

Tak wiec ja przypuszczam ze linka gdzieÅ› jest przytrzymywana, ociera,
albo zle jest zamontowana w przerzutce. ale wróżką nie jestem. stefy+
altus+8 zebatek chodzą "żyleta" na pancerzach ze spiralnej taśmy.

Dokładnie tak :)

http://Endurorider.pl
13/04/2011 Rowerowy stojak serwisowy - jaki kupić?

Data: 2011-04-18 16:55:21
Autor: Tomasz Minkiewicz
Pancerz hamulec a przerzutka.
On Sun, 17 Apr 2011 16:21:37 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

> [...]

> albo zle jest zamontowana w przerzutce. ale wróżką nie jestem. stefy+
> altus+8 zebatek chodzą "żyleta" na pancerzach ze spiralnej taśmy.

Chodzą, bo i czemu mają nie chodzić. Nie w tym rzecz, że przerzutka
będzie jakoś gorzej pracować jeśli użyć pancerza hamulcowego. Chodzi
o to, że pancerz hamulcowy nie gwarantuje zachowania długości przy
zginaniu i teoretycznie mogą następować samoistne zmiany biegu np.
przy obracaniu kierownicy.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-18 08:20:38
Autor: rzymo
Pancerz hamulec a przerzutka.
On 18 Kwi, 16:55, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
o to, ¿e pancerz hamulcowy nie gwarantuje zachowania d³ugo¶ci przy
zginaniu i teoretycznie mog± nastêpowaæ samoistne zmiany biegu np.
przy obracaniu kierownicy.

Kiedy¶ w ramach chorobliwego odchudzania roweru (na szczê¶cie mi
przesz³o :) ) testowa³em przewody od hydraulików Shimano w roli
pancerzy do przerzutek i tarczówek mechanicznych. Dzia³a³o i to
ca³kiem nie¼le, a taki przewód sztywno¶ci± nie grzeszy...

Data: 2011-04-18 16:59:05
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110418165521.27aeb740sultan...

[...]

Praktycznie miałem ghost shifty wyłącznie wtedy kiedy zdrowo dałem ciała z ustawieniem napędu w fullu. Poza tym NIGDY nie miałem nawet zaczątku objawu o którym piszesz :)

--
pozdrawiam kamil

Data: 2011-04-18 18:13:36
Autor: Tomasz Minkiewicz
Pancerz hamulec a przerzutka.
On Mon, 18 Apr 2011 16:59:05 +0200
"kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

> [...]

Praktycznie miałem ghost shifty wyłącznie wtedy kiedy zdrowo dałem ciała z ustawieniem napędu w fullu. Poza tym NIGDY nie miałem nawet zaczątku objawu o którym piszesz :)

Ja też nigdy nie miałem, co zwykle tłumaczę faktem, że używam pancerzy
przerzutkowych do linek przerzutki, a pancerzy hamulcowych do linek
hamulców. Jeśli Ty robisz tak samo, to też możesz użyć mojego wyjaśnienia. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-18 19:15:50
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110418181336.3f5d812dsultan...

Ja też nigdy nie miałem, co zwykle tłumaczę faktem, że używam pancerzy
przerzutkowych do linek przerzutki, a pancerzy hamulcowych do linek
hamulców. Jeśli Ty robisz tak samo, to też możesz użyć mojego wyjaśnienia. ;)

Nie robię tak samo, ba robię pancerzem hamulcowym napęd od lat i nie mam z tego tytułu żadnych problemów ;) Szczerze, nie pamiętam kiedy ostatnio kupowałem pancerz przeutkowy :P

Data: 2011-04-16 18:19:10
Autor: kml

Użytkownik "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał w wiadomości news:iobi7k$iv4$1mx1.internetia.pl...

Czy rzeczywiście ten pancerz może być powodem problemów z przerzutkami?

Ja mam "przerzutki" pociagniÄ™te pancerzem hamulcowym i nie mam żadnych problemów z  tego tytuÅ‚u. ZERO problemów z regulacjÄ… i dziaÅ‚aniem. KupujÄ…c kierowalem siÄ™ kolorem wyÅ‚Ä…cznie ;)

Data: 2011-04-16 20:11:24
Autor: Ignac
Pancerz hamulec a przerzutka.

Ja mam "przerzutki" pociagniête pancerzem hamulcowym i nie mam ¿adnych

problemów z  tego tytu³u. ZERO problemów z regulacj± i dzia³aniem.

  ...zgadza siê hamulcowe przenosz± zdecydowanie wieksze si³y
  czyli s± odporniejsze na ¶ciskanie.

  Ignac

Data: 2011-04-16 20:15:47
Autor: kml
Pancerz hamulec a przerzutka.

U¿ytkownik "Ignac" <maksWYTNIJTO@lama.net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

 ...zgadza siê hamulcowe przenosz± zdecydowanie wieksze si³y
 czyli s± odporniejsze na ¶ciskanie.

Wiem i dlatego je stosujê :P

http://Endurorider.pl
13/04/2011 Rowerowy stojak serwisowy - jaki kupiæ?

Data: 2011-04-18 06:35:04
Autor: PeJot
W dniu 2011-04-16 09:50, Andrzej W. pisze:
[...]

Być może, ale nie tyle sam pancerz, co sposób i jakość wykonania zakończeń pancerzy. Sporo osób używa do przerzutek pancerza hamulcowego i to działa.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-05-01 23:55:20
Autor: Andrzej W.
Pancerz hamulec a przerzutka.
Dziś już nie dało rady, wymieniłem pancerz.
Okazało się, że jednak miałem pancerz od przerzutki, ale ponieważ miał
większą średnicę niż normalny to założyłem końcówki od linki hamulcowej.
Pręty z pancerza wyszły przez dziurę na linkę i ją klinowały.

P.S.
Dla tych od "a nie mówiłem" linki i końcówki kupiłem w komplecie u tego
co mówił "będzie działać".

--
Pozdrawiam,
Andrzej