Pancerzyk do przerzutki SRAM - smarowanie

Data: 2011-05-15 01:23:19
Autor: Kris
Pancerzyk do przerzutki SRAM - smarowanie
szukam pancerzyka, zakupilem shimano jest za dlugi,
skrocic nie sposob bo oplot gruby i na wymiar juz z niego nic nie zrobie
wiec ejdna sztuka do piachu

wiec zanim sie zabiore do ciecia i zakupu kolejnego shimano
czy mozna gdzies dostac do sram ?

tak przy okazji wymienilem linke
czy smarowac to jakims ustrojstwem czy nie warte zachodu ?

Data: 2011-05-15 04:37:23
Autor: Rowerex
On 15 Maj, 00:23, "Kris" <nictuni...@wp.pl> wrote:

czy smarowac to jakims ustrojstwem czy nie warte zachodu ?

Pancerzy i linek sie nie smaruje. Smarowanie szybko przynosi efekty
odwrotne od zamierzonych.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-15 14:13:11
Autor: kamil/Endurorider.pl
Pancerzyk do przerzutki SRAM - smarowanie

Uzytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisal w wiadomosci news:d65393df-3d4e-4eeb-9af7-053ac3b2406dgu8g2000vbb.googlegroups.com...
On 15 Maj, 00:23, "Kris" <nictuni...@wp.pl> wrote:

czy smarowac to jakims ustrojstwem czy nie warte zachodu ?

Pancerzy i linek sie nie smaruje. Smarowanie szybko przynosi efekty
odwrotne od zamierzonych.

Smaruje pancerze i linki bez wzgledu na to czy mam w calym pancerzu czy w kawalku. W calym kawalku smarem, w czesciach rzadkim olejem etc.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-15 08:29:34
Autor: Rowerex
On 15 Maj, 13:13, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Uzytkownik "Rowerex" <rowe...@op.pl> napisal w wiadomoscinews:d65393df-3d4e-4eeb-9af7-053ac3b2406dgu8g2000vbb.googlegroups.com...

> [...]

Smaruje pancerze i linki bez wzgledu na to czy mam w calym pancerzu czy w
kawalku. W calym kawalku smarem, w czesciach rzadkim olejem etc.

Kiedys smarowalem, ale dawno to bylo. Na poczatku wydawalo mi sie to
super pomyslem, ale szybko okazalo sie ze to pomysl bardzo kiepski, az
w koncu wybilem sobie z glowy takie patenty.

Teraz nie smaruje i nie stosuje zadnych uszczelnianych koncowek.
Stosuje glownie stalowe koncowki pancerzy (ciezko kupic takie na
pancerze przerzutkowe) i plastikowe po wydlubaniu z nich wszelkich
uszczelnien oraz koszulki termokurczliwe na calej dlugości linki.

Kiedys stosowalem koszulki tylko na kilkunastu centymetrach przy
wyjsciu linek z pancerza, ale gdy  sprobowalem na calej dlogosci, to
po roku jazdy sie okazalo ze nie ma to zadnych wad, a wrecz same
zalety - nie wazne czy ulewa, upal, kurz, snieg, bloto, zmiana biegow
jest wzorowa dopoki sol z zimowych drog nie dobierze sie do ostatniego
odcinka pancerza. Moze kiedys wykombinuje jakies "pudelko" oslaniajace
koleczko Avida i powinno byc jeszcze lepiej.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-15 18:02:09
Autor: Michał Pysz
[...]

Rozwiązanie na ten problem jest proste:
- kupujesz sobie 2m pancerza i tniesz na takie kawałeczki jak ten na końcu
- regularnie ta końcówkę zmieniasz, roboty przy tym dużej nie ma, jedyne rzyko to, że przy Ntej zmianie linka w miejscu przykręcania się zacznie rwać

mp.

Data: 2011-05-15 18:54:32
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:ce596a30-bbe9-4725-9c1c-

Kiedys smarowalem, ale dawno to bylo. Na poczatku wydawalo mi sie to
super pomyslem, ale szybko okazalo sie ze to pomysl bardzo kiepski, az
w koncu wybilem sobie z glowy takie patenty.
-- --

Ja stosuje smarowanie cały czas, koszulek nie używam, podobnie jak uszczelnianych końcówek i jest dobrze. Rozwiązanie sprawdza się zarówno w przypadku jednego długiego pancerza oraz krótkich kawałków.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-15 14:48:13
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-05-15 13:37, Rowerex pisze:
On 15 Maj, 00:23, "Kris"<nictuni...@wp.pl>  wrote:

czy smarowac to jakims ustrojstwem czy nie warte zachodu ?

Pancerzy i linek sie nie smaruje. Smarowanie szybko przynosi efekty
odwrotne od zamierzonych.

Dziwna teoria o tyle, że shimanowskie pancerze, które zawsze kupowałem miały gotową porcję smaru. I zawsze należało montować je tak, by linkę wkładać od strony napisu - tam był właśnie smar.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-05-15 15:43:04
Autor: Wojtas
[...]

To chyba jakieś tanie były. XTR nie mają nawet śladowych ilości. Smar można spotkać tylko w zakończeniach pancerzy, jako uszczelniacz.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-05-16 10:15:55
Autor: cytawa
  Rowerex pisze:

Pancerzy i linek sie nie smaruje. Smarowanie szybko przynosi efekty
odwrotne od zamierzonych.

sie smaruje. O ile dobre linki nierdzewki mozna rzeczywiscie nie smarowac (chociaz lekkie posmarowanie oliwka nie zaszkodzi)  to zdecydowanie nalezy smarowac linki ocynkowane. Mam az nadto przypadkow, ze po zimie takie linki pokrywaja sie bialym jakims tlenkiem i kompletnie nie chca sie w pancerzach ruszac. Posmarowanie przynosi radykalna poprawe.
Zawczasu posmarowane linki takich efektow nie daja. Oczywiscie jak ktos smaruje gestym smarem czy jakimsolejem, to rzeczywiscie smary takie gestnieja i przeszkadzaja.
Ja stosuje lekka maszynowa oliwke wazelinowa.

Jan Cytawa

Data: 2011-05-15 21:28:38
Autor: ToMasz
Kris pisze:
[...]

do wszystkich: pancerzyk tnie sie w ostateczności kątówką- nie ma opcji
nie da sie. PAncerzyki i linki w normalnych rowerach sie smaruje. jeśli
ktoś twierdzi inacej, proszę podać żródło - najlepiej z instrukcji.

Dowolna instrukcja wymiany manetki (np gripshift) shimano. Procedura
standardowa -wymien manetkę pancerze, zamontuj linke.... uwaga: linkę
wkładaj do pancerza od strony napisu shimano sis, bo od strony napisu
został wtłoczony smar. W przeciwnym wypadku wypchniesz smar na zewnątrz
a linka pozostanie nienasmarowana.
ToMasz

Data: 2011-05-15 22:13:06
Autor: karbar
On 15.05.2011 21:28, ToMasz wrote:
do wszystkich: pancerzyk tnie sie w ostateczności kątówką- nie ma opcji
nie da sie.

?! Kombinerki lub szczypce tnące. Jak się zgniecie pancerz, mały imbus do środka i rozepchanie zagniecenia. U mnie się sprawdza.

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2011-05-16 09:34:26
Autor: ...::QRT::...
Dnia Sun, 15 May 2011 22:13:06 +0200, karbar napisał(a):

[...]

da sie tak - wiele lat tak robiłem ale w pewnym momencie stwierdziłem iż w
zasadzie stać mnie na dedykowane narzędzia. wiec czemu by sobie życia nie
ułatwić - co za skutkowało zakupem obcinarki. I nie żałuje.

Data: 2011-05-15 23:03:06
Autor: szaman
On 05/15/2011 09:28 PM, ToMasz wrote::

[...]

cuda jakieś piszecie...
nigdy linek nie smarowałem ni pancerzy.
wymieniam napęd - wymieniam i pancerze z linkami...
ot cała filozofia...
smar w panerzach?
albo zawsze mimowolnie wkładałem od 'dobrej' strony, albom przeoczył problemy ze wzrokiem - nigdy smaru żadnego tam nie widziałem - prznajmniej w takich ilościach, by się go dało wypchnąć...

sz

Data: 2011-05-16 09:32:26
Autor: ...::QRT::...
Dnia Sun, 15 May 2011 23:03:06 +0200, szaman napisał(a):

[...]

ja smarowałem ale zaniechałem tego niecnego procederu. Linka i nowy pancerz
bez smarowania pracują wyśmienicie. Starej lince i pancerzowi smarowanie wiele nie pomaga.

Data: 2011-05-16 10:06:38
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:nx69p2i1oi1t.hsxe3tptj51r$.dlg40tude.net...

ja smarowałem ale zaniechałem tego niecnego procederu. Linka i nowy pancerz
bez smarowania pracują wyśmienicie.
Starej lince i pancerzowi smarowanie wiele nie pomaga.

Jak długo pracują wyśmienicie? Moim zdaniem posmarowanie linki znacznie wydłuża czas pomiędzy koniecznością zaglądania do pancerza.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-16 10:43:24
Autor: ...::QRT::...
Dnia Mon, 16 May 2011 10:06:38 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

[...]

mniej wiecej raz na rok wymieniam - najczęsciej gdy już czuć większy opór
pracy. Zdarza sie iż tylko ostatni pancerz linki tylniej przerzutki. Linek do tylnej przerzutki używam czarnych jak sie zdarzy iż nie mam to
nierdzewnej. Ocynokwanych w ogóle nie dotykam.   Stosuje też rollamajig. Kiedyś smarowałem linki i niby to pomagało ale bardzo szybko jakość pracy
sie pogarszała wiec teraz jak już nie działa dobrze to wymieniam.

Data: 2011-05-16 10:48:58
Autor: kamil/Endurorider.pl
[...]

Od kiedy smaruje pancerze to ani razu nie miałem zardzewiałej linki a nie stosuje uszczelnionych końcówek. Kiedy opór rośnie to dosyć często wystarczy wyczyścić fragment pancerza i dać świeży smar. W całych odcinkach żywotność systemu jest naprawdę spora i jeżeli rower nie był autentycznie zwodowany to nie ma problemu.

Przy niesmarowanych linkach trzeba co jakiś czas psiknąć jakimś penetratorem do pancerzy. Olej maszynowy też jest bardzo fajny w takich zastosowaniach.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-17 01:14:29
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-05-16 10:06, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Do pancerza się nie zagląda - pancerz się wymienia :D

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-17 01:14:56
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-05-15 23:03, szaman pisze:
[...]

ot, i cała prawda...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-16 08:18:41
Autor: MichałG
W dniu 2011-05-15 01:23, Kris pisze:
szukam pancerzyka, zakupilem shimano jest za dlugi,
skrocic nie sposob bo oplot gruby i na wymiar juz z niego nic nie zrobie
wiec ejdna sztuka do piachu

jak jest za długi to ZAWSZE można uciąć, gorzej jak za krótki....

--
Michał

Data: 2011-05-16 22:09:04
Autor: Kris
Pancerzyk do przerzutki SRAM - smarowanie
a jak wlasnie kupilem z metra u zychlinskiego jakis pancerz
pociolem jutro zamontuje linka nierdzewka

jeszcze mnie nacagneli na koncowki za 2 zybla z uszczelnieniem

Pancerzyk do przerzutki SRAM - smarowanie