[SPOILER] - Pandorum

Data: 2010-06-11 18:45:40
Autor: megrims
[SPOILER] - Pandorum
Witam.

Zajawy w kinie były już dawno, ale jakoś nie wiem kiedy to będzie.
Miałem okazje oglądać i powiem szczerze, że na mój gust, to bardzo
fajny film. Nie jest może tak przełomowy jak Obcy/T1/Matrix, ale
bawiłem się świetnie. Antje Traue ma fajną rolę kobiecą. Może coś
jeszcze z nią pokażą. Trzyma w napięciu, nie jak obcy, ale jednak.
Fabuła nawet ciekawa, nie było dłużyzn.

S P O I L E R

S P O I L E R

S P O I L E R

Co mi się nie podobało:

- motyw z pękającą szybą: Szyba, która ma wytrzymać lot w kosmosie,
   tĹ‚ucze siÄ™ i pÄ™ka pod naporem wody?

- końcówka nakręcona z perspektywy kogoś naćpanego: Jakoś tak ten efekt
   trochÄ™ przeszkadza uwaĹĽam, ze zbÄ™dne to byĹ‚o.

- blade dzikusy: Czy przez 900 lat (czyli jakieś 45 pokoleń) ludzie
   mogli aĹĽ tak zdziczeć i wyewoluować? Czy mogli nabrać takiej
   w arbuz, a on dalej walczyĹ‚ - przesada. I to chodzenie po suficie. :|

- pani biolog, ktĂłra walczy jak bohaterka filmu wuxia. Ale da siÄ™
   wytĹ‚umaczyć selekcjÄ… do misji.

Co mi się podobało szczególnie:

- pani biolog - Antje Traue :)

- maszynka do golenia :D

- fabuła i zakończenie

Data: 2010-06-11 18:52:47
Autor: Ghost
[SPOILER] - Pandorum

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:hutp7o$21j$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Nendza z bidom - musialem przewijac.

S P O I L E R

S P O I L E R

S P O I L E R

- blade dzikusy: Czy przez 900 lat (czyli jakieś 45 pokoleń) ludzie
  mogli aĹĽ tak zdziczeć i wyewoluować? Czy mogli nabrać takiej
  w arbuz, a on dalej walczyĹ‚ - przesada. I to chodzenie po suficie. :|

A to sie tam jakos genetycznie nie wspomoglo? Z reszta to mogli byc lokalsi.

Data: 2010-06-11 19:42:55
Autor: megrims
[SPOILER] - Pandorum
W dniu 2010-06-11 18:52, Ghost pisze:

[...]

Fakt: "Rock and rolla" szybszy :D

Data: 2010-06-11 19:07:33
Autor: Rais
[SPOILER] - Pandorum
W dniu 2010-06-11 18:45, megrims pisze:
[...]

tłucze się i pęka pod naporem wody?

Osłony i przywalenie.

- końcówka nakręcona z perspektywy kogoś naćpanego: Jakoś tak ten efekt
trochę przeszkadza uważam, ze zbędne to było.

???

--
pzdr

Data: 2010-06-11 20:45:17
Autor: Hans Kloss
[SPOILER] - Pandorum
megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał(a):
Co mi się nie podobało:

- motyw z pękaj±c± szyb±: Szyba, która ma wytrzymać lot w kosmosie,
  tłucze się i pęka pod naporem wody?

Filmu wprawdzie nie ogl±dałem (zasadniczo nie lubię SF) ale cóż takiego twoim
zdaniem grozi szybie w czasie lotu kosmicznego? Z wewn±trz statku działa na
ni± ci¶nienie 1 atmosfery czyli 1 kG(siły) na cm2 powierzchni którego nie
równoważy nic (bo na zewn±trz próżnia) i... tyle, nie licz±c drobinek pyłu
kosmicznego. Natomiast woda może poddać szybę znacznie poważniejszej próbie
wytrzymało¶ci niż nędzna 1 atmosfera.
J-23

Data: 2010-06-11 23:37:18
Autor: megrims
[SPOILER] - Pandorum
W dniu 2010-06-11 22:45, Hans Kloss pisze:
[...]

no OK. Ale zastanówmy się: takie co¶, jak prom kosmiczny jeden z tych, co gdzie¶ tam kiedy¶ wybuchł.. l±duje na wodzie i topi się. Leci 500m pod wodę. Czyli ci¶nienie działa na niego około 51 atm, a w ¶rodku
jest 1 atm. No w sumie racja. Mogło by te okno wepchn±ć do ¶rodka.

Ale:
W kosmosie zdarzaj± się "zanieczyszczenia" wielko¶ci ziarnka
piasku, które jednak mog± uderzać w ciała produkcji ludzkiej ;) z
prędko¶ci± kilkudziesięciu km / sekundę. IMO energia kinetyczna takiego
ziarnka piasku jest spora (ro¶nie z kwadratem prędko¶ci)
Wielko¶ć ziaren piasku sięga 2 mm, gęsto¶ć piasku kwarcowego
to 2,6 g/cm3. Czyli masa ziarnka piasku to 0,034 grama
Pocisk 9mm ma masę 7,45 grama.
Jednak pocisk leci z prędko¶ci± 400 m/sek, a ziarnko piasku 50000 m/s.
Energia kinetyczna ro¶nie z kwadratem prędko¶ci i tu łatwo policzyć,
że zanieczyszczenie wielko¶ci ziarnka piasku lec±ce z prędko¶ci± 50 km/sek ma energie kinetyczn± 10000 razy większ± niż pocisk 9mm z
glock'a. No to kurde..... Taka szyba w statku kosmicznym powinna mieć z 20 cm grubo¶ci i być mocno pancerna. Nacisk 50 atm. powinno wytrzymać.

Data: 2010-06-12 00:08:32
Autor: megrims
[SPOILER] - Pandorum - korekta
W dniu 2010-06-11 23:37, megrims pisze:
W dniu 2010-06-11 22:45, Hans Kloss pisze:

(ciach)

10000 razy większ± niż pocisk 9mm z glock'a.

Pomyliłem się w obliczeniach. Zamiast kwadratu wzi±łem sze¶cian prędko¶ci. Takie kosmiczne ziarnko piasku będzie miało energie
kinetyczn± tylko 100x większ± niż pocisk 9mm z glock'a.

Data: 2010-06-12 00:24:39
Autor: Street Fighter
[SPOILER] - Pandorum
Użytkownik megrims napisał:
[...]

Ale wali a) w oslone b) od zewnatrz c) minelo set lat, nic nie jest wieczne i trwale, nawet piramidy sie sypi±...

w filmie rozsuwaja sie oslony, jest nacisk ton wody, a do tego od srodka strzalem naruszana jest struktura szyby...

Data: 2010-06-12 09:35:55
Autor: megrims
[SPOILER] - Pandorum
W dniu 2010-06-12 00:24, Street Fighter pisze:
[...]

OK. Ja się nie upieram. Tak czy inaczej mi się ten film podobał.
Nie jest to arcydzieło, ale bawiłem się przy nim bardzo dobrze.

pozdrawiam.

Data: 2010-06-12 06:35:44
Autor: neuro
- Pandorum

    Gdyby ten film pojawił się 30 lat temu, to pewnie miałby status
równie kultowy, co dzi¶ "Obcy"

pozdr,
p.

Data: 2010-06-12 15:54:56
Autor: Ghost
- Pandorum

Użytkownik "neuro" <neuro6@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:8d08ce17-3435-4085-80dd-dc3d9be6c83bx21g2000yqa.googlegroups.com...

   Gdyby ten film pojawił się 30 lat temu, to pewnie miałby status
równie kultowy, co dzi¶ "Obcy"

Nonie.

Data: 2010-06-12 07:09:03
Autor: neuro
- Pandorum
On 12 Cze, 15:54, "Ghost" <gh...@everywhere.pl> wrote:

>    Gdyby ten film pojawił się 30 lat temu, to pewnie miałby status
>równie kultowy, co dzi¶ "Obcy"

   Niby czemu? To kwestia "rozpieszczenia", nic więcej ;]

pozdr,
p.

Data: 2010-06-12 17:13:44
Autor: Ghost
- Pandorum

Użytkownik "neuro" <neuro6@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:627907c3-e6b1-43cd-8b1a-dfd9ead6e2d6h13g2000yqm.googlegroups.com...
On 12 Cze, 15:54, "Ghost" <gh...@everywhere.pl> wrote:

> Gdyby ten film pojawił się 30 lat temu, to pewnie miałby status
>równie kultowy, co dzi¶ "Obcy"

  Niby czemu? To kwestia "rozpieszczenia", nic więcej ;]

Raczej targetu.

Data: 2010-06-12 18:52:59
Autor: Street Fighter
- Pandorum
Użytkownik Ghost napisał:

> [...]

>równie kultowy, co dzi¶ "Obcy"

  Niby czemu? To kwestia "rozpieszczenia", nic więcej ;]

Dowiemy sie miszczu jaki jest jedyna wlasciwa klasyfikacja gatunkowa Pandorum. Bo zasiales ziarno ciekawosci, ale nie podales rozwiazania.

Data: 2010-06-12 19:21:08
Autor: Ghost
- Pandorum

Użytkownik "Street Fighter" <"street.fighter"@amorki.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv0e1h$ueb$1news.onet.pl...
Użytkownik Ghost napisał:

> [...]

Dowiemy sie miszczu jaki jest jedyna wlasciwa klasyfikacja gatunkowa Pandorum. Bo zasiales ziarno ciekawosci, ale nie podales rozwiazania.

Nie. Miszcz ma wolne.

Data: 2010-06-12 19:24:00
Autor: Street Fighter
- Pandorum

Użytkownik Ghost napisał:

Użytkownik "neuro" <neuro6@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:627907c3-e6b1-43cd-8b1a-dfd9ead6e2d6h13g2000yqm.googlegroups.com... On 12 Cze, 15:54, "Ghost" <gh...@everywhere.pl> wrote:

> [...]

Dowiemy sie miszczu jaki jest jedyna wlasciwa klasyfikacja gatunkowa Pandorum. Bo zasiales ziarno ciekawosci, ale nie podales rozwiazania.

No to podyskutowalismy. Pierdnales focha, ze ci si enei podoba, tupnales nozka, ze sam nie powiesz. Wod dziecko neo. Chyba cie jakas starcza recesja zalapala....

Data: 2010-06-12 20:04:58
Autor: Ghost
- Pandorum

Użytkownik Ghost napisał:

> [...]

No to podyskutowalismy. Pierdnales focha, ze ci si enei podoba, tupnales nozka, ze sam nie powiesz. Wod dziecko neo. Chyba cie jakas starcza recesja zalapala....

Dokladnie, zrzygales sie ad personami, ale jak dolozysz pare, to pewnie mi sie zachce.

Data: 2010-06-12 21:17:38
Autor: looker
- Pandorum
  Niby czemu? To kwestia "rozpieszczenia", nic więcej ;]
Raczej targetu.

Wlasnie target jest gowniany i to psuje hard sf , 3d psuje  i poleganie tylko na efektach , fabula jest tylko pretekstem.
Ale i tak im nizle wyszlo.

Data: 2010-06-12 21:44:00
Autor: Ghost
- Pandorum

Użytkownik "looker" <looker@lok.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv0mgo$kit$1news.onet.pl...
  Niby czemu? To kwestia "rozpieszczenia", nic więcej ;]
Raczej targetu.

Wlasnie target jest gowniany i to psuje hard sf , 3d psuje  i poleganie tylko na efektach , fabula jest tylko pretekstem.

Czyli sie rozumiemy.

Data: 2010-06-12 22:05:19
Autor: looker
- Pandorum
Wlasnie target jest gowniany i to psuje hard sf , 3d psuje  i poleganie tylko na efektach , fabula jest tylko pretekstem.

Czyli sie rozumiemy.

Ale Moon, District 9, Pandorum daje nadzieje.
 Smuci mnie teraz to, ze przez 5 lat bedziemy 3d gowno Avatary od ktorych glowa boli. Juz wole pornola w 3d ogladac niz Avatara 5.

Data: 2010-06-12 22:45:52
Autor: Ghost
- Pandorum

Użytkownik "looker" <looker@lok.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv0pa5$s5d$1news.onet.pl...
Wlasnie target jest gowniany i to psuje hard sf , 3d psuje  i poleganie tylko na efektach , fabula jest tylko pretekstem.

Czyli sie rozumiemy.

Ale Moon, District 9, Pandorum daje nadzieje.

Dobra kolejnosc.

Smuci mnie teraz to, ze przez 5 lat bedziemy 3d gowno Avatary od ktorych glowa boli. Juz wole pornola w 3d ogladac niz Avatara 5.

Prawde mowiac avatar ostatecznie otwarl mi oczy na miernote camerona (dlugo mial kredyt za terminatora - ale pewnie po prostu bylem mlody i glupi).

Data: 2010-06-12 13:55:34
Autor: neuro
- Pandorum
On 12 Cze, 22:45, "Ghost" <gh...@everywhere.pl> wrote:

Prawde mowiac avatar ostatecznie otwarl mi oczy na miernote camerona (dlugo
mial kredyt za terminatora - ale pewnie po prostu bylem mlody i glupi).

    Aha, czyli dopóki nie zrobił "Avatara", to jego poprzednie filmy
były cacy?
Pokrętna logika.

p.

Data: 2010-06-12 23:14:15
Autor: Ghost
- Pandorum

Użytkownik "neuro" <neuro6@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:53a66c28-aa0f-4631-a156-ae74c37ca7b3e5g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

"ostatecznie"

Pokrętna logika.

Zgadzam sie - strasznies pokretny.

Data: 2010-06-12 12:55:25
Autor: Skylla
[SPOILER] - Pandorum
ale bawiłem się przy nim bardzo dobrze.

Słowo "bawić się" nabiera coraz dziwniejszego znaczenia :-).
Kiedy¶ dotyczyło komedii, a teraz czytam, że kto¶ się "bawił" na Pile czy Rambo 4...
To taka dygresja oczywi¶cie, a film niezły, ale nic ponadto. Takie 6/10.
S.

Data: 2010-06-12 14:58:17
Autor: Street Fighter
[SPOILER] - Pandorum
Użytkownik Skylla napisał:
 Takie 6/10.

Mysle, ze wyglodniali fani hard SF mog± spokojnie postawić 8/10 :)

Data: 2010-06-12 15:17:51
Autor: Ghost
[SPOILER] - Pandorum

Użytkownik "Street Fighter" <"street.fighter"@amorki.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv009g$sll$1news.onet.pl...
Użytkownik Skylla napisał:
 Takie 6/10.

Mysle, ze wyglodniali fani hard SF mog± spokojnie postawić 8/10 :)

Musieliby byc naprawde wyglodniali i na pewno nie hard.

Data: 2010-06-12 15:22:30
Autor: Street Fighter
[SPOILER] - Pandorum

Użytkownik Skylla napisał:
 Takie 6/10.

Mysle, ze wyglodniali fani hard SF mog± spokojnie postawić 8/10 :)

Musieliby byc naprawde wyglodniali i na pewno nie hard.

Nie demonizuj, w kategoriikina SF to bardzo dobry film, wlasnie na 8/10.

A jak nie hard sf to co? Kino familijne jak star trek?

Data: 2010-06-12 15:53:48
Autor: Ghost
[SPOILER] - Pandorum

Użytkownik Skylla napisał:
[...]

To sa jedyne dwa dzialy sf jakie znasz?

Data: 2010-06-12 16:17:53
Autor: Street Fighter
[SPOILER] - Pandorum

Użytkownik Skylla napisał:
[...]

A ile trzeba znac? Zeby byc godnym dysputy zs toba, o mistrzu żedaj?

Data: 2010-06-12 17:11:36
Autor: Ghost
[SPOILER] - Pandorum

Użytkownik Skylla napisał:
[...]

Nie o godnosc dysputy zs chodzi.

Data: 2010-06-12 15:29:21
Autor: looker
[SPOILER] - Pandorum
Mysle, ze wyglodniali fani hard SF mog± spokojnie postawić 8/10 :)

Musieliby byc naprawde wyglodniali i na pewno nie hard.

To czyste SF, hard jak najbardziej, a dokladnie Aldiss "Nonstop"

Data: 2010-06-12 15:54:29
Autor: Ghost
[SPOILER] - Pandorum

Użytkownik "looker" <looker@lok.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv023m$1n9$1news.onet.pl...
Mysle, ze wyglodniali fani hard SF mog± spokojnie postawić 8/10 :)

Musieliby byc naprawde wyglodniali i na pewno nie hard.

To czyste SF, hard jak najbardziej, a dokladnie Aldiss "Nonstop"

I wiernie przeniesione.

Data: 2010-06-12 21:15:54
Autor: looker
[SPOILER] - Pandorum
To czyste SF, hard jak najbardziej, a dokladnie Aldiss "Nonstop"

I wiernie przeniesione.

Nie za bardzo, ksiazka jest lepsza, fabula dluzsza. Ale na ekran sie tak nie nadaje. W panodrum poszli po modzie, czyli pseudo wampiry.
"Nonstop" jest swietny, fajnie gdyby przeniesli "Pomnik" Biggle'a chyba, to jest dobry material takze.

Data: 2010-06-12 21:43:14
Autor: Ghost
[SPOILER] - Pandorum

Użytkownik "looker" <looker@lok.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv0mdg$kas$1news.onet.pl...
[...]

I to mnie boli.

Data: 2010-06-12 22:03:22
Autor: looker
[SPOILER] - Pandorum
Nie za bardzo, ksiazka jest lepsza, fabula dluzsza. Ale na ekran sie tak nie nadaje. W panodrum poszli po modzie, czyli pseudo wampiry.

I to mnie boli.

Moda panie, moda. Glupiutki zmierzch itp. Film byl realisyuczny, dajmy mutacje ale realne, ale po co ich przyspieszali.
Ale i tak byl niezly a scena jednego i drugiego awaryjnego siania rewelacyjna.

Data: 2010-06-12 22:42:36
Autor: Ghost
[SPOILER] - Pandorum

Użytkownik "looker" <looker@lok.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv0p6g$rqo$1news.onet.pl...
[...]

Daj spokoj - ten suspens podczas lazenia po glowach pierdyliardowi wampirow to jakas hiperzenada. Po prostu nie lubie filmow gdzie obraza sie moja inteligencje i wciska stale fragmenty gry, z ktorymi nic poza przewinieciem nie da sie zrobic.

Data: 2010-06-12 16:02:51
Autor: Rais
[SPOILER] - Pandorum
W dniu 2010-06-12 15:29, looker pisze:
Mysle, ze wyglodniali fani hard SF mog± spokojnie postawić 8/10 :)

Musieliby byc naprawde wyglodniali i na pewno nie hard.

To czyste SF, hard jak najbardziej, a dokladnie Aldiss "Nonstop"

Obaj przesadzacie.

--
pzdr

Data: 2010-06-14 12:14:59
Autor: Robson
[SPOILER] - Pandorum
megrims pisze:

No to kurde..... Taka szyba w statku kosmicznym powinna mieć z 20 cm grubo¶ci i być mocno pancerna.

Czemu uważasz, że taka "szyba" musi być ze szkła? Do czasu wyprodukowania takiego statku może się pojawić nowe tworzywo :)

--
==R==

Data: 2010-06-11 21:41:53
Autor: looker
[SPOILER] - Pandorum

Zajawy w kinie były już dawno, ale jako¶ nie wiem kiedy to będzie.
Miałem okazje ogl±dać i powiem szczerze, że na mój gust, to bardzo
fajny film. Nie jest może tak przełomowy jak Obcy/T1/Matrix, ale
bawiłem się ¶wietnie. Antje Traue ma fajn± rolę kobiec±. Może co¶
jeszcze z ni± pokaż±. Trzyma w napięciu, nie jak obcy, ale jednak.
[...]

- końcówka nakręcona z perspektywy kogo¶ naćpanego: Jako¶ tak ten efekt
  trochę przeszkadza uważam, ze zbędne to było.

- blade dzikusy: Czy przez 900 lat (czyli jakie¶ 45 pokoleń) ludzie
  mogli aż tak zdziczeć i wyewoluować? Czy mogli nabrać takiej
  sprawno¶ci fizycznej? Blademu wbili jaki¶ taki miecz w łeb jak
  w arbuz, a on dalej walczył - przesada. I to chodzenie po suficie. :|

Mowili o jakims akceleratorze ewolucji.

A ogolnie bardzo mi sie podobal o wiele lepszy od Avatara, no bazuje oczywiscie na powiesci NONSTOP - Aldisa chyba.
ja dam na SF 8/10, jeden z lepszych filmow od paru lat , Moon byl niezly, ale to lepsze. Cieszy mnie to , ze mija czas efektow w pewnym nurcie na rzecz starego dobrego SF.

Data: 2010-06-11 21:43:14
Autor: looker
[SPOILER] - Pandorum

Użytkownik "looker" <looker@lok.pl> napisał w wiadomo¶ci news:huu3i5$4gt$1news.onet.pl...

[...]

Gosc strzela w szybe z tej super hiper broni wczesniej.

- końcówka nakręcona z perspektywy kogo¶ naćpanego: Jako¶ tak ten efekt
  trochę przeszkadza uważam, ze zbędne to było.

No nie  lubie tez montazu typu MTV.

[SPOILER] - Pandorum