Pani Basia ma moc

Data: 2019-03-02 21:15:25
Autor: boukun
Pani Basia ma moc

Pani Basia w Kancelarii Tajnej

Po wybuchu afery ze Srebrną, pytania w jej sprawie skierował poseł Platformy Krzysztof Brejza. W piśmie skierowanym do Kancelarii Premiera poprosił o wymienienie funkcji i stanowisk jakie pełniła w ówczesnym Urzędzie Rady Ministrów pani Skrzypek.

Jak wynika z odpowiedzi, Skrzypek pracowała w URM od 16 września 1980 roku do 10 września 1989 r. - W okresie zatrudnienia wykonywała pracę: stażysty w Wydziale Ogólnym - Archiwum, referenta w Wydziale Ogólnym, starszego referenta w Kancelarii Tajnej, starszego referenta w Gabinecie Prezesa Rady Ministrów, starszego statystyka w Gabinecie Prezesa Rady Ministrów, starszego statystyka w Gabinecie Ministra - Szefa Urzędu Rady Ministrów - informuje Marta Radosz, wicedyrektor Centrum Informacyjnego Rządu.

I jak dodaje: - Barbara Skrzypek nie była zatrudniona w Komitecie Obrony Kraju ani w jednostkach obsługujących Radę Państwa bądź Przewodniczącego Radę Państwa. Nie była członkiem PZPR ani ZSMP - przekazuje Marta Radosz z KPRM.
Człowiek Jaruzelskiego na czele urzędu

Sprawdziliśmy: wydział ogólny w latach 80-tych był komórką Biura Administracyjno - Gospodarczego, a te podlegało szefowi Urzędu Rady Ministrów. Z kolei Kancelaria Tajna była komórką Biura Spraw Obronnych i także podlegało bezpośrednio szefowi URM. W Biurze zajmowano się m.in. zadaniami z zakresu obronności i szkoleniami dla ministrów.

Szefem Urzędu Rady Ministrów od 17 lutego 1981 r. do 12 września 1989 r. faktycznie był generał Michał Janiszewski, bliski współpracownik gen. Wojciecha Jaruzelskiego. Janiszewski był bezpośrednim przełożonym Barbary Skrzypek.

Co ciekawe, pani Basia pracując w Kancelarii Tajnej w URM miała dostęp do tajnych i poufnych pism rządowych oraz najważniejszych tajemnic państwowych. Zarówno tych dotyczących obronności kraju, jak i bezpieczeństwa. Dokumenty zawierające tajemnicę służbową sygnowane były klauzulą TSZ i przechowywane w Kancelarii Tajnej. Prace nad nimi prowadzono w specjalnie wyznaczonych pomieszczeniach.

Służby w Kancelarii

Według byłego działacza opozycyjnego Macieja Gawlikowskiego, Kancelaria Tajna w Urzędzie Rady Ministrów była kontrolowana i nadzorowana przez ówczesne, komunistyczne służby.

- Kancelarie Tajne były to szczególne miejsca w każdym państwowym Zakładzie Pracy. Osoby, które tam pracowały były zatwierdzane przez służby. Musiały mieć certyfikat dostępu do informacji niejawnych. A także do innych certyfikatów, bowiem za komuny było ich więcej aniżeli dzisiaj. To nie były osoby przypadkowe - mówi WP Maciej Gawlikowski, były działacz opozycyjny, przez lata związany z Konfederacją Polski Niepodległej.

- Kancelaria Tajna oraz dział personalny w każdym Zakładzie Pracy był obsadzany przez służby. Dzięki temu mogły one kontrolować co się dzieje w pracy. To była kwestia kontaktu formalnego. Jawnej, nie tajnej współpracy. Takie komórki miały kontakt ze służbami. Do Kancelarii Tajnej nie mogła się dostać osoba nielojalna czy posiadająca rodzinę za granicą. Nie mówiąc o osobie, która miałaby jakiekolwiek kontakty z opozycją - mówi Maciej Gawlikowski.

Poseł: nie ma w tym przypadku

W podobnym tonie wypowiada się poseł Krzysztof Brejza, który zadał pytania o karierę zawodową Barbary Skrzypek. - Te informacje są dla mnie wstrząsające - ocenia poseł Krzysztof Brejza.

- Do kancelarii tajnej trafiały najbardziej zaufane, najpewniejsze i sprawdzone osoby. A więc pani Barbara musiała mieć certyfikację i dostęp do najwyższych tajemnic ówczesnej władzy komunistycznej. To był najwyższy szczebel zaufania, dowodem jest przejście z Kancelarii Tajnej już do gabinetu samego prezesa Rady Ministrów PRL - mówi nam poseł Krzysztof Brejza. .

- Otoczenie Jarosława Kaczyńskiego jest zaadoptowane wprost z systemu komunistycznego. Nie każdy mógł przejść przeszkolenie i dopuszczenie do pracy w Kancelarii Tajnej URM. Trafiali tam najbardziej zaufani z zaufanych - dodaje Brejza.

Chcieliśmy zapytać o komentarz do sprawy rzecznik PiS Beatę Mazurek, ale nie odbierała od nas telefonu.

https://wiadomosci.wp.pl/tajemnice-pani-basi-sekretarki-kaczynskiego-miala-dostep-do-tajnych-akt-w-prl-6355090020804225a

Wafel
5h temu

Najpierw Kujda, długoletni współpracownik Kaczyńskiego okazał się TW, teraz pani Basia pracowała przy Jaruzelskim. Robi się ciekawie. Może okazać się że całe to PiS powstało jako przykrywka dla agentów i spadów z PZPR.

Jarek
5h temu

Nic dziwnego jak nie konfident SB to prokurator sędzia stanu wojennego także wysoko postawieni członkowie PZPR to najbliżsi i najbardziej zaufani prezesa p.Brudziński w nie to stronę kszyczal komuniści i złodzieje .!!!!!!!!!!!

Duch
5h temu

Co tu się dziwić? Tęgie głowy już pracują nad smsem dnia dlatego mazurek siedzi cicho i czeka na przekaz.Pewnie będzie jak z kujdą-nikt nic nie wiedział a że gość trafiał na stanowiska gdzie nie potrzeba jest składać oświadczenie lustracyjne to czysty przypadek!

Data: 2019-03-02 21:33:05
Autor: Pisiorowy Escobar
Pani Basia ma moc
"boukun" <boukun@gmail.com> napisał(-a):

[...]

taka dobra z niej komuszka i sb-ek
teraz ma przechlapane - zenuś wraz z tatusiem tow. piotrowiczem będą ją
lustrować oraz całą jej rodzinę

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-03-02 21:39:20
Autor: u2
Pani Basia ma moc
W dniu 02.03.2019 o 21:33, Pisiorowy Escobar pisze:

taka dobra z niej komuszka i sb-ek
teraz ma przechlapane - zenuś wraz z tatusiem tow. piotrowiczem będą ją
lustrować oraz całą jej rodzinę

ty wredny antysemito:))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-03-02 22:31:55
Autor: boukun
Pani Basia ma moc
Użytkownik "Pisiorowy Escobar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

....że też wcześniej nie było o tym wiadomo...

boukun

Data: 2019-03-03 11:28:31
Autor: Pisiorowy Escobar
Pani Basia ma moc
> [...]

lustrować oraz całą jej rodzinę
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

...że też wcześniej nie było o tym wiadomo...

wszyscy wiedzieli

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-03-03 09:23:08
Autor: Lepudruk
Pani Basia ma moc
Użytkownik "boukun" <boukun@gmail.com> napisał w wiadomości

Pani Basia w Kancelarii Tajnej

Wychodzi na to, że to po-PZPR-owska SITWA!  Słuszne tradycje ma PiS!

-Lepudruk -

Pani Basia ma moc