Panorama Firm --> Trybun

Data: 2014-06-17 00:45:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Panorama Firm --> Trybun
Nie jest prawdą, że nawigacja uporczywie trwa przy wytyczonej
trasie bez względu na poczynania użytkownika. Wielokrotnie
zbaczałem z wyznaczonej trasy a nawigacja błyskawicznie
dopasowywała się do zmian, szybkością reakcji bijąc na
głowę Automapę na netbooku z atomowym napędem jednordzeniowym.

Data: 2014-06-17 09:28:47
Autor: Chris
Panorama Firm --> Trybun
Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał(a):

[...]

U mnie na telefonie automapa przelicza w ok 1-2sec max więc nie ma co narzekać.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-17 15:57:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Panorama Firm --> Trybun

"Chris" lnoqnf$m4p$1@node1.news.atman.pl

[...]

Porównałem szybkość Automapy z netbooka do szybkości PF z Monstera.
Ta ostatnia koryguje bezzwłocznie, podczas gdy AotoMapie na netbooku
korekcja zajmuje dużo/sporo czasu -- znacznie więcej niż 2 sekundy.
Być może jest to efekt netbooka, nie samej nawigacji. Trudno
porównywać programy pracujące w zupełnie innym środowisku, choć
akurat te środowiska nie są zupełnie inne pod względem szybkości.

Netbook ma 1 rdzeń, Monster ma 2 rdzenie, ale szybkość
taktowania (chyba 1.6 GHz) w netbooku jest wyższa niż
szybkość taktowania (chyba 1.2 GHz) w Monsterze.

Netbook ma 1 GB RAMek -- dla W7S to tyle, co nic.
Monster ma nieco około 620 MB, co dla Androida
4.x nie stanowi ogromnej ilości.

Netbook ma DDR2, Monster **chyba** też.

Karta SD na pewno jest straszliwie powolna w zestawieniu
z błyskiem Seagate chodzącym na 7200 rpm.

Ogólnie jednak te szybkości (szukania drogi) nie są istotne.

Natomiast nie potrafię porównać trafności wyboru -- a ta jest istotna.

-=-

Jedno jest pewne -- nieprawdziwe jest twierdzenie
Trybuna dotyczące oślego uporu PF.

-=-

Nie mogę zainstalować PF na Overmaxie. Ponoć stosowna
wersja (pracująca na 10 calach) jest przygotowywana.
Nie wiem, co mają cale do wersji.

Data: 2014-06-17 16:46:03
Autor: radekp@konto.pl
Panorama Firm --> Trybun
Tue, 17 Jun 2014 15:57:14 +0200, w <lnpi3o$sq0$1@node2.news.atman.pl>, "Eneuel
Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(-a):

[...]

Porównanie jest z czapy, bo:
1. zależy jaką dokładność pomiaru program sobie przyjmuje (w Igo to sobie tak
kiedyś ustawiłem, że przeliczał na co drugim skrzyżowaniu).
2. zależy jakie dokładne jest to przeliczenie. Jeżeli jakiś PF koryguje
bezzwłocznie to dobry algorytm to raczej nie jest.

Data: 2014-06-17 17:23:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Panorama Firm --> Trybun

<radekp@konto.pl> e1l0q9pt8puvamr5nqq0cpjl68tctdd3c5@4ax.com

[...]

Szybki komputer to zły komputer?

IMO szybki algorytm to dobry algorytm, nierzadko
szybkość algorytmu uzyskujemy poprzez odchwaszczanie.

-=-

Nie porównałem jakości wytyczanych tras, nie porównałem
trafności wyborów -- nie będę wypowiadał się na ten temat.

Data: 2014-06-24 10:54:35
Autor: radekp@konto.pl
Panorama Firm --> Trybun
Tue, 17 Jun 2014 17:23:06 +0200, w <lnpmhf$1r8$1@node2.news.atman.pl>, "Eneuel
Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(-a):

IMO szybki algorytm to dobry algorytm, nierzadko
szybkość algorytmu uzyskujemy poprzez odchwaszczanie.

Bardzo rzadko szybki algorytm = dokładny algorytm. Właściwie to z definicji
jest odwrotnie.
Szybkość zależy jak dokładnie program chce przeliczyć trasę i jak dużo danych
weźmie pod uwagę przy przeliczeniu -- szybki algorytm przeliczy ci tylko kilka
kilometrów.

Data: 2014-06-24 18:25:21
Autor: J.F.
Panorama Firm --> Trybun
Dnia Tue, 24 Jun 2014 10:54:35 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

W ogolnosci wyraze sprzeciw. Algorytm powinien robic to co ma robic,
dokladnie, a wtedy porownujemy tylko szybkosc.
No ale akurat jesli chodzi o wyznaczanie drogi to jest jak piszesz.

Szybkość zależy jak dokładnie program chce przeliczyć trasę i jak dużo danych
weźmie pod uwagę przy przeliczeniu -- szybki algorytm przeliczy ci tylko kilka
kilometrów.

No, akurat jakby policzyl uczciwie najkrotsza droge w grafie, i
zapamietal odleglosci do celu w wezlach, to by przeliczenie bylo
blyskawiczne. Owszem, wezlow moze byc duzo, pamieci tez duzo, ale po
cos sie ten 1GB ram kupuje. J.

Data: 2014-06-26 01:15:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Panorama Firm --> Trybun

"J.F." 1uyahwlkchuml.1deupm1wlrb6$.dlg@40tude.net

[...]

Ja mogę uruchomić wiele nawigacji naraz a mam nieco ponad 1/2 GB.

Data: 2014-06-26 23:07:21
Autor: J.F.
Panorama Firm --> Trybun
Dnia Thu, 26 Jun 2014 01:15:19 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Moze dlatego, ze zadna nie zapamietuje takich odleglosci, a potem

J.

Data: 2014-06-17 18:51:36
Autor: Chris
Panorama Firm --> Trybun

[...]

Nie wiem czego to może być wina ale zwróciłem uwagę na szybkość przeliczania jak robiłem objazd Gdyni bo korek był straszny (jakiś remont drogi) i jechałem po osiedlach, każda zmiana trasy była błyskawiczna i zaraz po zjechaniu z wytyczonej drogi kierującej w stronę korka od razu miałem nową trasę.
Sprzęt w aucie to SGS3.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-17 22:46:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Panorama Firm --> Trybun

"Chris" lnprmk$q8o$1@node1.news.atman.pl

[...]

Tak jak ja z PF. Panorama Firm mówi, żebym zjechał z ronda,
zjeżdżam o jeden zjazd za daleko i zanim zacznę zjeżdżanie,
mam informacje o skorygowanej trasie. Głos niemal nie milknie
pomiędzy mówieniem o zjeździe i mówieniem o skorygowanej trasie.

Data: 2014-06-17 20:36:47
Autor: Trybun
Panorama Firm --> Trybun
[...]

No, chyba raczysz żartować, albo masz zupełnie co innego zainstalowanego niż "Panorama Firm Nawigacja".

A swoja drogą, jak ty robisz te symulacje jazdy na komputerze?

Data: 2014-06-17 22:51:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Panorama Firm --> Trybun

"Trybun" 53a08ab8$0$2363$65785112@news.neostrada.pl

[...]

No, chyba raczysz żartować,

Nie żartuję.

albo masz zupełnie co innego zainstalowanego niż "Panorama Firm Nawigacja".

Mam wiele aplikacji, ale testowałem tę.

A swoja drogą, jak ty robisz te symulacje jazdy na komputerze?

Które symulacje? W tym wątku nie symulowałem. ;)
Symulowałem w innych wątkach, ale różnie w różnych.
Zwykle nawigacje zezwalają na symulacje, czasami
(może i zazwyczaj) można symulować z zawrotną
szybkością, niemal naddźwiękową...

Data: 2014-06-19 15:55:25
Autor: Trybun
Panorama Firm --> Trybun

[...]

Sam nie wiem co o tym myśleć... Pozwól więc że opinia moja nadal będzie bazować na doświadczeniach własnych z tym programem, a nie czyichś. ;-)

[...]

No symulacja trasy na Automapie zainstalowanej na laptopie..

Data: 2014-06-19 18:10:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Panorama Firm --> Trybun

"Trybun" 53a2eb8a$0$2227$65785112@news.neostrada.pl

Sam nie wiem co o tym myśleć... Pozwól więc że opinia moja nadal będzie bazować na doświadczeniach własnych z tym programem, a nie czyichś. ;-)

Pozwalam sobie -- opinia moja nadal będzie bazować na
doświadczeniach własnych z tym programem, a nie Twoich. ;)

-=-

(; Noszę się z zamiarem dokonania przesunięć środków
budżetowych tak, aby doinwestować mój dobytek tak,
aby móc testować nowoczesność w czasie jazdy rowerem. ;)

Być może (za kilkanaście plnów) kupię uchwyt rowerowy.
Nawigacja mi nie jest potrzebna, ale szybkościomierz -- owszem.

Data: 2014-06-20 15:51:31
Autor: Trybun
Panorama Firm --> Trybun

[...]

I prawidłowo, każdy bez wyjątku powinien wystawiać opinię przede wszystkim na podstawie własnych doświadczeń, a nie np. w durny sposób przekonywać innych o kulistości ziemi..;-)

Tzn. co chcesz doinwestować - Monstera, czy Overmaxa?

Data: 2014-06-20 18:11:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Panorama Firm --> Trybun

"Trybun" 53a43c4d$0$2228$65785112@news.neostrada.pl

Tzn. co chcesz doinwestować - Monstera, czy Overmaxa?

Overmax:

 () nie współpracuje panoramicznie
 () jest duży jak na rower
 () nie znajduje sobie uchwytu za 15 plnów
    a uchwyt za 100 plnów jest IMO za drogi
    na moje możliwości finansowe; pokłosie
    wojny to druzgotanie moich finansów;
    nie stać mnie na drogi uchwyt...

A Ziemia wcale nie jest kulą. Ani magnetycznie,
ani grawitacyjnie, ani geometrycznie, ani jakkolwiek...
I co najważniejsze -- IMO nie warto rozpatrywać Ziemi
jako planety samoistnie błądzącej, ale należy brać
pod uwagę układ Ziemia-Księżyc wirujący wokoło osi
przecinającej wspólny środek ciężkości...

Kopernik głupi nie był, umieszczając Słońce w centrum Układu
Słonecznego a Ziemię w centrum układu Ziemia-Księżyc, ale
zauważ, że Kopernik samodzielnie strugał swe przyrządy,
których akuracja ;) nie zezwalała na rozsądne ułożenie
centrów nie w środkach mas Słońca i Ziemi, ale w środkach
mas układów -- Układu Słonecznego i układu Ziemia-Księżyc.

IMO Kopernik mając dokładniejsze przyrządy, zbudowałby nie heliocentryczny
układ wszechświata, ale inny, w którym środki pokrywają się ze środkami mas
układów, nie zaś środkami mas ciężkich ciał.

Choć by wyjasnienie pływów morskich jest dziurawe doputy, dopóki
Księzyc obraca się wokolo Zeimi. ;) Obracanie się całego układu
wokoło środka masy tegoz układu daje proste wyjasnienie pływów
morskich.

I aby było jasne -- ruch (?przynajmniej? w klasycznej fizyce)
jest zupelnie względny, tedy nie ma różnicy co względem czego
porusza się, w tym i co dookoła czego obraca się, ale obliczemia
są czasami łatwe a czasami trudne. Geocentryzm to masakra dla
astrnoma bez komputera choćby takiego, jak dzisiejszy smartfon. ;)

-=-

Masa Księżyca to 1.23% masy Ziemi.

  http://pl.wikipedia.org/wiki/Księżyc

Masa Słońca stanowi 99,86% masy wszystkich znanych obiektów Układu Słonecznego.

  http://pl.wikipedia.org/wiki/Masa_Słońca

Dziś Kopernik nie budowałby heliocentryzmu. ;)
Ale w tamtych latach środek masy Słońca czy środek
masy Układy Słonecznego -- stanowiły jedną chwałę. ;)
Takoż ze środkami mas Ziemi i układu Ziemia-Księżyc.

Choć odległość Ziemia-Księżyc przekracza 1 sekundę świetlną a odległość
Słońce-Ziemia przekracza aż 8 minut świetlnych, znikomość mas (Księżyca
wobec ziemi i Ziemi wobec Słońca) daje niewielki wpływ i w dawnych
latach Kopernikowi Heliocentryzm wydawał się dobrą filozofią. Dziś
jednak układ oparty o środek mas ciał Układu Słonecznego daje (dawał)
możliwość  szukania nowych planet Układu. Dawał, bo od dawna już nic
nie znaleziono. ;)

-=-

Zamierzam przytroczyć Monstera do roweru i sprawdzić nie tylko
firmowe panoramowanie, ale także w ogóle sprawdzić, jak czuje
się rowerzysta zaopatrzony w najnowocześniejsza technikę, czy
technologie. ;)

Data: 2014-06-22 10:35:27
Autor: Trybun
Panorama Firm --> Trybun

[...]

Czyli, jednym słowem - uchwyt ci jest potrzebny do Monstera? Taki samochodowy to istotnie idzie dostać za 15zł, ale jeszcze nie miałem okazji widzieć takiego uchwytu do roweru. Pewnie też nie będzie tanio..

[...]

No skoro nie jest kulą, to o jej płaskości czy kwadraturze. Na takich mądrych co dali by się pokroić za czyjeś teorie to ja mogę tylko patrzeć jak na tresowaną małpę, a nie człowieka rozumnego.;-)

[...]

Jednak zupełnie nie dopuszczał możliwości że jest (razem z innymi ludzimi) tylko florą bakteryjną jelit jakiegoś stworzenia.. A nie ma żadnych dowodów że jesteśmy taką właśnie florą, więc co tu mówić o jakichś mądrościach Kopernika i jego naśladowców?

[...]

Zaraz zaraz, a odwrotna sytuacja - ziemia obracająca się wokół księżyca nie da takich samych efektów pływowych?

[...]

No tak...

-=-

[...]

A jaka teoria będzie obowiązywała za kolejne 1500 lat?

Data: 2014-06-22 23:26:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Panorama Firm --> Trybun

"Trybun" 53a6953a$0$2236$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Prawie 14 plnów...

[...]

Nie jest też płaska i nie jest kwadratowa.

[...]

Nic nie pojmuję.

[...]

Więc wyjaśnij w ,,5'' słowach zjawisko pływów.

A jaka teoria będzie obowiązywała za kolejne 1500 lat?

Trudno zgadnąć. Kopernik nie żył 1500 lat temu.

Data: 2014-06-28 13:32:19
Autor: Trybun
Panorama Firm --> Trybun

[...]

I kto by pomyślał...

[...]

No to o jakiejkolwiek bryle geometrycznej:-P

[...]

A proste, co jakiś czas jakiś ślepiec wysnuwa nową teorię na te tematy, a inni nie dość że bezkrytycznie podchwytują to jeszcze za tą teorię daliby się zabić, albo śmiać się z niedowiarków, ew. nazwać ich głupkami, albo... spalić na stosie..

[...]

To ja się ciebie pytam..

A jaka teoria będzie obowiązywała za kolejne 1500 lat?

Trudno zgadnąć. Kopernik nie żył 1500 lat temu.

Gdyby miało to sens, to gotów bym był się założyć że w 3514 roku będą się ludzie śmiać z kanonów dzisiaj obowiązujących na ten temat.

Data: 2014-06-28 19:10:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Panorama Firm --> Trybun

"Trybun" 53aea7b6$0$2379$65785112@news.neostrada.pl

Prawie 14 plnów...

I kto by pomyślał...

13,99 pln

Zaraz zaraz, a odwrotna sytuacja - ziemia obracająca się
wokół księżyca nie da takich samych efektów pływowych?

Więc wyjaśnij w ,,5'' słowach zjawisko pływów.

To ja się ciebie pytam..

Ruch jest względny -- przynajmniej w nierelatywistcznej ;) fizyce
XIX wieku. (i wcześniejszej) Obojętne -- Ziemia wokoło Księżyca,
Księżyc wokoło Ziemi, oba te ciała wokoło osi przechodzącej przez
środek masy układu Ziemia-Księżyc, czy jeszcze jakoś inaczej...

Ale obliczenia (i wyjaśnienia) stają się najprostsze wtedy,
gdy za ,,centrum obrotowe'' przyjmiemy środek masy układu.

Tak jest dziś. Za jakiś czas obliczenia staną się prostsze,
gdy jakoś inaczej to ułożymy, gdyż będą dokładniejsze mierniki
i wpływ innych mas wszechświata będzie mierzalny oraz przewidywalny
do tego stopnia, iż ,,środek wszechświata'' ulegnie przesunięciu.

Da się wyjaśnić efekt pływów morskich nawet wtedy, gdy Wszechświat
(każdy jego element, bez względu na to, czym ów element jest) porusza
się względem Twego paznokcia. ;) Ale najłatwiej wyjaśnić efekt pływów
morskich wtedy, gdy zaniedba się wszystko dookoła poza Księżycem oraz
Ziemią i potraktuje Ziemię oraz Księżyc jako układ dwóch mas poruszających
się wokoło osi przechodzącej przez środek mas układu Ziemia-Księżyc -- akurat
położony całkiem niedaleko (zważywszy odległość Ziemi od Księżyca) środka
masy Ziemi z uwagi na duże dysproporcje mas -- Ziemi i Księżyca.

   Po stronie Księżyca ma miejsce przypływ;
     wiadomo -- Księżyc przyciąga wodę mocniej
     niż Ziemię, bo do tej wody mu bliżej niż do reszty Ziemi

   Ale i po przeciwnej stronie Ziemi ma miejsce takie zjawisko;
     proste -- Księżyc przyciąga mocniej Ziemię niż wodę, bo woda
     tam jest dalej niż reszta Ziemi;

Można słowami, można i obliczeniami.

Teraz weź układ obracający się wokoło osi przechodzącej przez środek mas.
O tym, że Ziemia ulega spłaszczeniu na biegunach w efekcie wirowania wokoło
osi przechodzącej przez środek swej masy -- wiemy i rozumiemy to zjawisko.
Możemy to opisać słowami i możemy to wykazać obliczeniami.

Co wówczas, gdy układ Ziemia-Księżyc obraca się wokoło osi przechodzącej
przez środek masy tego układu? Oczywiście wody odpłyną, ;) co zaobserwujemy
jako przypływ morski.

Tu także tłumaczenie słowne jest proste (jak ze spłaszczeniem
na biegunach) i tłumaczenie obliczeniowe jest proste. Pływy
morskie jawią się tak, jak to spłaszczenie biegunowe, czyli
wybrzuszenie równikowe. (przypływ morski to jakby
wybrzuszenie a odpływ to jakby spłaszczenie)

MKopernik nie mógł wykonać przyrządów na tyle dokładnych, aby
zbudować model, w którym nie Słońce jest w centrum, ale środek
masy Układu Słonecznego jest w centrum -- środek masy całego
Układu Słonecznego jest niedaleko środka masy Słońca, gdyż
masa Słońca jest nieznacznie mniejsza niż masa całego Układ
Słonecznego. (planetoidy i planety wraz ze swymi satelitami
 -- to wszystko ma znikomą masę wobec masy Słońca)

Dziś ludzie budują przyrządy dające lepszą dokładność,
przez co widzą świat zupełnie inaczej niż MKopernik,
któremu oczywiście nauka zawdzięcza bardzo dużo.

Gdyby miało to sens, to gotów bym był się założyć że w 3514 roku
będą się ludzie śmiać z kanonów dzisiaj obowiązujących na ten temat.

IMO będą podziwiali efekty osiągane w tak złych warunkach technicznych
i politycznych czy kulturowych. IMO nikt dziś nie wyśmiewa heliocentryzmu,
ale podziwia Kopernika za jego wkład w naukę. Warto tu dodać, że:

 () na zachodzie Europy (choćby w Hiszpanii) za takie
    postępowe teorie groziła śmierć na stosie

 () dzieło kanonika :) Kopernika Kościół (którego Kopernik
    był kanonikiem i administratorem dóbr kapitularnych)
    wciągnął na indeks ksiąg zakazanych

 () dzieło to ukazało się dzięki protestantom :)

 () ale nawet protestanci obawiali się Kościoła
    do tego stopnia, że nieco zmiękczyli ostre
    spostrzeżenia MKopernika (przedmową, w której
    twarde wyniki badań nazwano -- jedynie teoriami,
    być nawet może spiskowymi) i zmienili tytuł dzieła...

Warto tutaj dodać, że w sporze pomiędzy swym państwem i żołnierzami
(czy rycerzami -- jak ich określano) papieskimi Mikołaj Kopernik
opowiedział się przeciwko Zakonowi Najświętszej Maryi Panny i Zakon
ten po prostu pobił, nie zważając na grożące za to kary piekielne. ;)

  http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojna_polsko-krzyżacka_1519-1521

IMO zwycięstwo nad postępowym_inaczej Kościołem rzymskokatolickim
dało Mikołajowi Kopernikowi więcej zysku niż rozumne wyjaśniania
typu:

 -- gdyby tak było, Księżyc ujrzelibyśmy jutro,
    ale zobaczymy go dopiero za dwa tygodnie

i wcale nie dlatego, że pokazał, iż nie stracił kontaktu
z rzeczywistością, ale dlatego, iż po prostu okazał swą siłę!
Dziś wielu nie chce pamiętać o Koperniku wojującym i widzi go
jako Kopernika obserwującego, ale w tamtych czasach i obserwować
potrafił, i bojować, i rządzić, i przewidywać zachowania ludzie...

-=-

Wielu wychwala wolność, jaką cieszyli się nasi przodkowie, ale niewielu ;)
wie, o co w tej wolności chodziło naprawdę -- a chodziło o wolność przekonań
religijnych. I rzymski Kościół tu był obecny, i protestanckie, i prawosławne,
i żydowski, i muzułmański i wszelkie inne mogły liczyć na spokojne życie....

Idyllę tę przerywa śmierć ostatniego Jagiellona, po którym siłą stabilną
zaczyna być właśnie Kościół rzymskokatolicki wokoło którego (zamiast wokoło
dworu królewskiego czy wokoło rodu królewskiego) zaczyna obracać się ;) całe
życie i dochodzi do tego, że aby koronować syna ruskiego wojewody
(wyrastającego z dynastii rządzącej niegdyś Rosją -- Rurykowiczów,

   http://pl.wikipedia.org/wiki/Rurykowicze

o czym przypomina Sienkiewicz w swym dziele ,,Ogniem i mieczem'') trzeba
przechrzcić owego wojewodę (Wiśniowieckiego) na rzymskość, co prowadzi do
bratobójczej wojny na Ukrainie, później do podobnej wojny z protestantami
(Potopu) i wreszcie do takiego osłabienia Rzeczypospolitej rzekomo Obojga
Narodów, że ta pada łupem bratnich (bo to naprawdę bratnie mocarstwa!!!)
mocarstw.

A przywrócić chce protestant z wyboru, Józef Piłsudski, który chce
budowania federacyjnej Rzeczypospolitej obejmującej liczne narody,
kultury, języki i religię...

Za swe odejście od jedynie słusznej wiary rzymskokatolickiej
Piłsudski został przez Boga ukarany śmiercią. ;)

-=-

W USA ofiarą trąby powietrznej padł niedawno budynek kościoła.
Ktoś podpisał wieść jakoś tak:

 () jeśli padnie kościół -- dzieło natury
 () jeśli padnie burdel -- kara Boża

Data: 2014-06-28 19:57:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Panorama Firm --> Trybun

"Eneuel Leszek Ciszewski" lomsti$r4$1@node1.news.atman.pl

-- gdyby tak było, Księżyc ujrzelibyśmy jutro,
   ale zobaczymy go dopiero za dwa tygodnie

+ -- gdyby tak było, Księżyc w pełni ujrzelibyśmy
+    jutro, ale zobaczymy dopiero za dwa tygodnie

[...]

+ A przywrócić tę idyllę chce protestant z wyboru, Józef Piłsudski, który chce
budowania federacyjnej Rzeczypospolitej obejmującej liczne narody,
kultury, języki i różne religiE...

Panorama Firm --> Trybun