Panowie piloci trochę rozwagi nie jesteście sami w powietrzu

Data: 2012-03-27 11:37:27
Autor: bora
Panowie piloci trochę rozwagi nie jesteście sami w powietrzu
W sobotę  na wysokości Abramowa (w kierunku na Lublin) przeleciał na
ok.20 m.samolot (prawdopodobnie cesna-musiałbym zapytac kolegów) Nie
zabierałbym głosu ,gdyby mnie to nie dotyczyło (problem pilota,jeśli
leci poniżej linii energetycznych średniego i wys. napięcia z
predkością 140-180km/h) ale własnie byłem w trakcie holowania za
wyciągarką na paralotni,która to wyciągarka jednocześnie jest
wyposażona w linę ściągającą.Właśnie w tą linę leciał pilot i tylko
wiele rozłożonych na ziemi paralotni i mój lot wznoszący na holu
uzmysłowił pilotowi,że może być lina i w ostatniej chwili odbił (za
moimi plecami).Ta nierozwaga mogła kosztować moje życie jak również
osoby (osób)lecących tym samolotem.Dlatego apeluję o rozwagę i zwracam
uwagę,że taką działalność prowadzimy w tym miejscu 2lata w każdy
weekend a czasami również w tygodniu po uzgodnieniu z ASM Dęblin.

Data: 2012-03-27 20:58:27
Autor: KiloSierra
W dniu 12/03/27 20:37, bora pisze:
[...]

to jest Przeslanka ktora powinienes raportowac do ULC
typ pryszcz pytanie czy zauwazyles i zapamietales co było po SP-....

Data: 2012-03-27 21:22:25
Autor: Gabor
Panowie piloci trochę rozwagi nie jesteście sami w powietrzu
typ pryszcz pytanie czy zauwazyles i zapamietales co było po SP-....

zawsze morze sprawdzic recordning nana flightradar_smallaviation

Data: 2012-03-27 13:53:35
Autor: bora
On 27 Mar, 21:22, "Gabor" <Gabor_Surme...@buzziaczek.pl> wrote:
>typ pryszcz pytanie czy zauwazyles i zapamietales co było po SP-....

Jak wspomniałem samolot przeleciał za moimi plecami ale całe zajście
widziało co najmniej 10 osób -myślę, że ktoś zapamiętał znaki-tylko
czy ja chcę konsekwencji (wielu się wypowie, za.. ale sam byłem
pilotem w tzw. poważnym lotnictwie i wiem coś o fantazji pilotów
(każdy próbował swoich możliwości w sposób prawny lub trochę
bezpr..naciągany np.poniżej min. wys) .Obecnie w strefie G możecie
spotkać sporadycznie paralotniarza "swobodnego",który załapał się na
przelot ale coraz więcej i częściej spotkacie paralotniarza z napędem
bo jest ich (nas) coraz  więcej (też ponosimy koszty
szkoleń,podnoszenia kwalifikacji,również mamy śk ,oc itp.Chciałbym
żebyście mieli tą świadomość,że lecąc w strefie G możecie napotkać na
swej trasie paralotniarza,który widząc Cię nie odezwie się bo mając
radio nie będzie miał z Tobą kontaktu (zakaz posiadania pasma
lotniczego),dlatego pojawiłem się na waszym forum i apeluję...z
lotniczym pozdrowieniem BORA

Data: 2012-03-28 05:55:56
Autor: /dev/SU45
[...]

Zgłaszać i nie zastanawiać się, zwłaszcza jeżeli są dowody.

[...]

Czy miejsce holi było zgłoszone do FIS? Bo też różnie z tym bywa, oczywiście nie zmniejsza to winy gościa.

[...]

Czy jest szansa na zmianę stanu prawnego w kwestii radia i czy paralotniarze tego by chcieli? Wizyta w urzędzie na Kasprzaka, dokumentowanie nalotu przed egzaminem itd

Data: 2012-03-28 12:47:23
Autor: KiloSierra
W dniu 12/03/27 22:53, bora pisze:
[...]

ze co??? szmatoloty maja zakaz na radio lotnicze? 8-|
serio? nawet nie wiedzialem... co za kuriozum

Data: 2012-03-31 21:53:35
Autor: mimi31
Panowie piloci trochę rozwagi nie jesteście sami w powietrzu
On 28 Mar, 12:47, KiloSierra <f...@10g.pl> wrote:
Wiele motolotniarzy lata z radiem lotniczym bez pozwolenia, ale oni
mogą się kamuflować bo mają znaki rej. Przy paralotniach było by to
poza tym nie wykonalne przy holach bo tam korespondencja jest ciągła i
trudno porozumiewać się używając frazeologii lotniczej. Co innego PPG.
Ale tu niestety musi być przynajmniej  zarejestrowana paralotnia.

Panowie piloci trochę rozwagi nie jesteście sami w powietrzu