Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny

Data: 2009-09-26 23:12:52
Autor: Michał
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny
Seryjny Wartburg na prądzie
To, że wszystko, co ma koła, może poruszać się dzięki energii elektrycznej, udowodnił Rafał Kotowski, jeden z uczniów Zbigniewa Kopcia. Jego
elektryczny
Wartburg 353 napędzany silnikiem 10 KW/75V rozpędza się bez trudu do 80 km/h. Źródłem energii jest 21 akumulatorów 12 V.

Mam takie jedno auto (uszkodzone i ktoś mi powietrze spuścił z koła)
z którym się zastanawiam co zrobić (nie sprzedaje jak by co ;) ).

Koszty wychodziły cholera to wie.. z 40.. do 60 zł/100km (17l/100 lpg)
jako info bo nie o to pytanie :)

Ile by kosztowało i czy sie da, zrobic rajdówkje z tego, wywalając silnik i bak, i zakładając elektryczne.

i teraz policzyłem sobie moce (tam gdzie miałem dane):

do 200km/h potrzeba mu 95kW (a kop koło 11.5 sek do 100km/h)
do 250km/h moc = 165 kW     (kop koło 8 - przelicznik bęzynowy)
do 300km/h moc = 240 kW     (kop koło 6.5sek, fabrycznie dawali troche mniej mocy)

ile $$$ trzeba dać za silniki, akumulatory sterowniki i kable żeby sobie pojeździc 300km/h :) w ciszy i spokoju :) ?

i ile tego wyjdzie ilościowo i masowo ?

pozdrawiam!

--

Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny