Data: 2009-09-27 09:27:42 | |
Autor: Waldek Godel | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
Dnia Sat, 26 Sep 2009 20:13:16 +0200, klasa napisał(a):
moja działalność związana jest z jeżdzeniem po mieście, tja... następny. A czym będziesz jeździł w zimie? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-27 10:47:20 | |
Autor: J.F. | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
On Sun, 27 Sep 2009 09:27:42 +0100, Waldek Godel wrote:
Dnia Sat, 26 Sep 2009 20:13:16 +0200, klasa napisał(a): W zimie wstawi sobie piecyk gazowy, a jedna butla starczy mu na cala zime :-) J. |
|
Data: 2009-09-27 09:56:50 | |
Autor: Waldek Godel | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
Dnia Sun, 27 Sep 2009 10:47:20 +0200, J.F. napisał(a):
tja... następny. A czym będziesz jeździł w zimie? no to homologacja butli i piecyka zeżre mu wszystkie oszczędności na prądzie. Nie mówiąc o akcyzie na gaz... To może lepiej tego matiza od razu na gaz przerobić? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-28 14:31:42 | |
Autor: miszka | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
On Sun, 27 Sep 2009 09:27:42 +0100
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote: Dnia Sat, 26 Sep 2009 20:13:16 +0200, klasa napisał(a): A co? W zimie pradu nie ma? Powaznie pytam o co chodzi, w zimie nie dzialaja te elektryki czy ki czort? M. |
|
Data: 2009-09-28 13:38:49 | |
Autor: Waldek Godel | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
Dnia Mon, 28 Sep 2009 14:31:42 +0200, miszka napisał(a):
A co? W zimie pradu nie ma? Powaznie pytam o co chodzi, w zimie nie dzialaja te elektryki czy ki czort? nie, w zimie jest zazwyczaj zimno. W dupę. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-28 15:24:23 | |
Autor: miszka | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
On Mon, 28 Sep 2009 13:38:49 +0100
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote: Dnia Mon, 28 Sep 2009 14:31:42 +0200, miszka napisał(a): O, mądrości. Znaczy nie opanowano jeszcze technologii elektrycznych nagrzewnic w samochodach elektrycznych? A te elektryczne cacka ktore juz jezdza badz beda jezdzic to tez nie maja elektrycznego grzania? Pozdro. M. |
|
Data: 2009-09-28 14:40:27 | |
Autor: Waldek Godel | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:24:23 +0200, miszka napisał(a):
O, mądrości. Znaczy nie opanowano jeszcze technologii elektrycznych nagrzewnic w samochodach elektrycznych? Nie, nie opanowano jeszcze technologii akumulatorów, których pojemność starczyłaby na sensownie długie napędzanie auta BEZ dodatkowego ogrzewania. W związku z tym dodatkowe obciążenie ogrzewaniem nie będzie specjalnie korzystne, zwłaszcza jak ta sama niska temperatura obniży ogólną sprawność ogniw. Wydawało mi się, że wystarczy mieć z trzy albo cztery szare komórki, żeby to wydedukować... -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-28 15:56:40 | |
Autor: miszka | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
On Mon, 28 Sep 2009 14:40:27 +0100
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote: Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:24:23 +0200, miszka napisał(a): Szkoda ze zaprzestales czytac ze zrozumieniem na pierwszym pytaniu. Wydawało mi się że wystarczy mieć z trzy albo cztery szare komórki żeby przeczytać do końca. Pytalem dalej, wydedukowawszy, ze odpowiedz moze byc jak wyzej. Pytam się więc jeszcze raz: jak jest to rozwiązane w obecnie jeżdżących samochodach z napędem elektrycznym? To czyli ogrzewanie wnętrza. M. |
|
Data: 2009-09-28 15:05:37 | |
Autor: Waldek Godel | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:56:40 +0200, miszka napisał(a):
Pytam się więc jeszcze raz: jak jest to rozwiązane w obecnie jeżdżących samochodach z napędem elektrycznym? To czyli ogrzewanie wnętrza. zazwyczaj jest to rozwiązane poprzez całkowity brak ogrzewania -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-28 20:08:17 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:56:40 +0200, miszka napisaĹ(a):
Szkoda ze zaprzestales czytac ze zrozumieniem na pierwszym pytaniu.On juz tak ma :) Pytam siÄ wiÄc jeszcze raz: jak jest to rozwiÄ zane wStosowanych jest kilka sposobow (niektore moga bytc uzyte lacznie): 1. Dobra izolacja cieplna kabiny. 2. Cieplo odpadowe z napedu (nie ma go zbyt wiele, klkaset W typowo do maks 2kW w szczycie). 3. Nagrzewnica opalana paliwem cieklym lub gazowym, np. Webasto. Wbrew pozorom to rozwiazanie termodynamicznie jest sensowne, bo ma wieksza sprawnosc niz grzanie pradem wytwarzanym w elektrowni ze sprawnoscia max 40% (w .pl), do t ego ofcijalnie mozna uzyc np. oranzady. Stosowane bylo np. w Seicento Elettra. 4. Uzycie pompy ciepla (robiacej tez za klimatyzator), pozwala ograniczyc moc potrzebna do ponizej 1kW (np. 500W). To rozwiazanie mial GM EV1. 5. Pradem z aku. Bardzo wiele przerobek tak wlasnie jest ogrzewanych. Moc do grzania redukuje zasieg o ok. 20-25%. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-30 13:28:08 | |
Autor: szymo | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
Jaroslaw Berezowski pisze:
Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:56:40 +0200, miszka napisaĹ(a):Dobry rozwiÄ zaniem byĹoby ogniwo peltiera. |
|
Data: 2009-09-28 14:33:06 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
On Mon, 28 Sep 2009 14:31:42 +0200, miszka <away@real.life> wrote:
tja... następny. A czym będziesz jeździł w zimie?A co? W zimie pradu nie ma? W zimie masz dwa główne problemy: 1) Akumulatory mają dużo mniejszą pojemność w niskich temperaturach. 2) Jak masz zamiar ogrzewać kabinę? pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2009-09-28 13:50:56 | |
Autor: kamil | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
"Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> wrote in message news:op.u0yvtgsna6rut4koder... On Mon, 28 Sep 2009 14:31:42 +0200, miszka <away@real.life> wrote: Skoro da sie tak: http://blog.makezine.com/carac5.jpg To pewnie nie problem wozic pod siedzeniem grzejnik olejowy :) |
|
Data: 2009-09-28 13:52:02 | |
Autor: kamil | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:h9qbfi$hjl$1inews.gazeta.pl...
A problem zasilania grzejnika rozwiaze generator: http://tinyurl.com/yfxy96w Pewnie wciaz bedzie taniej, niz silnik benzynowy! Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-09-28 15:27:17 | |
Autor: miszka | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
On Mon, 28 Sep 2009 14:33:06 +0200
"Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> wrote: W zimie masz dwa główne problemy:Dzieki. Jedyna sensowna odpowiedz na moje pytanie. 2) Jak masz zamiar ogrzewać kabinę?Chuchem, ale to nie ma związku z pytaniem. M. |
|
Data: 2009-09-28 15:44:30 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
On Mon, 28 Sep 2009 15:27:17 +0200, miszka <away@real.life> wrote:
W zimie masz dwa główne problemy:Dzieki. Jedyna sensowna odpowiedz na moje pytanie. A to w brew pozorom jest duży problem. Były już nawet rozwiązania ogrzewania naftowego w samochodach elektrycznych - bo grzanie samym prądem to straszne marnotrawstwo zasięgu. Możliwe jest oczywiście grzanie ciepłem odpadowym - ale elementy elektryczne nie grzeją się porównywalnie do silnika spalinowego i może nadal być zimno. No, chyba że sobie zamontujesz silnik 300kW :-) Tesla stosuje też podgrzewacze do akumulatorów, więc straty pojemności muszą być znaczące. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|