Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny

Data: 2009-09-27 09:27:42
Autor: Waldek Godel
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny
Dnia Sat, 26 Sep 2009 20:13:16 +0200, klasa napisał(a):

moja działalność związana jest z jeżdzeniem po mieście,
miesięcznie tankuję 3 pełne baki ...
mam 4 letniego golfa i po lekturze tego artykułu,
zdecydowałem się przerobić go na elektryczny.
jak sprzedam silnik to może się zwróci nawet przeróbka.
oczywiście musze upewnić się czy te 2,5 zł na 100 km to prawda, ale co mi tam.

tja... następny. A czym będziesz jeździł w zimie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-27 10:47:20
Autor: J.F.
On Sun, 27 Sep 2009 09:27:42 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

W zimie wstawi sobie piecyk gazowy, a jedna butla starczy mu na cala
zime :-)

J.

Data: 2009-09-27 09:56:50
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 27 Sep 2009 10:47:20 +0200, J.F. napisał(a):

tja... następny. A czym będziesz jeździł w zimie?

W zimie wstawi sobie piecyk gazowy, a jedna butla starczy mu na cala
zime :-)

no to homologacja butli i piecyka zeżre mu wszystkie oszczędności na
prądzie. Nie mówiąc o akcyzie na gaz... To może lepiej tego matiza od razu
na gaz przerobić?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-28 14:31:42
Autor: miszka
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

> [...]

> oczywiście musze upewnić się czy te 2,5 zł na 100 km to prawda, ale co mi > tam.

tja... następny. A czym będziesz jeździł w zimie?

A co? W zimie pradu nie ma? Powaznie pytam o co chodzi, w zimie nie dzialaja te elektryki czy ki czort?

M.

Data: 2009-09-28 13:38:49
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 28 Sep 2009 14:31:42 +0200, miszka napisał(a):

A co? W zimie pradu nie ma? Powaznie pytam o co chodzi, w zimie nie dzialaja te elektryki czy ki czort?

nie, w zimie jest zazwyczaj zimno. W dupę.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-28 15:24:23
Autor: miszka
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny
On Mon, 28 Sep 2009 13:38:49 +0100
> [...]

nie, w zimie jest zazwyczaj zimno. W dupę.

O, mądrości. Znaczy nie opanowano jeszcze technologii elektrycznych nagrzewnic w samochodach elektrycznych?
A te elektryczne cacka ktore juz jezdza badz beda jezdzic to tez nie maja elektrycznego grzania?

Pozdro.
M.

Data: 2009-09-28 14:40:27
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:24:23 +0200, miszka napisał(a):

O, mądrości. Znaczy nie opanowano jeszcze technologii elektrycznych nagrzewnic w samochodach elektrycznych?
A te elektryczne cacka ktore juz jezdza badz beda jezdzic to tez nie maja elektrycznego grzania?

Nie, nie opanowano jeszcze technologii akumulatorów, których pojemność
starczyłaby na sensownie długie napędzanie auta BEZ dodatkowego ogrzewania.
W związku z tym dodatkowe obciążenie ogrzewaniem nie będzie specjalnie
korzystne, zwłaszcza jak ta sama niska temperatura obniży ogólną sprawność
ogniw. Wydawało mi się, że wystarczy mieć z trzy albo cztery szare komórki,
żeby to wydedukować...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-28 15:56:40
Autor: miszka
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny
On Mon, 28 Sep 2009 14:40:27 +0100
> [...]

ogniw. Wydawało mi się, że wystarczy mieć z trzy albo cztery szare komórki,

Szkoda ze zaprzestales czytac ze zrozumieniem na pierwszym pytaniu. Wydawało mi się że wystarczy mieć z trzy albo cztery szare komórki żeby przeczytać do końca. Pytalem dalej, wydedukowawszy, ze odpowiedz moze byc jak wyzej. Pytam się więc jeszcze raz: jak jest to rozwiązane w obecnie jeżdżących samochodach z napędem elektrycznym? To czyli ogrzewanie wnętrza. M.

Data: 2009-09-28 15:05:37
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:56:40 +0200, miszka napisał(a):

Pytam się więc jeszcze raz: jak jest to rozwiązane w obecnie jeżdżących samochodach z napędem elektrycznym? To czyli ogrzewanie wnętrza.

zazwyczaj jest to rozwiązane poprzez całkowity brak ogrzewania

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-28 20:08:17
Autor: Jaroslaw Berezowski
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny
Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:56:40 +0200, miszka napisał(a):

Szkoda ze zaprzestales czytac ze zrozumieniem na pierwszym pytaniu.
On juz tak ma :)

Pytam się więc jeszcze raz: jak jest to rozwiązane w
obecnie jeżdżących samochodach z napędem elektrycznym? To czyli
ogrzewanie wnętrza.
Stosowanych jest kilka sposobow (niektore moga bytc uzyte lacznie):

1. Dobra izolacja cieplna kabiny.
2. Cieplo odpadowe z napedu (nie ma go zbyt wiele, klkaset W typowo do maks 2kW w szczycie).
3. Nagrzewnica opalana paliwem cieklym lub gazowym, np. Webasto. Wbrew pozorom to rozwiazanie termodynamicznie jest sensowne, bo ma wieksza sprawnosc niz grzanie pradem wytwarzanym w elektrowni ze sprawnoscia max 40% (w .pl), do t ego ofcijalnie mozna uzyc np. oranzady. Stosowane bylo np. w Seicento Elettra.
4. Uzycie pompy ciepla (robiacej tez za klimatyzator), pozwala ograniczyc moc potrzebna do ponizej 1kW (np. 500W). To rozwiazanie mial GM EV1.
5. Pradem z aku. Bardzo wiele przerobek tak wlasnie jest ogrzewanych. Moc do grzania redukuje zasieg o ok. 20-25%.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-09-30 13:28:08
Autor: szymo
Jaroslaw Berezowski pisze:
[...]

Dobry rozwiązaniem byłoby ogniwo peltiera.

Data: 2009-09-28 14:33:06
Autor: Mariusz Chwalba
On Mon, 28 Sep 2009 14:31:42 +0200, miszka <away@real.life> wrote:

tja... następny. A czym będziesz jeździł w zimie?
A co? W zimie pradu nie ma?
Powaznie pytam o co chodzi, w zimie nie dzialaja te elektryki czy ki  czort?

W zimie masz dwa główne problemy:

1) Akumulatory mają dużo mniejszą pojemność w niskich temperaturach.
2) Jak masz zamiar ogrzewać kabinę?

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-09-28 13:50:56
Autor: kamil

"Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> wrote in message news:op.u0yvtgsna6rut4koder...
[...]

Skoro da sie tak:

http://blog.makezine.com/carac5.jpg

To pewnie nie problem wozic pod siedzeniem grzejnik olejowy :)

Data: 2009-09-28 13:52:02
Autor: kamil

"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:h9qbfi$hjl$1inews.gazeta.pl...

[...]

A problem zasilania grzejnika rozwiaze generator:

http://tinyurl.com/yfxy96w

Pewnie wciaz bedzie taniej, niz silnik benzynowy!

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-28 15:27:17
Autor: miszka
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny
On Mon, 28 Sep 2009 14:33:06 +0200
"Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> wrote:

W zimie masz dwa główne problemy:
1) Akumulatory mają dużo mniejszą pojemność w niskich temperaturach.
Dzieki. Jedyna sensowna odpowiedz na moje pytanie.

2) Jak masz zamiar ogrzewać kabinę?
Chuchem, ale to nie ma związku z pytaniem.

M.

Data: 2009-09-28 15:44:30
Autor: Mariusz Chwalba
On Mon, 28 Sep 2009 15:27:17 +0200, miszka <away@real.life> wrote:

[...]

A to w brew pozorom jest duży problem. Były już nawet rozwiązania  ogrzewania
naftowego w samochodach elektrycznych - bo grzanie samym prądem to straszne
marnotrawstwo zasięgu.

Możliwe jest oczywiście grzanie ciepłem odpadowym - ale elementy  elektryczne
nie grzeją się porównywalnie do silnika spalinowego i może nadal być zimno.
No, chyba że sobie zamontujesz silnik 300kW :-)

Tesla stosuje też podgrzewacze do akumulatorów, więc straty pojemności  muszą
być znaczące.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny