Data: 2009-09-28 09:41:11 | |
Autor: Marcin N | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
Samochód elektryczny ma silnik o mocy kilkanaście KM. Dlaczego porónuje się go z silnikami spalinowymi o mocy rzędu grubych dziesiątek KM? Oczywiście silnik elektryczne sprawniej oddaje tę moc, ale odbija się to od razu na jego wydajności więc sam autor pomysłu ogranicza sobie prąd z akumulatorów. Porównajmy więc silnik elektryczny z jakimś silnikime spalinowym o mocy rzędu 20 KM i przełożeniach tak dobranych, żeby nie przekraczał 80 km/h. Być może okaże się, że silnik spalinowy wcale nie jest mniej ekonomiczny. Nie można też zapominać o podatkach - głównym składnikiem ceny paliwa są podatki. Gdy tylko silniki elektryczne stałyby się masowe - podatki na "prąd do samochodów" także od razu by wzrosły. Także - na razie nie ma się co podniecać. MN |
|
Data: 2009-09-28 09:53:21 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
On Mon, 28 Sep 2009 09:41:11 +0200, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Samochód elektryczny ma silnik o mocy kilkanaście KM. Dlaczego porónuje się go z silnikami spalinowymi o mocy rzędu grubych dziesiątek KM? A dlaczego porównywać dziergane w domowych warsztatach prototypy do seryjnych aut? Weź seryjnego EV: http://tinyurl.com/dltovw http://teslamotors.com/s Silnik ponad 400HP, według danych producenta prąd poniżej 1$/100km (Podają 4$ na "full charge", tj. 300 mil). pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2009-09-28 08:50:40 | |
Autor: Massai | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
Mariusz Chwalba wrote:
On Mon, 28 Sep 2009 09:41:11 +0200, Marcin N Seryjnym to bym go nie nazwał ;-) To też prototyp. Ma być produkowany od 2011 Q3, czyli realnie 2012. W dodatku jest kwestia dostepności - na roadstery nawet już przedpłat nie przyjmują ;-) Ale cena 50k usd, czyli na poziomie hondy legend czy lexusa gs 450h. W Polsce te fury stoją po 250k pln... no, ciekawe. Ciekawą propozycją będzie kia z range extenderem na lpg - jeśli zachowają rozsądną cenę, nie przekroczą tych powiedzmy 70k pln - to może być kosztowo naprawdę atrakcyjne auto. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-09-28 11:18:35 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
On Mon, 28 Sep 2009 10:50:40 +0200, Massai <tsender@wp.pl> wrote:
A dlaczego porównywać dziergane w domowych warsztatach prototypy do Pierwszy już został sprzedany. W każdym razie nie jest co concept car, którego najwyżej sobie możesz pooglądać na wystawie. Co do dostępności - fakt, trzeba zobaczyć jak to będzie w praktyce. [...] Ale cena 50k usd, czyli na poziomie hondy legend czy lexusa gs 450h. Jeszcze gdzieniegdzie można dotację do tego dostać. Może być ciekawie. Ciekawą propozycją będzie kia z range extenderem na lpg - jeśli Jakiś link, albo keywordy? pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2009-09-28 09:23:32 | |
Autor: Massai | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
Mariusz Chwalba wrote:
On Mon, 28 Sep 2009 10:50:40 +0200, Massai <tsender@wp.pl> wrote: http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Kia-Forte-LPI-Hybrid-Oszczednie-i-ekol ogicznie-na-gazie-LPG,25826,1.html -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-09-28 09:24:14 | |
Autor: Massai | |
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
Mariusz Chwalba wrote:
On Mon, 28 Sep 2009 10:50:40 +0200, Massai <tsender@wp.pl> wrote: Mój błąd, to zwykła hybryda, a nie range extender... -- Pozdro Massai |