Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny

Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny

Data: 2009-09-28 09:41:11
Autor: Marcin N
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny

Samochód elektryczny ma silnik o mocy kilkanaście KM. Dlaczego porónuje się go z silnikami spalinowymi o mocy rzędu grubych dziesiątek KM?

Oczywiście silnik elektryczne sprawniej oddaje tę moc, ale odbija się to od razu na jego wydajności więc sam autor pomysłu ogranicza sobie prąd z akumulatorów.

Porównajmy więc silnik elektryczny z jakimś silnikime spalinowym o mocy rzędu 20 KM i przełożeniach tak dobranych, żeby nie przekraczał 80 km/h.

Być może okaże się, że silnik spalinowy wcale nie jest mniej ekonomiczny.

Nie można też zapominać o podatkach - głównym składnikiem ceny paliwa są podatki. Gdy tylko silniki elektryczne stałyby się masowe - podatki na "prąd do samochodów" także od razu by wzrosły.

Także - na razie nie ma się co podniecać.

MN

Data: 2009-09-28 09:53:21
Autor: Mariusz Chwalba
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny
On Mon, 28 Sep 2009 09:41:11 +0200, Marcin N  <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Samochód elektryczny ma silnik o mocy kilkanaście KM. Dlaczego porónuje  się go z silnikami spalinowymi o mocy rzędu grubych dziesiątek KM?

Oczywiście silnik elektryczne sprawniej oddaje tę moc, ale odbija się to  od razu na jego wydajności więc sam autor pomysłu ogranicza sobie prąd z  akumulatorów.

Porównajmy więc silnik elektryczny z jakimś silnikime spalinowym o mocy  rzędu 20 KM i przełożeniach tak dobranych, żeby nie przekraczał 80 km/h.

A dlaczego porównywać dziergane w domowych warsztatach prototypy do  seryjnych
aut? Weź seryjnego EV:

http://tinyurl.com/dltovw
http://teslamotors.com/s

Silnik ponad 400HP, według danych producenta prąd poniżej 1$/100km (Podają  4$
na "full charge", tj. 300 mil).

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-09-28 08:50:40
Autor: Massai
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny
Mariusz Chwalba wrote:

On Mon, 28 Sep 2009 09:41:11 +0200, Marcin N
<marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

> Samochód elektryczny ma silnik o mocy kilkanaście KM. Dlaczego
> porónuje   się go z silnikami spalinowymi o mocy rzędu grubych
> dziesiątek KM?
> > Oczywiście silnik elektryczne sprawniej oddaje tę moc, ale odbija
> się to   od razu na jego wydajności więc sam autor pomysłu
> ogranicza sobie prąd z   akumulatorów.
> > Porównajmy więc silnik elektryczny z jakimś silnikime spalinowym o
> mocy   rzędu 20 KM i przełożeniach tak dobranych, żeby nie
> przekraczał 80 km/h.

A dlaczego porównywać dziergane w domowych warsztatach prototypy do
seryjnych aut? Weź seryjnego EV:

http://tinyurl.com/dltovw
http://teslamotors.com/s

Silnik ponad 400HP, według danych producenta prąd poniżej 1$/100km
(Podają  4$ na "full charge", tj. 300 mil).

Seryjnym to bym go nie nazwał ;-) To też prototyp.
Ma być produkowany od 2011 Q3, czyli realnie 2012.

W dodatku jest kwestia dostepności - na roadstery nawet już przedpłat
nie przyjmują ;-)

Ale cena 50k usd, czyli na poziomie hondy legend czy lexusa gs 450h.
W Polsce te fury stoją po 250k pln... no, ciekawe.

Ciekawą propozycją będzie kia z range extenderem na lpg - jeśli
zachowają rozsądną cenę, nie przekroczą tych powiedzmy 70k pln - to
może być kosztowo naprawdę atrakcyjne auto.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-09-28 11:18:35
Autor: Mariusz Chwalba
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny
On Mon, 28 Sep 2009 10:50:40 +0200, Massai <tsender@wp.pl> wrote:

A dlaczego porównywać dziergane w domowych warsztatach prototypy do
seryjnych aut? Weź seryjnego EV:

http://tinyurl.com/dltovw
http://teslamotors.com/s

Silnik ponad 400HP, według danych producenta prąd poniżej 1$/100km
(Podają  4$ na "full charge", tj. 300 mil).

Seryjnym to bym go nie nazwał ;-) To też prototyp.
Ma być produkowany od 2011 Q3, czyli realnie 2012.

Pierwszy już został sprzedany. W każdym razie nie jest co concept car,
którego najwyżej sobie możesz pooglądać na wystawie. Co do dostępności
- fakt, trzeba zobaczyć jak to będzie w praktyce.

[...]
Ale cena 50k usd, czyli na poziomie hondy legend czy lexusa gs 450h.
W Polsce te fury stoją po 250k pln... no, ciekawe.

Jeszcze gdzieniegdzie można dotację do tego dostać. Może być ciekawie.

Ciekawą propozycją będzie kia z range extenderem na lpg - jeśli
zachowają rozsądną cenę, nie przekroczą tych powiedzmy 70k pln - to
może być kosztowo naprawdę atrakcyjne auto.

Jakiś link, albo keywordy?

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-09-28 09:23:32
Autor: Massai
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny
Mariusz Chwalba wrote:

On Mon, 28 Sep 2009 10:50:40 +0200, Massai <tsender@wp.pl> wrote:

> Ciekawą propozycją będzie kia z range extenderem na lpg - jeśli
> zachowają rozsądną cenę, nie przekroczą tych powiedzmy 70k pln - to
> może być kosztowo naprawdę atrakcyjne auto.

Jakiś link, albo keywordy?

http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Kia-Forte-LPI-Hybrid-Oszczednie-i-ekol
ogicznie-na-gazie-LPG,25826,1.html

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-09-28 09:24:14
Autor: Massai
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny
Mariusz Chwalba wrote:

On Mon, 28 Sep 2009 10:50:40 +0200, Massai <tsender@wp.pl> wrote:


> Ciekawą propozycją będzie kia z range extenderem na lpg - jeśli
> zachowają rozsądną cenę, nie przekroczą tych powiedzmy 70k pln - to
> może być kosztowo naprawdę atrakcyjne auto.

Jakiś link, albo keywordy?

Mój błąd, to zwykła hybryda, a nie range extender...

--
Pozdro
Massai

Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona