Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny

Data: 2009-09-28 08:16:06
Autor: Massai
Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny
klasa wrote:

Witam,
moja działalność związana jest z jeżdzeniem po mieście,
miesięcznie tankuję 3 pełne baki ...
mam 4 letniego golfa i po lekturze tego artykułu,
zdecydowałem się przerobić go na elektryczny.
jak sprzedam silnik to może się zwróci nawet przeróbka.
oczywiście musze upewnić się czy te 2,5 zł na 100 km to prawda, ale
co mi tam.  prosiłbym grupowiczów ze szczecina o podanie namiarów na
ten warsztat.  bo chciałbym sprawdzić jakie sa koszty przeróbki,

http://logistyka.pb.pl/1980378,59599,zbigniew-kopec-wyrzuca-bak?ref=

Silniki Lemco do tanich nie należą. Wiem że inni robili "bułgarach",
takich bodajże 10 kW silnikach od sztaplarki.

Akumulatory - droooga zabawa. To co on stosuje, to już w ogóle
abstrakcja.

Stosunkowo drogi jest także kontroler napięcia.

Zasięg jest niestety mały, akumulatory ciężkie. Na klasycznych
ołowiowych trojanach wiekszość samochodów staje się dwuosobowa, bo
ciężar nie pozwala na rejestrację na 4 osoby.

Zakład w bodajże mielcu ma w "teoretycznej ofercie" silnik ze stałymi
magnesami 25 kW. "Teoretycznej" bo od 3 lat wisi info że nad nim
pracują.

Do tego typu zabaw po prostu brakuje silników na rynku, większość
dużych producentów buduje silnik samemu (Tesla wykombinowała silnik o
zwartej budowie i masie około afair 45 kg, a mocy szczytowej - 200
koni). Zwyczajnie nie ma zbytu na takie silniki na razie.

Generalnie imho nie tędy droga.
Lepiej po prostu kupić np. Insighta, za 75k pln masz nowy samochód,
który w mieście jest wyjątkowo oszczędny.
Albo przerobić golfa na gaz...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-09-28 09:21:19
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 28 Sep 2009 08:16:06 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

Lepiej po prostu kupić np. Insighta, za 75k pln masz nowy samochód,
który w mieście jest wyjątkowo oszczędny.
Albo przerobić golfa na gaz...

Prościej i taniej jest kupić Peugeota 308 1.6 HDi 90 KM. - 60 kpln

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-28 08:41:49
Autor: Massai
Waldek Godel wrote:

> [...]

> który w mieście jest wyjątkowo oszczędny.
> Albo przerobić golfa na gaz...

Prościej i taniej jest kupić Peugeota 308 1.6 HDi 90 KM. - 60 kpln

I w miescie to 1,6 hdi wypije ile?
Diesel wcale nie jest taki oszczędny w mieście.
A4 1,9 tdi wsysało mi 9l - mimo że wcale jakoś ciężkiej nogi nie mam,
bo na trasach schodziłem poniżej 6l/100.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-09-28 09:49:44
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 28 Sep 2009 08:41:49 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

[...]

Po pierwsze - ten wlaśnie model ma rekord świata niskiego spalania. I to
seryjne auto - 2.23/100 km.
Oczywiście nie jest to jazda miejska, ale pokazuje, że reszta zależy od
stylu jazdy.
Poprzedni rekord, 3,13/100 km należał również do tego samego 308 1.6 HDi

Aha.. pomyłka mała, rekord dotyczy jednak wersji 1.6 HDi 110 KM a nie 90.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-28 09:51:33
Autor: Massai
Waldek Godel wrote:

> [...]

HDi

Aha.. pomyłka mała, rekord dotyczy jednak wersji 1.6 HDi 110 KM a nie

Proszę cię. Rekordy w małym spalaniu to jedno, realne spalanie - drugie.

Ostatnio autoświat (wiem wiem, komiks) porównał leona z tsi, fiata z
multijetem i własnie insighta jako przystępną cenowo hybrydę.

I mimo że w trasie fiat z dieslem była najlepszy, i mimo że miasto to
było bodajże tylko 10% trasy - sumarycznie hybryda wygrała. To co fiat
nadrobił w trasie (na autostradach, krajowych i lokalnych) - stracił w
mieście (Warszawa), bo spalił niewiele mniej niż to tsi - własnie pod 9
litrów/100).

Nie pamiętam czy uwzględniono róznicę w cenie paliwa (chyba nie), bo
czytałem to u fryzjera, ale w necie jest krótka notka:
http://avtomir.motogrono.pl/w-dzisiejszym-auto-swiecie-34/

I piszą że sumarycznie hybryda wyszła na 5,0, a diesel na 5,5. Cenowo
wyjdzie niby taniej - tyle że po mieście było tylko 100km z tysiąca.
Hybryda po mieście wyszła im że 3,5 litra spaliła...
Jak weźmiesz jazdę głównie po mieście - albo pół na pół, to się okaże
że hybryda rządzi.
Ja pokonuję miesięcznie około 1300 km, w tym na trasie około 350 km.

Insight tak z grubsza by mi spalił jakieś powiedzmy 40 litrów (4/100) w
miescie plus 20 w trasie (powiedzmy 6/100), czyli 60l benzyny, przy
cenie benzyny 4,3 wychodzi 260 pln.
Ten fiat - w mieście 90l, w trasie tyż 20l, czyli w sumie 110l ropy,
przy cenie 3,8 - 420 zł.
W moim przypadku mam miesięcznie o 160 pln taniej - mało. Rocznie to
raptem 1800 zł, co oczywiście nie uzasadnia wydania 15k więcej.

Ale jest w nim automat ;-) co dla mnie jest duża zaletą, a ten peugeot
z automatem będzie o pewnie 4k droższy i będzie więcej palił...

Zresztą ten pug doposażony do poziomu insighta, z klimą automatyczną,
esp, kurtynami, etc, bez automatu bo nie ma - kosztuje cennikowo 75k
pln ;-)

Choć z punktu widzenia praktyczności - pug jest lepszy. Klapa to jednak
duuuży plus.

Teraz mam v6 z automatem i średnia to około 12l - jak nie depczę zbytno.
Czyli miesięcznie spalę około 150l benzyny... za jakieś 700 pln...
Czyli opłacałoby mi się wydać jakieś 400 na ratę ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-09-28 11:07:37
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 28 Sep 2009 09:51:33 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

[...]

Widocznie Fiat nie zapłacił za test. Nie wiem co musiałbym robić, żeby mi
spalił 9 litrów. Nawet jak się wpakowałem w największe korki spalał mi pod
7 litrów w porywach. Jeżdząc 95% w mieście, w największym ruchu i to często
na niedogrzanym silniku, mam średnie spalanie w okolicach 5,8

I piszą że sumarycznie hybryda wyszła na 5,0, a diesel na 5,5. Cenowo
wyjdzie niby taniej - tyle że po mieście było tylko 100km z tysiąca.
Hybryda po mieście wyszła im że 3,5 litra spaliła...

Klient zapłacił za 3,5 - wyszło 3,5. Uczciwa gazeta.
Wolałbym oprzeć się na takich źródłach:
http://apps1.eere.energy.gov/news/news_detail.cfm/news_id=12375

"The U.S. Environmental Protection Agency estimates the Insight's fuel
economy at 40 miles per gallon (mpg) in the city and 43 mpg on the highway,
for a combined fuel economy of 41 mpg"

40 mpg = 5,9 / 100 km
43 mpg = 5,47 / 100 km
Wyniki dla najnowszego Insighta 2010.

Jak widać - wyniki są GORSZE niż większości najnowszych małych diesli. Do
tego cały cyrk z akumulatorami - nieekologiczna produkcja, problemy z
recyclingiem itp.

Teraz mam v6 z automatem i średnia to około 12l - jak nie depczę zbytno.

o.. . i wierzysz w to 9 litrów z diesla?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny