Państwo oddaje Kościołowi zagrabioną ziemie

Data: 2010-10-15 21:35:00
Autor: abc
Państwo oddaje Kościołowi zagrabioną ziemie
Kościołowi po 1989 r. przekazano łącznie ok. 90 tys. hektarów.
Komuniści odebrali wcześniej ok. 140 tys.

Więcej
http://www.rp.pl/artykul/2,550009-Koscielna-ziemia-zagrabiona-i-odzyskana-- .html

Data: 2010-10-15 21:47:47
Autor: Piotr Nikodem Miesiączek
Państwo oddaje Kościołowi zagrabioną ziemie

"abc"

Co najmniej 13 ofiar wykorzystywania seksualnego ze strony księży i przedstawicieli belgijskiego Kościoła popełniło samobójstwo - głosi ujawniony raport komisji badającej przypadki pedofilii i innych nadużyć - informuje BBC NEWS. Raport zwraca uwagę, że "jedna z ofiar miała 2 lata, pięć miało 4 lata, osiem 5 lat, zaś dziesięć - 7 lat".

Raport opublikowano w internecie. W sumie komisja dostała 327 skarg od mężczyzn i 161 pochodzących od kobiet, z tym, że części nie zarejestrowano z braku wystarczających danych. 70% ofiar to osoby obecnie 40-70-letnie; większość badanych przez komisję przypadków dotyczy lat 50. i 60. Ich liczba wyraźnie spada do połowy lat 80., co wynika ze spadku liczby księży w szkolnictwie.

Komisja stwierdziła, że o ile na molestowanie seksualne chłopcy byli najbardziej narażeni w wieku 10-14 lat, to dziewczęta i kobiety stawały się ofiarami księży (albo innych osób podlegających strukturom belgijskiego Kościoła) w starszym wieku.
Wiele skarg spłynęło do komisji po ujawnieniu w kwietniu bieżącego roku, że biskup Brugii Roger Vangheluwe przez wiele lat wykorzystywał seksualnie swojego młodego krewnego. Biskup podał się do dymisji, którą przyjął papież Benedykt XVI, i zamieszkał w jednym z flamandzkich klasztorów.
Prasa ujawniła potem, że były prymas Belgii, kardynał Godfried Danneels zabiegał, by ten przypadek biskupa-pedofila nie ujrzał światła dziennego, usiłując osobiście przekonać ofiarę do milczenia. W mijającym tygodniu cieszący się dotąd szacunkiem i popularnością kardynał, uważany za przedstawiciela Kościoła liberalnego i otwartego, przyznał się do błędu i wyraził żal, że wcześniej nie nakłonił biskupa do odejścia.
Od początku roku następcą Danneelsa, nowym prymasem Belgii i arcybiskupem diecezji Bruksela-Mechelen jest Andre-Joseph Leonard. Zapowiedział on, że nigdy więcej nie będzie "milczenia i zatajania" skandalu pedofilii i zapewnił, że Kościół katolicki chce "odwrócić kartę". W maju episkopat Belgii poprosił o wybaczenie za wszystkie przypadki pedofilii, których dopuścili się przedstawiciele Kościoła, a także za milczenie i brak odpowiedniej reakcji ze strony hierarchii. Kościół apeluje do wszystkich ofiar, by zgłaszały swoje przypadki wymiarowi sprawiedliwości, zapewniając, że będzie współpracował w ściganiu sprawców.

Komisja badająca przypadki nadużyć rozwiązała się w lipcu po zajęciu jej dokumentacji przez wymiar sprawiedliwości prowadzący osobne śledztwo. W najbliższych dniach belgijski Kościół ma przedstawić nową inicjatywę, by zadośćuczynić ofiarom wykorzystywania seksualnego.

Data: 2010-10-16 07:24:42
Autor: abc
Państwo oddaje Kościołowi zagrabioną ziemie
Grabież majątku kościelnego zaczęła się w 1948 r. i trwała do 1965 r.

Na początek państwo zajęło dobra zakonów: szpitale, apteki (np. bonifratrzy
i kamilianie mieli ich sieć w całej Polsce), sanatoria, ośrodki pomocy.

W 1937 r. zgromadzenia zakonne prowadziły 274 szpitale, które dysponowały 35
tys. łóżek. Jaka część z nich ocalała po wojnie i ile z nich zakony
odbudowały - nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że tylko na Śląsku w 1951 r.
państwo zajęło 23 katolickie szpitale.

Data: 2010-10-15 21:48:59
Autor: Stefan

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4cb8aceb$0$20990$65785112news.neostrada.pl...
[...]

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

A po chuj kosciolowi ziemia ?
Przeciez jej nie uprawiaja.

Data: 2010-10-15 12:51:19
Autor: DJ MC Donald Musk
On 15 Paź, 21:48, "Stefan" <ste...@polska.pl> wrote:
Użytkownik "abc" <a...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:4cb8aceb$0$20990$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

> oddzielić
> katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny.

A po chuj kosciolowi ziemia ?
Przeciez jej nie uprawiaja.

a po ch... Platfonsowi pieniadze?
przeciez ich nie je!

Data: 2010-10-15 21:54:47
Autor: Stefan

Użytkownik "DJ MC Donald Musk" <iratmor@gmail.com> napisał w wiadomości news:db14b83f-7cd2-4815-b964-13c15aa46485d18g2000yqc.googlegroups.com...
> [...]

> oddzielić
> katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny.

Ty chyba zyd jestes.
Tylko oni odpowiadaja pytaniem na pytanie jak
sie ich zapedzi w kozi rog. Taka retoryka pokretna.

Data: 2010-10-16 05:24:46
Autor: DJ MC Donald Musk
On 15 Paź, 21:54, "Stefan" <ste...@polska.pl> wrote:
Użytkownik "DJ MC Donald Musk" <irat...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:db14b83f-7cd2-4815-b964-13c15aa46485d18g2000yqc.googlegroups.com....
> [...]

Ty chyba zyd jestes.
Tylko oni odpowiadaja pytaniem na pytanie jak
sie ich zapedzi w kozi rog. Taka retoryka pokretna.

ja nie odpowiedzialem pytaniem na pytanie bo pytanie nie bylo
skierowane do mnie
dolaczylem sie do pytania i zadalem po 2 pytanie.
zadam i trzecie: a po ch... rzadowi ziemia skoro Tusk nie jedzi
traktorem i krow nie doi?

Data: 2010-10-16 18:59:35
Autor: pluton
> [...]

dolaczylem sie do pytania i zadalem po 2 pytanie.
zadam i trzecie: a po ch... rzadowi ziemia skoro Tusk nie jedzi

No wlasnie - rzadowi niepotrzebna, czarnychom niepotrzebna -
moze ja rozdac ludziom ?

Nullification

Data: 2010-10-16 01:19:17
Autor: boukun
[...]

155 hektarów gruntów rolnych w Świerklańcu. Z aktu notarialnego wynika, że tereny te zostały wycenione na 3,2 mln zł, czyli 2,1 zł za metr. Tymczasem zdaniem władz gminy rolnicze grunty w tamtej okolicy kosztują około 30 zł za metr.
W styczniu 2008 r. Komisja Majątkowa przy MSWiA przekazała ziemię Towarzystwu Pomocy dla Bezdomnych im. Brata Alberta działającemu przy krakowskim zakonie albertynek. Towarzystwo dostało działki w Świerklańcu (155 hektarów), Świętoszowicach (ok. 60 hektarów) i Czekanowie (7,9 hektara). Komisja uznała, że grunty w Świerklańcu warte są około 2,1 zł za metr. Władze gminy stwierdziły, że to skandalicznie niska wycena, bo same sprzedawały podobne grunty po 30 zł za metr. Komisja odmówiła samorządowcom informacji, kto i na jakiej podstawie sporządził wycenę. Ciąg dalszy nastąpił wiosną 2008 r., gdy władze Świerklańca postanowiły odkupić od albertynek grunty i były gotowe zaoferować im 6 mln zł. Wyszło wtedy na jaw, że ziemia jest już sprzedana. Za 3,5 mln zł nabył ją Tomasz D. Problem w tym, że prawo pierwokupu mogli mieć wyłącznie zamieszkujący na danym terenie rolnicy indywidualni. Katowicki ...katolicki...biznesmen twierdził, że ma taki status. Okazało się, że stał się też właścicielem działek w Świętoszowicach i Czekanowie. Według gliwickiej prokuratury Tomasz D., chcąc uzyskać prawo pierwokupu, fikcyjnie zameldował się w Tarnowskich Górach. Składając wniosek o meldunek, przedłożył bowiem umowę wynajmu mieszkania w bloku, w którym nigdy nie mieszkał. - Dzięki temu kupił przekazane przez komisję grunty, chociaż nie miał statusu rolnika indywidualnego - mówi prokurator Szułczyński.
Ave Maria...kasa najwazniejsza...a biedni ...na post., .poscic to ...zdrowo..

Data: 2010-10-16 07:16:20
Autor: abc
Państwo oddaje Kościołowi zagrabioną ziemie
Państwo zaczęło zajmować grunty kościelne po uchwaleniu przez Sejm 20 marca 1950 r. tzw. ustawy o przejęciu dóbr martwej ręki. Gwarantowała ona Kościołowi pozostawienie gospodarstw do 50 ha w centralnej Polsce i 100 ha na tych ziemiach w województwach śląskim, poznańskim i pomorskim, które przed 1939 r. leżały w granicach II RP. Jednak od początku zapisy te były łamane. To m.in. było powodem powstania po 1989 r. Komisji Majątkowej.

Ks. prof. Dariusz Walencik, prawnik, autor wydanej dwa lata temu książki "Rewindykacja nieruchomości Kościoła katolickiego w postępowaniu przed Komisją Majątkową", podaje, że według Urzędu do spraw Wyznań tylko w 1950 r. państwo przejęło 980 nieruchomości o powierzchni 66 tys. ha, które należały do wszystkich związków wyznaniowych.

W połowie stycznia 1951 r. zabranych gruntów było już 89 tys. ha (dane Ministerstwa Rolnictwa i Reform Rolnych). W tych dokumentach nie wyszczególniono, ile ziemi należało do poszczególnych związków wyznaniowych, choć wiadomo, że większość była własnością Kościoła katolickiego.

Data: 2010-10-16 08:56:34
Autor: boukun

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4cb9352b$0$22815$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czyli bydło karmiło bydło...
Ruski powinien przyjść i oddać wszystko chłopom...

boukun

Data: 2010-10-16 12:15:36
Autor: sofu
[...]

To nie powód aby teraz rozkradac majatek Narodu Polskiego.
Nie tylko kosciół stracił majatek. Traciły ja różne organizacje w tym
gospodarcze i osoby fizyczne.
Ludzie tracili majatek bezposrednio poprzez nacjonalizacje i pośrednio
poprzez niszczenie ich warsztatów pracy domiarami. Moja rodzina straciła
tysiace hektarów ziemi, pałace, kamienice i folwarki. Nawet sie nie mogli
przyznać, że mają cokolwiek wspólnego z tym co przed wojna posiadali.
Myślisz, że cokolwiek z tego do dziś odzyskalismy?
A co maja powiedziec ludzie ktorzy budowali majatek PRL dostajac grosze w
zamian? Mowiono, że to ich majątek? Gdzie on jest teraz? W czyich rękach?
Kościół zachowuje się jak mafia, której wszystko wolno i której wszystko sie
należy.
Uważam, że KRK( i inne zwiazki wyznaniowe) powinien miec wpisany w
konstytucje zakaz posiadania majątku poza miejscami kultu. Żadnych hektarów
i zakładów. Nie powinni koncentrowac w swoim ręku majatku ludzie, którzy go
nie tworzą, a tylko wykorzystuja naiwność ludzi.

sofu

Data: 2010-10-16 01:28:48
Autor: Andrzej Adam Filip
abc: Państwo oddaje Kościołowi zagrabioną ziemie
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
[...]

<ironia> A po wojnie komuniści oddawali robotnikom i chłopom ziemie i
fabryki zagrabione przez obszarnikĂłw i kapitalistĂłw </ironia>

Tylko ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi.
  -- Napoleon Bonaparte (1769-1821)

Data: 2010-10-16 07:24:39
Autor: abc
Państwo oddaje Kościołowi zagrabioną ziemie
Jednocześnie państwo zajmowało szkoły, internaty, sierocińce, przedszkola,
żłobki, ośrodki pomocy, które były własnością instytucji kościelnych. Tylko
zakony w 1948 r. prowadziły 153 szkoły. Z dokumentów wynika, że do 1956 r.
państwo przejęło 65 takich przedszkoli, 31 zakładów wychowawczych oraz 11
internatów dla studentów.

W styczniu 1950 r. komuniści przejęli Caritas z jego wszystkimi placówkami -
przytułkami, kuchniami dla ubogich, domami noclegowymi, ambulatoriami.
Majątek ruchomy Caritasu wyceniano w tym czasie na 20 mln zł.

Data: 2010-10-16 14:07:40
Autor: 0c0a0a@6f5e946fcea.org
Dnia Fri, 15 Oct 2010 21:35:00 +0200, abc napisał(a):

Komuniści odebrali wcześniej ok. 140 tys.

I bardzo słusznie. Przecież dostali tą ziemię od zaborców. Dzisiaj nazywamy to KOLABORACJĄ.

Data: 2010-10-16 14:17:56
Autor: bolek
[...]

Ale te katabasy kurwa wiecznie nienażarte.
Może mają zamiar uprawiać ziemię ?
Zamiast z kurwami rozbijać się mercami, niech zaczną się modlić.
Bo wg wiary, którą sami głoszą dołączą w piekle
do Stalina i Hitlera.

bolek

Data: 2010-10-16 05:25:51
Autor: DJ MC Donald Musk
On 16 Paź, 14:17, "bolek" <bo...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "abc" <a...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:4cb8aceb$0$20990$65785112news.neostrada.pl...> Kościołowi po 1989 r. przekazano łącznie ok. 90 tys. hektarów.
> [...]

Zamiast z kurwami rozbijać się mercami, niech zaczną się modlić..
Bo wg wiary, którą sami głoszą dołączą w piekle

ale ten POski rzad nienazarty...
przeciez ziemi nie uprawia wiec po co mu ona?

Data: 2010-10-16 14:33:59
Autor: bolek

Użytkownik "DJ MC Donald Musk" <iratmor@gmail.com> napisał w wiadomości news:fe32294f-99e0-436c-b981-390cc2cc8000c10g2000yqh.googlegroups.com...
> [...]

bolek

ale ten POski rzad nienazarty...
przeciez ziemi nie uprawia wiec po co mu ona?

A co mają POjebańcy wspólnego z pazernością tzw. KK.
Chyba tylko tyle, że chcą mieć wymierający gatunek moherów
po swojej stronie w wyborach.

bolek