Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Panstwo promuje diesle?

Panstwo promuje diesle?

Data: 2015-10-05 22:31:53
Autor: Marcin
Panstwo promuje diesle?
Witam

Jak sie przyjrzec akcyzie na paliwa to na diesla jest ona sporo mniejsza niz na benzyne (1540 PLN/1m3 benzyny a na
ON 1171 PLN/1m3). Co prawda oplata paliwowa jest mniejsza na beznyne niz na ON ale w sumie i tak ON jest mniej obciazony fiskalnie.
Czy jest ku temu jakis powod skoro przecietny diesel zostawia duzo wiecej syfu w powietrzu niz silnik benzynowy?
Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?

Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawki-oplat

P.S.
Sam mam auto z silnikiem diesla.

Data: 2015-10-05 23:02:03
Autor: PiteR
Panstwo promuje diesle?
na  ** p.m.s **  Marcin pisze tak:

Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by
ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?

Ludzie i tak chêtniej kupuj± auta benzynowe a nigdy wiêcej diesla odbija siê ju¿ echem od samiu¶kich Tater.

Kolega szuka³ samochodu, w Polsce B, w sierpniu i musia³ w³±czyæ wycieraczki ¿eby zepchn±æ og³oszenia kocmo³uchów których Poznañ i Wroc³aw ju¿ nie chce.
 --
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2015-10-05 23:54:25
Autor: J.F.
Panstwo promuje diesle?
Dnia Mon, 05 Oct 2015 22:31:53 +0200, Marcin napisa³(a):
Jak sie przyjrzec akcyzie na paliwa to na diesla jest ona sporo mniejsza niz na benzyne (1540 PLN/1m3 benzyny a na
ON 1171 PLN/1m3). Co prawda oplata paliwowa jest mniejsza na beznyne niz na ON ale w sumie i tak ON jest mniej obciazony fiskalnie.
Czy jest ku temu jakis powod skoro przecietny diesel zostawia duzo wiecej syfu w powietrzu niz silnik benzynowy?

Jest. Panstwo chce zerznac obywateli, ale nie podnosic kosztow
transportu. Dawniej bylo tak, ze ciezarowki byly na ON, a osobowe na
benzyne. Zabrac bogatym i dac biednym.

Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?
Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawki-oplat

Ale popatrz jeszcze na oplate paliwowa.

A dalszy numer - zobacz jeszcze ciezary wlasciwe obu paliw.
Na ON jest jeszcze nizszy podatek niz sie wydaje.

Gdzies jeszcze sa minimalne stawki akcyzy wyznaczone przez Unie ...

P.S.
Sam mam auto z silnikiem diesla.

A tu najoszczedniej jest LPG :-)

J.

Data: 2015-10-06 14:08:37
Autor: t-1
Panstwo promuje diesle?
W dniu 05.10.2015 o 22:31, Marcin pisze:
Witam

Jak sie przyjrzec akcyzie na paliwa to na diesla jest ona sporo mniejsza
niz na benzyne (1540 PLN/1m3 benzyny a na
ON 1171 PLN/1m3). Co prawda oplata paliwowa jest mniejsza na beznyne niz
na ON ale w sumie i tak ON jest mniej obciazony fiskalnie.
Czy jest ku temu jakis powod skoro przecietny diesel zostawia duzo
wiecej syfu w powietrzu niz silnik benzynowy?
Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie
chetniej kupowali auta benzynowe?

Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawki-oplat

P.S.
Sam mam auto z silnikiem diesla.
Zapominasz o ca³ym transporcie ciê¿arowym, który jest g³ównym konsumentem ON.
Na ulicy te¿ zapominasz parkuj±c, ¿e ciê¿arówka musi przejechaæ?

Data: 2015-10-10 10:18:27
Autor: Trybun
Panstwo promuje diesle?
W dniu 2015-10-05 o 22:31, Marcin pisze:
Witam

Jak sie przyjrzec akcyzie na paliwa to na diesla jest ona sporo mniejsza niz na benzyne (1540 PLN/1m3 benzyny a na
ON 1171 PLN/1m3). Co prawda oplata paliwowa jest mniejsza na beznyne niz na ON ale w sumie i tak ON jest mniej obciazony fiskalnie.
Czy jest ku temu jakis powod skoro przecietny diesel zostawia duzo wiecej syfu w powietrzu niz silnik benzynowy?
Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?

Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawki-oplat

P.S.
Sam mam auto z silnikiem diesla.

To czemu jest tak źle skoro jest tak dobrze? Z czego ta wysoka cena ON w stosunku do etyliny skoro sam proces produkcji ON jest także tańszy?
Odpowiadając wprost na tytułowe pytanie - państwo promuje diesle, ale rzecz dotyczy okresu sprzed 30 lat.

Data: 2015-10-12 12:57:35
Autor: Grzegorz Tomczyk
Panstwo promuje diesle?
W dniu 10.10.2015 o 10:18, Trybun pisze:
do etyliny

Przypominam, ¿e benzyna bezo³owiowa ju¿ etylin± nie jest.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2015-10-12 14:19:03
Autor: J.F.
Panstwo promuje diesle?
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:5618c9da$0$8379$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2015-10-05 o 22:31, Marcin pisze:
Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?
Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawki-oplat
Sam mam auto z silnikiem diesla.

To czemu jest tak źle skoro jest tak dobrze? Z czego ta wysoka cena ON w stosunku do etyliny skoro sam proces produkcji ON jest także tańszy?

Wysoka ? Niska obecnie.

Chociaz ... o jeszcze jednej cesze warto pamietac - ON ma gestosc ~10% wieksza niz benzyna.
Kupujac litr paliwa kupujemy wiecej kg ON niz kg benzyny.
Cecha o tyle istona, ze no wartosc opalowa jest podawana na kg.

A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i teraz cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.

Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc moze filtrowania.

Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.

Odpowiadając wprost na tytułowe pytanie - państwo promuje diesle, ale rzecz dotyczy okresu sprzed 30 lat.

Jak widac po stawkach podatku - nadal troche promuje.
Tylko ze z tej promocji wychodzi tyle, ze diesli coraz wiecej, popyt na ON rosnie, na benzyne spada, i ceny odpowiednio tez.
Oczywiscie to skutek zmian na swiecie, nie tylko u nas.
No i ... byl juz czas, gdy ON hurtowo byl drozszy niz benzyna, teraz sie chyba odwrocilo, a diesli nie ubylo ...

Niemcy np zniechecaly do diesli dosc wysoka stawka podatku "drogowego", znacznie wyzsza niz dla benzyny.
W efekcie oplacalo sie tylko tym,  ktorzy zamierzali sporo przejechac swoim samochodem ... a potem nie ma sie co dziwic ze licznik w TDI cofniety :-)

Teraz jest troche inaczej bo im jeszcze CO2 doszlo i znizki za klase EUR,
http://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw-text.php

Tam tez spoleczenstwo bywa bardziej swiadome, wie, ze diesle bardziej szkodza, wie, ze w czasie alarmu smogowego dieslem jezdzic nie wolno, wie jakie sa wymogi na plakietke srodowiskowa.

Tak czy inaczej - zniechecanie bylo chyba niezbyt skuteczne, skoro udzial diesli rosnie :-)

Obecna afera z VW tez wynikla ponoc z checi promocji diesli - jakas grupa w USA chciala wykazac ze diesle zanieczyszczaja podobnie jak benzyniaki, a tu nieprzyjemny wynik wyszedl :-)


J.

Data: 2015-10-13 09:27:32
Autor: Trybun
Panstwo promuje diesle?
W dniu 2015-10-12 o 14:19, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:5618c9da$0$8379$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2015-10-05 o 22:31, Marcin pisze:
Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?
Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawki-oplat
Sam mam auto z silnikiem diesla.

To czemu jest tak źle skoro jest tak dobrze? Z czego ta wysoka cena ON w stosunku do etyliny skoro sam proces produkcji ON jest także tańszy?

Wysoka ? Niska obecnie.

Chociaz ... o jeszcze jednej cesze warto pamietac - ON ma gestosc ~10% wieksza niz benzyna.
Kupujac litr paliwa kupujemy wiecej kg ON niz kg benzyny.
Cecha o tyle istona, ze no wartosc opalowa jest podawana na kg.

A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i teraz cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.

Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc moze filtrowania.

Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.

W latach 90 przeglądałem tygodnik AutoBild. Była w nim rubryka ceny paliw w państwach Europejskich. Tylko w jedynej Norwegii ceny ON były na poziomie benzyny, w większości pozostałych cena ON kształtowała się na poziomie 1/2-1/3 ceny benzyny.
Nie mam pojęcia o gęstościach, zdanie opieram na zasłyszanej od jakiegoś eksperta paliwowego tezie że koszt wyprodukowania benzyny jest wyższy od kosztów produkcji ON. Co by zresztą potwierdzały ceny obu produktów jeszcze zupełnie niedawno.


Odpowiadając wprost na tytułowe pytanie - państwo promuje diesle, ale rzecz dotyczy okresu sprzed 30 lat.

Jak widac po stawkach podatku - nadal troche promuje.
Tylko ze z tej promocji wychodzi tyle, ze diesli coraz wiecej, popyt na ON rosnie, na benzyne spada, i ceny odpowiednio tez.
Oczywiscie to skutek zmian na swiecie, nie tylko u nas.
No i ... byl juz czas, gdy ON hurtowo byl drozszy niz benzyna, teraz sie chyba odwrocilo, a diesli nie ubylo ...

Niemcy np zniechecaly do diesli dosc wysoka stawka podatku "drogowego", znacznie wyzsza niz dla benzyny.
W efekcie oplacalo sie tylko tym,  ktorzy zamierzali sporo przejechac swoim samochodem ... a potem nie ma sie co dziwic ze licznik w TDI cofniety :-)

Teraz jest troche inaczej bo im jeszcze CO2 doszlo i znizki za klase EUR,
http://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw-text.php

Tam tez spoleczenstwo bywa bardziej swiadome, wie, ze diesle bardziej szkodza, wie, ze w czasie alarmu smogowego dieslem jezdzic nie wolno, wie jakie sa wymogi na plakietke srodowiskowa.

Tak czy inaczej - zniechecanie bylo chyba niezbyt skuteczne, skoro udzial diesli rosnie :-)

Obecna afera z VW tez wynikla ponoc z checi promocji diesli - jakas grupa w USA chciala wykazac ze diesle zanieczyszczaja podobnie jak benzyniaki, a tu nieprzyjemny wynik wyszedl :-)


J.


A wiÄ™c ponownie  pytam - dlaczego jest tak źle skoro jest tak dobrze??  Czym niby (poza podatkami) można tak zawyżyć cenÄ™ żeby do niedawna tani jak barszcz ON staÅ‚ siÄ™ z dnia na dzieÅ„ droższy od benzyny??

Data: 2015-10-13 11:52:39
Autor: J.F.
Panstwo promuje diesle?
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:561cb260$0$27527$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2015-10-12 o 14:19, J.F. pisze:
A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i teraz cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.
Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc moze filtrowania.
Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.

W latach 90 przeglądałem tygodnik AutoBild. Była w nim rubryka ceny paliw w państwach Europejskich. Tylko w jedynej Norwegii ceny ON były na poziomie benzyny, w większości pozostałych cena ON kształtowała się na poziomie 1/2-1/3 ceny benzyny.
Nie mam pojęcia o gęstościach, zdanie opieram na zasłyszanej od jakiegoś eksperta paliwowego tezie że koszt wyprodukowania benzyny jest wyższy od kosztów produkcji ON. Co by zresztą potwierdzały ceny obu produktów jeszcze zupełnie niedawno.

Ale to masz ceny detaliczne z podatkami. Poszukaj cen np w Rotterdamie
http://www.e-petrol.pl/notowania/rynki-zagraniczne/europa-zachodnia-ara

benzyna 95  958$/t
diesel  ULS   877$/t
diesel 0.2%  856$/t
opal    1% S  565$/t

Jak widac dokladne odsiarczanie diesla kosztuje ok 21$/t. Choc ciekawi mnie ten opal ... to chyba jakis ciezki olej, bo roznica zbyt duza.

Ceny w kazdym badz razie zblizone obecnie, a jak mowie - rynek gra tu wielka role - produkujemy oba paliwa na raz, i oba trzeba sprzedac.

Nie wiem czy pamietasz jeszcze niedawno - jak LPG i ON na zime drozal - bo byly potrzebne do grzania.
Choc nadal sa potrzebne, a juz tak nie drozeja :-)

A wiÄ™c ponownie  pytam - dlaczego jest tak źle skoro jest tak dobrze??  Czym niby (poza podatkami) można tak zawyżyć cenÄ™ żeby do niedawna tani jak barszcz ON staÅ‚ siÄ™ z dnia na dzieÅ„ droższy od benzyny??

a) byc moze: wydawalo ci sie, bo patrzyles na ceny z podatkami

b) podatki wlasnie - dawniej transport publiczny mial ulge. W miare rozwoju osobowych diesli, spojrzenia na zuzycie drog, zanieczyszczenie powietrza - zaczeli podnosic podatek i na ON.

c) cracking i reforming - skoro paliwa mozna konwertowac, to nie moze byc jedno istotnie tansze,
d) wzrost popytu na ON, bo to i diesle osobowe i dostawczaki i ogrzewanie domow.

J.

Data: 2015-10-13 13:48:37
Autor: Trybun
Panstwo promuje diesle?
W dniu 2015-10-13 o 11:52, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:561cb260$0$27527$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2015-10-12 o 14:19, J.F. pisze:
A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i teraz cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.
Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc moze filtrowania.
Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.

W latach 90 przeglądałem tygodnik AutoBild. Była w nim rubryka ceny paliw w państwach Europejskich. Tylko w jedynej Norwegii ceny ON były na poziomie benzyny, w większości pozostałych cena ON kształtowała się na poziomie 1/2-1/3 ceny benzyny.
Nie mam pojęcia o gęstościach, zdanie opieram na zasłyszanej od jakiegoś eksperta paliwowego tezie że koszt wyprodukowania benzyny jest wyższy od kosztów produkcji ON. Co by zresztą potwierdzały ceny obu produktów jeszcze zupełnie niedawno.

Ale to masz ceny detaliczne z podatkami. Poszukaj cen np w Rotterdamie
http://www.e-petrol.pl/notowania/rynki-zagraniczne/europa-zachodnia-ara

benzyna 95  958$/t
diesel  ULS   877$/t
diesel 0.2%  856$/t
opal    1% S  565$/t

Jak widac dokladne odsiarczanie diesla kosztuje ok 21$/t. Choc ciekawi mnie ten opal ... to chyba jakis ciezki olej, bo roznica zbyt duza.

Ceny w kazdym badz razie zblizone obecnie, a jak mowie - rynek gra tu wielka role - produkujemy oba paliwa na raz, i oba trzeba sprzedac.

Nie wiem czy pamietasz jeszcze niedawno - jak LPG i ON na zime drozal - bo byly potrzebne do grzania.
Choc nadal sa potrzebne, a juz tak nie drozeja :-)

Nie wiem jakie wnioski z tego wyciągać, tego że jeszcze do niedawna były takie różnice w cenie na korzyść ON. Jedynym wytłumaczeniem zdaje się być jakiś podatek ekologiczny, o którym się nie mówi. Diesel jakby na to nie patrzeć to to względem benzynowców trujący śmierdziel, i nic tu żadne FAPy nie pomogą.
  Także maÅ‚o, albo wcale, siÄ™ nie mówi o podatku "antypirackim", który pÅ‚acimy przy zakupie drukarek, aparatów foto, nagrywarek DVD itd. A jednak on jest i wszyscy go pÅ‚acimy.


A wiÄ™c ponownie  pytam - dlaczego jest tak źle skoro jest tak dobrze??  Czym niby (poza podatkami) można tak zawyżyć cenÄ™ żeby do niedawna tani jak barszcz ON staÅ‚ siÄ™ z dnia na dzieÅ„ droższy od benzyny??

a) byc moze: wydawalo ci sie, bo patrzyles na ceny z podatkami

b) podatki wlasnie - dawniej transport publiczny mial ulge. W miare rozwoju osobowych diesli, spojrzenia na zuzycie drog, zanieczyszczenie powietrza - zaczeli podnosic podatek i na ON.

c) cracking i reforming - skoro paliwa mozna konwertowac, to nie moze byc jedno istotnie tansze,
d) wzrost popytu na ON, bo to i diesle osobowe i dostawczaki i ogrzewanie domow.

J.


W średnich cenach na stacjach paliw??
A więc podatki...
  I tak w ogóle co rozumiesz po przez pojecie - "rozwój osobowych diesli"? Chodzi Ci o zużycie przez nie paliwa? Ja odnoszÄ™ wrażenie że w tej dziedzinie to technologia obniżyÅ‚a sie o kilka poziomów. PrzykÅ‚ad - w latach 80tych jeździÅ‚em Oplem Rekordem 2.2d. Auto spalaÅ‚o mniej ropy niż maluch benzyny. Teraz jeżdżę Matriksem z 1.5 CRDI, (podobno nowoczesny)niestety ten maÅ‚y silniczek spala prawie tyle samo ropy co 1,8 benzyna w oplu Vectrze. Z tym jeszcze  że w tej Vectrze to jazda na LPG.

Panstwo promuje diesle?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona