Państwo teoretyczne w praktyce

Data: 2019-10-08 08:15:12
Autor: Bruno Brunowski
Państwo teoretyczne w praktyce
W dniu wtorek, 8 października 2019 16:41:51 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
https://klubjagiellonski.pl/2019/10/06/panstwo-teoretyczne-w-praktyce-filozofia-polityczna-prawa-i-sprawiedliwosci/

"Kończąca się kadencja ,,dobrej zmiany" nie przyniosła nam w gruncie rzeczy odpowiedzi na pytania systemowe. W którą stronę mają iść: polityka podatkowa, ochrony zdrowia, energetyczna i klimatyczna, transportowa, przemysłowa (w tym dotycząca przemysłu obronnego), migracyjna i rynku pracy, mieszkaniowa, kulturalna czy wreszcie szeroko rozumiana polityka edukacyjna? "

I to jest w zasadzie doskonałe podsumowanie rządów PiS. Kaczyński nie potrafi planować i tworzyć dalekosiężnych wizji. Potrafi za to doskonale organizować kolejne kryzysy z których wychodzi zwycięsko, przykrywając je kolejnymi kryzysami. Nauczył się tego empirycznie, po wielu latach nieudanych prób i rozczarowań.
Dla Kaczyńskiego perspektywą nie są nawet kolejne wybory, a kolejny tydzień, góra miesiąc.

--
Bruno

Data: 2019-10-08 08:28:09
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 8 października 2019 17:24:36 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]
> transportowa, przemysłowa (w tym dotycząca przemysłu obronnego),
> migracyjna i rynku pracy, mieszkaniowa, kulturalna czy wreszcie szeroko

zieeef nudy:)

LOL przecież to cytat z twojej wklejki.

--
Bruno

Data: 2019-10-08 17:32:28
Autor: u2
Państwo teoretyczne w praktyce
przecież to cytat z twojej wklejki

zieeef nudy:)))))

Data: 2019-10-08 09:43:18
Autor: Jacek Bialy
[...]

     -- - zieeef nudy:)

Słusznie ciotka - idźcie spać...       Buuu ha-ha!

JB

Data: 2019-10-08 09:52:37
Autor: Jacek Bialy
Państwo teoretyczne w praktyce
   -- - Dla Kaczyńskiego perspektywą nie są nawet kolejne wybory, a kolejny tydzień, góra miesiąc.

Dobra, dobra...  Jaką perspektywę ma wasza WSIarnia zarządzająca politycznym projektem o nazwie Platforma Obywatelska?  To są ludzie o mentalności rodem ze schyłkowego PRL - nachapać się i spie*dalać, najlepiej do Szwajcarii albo gdzieś na Florydę.

JB

Data: 2019-10-08 10:02:55
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 8 października 2019 18:52:38 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
-- - Dla Kaczyńskiego perspektywą nie są nawet kolejne wybory, a kolejny tydzień, góra miesiąc.

Dobra, dobra...  Jaką perspektywę ma wasza WSIarnia zarządzająca politycznym projektem o nazwie Platforma Obywatelska?
To wersja Kaczyńskiego i pisowskiej szarańczy, która nie może pojąć jak można planować działania na lata..

To są ludzie o mentalności rodem ze schyłkowego PRL - nachapać się i spie*dalać, najlepiej do Szwajcarii albo gdzieś na Florydę.

A tu się zgadzam, pisiory chcą się nachapać ile się da. Nie wiadomo kiedy trafi się druga taka okazja.

--
Bruno

Data: 2019-10-08 10:24:52
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- -- --

Nie obchodzi mnie pisowska wersja ani Kaczyńskiego - to jest moja prywatna wersja wynikła z długotrwałych obserwacji, a także z najnowszych. Bo oto słyszymy posła Neumanna, który rozdaje gwarancje prawnej nietykalności dla działaczy samorządowych i polityków. Kimze on jest? - możnaby pomyśleć..   Z drugiej strony przed różnymi komisjami widzimy sędziów i prokuratorów, którzy nie potrafią sensownie wytłumaczyć swoich rażących zaniechań w sprawach działaczy samorządowych PO lub biznesmenów z ta partia powiązanych. No to mógłbym pomyśleć, że oni rzeczywiście boją się ludzi takich jak Neumann. Ale przecież sam Neumann nie pójdzie do takiego sędziego z pałką w ręku, żeby mu obić łeb. Znacznie lepiej to zrobią ludzie peerelowskiej razwiedki, którzy takiemu sędziemu mogą wyciągnąć jakiś brud, a z braku takiego mogą mu zabić syna, lub uprowadzić córkę.
No więc jeśli się nie mylę, to czekam na odpowiedź, jaką perspektywę co do rozwoju państwa mogą mieć tacy ludzie?

JB

Data: 2019-10-08 12:04:10
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 8 października 2019 19:24:53 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:

> [...]

No więc jeśli się nie mylę, to czekam na odpowiedź, jaką perspektywę co do rozwoju państwa mogą mieć tacy ludzie?

To ciekawe. Zwłaszcza w kontekście tego, że sypiesz przekazami dnia jak z rękawa.

--
Bruno

Data: 2019-10-08 14:09:52
Autor: Jacek Bialy
> [...]

No więc jeśli się nie mylę, to czekam na odpowiedź, jaką perspektywę co do rozwoju państwa mogą mieć tacy ludzie?

   -- - To ciekawe.

Co ciekawe?  Interesują cię republiki bananowe, to pakuj majdan, bo w Polsce czeka cię już tylko nuda.

JB

Data: 2019-10-08 10:55:49
Autor: Jacek Bialy
[...]

Bez obrazy Bruno, ale idź lepiej pobujaj się z orangutanem, bo ja chciałem poważnie rozmawiać na temat WSIarni zarządzającej politycznym projektem o nazwie Platforma Obywatelska. To jest naprawdę poważny problem dla wszystkich tych, którzy nie zamierzają stąd uciekać do Szwajcarii lub gdzieś na Florydę.

JB

Data: 2019-10-08 12:09:07
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 8 października 2019 19:55:50 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

Bez obrazy Bruno, ale idź lepiej pobujaj się z orangutanem, bo ja chciałem poważnie rozmawiać na temat WSIarni zarządzającej politycznym projektem o nazwie Platforma Obywatelska. To jest naprawdę poważny problem dla wszystkich tych, którzy nie zamierzają stąd uciekać do Szwajcarii lub gdzieś na Florydę.

Za partię wojskowych służb uchodziło drzewiej PC. I zawsze sporo ludzi z nimi związanych kręciło się przy finansowym zapleczu partii Kaczyńskiego. Przypadek?

--
Bruno

Data: 2019-10-08 13:57:13
Autor: Jacek Bialy
[...]

Coś podobnego... To pewnie Wałęsa dlatego odwołał rząd Olszewskiego, żeby pozbyć się agentury (zobaczcie jak daleko oni zaszli!)   Buuu ha-ha!

A teraz Runt choć tutaj i pobaw się z Brunem...

JB

Data: 2019-10-08 23:05:35
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 8 października 2019 22:57:15 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

Coś podobnego... To pewnie Wałęsa dlatego odwołał rząd Olszewskiego, żeby pozbyć się agentury (zobaczcie jak daleko oni zaszli!)   Buuu ha-ha!

Ano odwołał. Na spółkę z Olszewskim. Pożarli się natychmiast po powołaniu rządu i nie byli w stanie zorganizować stabilniej większości. To był słabiutki rząd niezdolny do przepchnięcia przez Sejm budżetu.

--
Bruno

Data: 2019-10-09 04:05:21
Autor: Jacek Bialy
> [...]

To był słabiutki rząd niezdolny do przepchnięcia przez Sejm budżetu.
-- -- -- -- -- -- -- -

Ano słabiutki... Pewnie przez tych esbeków i wsiarzy, co to nigdy się nie znali na polityce.      (Runt - pogadaj se z Brunem o polityce!)

JB

Data: 2019-10-09 05:06:28
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 9 października 2019 13:05:23 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:

> [...]

Ano słabiutki... Pewnie przez tych esbeków i wsiarzy, co to nigdy się nie znali na polityce.      (Runt - pogadaj se z Brunem o polityce!)

Jak byś nie kombinował, to rząd mniejszościowy, a takim był rząd Olszewskiego, jest zawsze słabym rządem.

Olszewski po powołaniu momentalnie pożarł się ze swoim zapleczem, czyli Kaczyńskim i z drugiej strony prezydentem Wałęsą.
Nie udało się zmontować koalicji i ten rząd musiał upaść. Nie był w stanie przeforsować w Sejmie budżetu, czyli najważniejszej dla każdego rządu ustawy.

--
Bruno

Data: 2019-10-09 05:54:56
Autor: Jacek Bialy
> [...]

Jak byś nie kombinował, to rząd mniejszościowy, a takim był rząd Olszewskiego, jest zawsze słabym rządem.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Olszewski znalazł swoje miejsce w historii i wasza wsiarnia również jakieś miejsce znajdzie. Ale póki co, to jest jeszcze polityka, o której warto tutaj podyskutować. Na przykład o tym, co miał na myśli poseł Neumann, gdy gwarantował terenowym kandydatom PO prawną nietykalność, albo o technikach, za pomocą których wsiarnia potrafi terroryzować 'nadzwyczajną kastę'. Zapraszam.

JB

Data: 2019-10-09 06:47:43
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 9 października 2019 14:54:57 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:

> [...]

Olszewski znalazł swoje miejsce w historii i wasza wsiarnia również jakieś miejsce znajdzie. Ale póki co, to jest jeszcze polityka, o której warto tutaj podyskutować. Na przykład o tym, co miał na myśli poseł Neumann, gdy gwarantował terenowym kandydatom PO prawną nietykalność, albo o technikach, za pomocą których wsiarnia potrafi terroryzować 'nadzwyczajną kastę'. Zapraszam.

"10 lutego, siedziba PiS przy Nowogrodzkiej. Trwa posiedzenie komitetu wykonawczego, prezes wprowadza na salę szefa resortu skarbu Dawida Jackiewicza. Czas jest trudny, w partyjnym aparacie buzuje,  działacze domagają się posad w spółkach skarbu państwa. Minister przyjechał ich uspokoić. - Wiem, że ustawia się do mnie kolejka - mówi. - Nie dam rady spotkać się z każdym, ale mam propozycję. Niech ludzie przekazują swoje CV szefom okręgów, ci podają je mojemu asystentowi, a my się nad każdą kandydaturą pochylimy.

Napięcie na sali opada, Jackiewicz leje miód na serca działaczy: -- I pamiętajcie, to nie kompetencje są głównym kryterium. Najważniejsza jest lojalność. Powołujemy tylko pewnych ludzi. A ja za wszystkie nominacje odpowiadam przez partią.

-- Nie, panie ministrze - wtrąca prezes PiS. - Pan nie odpowiada przed partią, tyko przed prawem.

PiS rządzi Polską dopiero 120 dni, ale działa szybko i ostro.. Przejmuje kolejne spółki, urzędy i agencje. Wycina ludzi poprzedniej ekipy i wstawia swoich: działaczy, ich rodziny i znajomych. Zmiany zaczynają się w zarządach firm, kończą na sekretarkach. Poniżej kilka przykładów osób, które w ostatnich miesiącach zdobyły nowe posady:"
https://www.newsweek.pl/polska/kadry-pis-krewni-dzialaczy-pis-z-posadami-w-panstwowych-spolkach-i-instytucjach/hdpxfpl

--
Bruno

Data: 2019-10-09 11:39:45
Autor: Jacek Bialy
Państwo teoretyczne w praktyce
   -- - PiS rządzi Polską dopiero 120 dni, ale działa szybko i ostro. Przejmuje kolejne spółki, urzędy i agencje. Wycina ludzi poprzedniej ekipy i wstawia swoich: (...)
-- -- -- --

Nu - wycina...    A co robią ze WSIarzami?  Puszczają wolno?

JB

Data: 2019-10-09 14:10:17
Autor: Runt
W dniu 2019-10-09 o 14:06, Bruno Brunowski pisze:
[...]

https://oko.press/1992-r-doszlo-zamachu-stanu-wojsko-posluchalo-macierewicza-wojska-ot-tez-by-sie-oparly/

"Ćwierć wieku temu Macierewicz chciał użyć Nadwiślańskich Jednostek Wojskowych, by odsunąć od władzy prezydenta Wałęsę i utrzymać rząd Olszewskiego. Wtedy większość żołnierzy go nie posłuchała i nie wystąpiła przeciwko zwierzchnikowi sił zbrojnych."

Proste? ;-)))

--
Runt

Data: 2019-10-08 21:12:43
Autor: u2
Państwo teoretyczne w praktyce
Za partię wojskowych służb uchodziło drzewiej PC. I zawsze sporo ludzi z nimi związanych kręciło się przy finansowym zapleczu partii Kaczyńskiego. Przypadek?

no nie przypadek, WSI węszyło i węszyło:)))))))))))))))

Data: 2019-10-08 12:41:06
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 8 października 2019 21:13:20 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> Za partię wojskowych służb uchodziło drzewiej PC. I zawsze sporo ludzi z nimi związanych kręciło się przy finansowym zapleczu partii Kaczyńskiego. Przypadek?

no nie przypadek, WSI węszyło i węszyło:)))))))))))))))

I w SKOK się zadomowiło. Przypade

--
Bruno

Data: 2019-10-08 21:52:42
Autor: u2
Państwo teoretyczne w praktyce
I w SKOK się zadomowiło. Przypade

no nie, wasze WSI wiedziało gdzie się zainstalować:)))))))))

Data: 2019-10-08 19:50:02
Autor: u2
[...]

zieeef nudy:)))))))))))