Państwowa JSW w I kw. 2017 r. wypracowała 864,5 mln zł zysku na czysto

Data: 2017-05-26 22:55:08
Autor: u2
Państwowa JSW w I kw. 2017 r. wypracowała 864,5 mln zł zysku na czysto
http://niewygodne.info.pl/artykul8/03787-- Zyski-sektora-gorniczego-beda-rekordowe.htm

Państwowa JSW w I kw. 2017 r. wypracowała 864,5 mln zł zysku na czysto! A jeszcze 2 lata temu mówili, że polskie górnictwo jest trwale nierentowne

wpis z dnia 26/05/2017

foto: wsilver (Flickr.com / CC by 2.0)

Kontrolowana przez Skarb Państwa Jastrzębska Spółka Węglowa (JSW) jeszcze w 2014 r. notowała stratę na poziomie -657,1 mln zł. Strata za 2015 r. była jeszcze większa i wyniosła -3,285 mld zł. Rok 2016 r. również zakończył się na minusie. Spółka odnotowała wówczas stratę rzędu -59,8 mln zł. I nagle BUUM! Po zaledwie trzech pierwszych miesiącach 2017 roku JSW zanotowała gigantyczny zysk na czysto: +864,5 mln zł. Analitycy są zgodni - zyski całego sektora górniczego w Polsce będą w tym roku rekordowe!

r e k l a m y

Wszystko wskazuje na to, że Jastrzębska Spółka Węglowa (JSW) ma przed sobą rekordowo dobry rok. Zysk netto na poziomie 863,5 mln zł, tej jeszcze 2-3 lata temu zupełnie niedochodowej spółki węglowej, mógłby dziś pokryć w całości obecny deficyt budżetowy (który z kolei jest rekordowo niski).

Gdzie tkwi tajemnica sukcesu? Powody są co najmniej dwa. Pierwszy to pozbycie się zupełnie nierentownej kopalni "Ruch Jas-Mos" i przekazanie jej majątku do "Spółki Restrukturyzacji Kopalń" (straty jakie generowała ta kopalnia nie obciążają wyników JSW). Po drugie - i chyba ważniejsze - w porównaniu z rokiem ubiegłym znacząco wzrosły ceny sprzedaży wydobywanego przez JSW węgla. Średnia cena węgla wzrosła w I kwartale o 119 proc. licząc rok do roku. Cena węgla koksowego była wyższa o 162,5 proc. i wyniosła 823,05 zł/t (głównie dzięki wzrostom cen węgla na światowych giełdach), a cena węgla do celów energetycznych wzrosła o 7,3 proc. do 197,78 zł/t.

r e k l a m y

Eksperci są zgodni - przed JSW, jak i przed całym sektorem górniczym w Polsce, świetny rok. Zyski będą rekordowo wysokie. Rosnące ceny węgla na światowych rynkach istotnie wpływają na dochodowość polskich kopalni, które w Europie nie mają już zbyt wielkiej konkurencji (Niemcy, Czesi i Brytyjczycy, albo zamknęli, albo są w trakcie zamykania swoich kopalni węgla). I pomyśleć, że jeszcze 2 lata temu niemająca koncepcji na rozwój polskiego górnictwa ekipa Ewy Kopacz rozważała masowe zamykanie kopalń lub ich sprzedaż niemieckim inwestorom...

Źródło: Zysk netto JSW wyniósł 864,53 mln zł w I kw. 2017 r. wobec straty rok wcześniej (Bankier.pl)
Źródło: Analitycy wróżą JSW wysokie zyski (Wnp.pl)

wpis z dnia 26/05/2017

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-05-27 02:49:25
Autor: Ajki
Państwowa , tak zarzadził PiS.

Państwowa JSW w I kw. 2017 r. wypracowała 864,5 mln zł zysku na czysto!

prof. PAN  o katolikach :

"Katolików gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
takze doktryny żydowskiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Katolikami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antykatolik',
'antykatolicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
tworza mowe nienawisci".

I co z tego ?
Co zyskał przeciętny Kowalski ?
Nasz rachunek za energię elektryczną nie obniżył się.
Nierentowne kopalnie są utrzymywane przez spółki energetyczne,
czyli my wszyscy płacimy wiecej za prąd - tak zarzadził PiS.

Data: 2017-05-26 18:08:26
Autor: Zenek Kapelinder
Państwowa , tak zarzadził PiS.
Na to wychodzi ze odbiorcy pradu za to placa. Z cwierc grosza do kilowatogodziny  na rachunku wyjdzie. Albo i mniej bo z wegla kamiennego 60% energii w Polsce sie robi. Reszta to bardzo rentowna energetyka oparta na weglu brunatnym  i praktycznie darmowa z kilku calkowicie zamortyzowanych elektrowni wodnych. To ze z dwoch czy trzech kopaln wegiel kamienny jest 50 zlotych drozszy na tonie to szczegol bez znaczenia.

Data: 2017-05-28 15:33:48
Autor: Ajki
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:e8edf480-76f5-4990-bcda-26b25ada212dgooglegroups.com...

Na to wychodzi ze odbiorcy pradu za to placa.
Z cwierc grosza do kilowatogodziny  na rachunku wyjdzie.

Zenek, ty jestes geniusz ekonomiczno-finansowy.
Według ciebie wystarczy zwiększyc cenę energii elektrycznej
o kilka groszy i zniknie deficyt budżetowy.
Bedą pieniadze dla wojska, służby zdrowia, szkolnictwo, itd.

Tylko PiSdziak może być tak genialny.
Zapomniałeś, że kazdemu emerytowi można też zabrać np. po 10,- zł.

Data: 2017-05-28 06:54:57
Autor: Zenek Kapelinder
Państwowa , tak zarzadził PiS.
Ale pizdziak to ty ajki dzisiaj jestes.

Data: 2017-05-28 17:15:37
Autor: prezydent San Escobar
"Ajki" <osranylord@wdudeebany.pl> napisał(-a):

> [...]

Tylko PiSdziak może być tak genialny.
Zapomniałeś, że kazdemu emerytowi można też zabrać np. po 10,- zł.

Pisdziak Kapelinder zaorany :DDDDDDDDDDd

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-05-28 08:26:55
Autor: kors4r
W dniu 27.05.2017 o 02:49, Ajki pisze:
[...]

Dokładnie. Wskrześmy Kulczyka, sprzedajmy mu za złotówkę, niech on sprzeda Niemcom za miliony. Niewidzialna ręka rynku zdziała cuda, to jest najważniejsze.

--
Pozdr
kors

-- -- -
Moim zdaniem: wielką zasługą PiSu jest to, że odciął PO od koryta.
Cieszę się jednak, że po roku przy władzy okazują taką arogancję,
jaką PO po ośmiu latach rządów. W przyszłości mam nadzieję na
wprowadzenie JOW. Najczęściej zgadzam się z Ziemkiewiczem. Liczę na
Stowarzyszenie Endecja. W kwestii Żydów i masonerii podzielam
poglądy św. Maksymiliana Marii Kolbego. Staram się nie odpowiadać
na zaczepki.

Data: 2017-05-28 15:27:12
Autor: Ajki
Użytkownik "kors4r" <kors4r@gmail.com> napisał w wiadomości news:ogdqjf$sko$3sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Gdyby ktoś chciał to kupić, to juz dawno by było sprzedane.

Data: 2017-05-27 15:09:22
Autor: Kviat
W dniu 2017-05-26 o 22:55, u2 pisze:

Eksperci są zgodni - przed JSW, jak i przed całym sektorem górniczym w Polsce, świetny rok. Zyski będą rekordowo wysokie.

Jeden świetny rok co ileś tam lat. Czysty zysk. Rekordowy.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2017-05-27 14:00:35
Autor: Budzik
Państwowa JSW w I kw. 2017 r. wypracowała 864,5 mln zł zysku na czysto
Użytkownik  Kviat ...

Eksperci są zgodni - przed JSW, jak i przed całym sektorem górniczym w Polsce, świetny rok. Zyski będą rekordowo wysokie.

Jeden świetny rok co ileś tam lat. Czysty zysk. Rekordowy.

I to dzieki temu, ze to co przynosiło strate - wycieli do innej spółki gdzie... nadal przynosi strate... Tzw kreatywna kseigowosc.
Ale w sumie problemu nie ma - Zenek chetnie dokłada ze swoich... szkoda zenie całosc...

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

Data: 2017-05-27 07:45:58
Autor: Zenek Kapelinder
Państwowa JSW w I kw. 2017 r. wypracowała 864,5 mln zł zysku na czysto
Czasami Budzik napiszesz cos rozsadnego ale najczesciej pierdolisz jak potluczony. Gdybysmy eksportowali wegiel i doplacali do eksportu to byla by  strata. Ale nie eksportujemy wegla. Z jednej kopalni wegiel mamy drozszy z innej tanszy. Energetyka przerabia mix wegla. A sieci robia mix pradu z roznych nosnikow. Z wegla kamiennego 60% energi jest w Polsce robione. Przez to co nazywasz doplata do wegla cena energii dla odbiorcy rosnie tak malo ze daje sie to wykazac tylko w bardzo duzej skali. Malinowski nie jest w stanie okreslic czy zaplacil 50 groszy miesiecznie za prad bo byla doplata albo zona dluzej wlosy suszarka suszyla. Propaganda poprzedniego rzadu miala na celu obrzydzenie ludziom gornictwa, zeby bylo poparcie spoleczenstwa na sprzedaz nierentownych kopaln niemcom. Bo niemcy tacy niby glupi sa ze kupia cos do czego beda doplacali. Odnoszenie sie do swiatowej ceny wegla ma sens tylko jak jest eksport. Jak jest wykorzystywany tylko na wlasne potrzeby to swiatowa cena nie ma zadnego znaczenia.

Data: 2017-05-27 18:07:39
Autor: u2
[...]

dokładnie Zenon, o to w tym wszystkim chodzi : o kaskę:))))))))))))))

Data: 2017-05-27 09:32:50
Autor: Zenek Kapelinder
Państwowa JSW w I kw. 2017 r. wypracowała 864,5 mln zł zysku na czysto
Raczej chodzi o uzaleznienie. Jak nie mamy wlasnych kopaln to energetycznoe siedzimy u kogos w kieszeni. Moze np. szantazowac ze jak my uchodzcom nie to on nam XX stopien zasilania i 15 stopni w blokach zima. Kazde panstwo ma jakies strategiczne dzialy gospodarki. My mamy gornictwo i mamy je utrzymac bo dzieki niemu jestesmy mniej zalezni od wroga jakim sa niemcy.

Data: 2017-05-27 18:43:49
Autor: u2
Państwowa JSW w I kw. 2017 r. wypracowała 864,5 mln zł zysku na czysto
Raczej chodzi o uzaleznienie. Jak nie mamy wlasnych kopaln to energetycznoe siedzimy u kogos w kieszeni.

jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi, skoro niemcy zwietrzyły byznes na polskim węglu więc cuś w tym musi być:)

Data: 2017-05-28 08:32:31
Autor: kors4r
W dniu 27.05.2017 o 18:43, u2 pisze:
[...]

Milcz faszysto!!!!

Twoja fanatyczna postawa odstrasza dobrodusznych inwestorów!!!

Z ostrożności zaznaczę, że uważam Cię za antysemitę. Może nie prawda, ale pozbawiam Cię argumentów!

Więc powtórzę: milcz!!! Faszysto!!!!!

--
Pozdr
kors

-- -- -

Data: 2017-05-28 11:03:46
Autor: u2
W dniu 28.05.2017 o 08:32, kors4r pisze:
Twoja fanatyczna postawa odstrasza dobrodusznych inwestorów!!!

taaa, zainwestowali na Suwalszczyźnie w wiatraki, które są zagrożeniem dla zdrowia, niszczą nie tylko krajobraz, ale również ptaki, a zarabiają na nich niemcy:))))))))))

Data: 2017-06-03 21:37:09
Autor: Ildef
Państwowa
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:592a927c$0$5162$65785112news.neostrada.pl...

 a zarabiają na nich niemcy:))))))))))

[...]

tylko Niemcy tam pracują ?
Tam pracujący Niemcy nie płacą podatków w Polsce ?

Data: 2017-05-27 22:00:34
Autor: Budzik
[...]

Przedstawiasz fałszywa alternatywe.
Ja nie twierdze, ze posiadanie własnych kopaln jest złe.
Ja twierdze, ze zle ze cały czas do tego biznesu dopłacamy.
I pytam, czy to ze doplacamy nie powoduje, bedziemy doplacac, bo po co starac sie wypracowac zysk jak lepiej przejesc kase a rzad dopłaci.

Zastanów sie - czy jezeli rzad płaciłby ci co miesiac 4.000 to chciałby ci sie isc do pracy za 3.000?

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2017-05-28 00:13:54
Autor: u2
W dniu 28.05.2017 o 00:00, Budzik pisze:
Ja nie twierdze, ze posiadanie własnych kopaln jest złe.
Ja twierdze, ze zle ze cały czas do tego biznesu dopłacamy.

taaa bucuś jak zwykle twierdzi bez podania dowodów:)))))))))))))

Data: 2017-05-28 08:41:32
Autor: kors4r
W dniu 28.05.2017 o 00:13, u2 pisze:
[...]

Jemu nie chodzi o dowody i merytoryczną diagnozę sprawy. Jemu chyba bardziej chodzi o założenia do dyskusji.

Budzik - niby jest jak piszesz, ale nie możemy pomijać pytania o to, dlaczego niemcom w Polsce opłacałoby się wydobywać (nie tylko na bieżąco, ale jeszcze żeby się zwróciła inwestycja), a polaczkom się nie opłacało?

Górnictwo to nie jedyny przykład. Tak samo było z cukrowniami przecież. Podobno się nie opłacało - więc sprywatyzowano. Kupił głównie niemec. Jemu się opłaca i cukrownie przynoszą zyski. Zamiast 10 polskich jest 5 niemieckich (przykładowe dane, nie wiem dokładnie ile polskich cukrowni zlikwidowano, ale generalnie tak to wygląda) i działają z zyskiem. W skali globalnej dzieje się to na zasadzie kreatywnej księgowości - odłącza się część cukrowni, które generują największe straty, zamyka, a te, które przynoszą zyski zaczynają przejmować więcej rynku i generować jeszcze więcej zysku.

Proste - tylko po co angażować w to niemców??

--
Pozdr
kors

-- -- -

Data: 2017-05-28 09:01:07
Autor: Budzik
[...]

Które to założenia musza być merytoryczne!
Inaczej to jest tylko jazgot bab w maglu i z dyskusja nie ma nic wspolnego.
Dlatego np. u2 trzymam przewaznie w kiblu, bo jakakolwiek proba dyskusji na argumenty konczy sie bucusiowaniem, lolowaniem a argumentów brak.

Budzik - niby jest jak piszesz, ale nie możemy pomijać pytania o to, dlaczego niemcom w Polsce opłacałoby się wydobywać (nie tylko na bieżąco, ale jeszcze żeby się zwróciła inwestycja), a polaczkom się nie opłacało?

Ale przeciez to jest dosc mocno zdiagnozowana sprawa...
Naprawde nie wiesz z jakimi problemami boryka się nasze górnictwo?

[...]

Oczywiście, pełna zgoda.
Pytanie tylko dlaczego nie udało sie przez 20 lat stworzyc zyskownego przedsiebiorstwa?

P.S. Czy moge prosic *ponownie* o informacje na temat tego ze Niemcy byli zainteresowani wykupem naszych kopalni?

--
Pozdrawia... Budzik
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

Data: 2017-05-28 11:02:14
Autor: u2
W dniu 28.05.2017 o 11:01, Budzik pisze:
P.S. Czy moge prosic*ponownie*  o informacje na temat tego ze Niemcy byli
zainteresowani wykupem naszych kopalni?

lol ale ten bucuś bucusiowaty:))))))))))))))))))))))))))))))))))

Data: 2017-05-28 11:01:22
Autor: u2
W dniu 28.05.2017 o 08:41, kors4r pisze:
[...]

m.in. niemiecki hans zlikwidował najnowocześniejszą i największą cukrownię w Łapach, bo zagrażała niemieckiej produkcji:)

Data: 2017-05-27 22:00:34
Autor: Budzik
[...]

Dzieki...

[...]

No to skoro to sa tak niewielkie róznice to co za problem sciac koszty i doprowadzic do tego, zeby wegiel był tanszy i konkurencyjny a zakłady zyskowne?

[...]

Niemcy chcieli kupic nasze kopalnie? Jakies zrodło?
Ale w sumie dlaczego nie.
Czesi (???) kupili kopalnie i ta nagle zaczeła przynosic zyski.
Byc moze jakby niemcy kupili jakies inne to tez zaczełyby przynosic zysk.
Wiec ja sie pytam jeszcze raz - skoro to taki dobry interes to dlaczego do naszych musimy rok za rokiem po pare miliardów dopłacać.
I plis, przestań pierdolic ze to nieduze kwoty bo ja wolnego miliarda złotych nie mam a podejrzewam ze Ty tez nie.

Odnoszenie sie do swiatowej ceny
wegla ma sens tylko jak jest eksport. Jak jest wykorzystywany tylko na
wlasne potrzeby to swiatowa cena nie ma zadnego znaczenia.

Aha, czyli tego tanszego wegla do Polski zaimportowac nie mozna?

--
Pozdrawia... Budzik
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

Data: 2017-05-27 22:15:38
Autor: prezydent San Escobar
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

[...]
Logiczne zatem byłoby minimalne podniesienie ceny węgla, skoro na rachunku
końcowym byłaby to znikoma kwota - prawda? :DDDD

Propaganda poprzedniego rzadu miala na celu obrzydzenie ludziom gornictwa, zeby bylo poparcie spoleczenstwa na sprzedaz nierentownych kopaln niemcom.
Więc na złość Niemcow będziemy dopłacać kolejne 40 lat to tego "intratnego"
biznesu :DDDDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-05-27 22:46:21
Autor: u2
W dniu 27.05.2017 o 22:15, prezydent San Escobar pisze:
Więc na złość Niemcow będziemy dopłacać kolejne 40 lat to tego "intratnego"
biznesu

głupiś piździak, widać że robisz w niemieckim burdeliku jako żygolaczek:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Data: 2017-05-28 17:18:32
Autor: prezydent San Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

> [...]

głupiś piździak, widać że robisz w niemieckim burdeliku jako żygolaczek:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Wiesz to od swojej mamusi? :DDDDDDDDDDDDDDDDDd

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-05-29 11:09:11
Autor: u2
Państwowa JSW w I kw. 2017 r. wypracowała 864,5 mln zł zysku na czysto
W dniu 28.05.2017 o 17:18, prezydent San Escobar pisze:
Wiesz to od swojej mamusi?

te piździak to ty robisz za burdel mamuśkę w niemieckim burdeliku:))))))))))))

Data: 2017-05-29 11:51:00
Autor: prezydent San Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

W dniu 28.05.2017 o 17:18, prezydent San Escobar pisze:
> Wiesz to od swojej mamusi?

te piździak to ty robisz za burdel mamuśkę w niemieckim burdeliku:))))))))))))

I to ci mamusia przekazuje? :DDD
Pozdrów ją :DDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-05-28 08:30:54
Autor: kors4r
Państwowa JSW w I kw. 2017 r. wypracowała 864,5 mln zł zysku na czysto
Jak jest wykorzystywany tylko na wlasne potrzeby to swiatowa cena nie ma zadnego znaczenia.

No chyba nie do końca. Jeśli cena wydobycia u nas jest stała, a cena zakupu za granicą jest niższa, to się może okazać, że taniej jest produkować prąd z węgla kupionego za granicą, niż wydobytego w kraju. Mniejszy popyt na drogi krajowy węgiel wprost przenosi się na niższą cenę - a to na rentowność.

--
Pozdr
kors

-- -- -

Data: 2017-05-28 02:49:59
Autor: Zenek Kapelinder
Państwowa JSW w I kw. 2017 r. wypracowała 864,5 mln zł zysku na czysto
Za polski wegiel elektrownie placa po jego spaleniu. Placa za energie jaka byla w weglu. W tej chwili placa niecale 9zl na GJ. Daje to niecale 8 groszy za kilowatogodzine. Przy sprzedazy pradu do uzytku domowego w najpopularniejszej taryfie cena pradu wynosi ok 55-60 groszy przy sprzedazy do wykorzystania w dzialalnosci gospodarczej ok 1zl/kWh. Gospodarstwa domowe zuzywaja 20% pradu po 55-60 gr/kWh. Przemysl 40% po ok 1zl/kWh. Reszte zuzywaja rolnicy, instytucje panstwowe, szkoly itp. Mozna z grubsza przyjac ze srednia cena kilowatogodziny bedzie mnie wiecej w srodku pomiedzy 60 gr a 1 zl. Zalozmy ze jest to 75gr/kWh. Wychodzi ze w tej chwili dotowany wegiel stanowi troche wiecej niz 10% ceny detalicznej pradu. Wzrost dotacji wegla o 10% daje w takiej sytuacji wzrost ceny pradu o 1%. Gdybysmy wegiel eksportowali to przez doplate dotowali bysmy jakiegos Helmuta wnuka straznika z niemieckiego Obozu Koncentracyjnego w Oswiecimiu. Ale ze wegla nie eksportujemy to dotacja jest przekladaniem pieniedzy z jednej kieszeni do drugiej. Uwierzenie w siwy dym o dotowaniu wegla stworzony przez zlodziejska bande ktora niedawno jeszcze rzadzila swiadczy o tym jakimi debilami sa Polacy.

Data: 2017-05-28 14:15:44
Autor: u2
[...]

widać, że ty nie Polak:)))))))))))))

Data: 2017-05-28 05:39:41
Autor: Zenek Kapelinder
Państwowa JSW w I kw. 2017 r. wypracowała 864,5 mln zł zysku na czysto
Prawie Polak. Genetycznie tak w osiemdziesieciu procentach Polak. Te 20% innych genow pozwala mi na trzezwo oceniac niektore sytuacje i wylapywac glupote bardziej niz ja rasowo czystych Polakow.

Data: 2017-05-28 15:57:58
Autor: Ajki
Państwowa. PiSdziakowaty.
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:30a3fab8-d734-4d0d-88e2-9bba41c5a980googlegroups.com...

 Uwierzenie w siwy dym o dotowaniu wegla
 swiadczy o tym jakimi debilami sa Polacy.

PiSdziakowaty debilu,
jedź na Śląsk i poogladaj góry węgla na które nie ma nabywców.
PiSdziakowaty debilu,
gdyby nie było problemu to górnicy nie jeździli by do Warszawy z kilofami.
PiSdziakowaty debilu,
gdyby nie było problemu to nie przyłączanoby na siłę kopalń
do zakładów energetycznych.

PiSdziakowaty debilu - polityka PiS obliczona jest na takich bezmózgowców
jak ty, którzy nie potrafią kojarzyć faktów i wyciągać wniosków.

Data: 2017-05-28 07:20:52
Autor: Zenek Kapelinder
Państwowa. PiSdziakowaty.
zauwazylem pizdziak ze wszyscy cie lubia ale nikt z toba gadac nie chce. To sie przed orkiestre pchal nie bede. Zaloz sobie jeszcze pare kont i gadaj ze soba. A moze pizdziak sam ze soba gadac nie chcesz?

Data: 2017-05-28 05:17:57
Autor: V.L.P public waste technician
użytkownik kors4r napisał:

[...]

Niby tak, ale po podsumowaniu całości już tak różowo może nie być.
Ujebiesz jedna posadkę, zaraz za nią poleci 3 inne.
I znów trza będzie organizować miejsca pracy i dopłacać niemcoju
150-250tysi za jedno miejsce pracy.

Data: 2017-05-28 14:42:49
Autor: the_foe
[...]

LOL
chcesz powiedziec, ze jak cena wegla poszła w pol roku z 40 do 110 USD to nasi dalej ją sprzedawali w Polsce po 40? I co, nikt nie zapakował ciężarówek i nie pojechał do Holandii sprzedawać to po np 100?

--
@foe_pl

Data: 2017-05-28 08:25:34
Autor: kors4r
W dniu 26.05.2017 o 22:55, u2 pisze:
I pomyśleć, że jeszcze 2 lata temu niemająca koncepcji na rozwój
polskiego górnictwa ekipa Ewy Kopacz rozważała masowe zamykanie kopalń lub ich sprzedaż niemieckim inwestorom...

No co za przypadek?!?! Ależ to zaskoczenie!!!! Jakaś partia, przypadkowo PO, chciała sprzedać spółkę żerującą na nielicznych bogactwach naturalnych Polski jakimś dobrodusznym inwestorom?? I to całkiem przypadkowo niemieckim????

A że w polskich rękach nierentowne, to pewnie przypadkowo stworzono by specjalną strefę ekonomiczną, żeby dobroduszny inwestor nie musiał płacić absurdalnych podatków, które tłamszą przedsiębiorczość?

Przypadkowo dobroduszny inwestor zaspondosorowałby produkcję filmu przesławnej Agnieszki Holland o polaczkach, co to według źródeł "światowej sławy historyków" zamordowali w czasie wojny więcej żydów, niż niemców?

Szkoda, że nasz dobrodziej doktor Kulczyk nie dożył tych czasów... Kupiłby cały sektor węglowy za ogromną sumę dwóch milionów czeskich koron i po roku sprzedał dobrodusznym inwestorom zagranicznym za trzydzieści razy tyle, ale pięćdziesiąt razy mniej, niż rzeczywiście to jest warte....

Ależby polskie media niemieckiego kapitału miały temat do urabiania polaczków...

A tu nagle JEBS! Głupi naród, któremu się wydaje, że jest suwerenem, wybrał faszystów! Przypadkowo amerykanie nie są zainteresowani inwestowaniem, wystarcza im, jeśli kapitalizm kompradorski nie pozwala na wzmacnianie niemieckiej hegemonii w tej części zaścianka świata, więc niestety PiS musi zagospodarować ten fragment gospodarki swoimi ludźmi....

I nagle się opłaca? No nie myślałem, że dożyję takich czasów...

--
Pozdr
kors

-- -- -

Data: 2017-05-28 05:13:06
Autor: V.L.P public waste technician
użytkownik kors4r napisał:

I nagle się opłaca? No nie myślałem, że dożyję takich czasów...

Opłaca się, bo cena wyngla poszła w górę. Obstawiam raczej wariant
taki że pisiorstwo pogrzebie co nieco, lepsze takie grzebanie niż żadne,
ale standardów europejskich to tam raczej nie będzie jeszcze długo
i dalej tam pozostanie banda na bandzie.

Data: 2017-05-28 09:01:07
Autor: Budzik
Państwowa JSW w I kw. 2017 r. wypracowała 864,5 mln zł zysku na czysto
Użytkownik kors4r kors4r@gmail.com ...

I nagle się opłaca? No nie myślałem, że dożyję takich czasów...

Chyba nie doczytałes skąd ten dochód się wział...

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2017-05-28 14:38:03
Autor: the_foe
W dniu 2017-05-28 o 11:01, Budzik pisze:
Użytkownik kors4r kors4r@gmail.com ...

I nagle się opłaca? No nie myślałem, że dożyję takich czasów...

Chyba nie doczytałes skąd ten dochód się wział...

premie już wypłacone zapewne, a w Australii już powoli podnoszą się ze zniszczeń wywołanych cyklonem i wrócą stare problemy kopania węgla km pod ziemią.

https://pbs.twimg.com/media/DA2X5EaW0AAlkaK.jpg

--
@foe_pl

Państwowa JSW w I kw. 2017 r. wypracowała 864,5 mln zł zysku na czysto