Papier toaletowy wczoraj i dzi艣

Data: 2013-10-03 09:14:46
Autor: Wiesiaczek
Papier toaletowy wczoraj i dzi艣
W PRL-u papier toaletowy by艂 szary i czasem go w sklepach brakowa艂o, cho膰 nie przypominam sobie, 偶eby u kogo艣 w 艂azience le偶a艂y stare gazety - ka偶dy go mia艂.

Dlatego zaskoczy艂o mnie niedawno zdarzenie, gdy spotka艂em znajom膮 rozdaj膮c膮 bezp艂atne gazetki.
Rozmawiaj膮c chwil臋 z ni膮 zauwa偶y艂em, 偶e podchodz膮 starsi ludzie i prosz膮 o gazetk臋 a potem o jeszcze jedn膮 "dla s膮siadki" :)
Kr贸tki "wywiad" wykaza艂, 偶e to jest w艂a艣nie ten papier toaletowy dla sporej cz臋艣ci spo艂ecze艅stwa.
Oczywi艣cie nale偶y zauwa偶y膰, 偶e nie jest wszystko jedno na jakim papierze taka gazetka jest drukowana. Najlepiej schodz膮 te drukowane na klasycznym, lekko szorstkim papierze gazetowym.

Potwierdzi艂o to s艂owa ochroniarza w Urz臋dzie Dzielnicy Targ贸wek, kt贸ry kiedy艣 na moj膮 pro艣b臋 o gazetk臋 (da艂em w niej kr贸tki anons) wyt艂umaczy艂, 偶e zaraz po wy艂o偶eniu jej ca艂e rzesze okolicznych mieszka艅c贸w wyrywaj膮 sobie wszystkie egzemplarze w kilka minut.

Do tej pory nie chcia艂em w to wierzy膰, ale fakty mnie pokona艂y.

Swoj膮 drog膮 ludzki cz艂owiek, bo mia艂 kilka egzemplarzy od艂o偶onych dla tych, kt贸rzy faktycznie chc膮 poczyta膰 o swojej dzielnicy i ch臋tnie mi jedn膮 podarowa艂:)

No a puenta?
Za kilka lat b臋dziecie si臋 wy艣miewa膰, jak to w czasach demokracji mimo obfito艣ci kolorowych, pachn膮cych rolek PT trzeba by艂o sobie dup臋 gazetami wyciera膰.
Dedykuj臋 to dla wszelkich propagandzist贸w "demokracji",  kt贸rzy pierdol膮 o occie na p贸艂kach w PRL-u, a nie wspominaj膮 o tych, kt贸rych dzi艣 na ten ocet ledwie sta膰.

--
Wiesiaczek (dzi艣 z podkarpackiej wsi)

"Ja pij臋 tylko przy dw贸ch okazjach:
Gdy s膮 og贸rki i gdy ich nie ma" 庐

Data: 2013-10-03 09:30:57
Autor: Dirko
Papier toaletowy wczoraj i dzi艣
U偶ytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l2j5h8$iam$1node1.news.atman.pl...

[...]

    O take Polske ...

Data: 2013-10-03 10:03:19
Autor: Aleksander
Papier toaletowy wczoraj i dzi i nie tylko papier
Dok砤dnie tak wygl眃a zwyci陑ka demokracja.
Tak wygl眃a ca硑 ten "lepszy" kapitalistyczny system.

Oszo硂m體 , krytykuj眂ych tamten czas nie brakuje,
ale osi眊nie spo砮czno cywilizacyjnych, takich by ludziom 縴硂 sie lepiej jako brak.

To , 縠 technika posz砤 do przodu, nie jest 縜dnym sukcesem  dla dobra og髄nego.
nadal narody gloduj, a w samym kraju naszym jest caroz wiecej biedy.
Za minionego ustroju nie by硂 wystarczaj眂ej ilo禼i do potrzeb mieszka, ale te nie by硂 bezdomnych, 秔i眂ych w pustostanach, na klatkach schodowych, czy w kartonach.
 W阣liny by硑 robione z mi阺a, a dzi dumni producenci podaj, 縠 wyr骲 zawiera mi阺o.

Czy to jest lepiej  ?????????

Alx

Data: 2013-10-05 00:02:04
Autor: jr
Papier toaletowy wczoraj i dzi i nie tylko papier

U縴tkownik "Aleksander" <powazny@tlen.pl> napisa w wiadomo禼i

Tu masz sw骿 chlew:
http://socjolook.pl/2013/03/07/poza-kadrem-spotkanie-z-chrisem-niedenthalem-w-rondzie-sztuki/
http://niewiarygodne.pl/gid,13162671,img,13162745,kat,1017185,page,3,title,10-rzeczy-za-ktore-nienawidzilismy-PRL-u,galeriazdjecie.html

Data: 2013-10-03 10:42:42
Autor: Jakub A. Krzewicki
Wiesiaczek wrote:

No a puenta?
Za kilka lat b臋dziecie si臋 wy艣miewa膰, jak to w czasach demokracji mimo
obfito艣ci kolorowych, pachn膮cych rolek PT trzeba by艂o sobie dup臋
gazetami wyciera膰.

Tradycja ucierania sobie dupy starymi gazetami jest starsza od II RP. Si臋ga do czas贸w s艂awojki czyli obowi膮zkowego ust臋pu suchego -- - budki z serduszkiem -- - zarz膮dzonego przez sanacyjnego min. Felicjana S艂awoja-
Sk艂adkowskiego. W kt贸rej to s艂awojce na haku wisia艂y 艣cinki ze starych gazet w roli owej 偶opnej bumagi. Alternatywnie u偶uwano 艂opuchu porastaj膮cego okolice budki, zreszt膮 preferowanego jeszcze par臋 lat wcze艣niej przed dekretem w/w ministra, kiedy to za higieniczn膮 potrzeb膮 -- - mniej ni偶 sto lat temu -- - cz艂owiek chodzi艂 zwyczajnie za stodo艂臋.
 --
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2013-10-03 14:49:27
Autor: Wiesiaczek
W dniu 03.10.2013 10:42, Jakub A. Krzewicki pisze:
Wiesiaczek wrote:

[...]

To wszystko prawda, dzi臋ki za przypomnienie historii:)

Ale nie jestem pewien, czy obecne zastosowanie papieru gazetowego wynika z piel臋gnowania tradycji czy z prozaicznej biedy?

Data: 2013-10-03 15:09:53
Autor: Jakub A. Krzewicki
Wiesiaczek wrote:

Ale nie jestem pewien, czy obecne zastosowanie papieru gazetowego wynika
z piel臋gnowania tradycji czy z prozaicznej biedy?

A mo偶e bieda wymusza powr贸t do tradycji ;)

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2013-10-03 15:29:30
Autor: A. Filip
"Jakub A.  Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> pisze:
Wiesiaczek wrote:

Ale nie jestem pewien, czy obecne zastosowanie papieru gazetowego wynika
z piel臋gnowania tradycji czy z prozaicznej biedy?

A mo偶e bieda wymusza powr贸t do tradycji ;)

W skr贸cie "(wskrzeszona) tradycja biedy"?

--
A. Filip
Im wi臋ksze drzewo, tym wi臋kszy cie艅 rzuca.

Data: 2013-10-04 23:05:23
Autor: jr
Papier toaletowy wczoraj i dzi艣

U偶ytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l5m5pdgewfda34.huge.strangled.net...

| W skr贸cie "(wskrzeszona) tradycja biedy"?

To chcesz wskrzesi膰?
http://socjolook.pl/2013/03/07/poza-kadrem-spotkanie-z-chrisem-niedenthalem-w-rondzie-sztuki/
http://konflikty.wp.pl/gid,11194781,kat,1020223,title,Relikty-PRL-u,galeria.html
http://foto.moon.pl/zdjecie/80821/tytul/PRL-owskie-migawki
http://foto.moon.pl/zdjecie/81006/tytul/PRL-owskie-migawki
http://foto.moon.pl/zdjecie/81174/tytul/po-prostu-PRL
http://www.google.pl/imgres?sa=X&biw=1280&bih=791&tbm=isch&tbnid=o3Ks6DqQUwhnAM:&imgrefurl=http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/621799,22-lipca-swieto-prl-alfabet-tamtych-czasow-zdjecia,id,t.html&docid=hmx7YDX-iVpAqM&imgurl=http://d.polskatimes.pl/k/r/15/f6/0c/500ae99409299_p.jpg%253F1353388222&w=658&h=350&ei=1hxPUovSA5Ho4QTq5IHoCA&zoom=1&ved=1t:3588,r:50,s:0,i:240&iact=rc&page=3&tbnh=164&tbnw=293&start=44&ndsp=29&tx=113&ty=108

Data: 2013-10-04 22:48:08
Autor: jr
Papier toaletowy wczoraj i dzi艣

U偶ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l2jqb1$8pl$1node1.news.atman.pl...

| A mo偶e bieda wymusza powr贸t do tradycji ;)

Bieda? Kogo艣 sta膰 na piwo za z艂oty pie膰dziesi膮t, a nie sta膰 na rolke papieru za grosze?

Data: 2013-10-03 17:17:42
Autor: Anatol
W dniu 2013-10-03 14:49, Wiesiaczek pisze:

Ale nie jestem pewien, czy obecne zastosowanie papieru gazetowego wynika
z piel臋gnowania tradycji czy z prozaicznej biedy?

Gazety s膮 dro偶sze, a 8 rolek mo偶na kupi膰 ju偶 za 1,50-3,00 PLN :

http://www.dlahandlu.pl/koszyk/towar/papier-toaletowy-opak-8-rolek-najtanszy,50.html

To jest kwestia priorytet贸w - dla niekt贸rych wydawania kasy na higien臋 to marnotrawstwo a dla innych to podstawa egzystencji.

Chyba ka偶dy cz艂owiek tak ma 偶e na czym艣 oszcz臋dza a偶eby potem m贸c w spos贸b ma艂o przemy艣lany przepu艣ci膰 kas臋 na to co sprawia najwi臋cej przyjemno艣ci albo emocji.

Anatol

Data: 2013-10-03 17:33:53
Autor: Wiesiaczek
W dniu 03.10.2013 17:17, Anatol pisze:
[...]

er/papier-toaletowy-opak-8-rolek- ,50.html

To jest kwestia priorytet贸w - dla niekt贸rych wydawania kasy na higien臋
to marnotrawstwo a dla innych to podstawa egzystencji.

Chyba nie zrozumia艂e艣 przes艂ania...
Gazety s膮 DARMOWE.
I s膮 ludzie w Polsce, kt贸rzy te 1,50-3,00 PLN potrzebuj膮 na chleb.
Tak, teraz w demokracji.

Podobnie pewnie powiesz o szukaj膮cych jedzenia w 艣mietnikach: To hobby艣ci, kt贸rym nie chce si臋 kupi膰 jedzenia w sklepach jak inni.

Data: 2013-10-04 19:57:31
Autor: Anatol
W dniu 2013-10-03 17:33, Wiesiaczek pisze:

[...]

8 rolek za 1,50 PLN powinno wystarczy膰 na miesi膮c, ale mo偶e kto艣 woli wypi膰 1 piwo wi臋cej w miesi膮cu i korzysta膰 z darmowych gazet.

Tak, teraz w demokracji.
Podobnie pewnie powiesz o szukaj膮cych jedzenia w 艣mietnikach: To
hobby艣ci, kt贸rym nie chce si臋 kupi膰 jedzenia w sklepach jak inni.

http://moneyzoom.pl/blog/tzw-freeganie-nie-wydaja-ani-grosza-na-jedzenie-oszczednosc-na-zakupach-czy-glupota/

http://www.strefabiznesu.pomorska.pl/artykul/freeganizm-smietnik-jak-sklep-53733.html

Anatol

Data: 2013-10-04 22:56:35
Autor: jr
Papier toaletowy wczoraj i dzi艣

U偶ytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l2k2p3$i4v$1node1.news.atman.pl...

> [...]
| Tak, teraz w demokracji.
|
| Podobnie pewnie powiesz o szukaj膮cych jedzenia w 艣mietnikach:

W peerelku niby ka偶dy mia艂 prac臋, a ludzie chodzili po 艣mietnikach jak dzi艣. Pami臋tam, 偶e wtedy to sie nazywa艂o 'szperando'.

| hobby艣ci, kt贸rym nie chce si臋 kupi膰 jedzenia w sklepach jak inni.

Dzisiaj mo偶na wi臋cej zarobi膰 na zbieraniu 艣mieci ni偶 w PRL. Sprzedasz kilkanascie puszek po piwie i juz masz na rolk臋 papieru toaletowego.
Nawiasem m贸wi膮c, uwa偶am 艣mieciarzy za bardzo po偶ytecznych ludzi.

Data: 2013-10-04 22:51:05
Autor: jr
Papier toaletowy wczoraj i dzi艣

U偶ytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l2k1qs$gps$1node2.news.atman.pl...

> [...]
|
| Chyba ka偶dy cz艂owiek tak ma 偶e na czym艣 oszcz臋dza a偶eby potem m贸c w
| spos贸b ma艂o przemy艣lany przepu艣ci膰 kas臋 na to co sprawia najwi臋cej

S膮 ludzie, kt贸rzy nie potrzebuj膮 papieru toaletowego. Cwany komuszek robi z tego dow贸d, 偶e w PRL by艂o lepiej niz dzi艣.

Data: 2013-10-04 22:46:12
Autor: jr
Papier toaletowy wczoraj i dzi艣

U偶ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l2jam3$ofv$1node2.news.atman.pl...

| Tradycja ucierania sobie dupy starymi gazetami jest starsza od II RP. Si臋ga
| do czas贸w s艂awojki

Jest jeszcze starsza, bo si臋ga czas贸w pojawienia sie pierwszych gazet.

Data: 2013-10-04 22:44:24
Autor: jr
> [...]

|W PRL-u papier toaletowy by艂 szary i czasem go w sklepach brakowa艂o,
| cho膰 nie przypominam sobie, 偶eby u kogo艣 w 艂azience le偶a艂y stare gazety

Znowu k艂amiesz komuszku. Papier toaletowy by艂 w PRL luksusem, a 'rzucali' go na
sklepy najcze艣ciej w przeddzie艅 komunistycznych 艣wi膮t.
http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/gdy-papier-toaletowy-by-luksusem_354848.html

> [...]
| taka gazetka jest drukowana. Najlepiej schodz膮 te drukowane na
| klasycznym, lekko szorstkim papierze gazetowym.

Dzisiaj najta艅sza rolka pp kosztuje 40 gr (w duzych paczkach wychodzi jeszcze taniej). Je艣li kto艣 woli podciera膰 si臋 reklamami to jego sprawa.

> [...]
| Dedykuj臋 to dla wszelkich propagandzist贸w "demokracji",  kt贸rzy pierdol膮
| o occie na p贸艂kach w PRL-u, a nie wspominaj膮 o tych, kt贸rych dzi艣 na ten

Cena octu nie przekracza dzisiaj dw贸ch z艂otych. Tu masz por贸wnanie niekt贸rych
peerelowskich cen z dzisiejszymi:
http://finanse.wp.pl/gid,11929528,kat,0,title,Tesknisz-za-PRL-em-Zobacz-zdjecia-i-porownaj-ceny,galeria.html

Papier toaletowy wczoraj i dzi艣