Papieska przysięga koronacyjna

Data: 2010-03-11 14:11:42
Autor: abc
Papieska przysięga koronacyjna
Ślubuję:

Nie zmieniać niczego z przekazanej mi tradycji ani niczego, co było przede
mną strzeżone przez mych miłych Bogu poprzedników, ani nie naruszać, ani nie
zmieniać, ani nie zezwalać na jakiekolwiek zmiany.

Przeciwnie: z gorącym umiłowaniem, jako jej uczeń i dziedzic, ze czcią
zachować przekazane mi dobro, ze wszystkich moich sił i całą moją mocą.

Bronić Świętych Kanonów i Dekretów papieskich jako Bożych nakazów
otrzymanych z Nieba, ponieważ jestem w pełni świadom, że Ty, którego miejsce
zajmuję przy pomocy Łaski Bożej, którego Wikariuszem jestem z Twoją pomocą,
poddasz najsurowszemu osądowi przed Twoim Boskim Trybunałem wszystko, co
będę głosił.

Gdybym miał dokonać czegokolwiek przeciwnego [tej przysiędze] albo zezwolić,
aby taki czyn mógł być dokonany, Ty nie będziesz miał nade mną litości w
straszny dzień Sprawiedliwości Bożej.

Dlatego bez żadnego wyjątku, nakładamy najsurowszą ekskomunikę na każdego -
czy to na Nas samych, czy to na kogokolwiek innego - kto ośmieliłby się
powziąć cokolwiek nowego, co stałoby w sprzeczności z tą starożytną
ewangeliczną Tradycją i czystością prawowiernej Wiary i religii
chrześcijańskiej, albo kto chciałby coś zmienić poprzez swój czynny
sprzeciw, lub też zgodziłby się z tymi, którzy podjęliby tak świętokradzkie
przedsięwzięcie.

--
W krzyżu cierpienie, w krzyżu zbawienie,
W krzyżu miłości nauka.

Data: 2010-03-11 14:17:18
Autor: abc
Papieska przysięga koronacyjna
Ostatnim papieżem, który złożył tę przysięgę był Paweł VI, ukoronowany w
roku 1963, w czasie trwania Soboru Watykańskiego II.
http://pirate.shu.edu/~wisterro/cdi/paul_vi.htm

Po Soborze Watykańskim II nie ma już Mszy koronacyjnej. Jest inauguracja,
tak jak np. w przypadku prezydentów USA.

Data: 2010-03-11 14:19:13
Autor: Grzegorz Z.
zniesiona papieska przysięga koronacyjna

I całe szczęście że już nie ma!

Na co to komu było potrzebne?

Data: 2010-03-11 15:06:35
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1pfj0p9n8d1o5$.1c9imvqx4ptgm$.dlg40tude.net...
[...]

Niektórym łazienka jest niepotrzebna bo rzadko sie myją i s... za stodołą.

Data: 2010-03-11 15:32:07
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Thu, 11 Mar 2010 15:06:35 +0100, mkarwan napisał(a):

[...]

Niektórzy nawet uważają że umiejętność czytania i pisania jest ludziom
niepotrzebna, np lefebryści tak uważają.

Papieska przysięga koronacyjna