Papieskie życzenie dla pedała w sutannie!

Data: 2009-06-25 17:38:43
Autor: PiS to porażka
Papieskie życzenie dla pedała w sutannie!
Benedykt XVI przesłał telegram gratulacyjny arcybiskupowi Juliuszowi Paetzowi z okazji 50 rocznicy święceń kapłańskich Były metropolita poznański 7 lat temu odszedł z urzędu po oskarżeniach o molestowanie seksualne kleryków i księży. Obecnie jest na emeryturze.
Tekst papieskich życzeń zamieszcza najnowszy numer Przewodnika Katolickiego, oficjalnego organu archidiecezji poznańskiej.

Benedykt XVI nazywa arcybiskupa Paetza "czcigodnym bratem" i przypomina jego zasługi dla Kościoła. Podkreśla, że w czasie sześcioletniego kierowania diecezją poznańską arcybiskup Paetz pracował nad duchowym rozwojem wiernych i pobożnie im służył. Papież nie wspomina o kulisach odwołania arcybiskupa. Telegram jest napisany po łacinie i własnoręcznie podpisany przez Benedykta XVI.

Skandal wokół ówczesnego metropolity poznańskiego wybuchł w 2001 roku. W Wielki Czwartek kolejnego roku arcybiskup Juliusz Paetz złożył rezygnację z urzędu, do czego miał go skłonić osobiście Jan Paweł II.

W najbliższą sobotę obecny metropolita poznański, arcybiskup Stanisław Gądecki odprawi zwyczajowo w katedrze mszę świętą dla kapłanów obchodzących złoty jubileusz kapłaństwa. Wśród nich jest także arcybiskup Juliusz Paetz.

http://wyborcza.pl/1,75248,6757511,Papiez_przeslal_zyczenia_arcybiskupowi_Paetzowi_z.html

Przemek

--
Pisowski bulterier Jacek Kurski, prawa ręka Jarosława Kaczyńskiego, został wyrzucony w 2001 roku ze Zjednoczenia Chrześcijańsko - Narodowego, za sfałszowanie listy wyborczej.

Data: 2009-06-25 18:35:20
Autor: abc
Papieskie życzenie dla pedała w sutannie!
Nie mamy podstaw, aby rzekomą winę abp Paetza traktować jako pewnik. Komisja
watykańska nie postawiła abp Paetzowi żadnych zarzutów, a były redaktor
naczelny "Przewodnika Katolickiego" ks. Jacek Stępczak wycofał swój podpis
pod listem do biskupów w sprawie abp. Juliusza Paetza.

Poznań, 12 października 2002 r.

Oświadczenie

Ja niżej popisany ks. Jacek Stępczak, były redaktor naczelny "Przewodnika
Katolickiego", który we wrześniu 2001 roku wraz z ks. Tomaszem Węcławskim,
ks. Tadeuszem Karkoszem, ks. Marcinem Węcławskim oraz p. Pawłem Wosickim
skierowałem list do Delegatów Episkopatu Polski na Synod Biskupów w Rzymie
oświadczam, że po długim zastanowieniu się i modlitwie - anuluję mój podpis
z w/w listu i stwierdzam, iż nie identyfikuję się więcej z jego treścią.

Uważam, że popełniłem bardo poważny błąd działając na szkodę Kościoła, a
zwłaszcza burząc dobre imię ks. abpa Juliusza Paetza, ówczesnego Metropolity
Poznańskiego.

Rozpoczynając aktualnie posługę rektora Diecezjalnego Seminarium Misyjnego
"Redemptoris Mater" w Kitwe (diecezja Ndola, Zambia) pragnę żyć w jedności z
Kościołem Powszechnym, w tym szczególnie z wszystkimi Pasterzami Kościoła w
Poznaniu i Polsce.

Upraszam dobrego Boga o miłosierdzie nade mną i zawierzam moją dalszą służbę
w Kościele Matce Odkupiciela.

ks. Jacek Stępczak

Do wiadomości:

J. Em. Ks. Kard. Angelo Sodano, Sekretarz Stanu, Watykan

J. E. Ks. Abp Józef Kowalczyk, Nuncjusz Apostolski w Polsce

J. E. Ks. Abp Tadeusz Gocłowski, Metropolita Gdański

J. E. Abp Józef Michalik, Metropolita Przemyski

J. E. Abp Henryk Muszyński, Metropolita Gnieźnieński

J. E. Ks. Bp Antoni Dydycz, Biskup Drohiczyński

J. E. Ks. Bp Stanisław Dziwisz, Sekretarz Osobisty Ojca Świętego, Watykan

J. E. Ks. Abp Stanisław Gądecki, Metropolita Poznański

J. E. Abp Senior Juliusz Paetz

J. E. Ks. Bp Zdzisław Fortuniak, Biskup Pomocniczy Archidiecezji Poznańskiej

J. E. Ks. Bp Marek Jędraszewski, Biskup Pomocniczy Archidiecezji Poznańskiej

J. E. Ks. Bp Grzegorz Balcerek, Biskup Pomocniczy Archidiecezji Poznańskiej

Ks. Tomasz Węcławski

Ks. Tadeusz Karkosz

Ks. Marcin Węcławski

P. Paweł Wosicki

KAI

Data: 2009-06-25 21:18:28
Autor: PiS to porażka
Papieskie życzenie dla pedała w sutannie!
Użytkownik "abc" <oppa12@wp.pl> napisał

 Komisja
watykańska nie postawiła abp Paetzowi żadnych zarzutów...

Znasz przypadek żeby postawiła?

Przemek