Papież Polak. Wspomnienia reportera

Data: 2013-06-01 23:24:31
Autor: mkarwan
Papież Polak. Wspomnienia reportera
Karol Wojtyła i Wojciech Jaruzelski... dwaj wielcy Polacy, którzy spinają wspólną klamrą wydarzenia opisane w tej książce.
Pierwszy - wyniesiony na ołtarze, drugi - posadzony na ławie oskarżonych w charakterze pospolitego przestępcy.
A równocześnie świadek w procesie beatyfikacyjnym Jana Pawła II. Rozmawiali ze sobą aż osiem razy, przez wiele godzin, nawet wtedy gdy Jaruzelski nie pełnił już żadnych funkcji.
Kiedy jeden z polskich biskupów zaczął krytykować Jaruzelskiego, papież nie pozwolił mu dokończyć.
- W mojej obecności proszę nie mówić o panu generale nic złego.
Ojciec Święty rozumiał, że Jaruzelski, choć związany i uzależniony od Moskwy, jest Polakiem z krwi i kości, a ponadto jest człowiekiem uczciwym, reprezentuje wysoki poziom moralny, posiada ogromną wiedzę, doświadczenie.
Fragmenty książki Tadeusza Zakrzewskiego "Papież Polak. Wspomnienia reportera", Książka i Wiedza, Warszawa 2012.
więcej w  http://www.przeglad-tygodnik.pl/pl/artykul/papiez-general

http://www.skapiec.pl/site/cat/1081/comp/674640
http://www.nokaut.pl/ksiazki/papiez-polak-wspomnienia-reportera-9788305136129.html
http://www.ceneo.pl/17796513
http://ksiazki.okazje.info.pl/ksiazka/k/papiez-polak-wspomnienia-reportera.html

Data: 2013-06-02 02:44:17
Autor: jr

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kodoq1$en8$1usenet.news.interia.pl...
| Karol Wojtyła i Wojciech Jaruzelski... dwaj wielcy Polacy

To bardzo pouczajace...
Tak z ciekawosci zastanawiam sie mkarwan, czy ty chcesz przekonac polskich katolikow do Jaruzelskiego, czy polskich komuchow do JPII? W obu przypadkach to wywazanie otwartych drzwi - jedni i drudzy to ludzie podobnego sorta.
Koronnym na to dowodem jest brak dementi srodowisk katolickich na tego rodzaju lewacki belkot na temat polskiego papieza. Prawda wychodzi sama: Niezaleznie od tego, o czym tam Papiez z Jaruzelem rozmawial, polscy katolicy to skomuszone gnidy.

Data: 2013-06-02 23:09:46
Autor: mkarwan
Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomości news:koe4gt$eaq$1node2.news.atman.pl...
> [...]

tego, o czym tam Papiez z Jaruzelem rozmawial, polscy katolicy to skomuszone

Komuniści stosowali zasadę, nie ważne jak było naprawdę, ważne jest jak my
to przedstawiamy.
Czym się różnią ci (podobni do ciebie), którzy stosują te sama zasadę do opisywania czasów przed
1989 r.?

Data: 2013-06-02 23:35:55
Autor: jr

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kogcac$ip1$1usenet.news.interia.pl...
| Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomości

| Komuniści stosowali zasadę, nie ważne jak było naprawdę, ważne jest jak my
| to przedstawiamy.

Na przyklad motywy wprowadzenia stanu wojennego w Polsce.

| Czym się różnią ci (podobni do ciebie), którzy stosują te sama zasadę do
| opisywania czasów przed
| 1989 r.?

Moja zasada polega na szukamiu zrodel. Z tych, ktore znalazlem wynika, ze Jaruzelski prosil Moskwe o interwencje Ukladu Warszawskiego w Polsce. I jak na razie trydno mi zmienic zdanie na ten temat - czy to moja wina, ze Jaruzelski to nedzna kreatura?
Ty nieustannie kluczysz mkarwan. Jeszcze niedawno glosiles na grupach teorie jaruzelskiego zbawienia, pozniej zaczales gwaltownie tego sie wypierac. Teraz z kolei powolujesz sie na publikacje majace swiadczyc o jakiejs szczegolnej zazylosci Jaruzelskiego z JPII.
Czego ty chcesz czlowieku?

Data: 2013-06-03 10:23:56
Autor: Trybun
Papież Polak. Wspomnienia reportera
W dniu 2013-06-02 23:35, jr pisze:
asów przed
| 1989 r.?

Moja zasada polega na szukamiu zrodel. Z tych, ktore znalazlem wynika, ze
Jaruzelski prosil Moskwe o interwencje Ukladu Warszawskiego w Polsce.

W jakiej formie była ta prośba - słowna czy złożył podanie na piśmie ze swoim podpisem?

Data: 2013-06-03 12:19:39
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości

| W jakiej formie była ta prośba - słowna czy złożył podanie na piśmie ze
| swoim podpisem?

Juz taki glupi to on nie byl. Wielu sowieckich dygnitarzy potwierdzilo, ze takie
wyrazal oczekiwania, ktore nalezalo 'pagasit'. Nie mieli pewnosci co do
lojalnosci nizszej kadry oficerskiej w LWP w razie interwencji. Sowiet
sprowadzal wojska z NRD do Afganistanu i sprawa gardlowa byla droznosc linii
tranzytowych. Jakiekolwiek bunty w LWP nie wchodzily w rachube.
Najwiekszym przeciwnikiem wprowadzania UW do Polski byl J. Andropow, lecz z
powodow juz bardziej osobistych. Byl on jedynym zwierzchnikiem KGB, ktoremu
udalo sie zostac gensekiem. Najwieksze zagrozenie dla kariery Andropowa
stanowili ludzie z konkurencyjnego GRU, czyli wywiadu wojskowego. Dlatego bal
sie wszelkich ruchow, ktore wzmacnialy role wojska.
Wiele rzeczy mozna przeczytac, jesli sie troche zna rosyjski.
http://bukovsky-archives.net/pdfs/poland/poland-rus.html
http://bukovsky-archives.net/pdfs/com-com/comcom-r.html

I jeszcze kuriozum - calkiem realna grozba interwencji w roku 1980:
 http://www.fas.harvard.edu/~hpcws/august28,1980.JPG

Jak widac, na takie okazje mieli przygotowane gotowe formularze. Wystarczylo w try miga wpisac jednostki wojskowe oraz miejsca przerzutu i... interwencja gotowa. Do tego nie potrzebny byl w Polsce zaden Jaruzelski. Skoro jednak zrobili go sekretarzem, to nie po to, zeby sie mazgail i do taty wracal po prosbie. A fe!

Data: 2013-06-02 03:34:37
Autor: Marek
On 1 Cze, 23:24, "mkarwan" <mkar...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

http://www.skapiec.pl/site/cat/1081/comp/674640http://www.nokaut.pl/ksiazki/papiez-polak-wspomnienia-reportera-97883...http://www.ceneo.pl/17796513http://ksiazki.okazje.info.pl/ksiazka/k/papiez-polak-wspomnienia-repo...

Nooo...ciekawe.
Jaruzelski opowiada Papiezowi o tym, jak sie Solidarnosc degradowala,
ale nie opowiada, jak UB infiltrowalo zwiazek zawodowy, mordowalo
księży i wprowadzalo zamordyzm iiii...Papiez w to wierzy i Pana
Generala szanuje...???

Data: 2013-06-02 14:11:09
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@gmail.com> napisał w wiadomości news:8a9c2433-829b-462e-a223-e78853c5cf3bgb2g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Musisz niezwłocznie zweryfikować swoje poglądy. Inaczej anatema.

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-06-02 09:51:19
Autor: Trybun
W dniu 2013-06-01 23:24, mkarwan pisze:
Karol Wojtyła i Wojciech Jaruzelski... dwaj wielcy Polacy,

Nic dodać, nic ująć. Choć "wielkość" tego pierwszego w powiązaniu z Polską jest trochę na wyrost. Wielki człowiek, mędrzec, filozof - owszem, ale raczej nie "Wielki Polak".

Data: 2013-06-02 15:18:13
Autor: jr

| Nic dodać, nic ująć. Choć "wielkość" tego pierwszego w powiązaniu z
| Polską jest trochę na wyrost. Wielki człowiek, mędrzec, filozof -
| owszem, ale raczej nie "Wielki Polak".

Coz tam papiez Trybunie... O Jaruzelskim nic nie powiecie? Ja slyszalem, ze on z
bardzo bogobojnej rodziny, a jego zona i corka razem odmawiaja rozaniec (powiedz-ze stary komuchu, jak to naprawde jest?)

Data: 2013-06-02 09:07:49
Autor: Leming Show
[...]

To masz nieaktualne informacje. Bogobojny to on by, zmienil zdanie po
przeczytaniu kilku ksiazek. (wywiad w stacji TV).

Data: 2013-06-02 18:36:51
Autor: Trybun
W dniu 2013-06-02 15:18, jr pisze:
> [...]

bardzo bogobojnej rodziny, a jego zona i corka razem odmawiaja rozaniec
(powiedz-ze stary komuchu, jak to naprawde jest?)

Nie należy osądzać człowieka na podstawie zachowań jego rodziny. Chyba zdajesz sobie sprawę że Komunizm to nie cecha zapisana w genach?

Data: 2013-06-02 21:04:12
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:kofscd$sa$1node1.news.atman.pl...
| > |

| Nie należy osądzać człowieka na podstawie zachowań jego rodziny.

Slusznie towarzyszu Trybun! Jednak pod warunkiem, ze on sie tej rodziny wyprze na najblizszym zebraniu zebraniu POP, albo ZMS.

Data: 2013-06-03 10:24:19
Autor: Trybun
W dniu 2013-06-02 21:04, jr pisze:
| Nie należy osądzać człowieka na podstawie zachowań jego rodziny.

Slusznie towarzyszu Trybun! Jednak pod warunkiem, ze on sie tej rodziny wyprze
na najblizszym zebraniu zebraniu POP, albo ZMS.

R. Sorge tak zrobił bo nie miał wyboru. Po prostu Jego ojciec dał wybór - My rodzina - albo "czerwona hołota". A jako człowiek uczciwy, brzydzący się żerowaniem na innych wybór miał jeden. Chyba jest ci wiadome że jego rodzina to tzw. magnaci.
I nie powtarzaj absurdów o konieczności wyrzekania się rodziny komuchów, nie było takiego rygoru, wszystko zależało od woli samego zainteresowanego.

Data: 2013-06-03 19:50:21
Autor: jr

> [...]
| nie było takiego rygoru, wszystko zależało od woli samego zainteresowanego.

Czy wyscie oszaleli Trybum?
Chcecie wprowadzac do kolektywu jakichs mieczakow, albo nawet wroga klasowego?
Kandydat powinien przejsc przynajmniej przez dwa stopnie demaskacji:
1) Demaskacja zewnetrzna - Demaskuje wszystkie wrogie elementy ze swojego
otoczenia (szczegolnie z rodziny)
2) Demaskacja wewnetrzna - Publicznie ujawnia wszystkie swoje ciemne strony i
reakcyjne sklonnosci.
Sa jeszcze dalsze stopnie, ale o tym na nastepnym szkoleniu.
- kolektyw

Papież Polak. Wspomnienia reportera