Papież nie bił się w cudze piersi

Data: 2010-03-22 10:39:56
Autor: sofu
Papież nie bił się w cudze piersi

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości
Merdia są zawiedzione, bo nasz Papież nie dał im amunicji, za pomocą
której
moglyby one gnoić katolików powołują się na słowa Papieża.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1371,title,Jan-Pawel-II-poprosilby-o-przebaczeni
e,wid,12095237,wiadomosc.html?ticaid=19d93

Nasz Papież wie, że nigdy nie może być mowy o żadnych przeprosinach za
"winy Kościoła".  Kościół bowiem nie jest instytucję czysto ludzką,
błądzącą
i grzeszną. Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa.

Prawdziwą głową Kościoła jest sam Jezus Chrystus, który w sposób
niewidzialny zamieszkuje go, rządzi nim i jednoczy w Sobie Jego członków.
Chrystusowi nie można przecież przypisać niczego moralnie niewłaściwego.

Ilekroć pojawia się zło, zawsze jest ono dziełem jednostki. Choćby było to
zło przedstawicieli Kościoła, jego księży, biskupów, papieży nawet, choćby
czyniąc je powoływali się na swoje rozumienie świętej nauki, ostatecznie
zawsze błąd jest ich.

Dlatego nie ma tu możliwości przepraszania w imieniu całego Kościoła. Winy
członków nie mogą splamić tego, co z samej istoty jest nieskalane.

--

Słyszałeś aby Himler przepraszał za zbrodnie SS?
Tu jest podobnie.

sofu

Papież nie bił się w cudze piersi