Papieże o obsesji

Data: 2013-10-27 18:02:28
Autor: abc
Papieże o obsesji
Franciszek, wywiad:
http://www.niedziela.pl/artykul/6191/Serce-wielkie-i-otwarte-na-Boga

Nie możemy zatrzymywać się tylko nad kwestiami związanymi z aborcją,
małżeństwami homoseksualnymi i używaniem środków antykoncepcyjnych.
To nie jest możliwe.

Nie mówiłem zbyt wiele o tych rzeczach i zostało mi to wypomniane.

Natomiast kiedy się o tym mówi, należy mówić w konkretnym kontekście. Opinia
Kościoła jest znana, a ja jestem synem Kościoła i nie ma potrzeby mówić o
tym bez przerwy.

Nauczanie dogmatyczne jak i moralne nie są sobie równoważne. Duszpasterstwo
nie powinno obsesyjnie skupiać się na przekazywaniu i narzucaniu wielu nie
powiązanych ze sobą doktryn

Bł. Jan Paweł II, rozmowa z Vittorio Messori:

Legalizacja przerywania ciąży jest to nic innego, jak uprawnienie dane
człowiekowi dorosłemu, dane w autorytecie prawa stanowionego, ażeby mógł
pozbawiać życia człowieka nienarodzonego, czyli tego, który nie może się
bronić.

Trudno wyobrazić sobie sytuację bardziej niesprawiedliwą i trudno tu
naprawdę mówić o obsesji, gdy wchodzi w grę podstawowy nakaz prawego
sumienia: to znaczy obrona prawa do życia ludzkiej istoty - niewinnej i
bezbronnej.

Napisał Dextimus dnia 26.10.13

Papieże o obsesji