Parę słów o fotoradarach

Data: 2011-06-28 00:03:25
Autor: Tomasz Pyra
Parę słów o fotoradarach
Ktoś życzliwy (pozdrawiam) znalazł gdzieś przez webowe bramki mój poprzedni wątek o fotoradarach, odszukał mojego maila i napisał mi kilka słów o ogólnej sytuacji fotoradarowej.

No więc obecnie jest straszna sraczka pod względem gminnych fotoradarów spowodowana ogromnymi brakami wpływów z fotoradarów w gminnych budżetach.
Nałożyło się na to kilka spraw i gminy teraz mają poważne problemy finansowe.
Chodzi o takie małe, biedne gminy którym trafiła się jakaś popularna droga z dużym natężeniem ruchu, gdzie fotoradarem można było zarobić istotne dla budżetu kwoty pieniędzy.

Po pierwsze nie doceniono kierowców - bo dawno temu jak gmina kupiła sobie pierwszy fotoradar to okazało się że jest z tego kupa kasy. No to gmina kupiła drugi i była druga kupa kasy. To gminy wpadły na pomysł żeby kupić fotoradarów np. 10 i spodziewały się 10x większej kupy kasy, a tu się okazało że wpływy nie wzrosły.
Po prostu fotoradary stanęły prawie wszędzie, to ludzie zaczęli jeździć wolniej.

Do tego z powodu zawirowań prawnych w tym roku (brak rozporządzenia), przez kilka miesięcy fotoradary leżały w magazynach i nie zarabiały na siebie. Chociaż co odważniejsze gminy jednak fotoradary wyciągnęły nie czekając na rozporządzenie.

Teraz wchodzi to nowe rozporządzenie które również wygląda dla nich problematycznie - fotoradary będą wyraźnie oznakowane (również przenośne), a w sytuacji kiedy wkładu nie ma w budce oznakowanie musi być zdjęte albo zasłonięte, podniesiona będzie tolerancja, znikną atrapy itp. itd.
Czyli kierowcy będą wiedzieć gdzie jest fotoradar, a gdzie nie ma i po prostu przed nim zwolnią i znowu nie zapłacą.

Problem dla gmin jest poważny, bo gminy uchwalają budżety z wyprzedzeniem, czyli na obecny rok w gminnych budżetach przewidziane są duże wpływy z fotoradarów, których to wpływów póki co nie ma.
To są pieniądze już zaplanowane na konkretne wydatki, a czasami nawet już wydane, no i lepiej żeby się "znalazły", bo jak nie to ktoś zacznie o te pieniądze pytać.
No i na straże gminne są teraz silne naciski żeby jednak pieniądze się za wszelką cenę pojawiły.

Stąd mandaty za jakiekolwiek przekroczenia prędkości, do tego można podobno w niektórych urządzeniach łatwo manipulować konfiguracją kąta wykonywania zdjęcia w fotoradarze, czym można zawyżać wyniki pomiarów.
Stawianie fotoradarów w dziwnych miejscach, na jakiś niepotrzebnych ograniczeniach prędkości ciągnących się kilometrami przez pola itp.

Rzeczami takimi jak dokładność urządzenia nikt się nie przejmuje - ważne żeby wysyłać jak najwięcej mandatów, na jakiekolwiek kwoty.
Przecież prawie nikt nie będzie się trzaskał po sadach o 50zł, a większość zapłaci i pojedzie dalej.

I jak radzi kolega - jak się chce mieć święty spokój, to przy fotoradarze jedź o 10km/h mniej niż prędkość dozwolona. Póki co tyle powinno wystarczyć żeby nie było fotki, jak jedziesz szybciej - ryzykujesz.

Przestrzega też przed opracowanym już pomysłem na nowe rozporządzenie - bo wymagane jest oznakowanie fotoradarów i likwidacja (zasłonięcie lub demontaż) oznakowania jak fotoradar nie jest aktywny.
Wystarczy żeby strażnik przez "roztargnienie" zapominał odsłonić znaków i już kierowcy widząc narzuconą na znak plandekę dadzą się nabrać, rozpędzą się do 53km/h i będzie można wysyłać mandaty nie uwzględniając oczywiście żadnych tolerancji, błędów itp., bo po co?

Tu jeszcze tak dla przypomnienia:
http://www.youtube.com/watch?v=NkD0SiW_dTQ&t=3s

I odpowiedź:
http://www.youtube.com/watch?v=qhsptzbjHiE&t=5s

Data: 2011-06-28 00:26:22
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Parę słów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 00:03, Tomasz Pyra pisze:
Ktoś życzliwy (pozdrawiam) znalazł gdzieś przez webowe bramki
mój poprzedni wątek o fotoradarach, odszukał mojego maila i
napisał mi kilka słów o ogólnej sytuacji fotoradarowej.

I to poniżej to cytat życzliwego, czy co ?

[...]

A to , to ładny strzał w ryja. Z rządzącymi tak już jest, że jak zapytasz o hasła z kampanii - nie bardzo wiedzą którędy spierdalać.

Rządziły lewaki - ni huja nie zniesiono zakazu aborcji, nie zrobiono "refinansowania" antykoncepcji, nie wypierdolono kościoła z życia publicznego. Ba ! Powstała "KOMISJA" która ukradła więcej niż rządzący.

Rządzili ci z prawej - nóż otwierał mi się w kieszeni (nie będę wymieniał), i "na złość mamie" zagłosowałem na PO (skoro ci z lewa i z prawa huja zrobili w tematach, którymi mnie przekonali ...

Pozostaje tylko i wyłącznie (dla osób o moich poglądach) koalicja Palikota z Mikke.

Czyżby znów czas szukać roboty poza PL ? Wyspy w Grecji już na sprzedaż ?

Ale troszkÄ™ EOTujÄ™ i zasmradzam grupÄ™ politykÄ… ...
--
Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
KURWA !!!

Data: 2011-06-28 00:39:18
Autor: Tomasz Pyra
Parę słów o fotoradarach
[...]

Moja interpretacja tego co napisał.
Jakoś nie czułem się upoważniony do copy&paste z maila którego dostałem - będzie chciał, sam napisze, chociaż chyba nie jest to ktoś z pms.

W sumie istotna informacja jest taka że gminy sobie pozakładały kosmiczne wpływy z fotoradarów za ten rok, kasę już mogły wydać, a tu nagle tych pieniędzy nie ma.
No i będzie kombinowanie jak tu kasę wyszarpać.

Ano właśnie.

Data: 2011-06-28 01:07:43
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Parę słów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 00:39, Tomasz Pyra pisze:

W sumie istotna informacja jest taka że gminy sobie pozakładały
kosmiczne wpływy z fotoradarów za ten rok, kasę już mogły wydać,
a tu nagle tych pieniędzy nie ma.

Bez obrazy: POOOOOWAAAAAAŻNIEEEEEEE ? :) Przecie klepiemy o tym od o ho ho ... i od wystąpienia eseldowców, którzy rzucili publicznie liczbami "gratulując" Białemu Borowi, którego bodaj (mogę się mylić) 70 % budżetu opierało się na wpływach z śmietnika :)

Data: 2011-06-28 01:13:48
Autor: Tomasz Pyra
Parę słów o fotoradarach
[...]

No ale co innego jak kasa była i wszyscy (prawie) byli zadowoleni.
A co innego teraz, jak nagle kura znosząca złote jaja zdechła i kasy "ni ma".

Data: 2011-06-28 01:16:01
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Parę słów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 01:13, Tomasz Pyra pisze:

No ale co innego jak kasa była i wszyscy (prawie) byli zadowoleni.
A co innego teraz, jak nagle kura znosząca złote jaja zdechła i
kasy "ni ma".

Budżet nie wykonany, zmiana warty ... nie bałbym się "mega bezprawia" bo "kasy ni ma". Środki do walczenia z tą swołoczą jaką są fotki gmin 2 metry przed końcem zabudowanego są. Oni nas "janosikowym" - ja ich jak murgrabia i "huj". W przyrodzie nic nie ginie.

Data: 2011-06-28 01:22:10
Autor: Wiktor S.
Parę słów o fotoradarach
[...]

To jakie są te twoje poglądy? Korwin aborcji nie ruszy, antykoncepcji (jak i CZEGOKOLWIEK innego) dofinansowywał nie będzie, z kościołem też nie sądzę żeby jakoś mocno walczył.

--
Azarien

Data: 2011-06-28 01:33:59
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Parę słów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 01:22, Wiktor S. pisze:

To jakie sÄ… te twoje poglÄ…dy? Korwin aborcji nie ruszy,
antykoncepcji (jak i CZEGOKOLWIEK innego) dofinansowywał nie
będzie, z kościołem też nie sądzę żeby jakoś mocno walczył.

Szukasz sensacji. "Na rynku" nie ma polityka, który miałby w 100 % opinie zgodne z moimi. Ale "gazetki" przed wyborami robiły dużo fajnych testów zadając kandydatom konkretne pytania po czym pozwalały na "porównanie swoich odpowiedzi z odpowiedziami kandydata" ... I jak wspomniałem na konkretnej grupie pytań ci których darzę totalną antypatią okazywali się być "wrodzy" w kwestii poglądów w 80 %, a ci wymienieni jakoś kurna mają mocno zbliżone do mnie poglądy, bo odpowiedzi moje i tychże polityków pokrywały się w ponad 90 %.

Co nie oznacza, że korwin czuje potrzebę biegać jako hostessa z próbkami postinoru i ru486.

Data: 2011-06-28 13:58:44
Autor: Jakub Witkowski
Parę słów o fotoradarach

A to , to ładny strzał w ryja.

O ile ładny moze być strzał nieco nie fair.

Budowa drogi to wieloletni proces w którym jest więcej papierologii niż budowania.
Najłatwiej jest na początku: "ogłosić plan" vide Kaczyński. Trudniej znaleźć źródła
finansowania kolejnych etapów. Najtrudniejszym i najbardziej niewdzięcznym jest
wydanie decyzji lokalizacyjno środowiskowej - bo to on generuje największe animozje
i najgorzej wypada się w mediach - wpadka z Rospudą nauczyła Jarosława że będzie
lepiej, jeśli zrobią to inni... i więcej dróg już przez ten etap nie przepchnął
(poprawcie, jeśli się mylę). Za PO mimo wszystko wydano takich decyzji najwięcej,
i rozpoczęto budowę sporej ilości. Od przetargu po oddanie jest już w zasadzie
z górki - wiadomo, opóźnienia itd jak to w budowlance; ale sprawa jest zasadniczo
ustalona. Wiele z tych dróg nie będzie na euro, część będzie dużo później niż
w planach, fakt, ale nie ma wątpliwości, że w końcu powstaną.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-06-28 00:55:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Parê s³ów o fotoradarach
Hello Tomasz,

Tuesday, June 28, 2011, 12:03:25 AM, you wrote:

[...]

I jak radzi kolega - jak siê chce mieæ ¶wiêty spokój, to przy
fotoradarze jed¼ o 10km/h mniej ni¿ prêdko¶æ dozwolona.

Odwali³o Ci?

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-06-28 01:11:00
Autor: Tomasz Pyra
Parê s³ów o fotoradarach
[...]

No wiesz - ja dosta³em fotkê za wiêcej ni¿ jecha³em.
Wiedzia³em, ¿e FR dzia³a, zwolni³em, a b³ysnê³o i teraz siê bêdê o to s±dzi³.

Wiêc je¿d¿enie o 10km/h wolniej to faktycznie mo¿e byæ niez³a rada w sytuacji kiedy faktycznie majstruj±, lub po prostu ¼le ustawi± co¶ przy k±tach robienia zdjêæ.

Data: 2011-06-28 01:17:42
Autor: megrims
Parê s³ów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 01:11, Tomasz Pyra pisze:
[...]

w pi±tek przeje¿d¿a³em przez Rewal.

Mia³em na budziku 60. Budziki ³¿±, wiêc jecha³em
pewnie 55. I b³ysnê³o.
Czekam teraz na zdjêcie z wakacji, gdzie bêdzie 55/50.
To oprawie w ramki i powieszê na ¶cianie.

Data: 2011-06-28 01:19:47
Autor: RoMan Mandziejewicz
Parê s³ów o fotoradarach
Hello Tomasz,

Tuesday, June 28, 2011, 1:11:00 AM, you wrote:

I jak radzi kolega - jak siê chce mieæ ¶wiêty spokój, to przy
fotoradarze jed¼ o 10km/h mniej ni¿ prêdko¶æ dozwolona.
Odwali³o Ci?
No wiesz - ja dosta³em fotkê za wiêcej ni¿ jecha³em.

A mo¿e jednak jecha³e¶ te 62km/h - dasz sobie g³owê obci±æ?

Wiedzia³em, ¿e FR dzia³a, zwolni³em, a b³ysnê³o i teraz siê bêdê o to s±dzi³.

Nie s±dzê (nomen omen), ¿eby s±d w ogóle podj±³ sprawê.

Wiêc je¿d¿enie o 10km/h wolniej to faktycznie mo¿e byæ niez³a rada w sytuacji kiedy faktycznie majstruj±, lub po prostu ¼le ustawi± co¶ przy
k±tach robienia zdjêæ.

Facet, na podstawie _pojedynczego_ przypadku odwalenia straszaków
wiejskich chcesz blokowaæ ruch w ca³ej Polsce? Opamiêtaj siê. Ju¿
wystarczy, ¿e liczniki w samochodach zawy¿aj± o te kilka km/h - chcesz
do tego dok³adaæ jeszcze 10?

--
Best regards,

Data: 2011-06-28 01:31:55
Autor: Tomasz Pyra
Parê s³ów o fotoradarach
[...]

Oczywi¶cie, dlatego mi siê chcia³o mandatu nie przyj±æ, no bo przecie¿ nie dla 50z³.

Mo¿e to s³aby argument, ale kilka mandatów w ¿yciu zap³aci³em za przekroczenie prêdko¶ci i nigdy nie marudzi³em. Tym razem marudzê, bo prêdko¶ci nie przekroczy³em.

Wiedzia³em, ¿e FR dzia³a, zwolni³em, a b³ysnê³o i teraz siê bêdê o to
s±dzi³.

Nie s±dzê (nomen omen), ¿eby s±d w ogóle podj±³ sprawê.

No te¿ nie s±dzê.
My¶lê ¿e s±d ma na tyle statystycznego rozeznania, ¿e skoro kto¶ mandatu nie przyj±³, to nie po to ¿eby pochyliæ g³owê przed takim samym wyrokiem nakazowym, a bawiæ siê w rozprawy mam nadzieje ¿e im siê nie chce.

[...]

No wiesz - bêdziesz jecha³ 50/50, dostaniesz fotkê za 55km/h i bêdziesz co najmniej gania³ na pocztê i traci³ czas na pisanie powodów odmowy, szukanie paragrafów itp.

Opamiêtaj siê. Ju¿
wystarczy, ¿e liczniki w samochodach zawy¿aj± o te kilka km/h - chcesz
do tego dok³adaæ jeszcze 10?

10 to radzi³ ¿yczliwy kolega.
Ale nie wydaje siê to takie pozbawione sensu.
Rozs±dne wydaje siê wyposa¿enie w antyradar, a wtedy zwalnianie poni¿ej prêdko¶ci dozwolonej tylko tam gdzie FR faktycznie dzia³a.

Data: 2011-06-28 09:40:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Parê s³ów o fotoradarach
Hello Tomasz,

Tuesday, June 28, 2011, 1:31:55 AM, you wrote:

[...]

No wiesz - bêdziesz jecha³ 50/50, dostaniesz fotkê za 55km/h i bêdziesz
co najmniej gania³ na pocztê i traci³ czas na pisanie powodów odmowy, szukanie paragrafów itp.

Za 3 dni wchodz± nowe regulacje dotycz±ce fotoradarów. Ze "stref±
niekaralno¶ci" zwiêkszon± do 10km/h. A¿ tak fotoradaru podkrêciæ siê
nie da.

[...]

I skoñcz propagandê - wystarczy ju¿ ciê¿ko przera¿onych widokiem
fotoradarów i hamuj±cych niebezpiecznie.

--
Best regards,

Data: 2011-06-28 10:21:51
Autor: mech
Parê s³ów o fotoradarach
On 2011-06-28 01:19, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

Nie pojedynczego, mi w maju strzelili fotkê w Barkowie (DK22 ko³o Cz³uchowa). Widzia³em FR, zwolni³em do 55km/h, bo za³o¿y³em, ¿e licznik zawy¿a i jadê jakie¶ 52. No i przysz³a fotka za przekroczenie 62/50.

Data: 2011-06-30 08:07:25
Autor: szufla
Parê s³ów o fotoradarach
Data: 2011-06-28 07:23:32
Autor: MarcinJM
Parê s³ów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 00:03, Tomasz Pyra pisze:
Kto¶ ¿yczliwy (pozdrawiam) znalaz³ gdzie¶ przez webowe bramki mój
poprzedni w±tek o fotoradarach, odszuka³ mojego maila i napisa³ mi kilka
s³ów o ogólnej sytuacji fotoradarowej.
(...)

"Moj znajomy" znalazl taki oto sposob na fotoradary:
"Sprzedal" on mianowicie samochod, obecnie opedza sie listem poleconym z kserokopia umowy sprzedazy.
A poniewaz "kupujacy" samochodu nie odebral, wiec go uzytkuje nadal dbajac jak o swoje.
A potem go ponownie odkupi, jak bedzie taka potrzeba, koszt to dodatkowe przerejestrowanie z siebie na siebie.
Kazda akcja powoduje reakcje.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-06-28 08:32:34
Autor: Big Jack
Parê s³ów o fotoradarach
W wiadomo¶ci
*MarcinJM* napisa³(-a):

"Sprzedal" on mianowicie samochod, obecnie opedza sie listem
poleconym z kserokopia umowy sprzedazy.

Ciekawe czy zg³osi³ "sprzeda¿" do WK  ;)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-06-28 08:35:58
Autor: MarcinJM
Parê s³ów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 08:32, Big Jack pisze:
W wiadomo¶ci
*MarcinJM* napisa³(-a):

"Sprzedal" on mianowicie samochod, obecnie opedza sie listem
poleconym z kserokopia umowy sprzedazy.

Ciekawe czy zg³osi³ "sprzeda¿" do WK ;)

Oczywiscie, to czlowiek prawy i odpowiedzialny.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-06-28 08:58:14
Autor: PM
Parê s³ów o fotoradarach

"Sprzedal" on mianowicie samochod, obecnie opedza sie listem
poleconym z kserokopia umowy sprzedazy.

Ciekawe czy zg³osi³ "sprzeda¿" do WK ;)

Oczywiscie, to czlowiek prawy i odpowiedzialny.

OIDP w³asciciel, czyli kupuj±cy powinien wskazaæ kierowcê pod gro¼b± grzywny (ale juz nie punktów).
ciekawe komu sprzeda³? mo¿e przebywaj±cemu za granic±?

Data: 2011-06-28 12:36:49
Autor: Bydlê
Parę słów o fotoradarach
On 2011-06-28 08:58:14 +0200, "PM" <xpm@wp.pl> said:

OIDP w³asciciel, czyli kupuj±cy powinien wskazaæ kierowcê

¬le pamiêtasz.

--
Bydlê

Data: 2011-06-28 13:15:52
Autor: Excite
Parê s³ów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 12:36, Bydlê pisze:
OIDP w³asciciel, czyli kupuj±cy powinien wskazaæ kierowcê
¬le pamiêtasz.

Nawet je¶li by nic nie kombinowa³ z umowami i niby-sprzeda¿± to wystarczy tylko aby jako w³a¶ciciel pojazdu wskaza³ kieruj±cego pojazdem. Przecie¿ móg³ to byæ Alaba Gesese cz³onek plemienia Nowa zamieszka³y na jednej z wysp Oceanu Spokojnego. Mo¿na zamie¶ciæ jego zdjêcie aby by³o ³atwiej zidentyfikowaæ kieruj±cego http://www.exploracje.com/wp-content/uploads/2010/08/Mezczyzna-plemie-nowa-gwinea.jpg

Data: 2011-06-28 15:17:00
Autor: PM
Parê s³ów o fotoradarach

[...]

no mo¿na, ale pamietaj ¿e urzednik te¿ mo¿e byc upierdliwy i zg³osi po¶wiadczenie nieprawdy.
(tak trzeba jeszcze udowodniæ)

Mo¿na zamie¶ciæ jego zdjêcie aby by³o ³atwiej zidentyfikowaæ kieruj±cego http://www.exploracje.com/wp-content/uploads/2010/08/Mezczyzna-plemie-nowa-gwinea.jpg

przesadzi³e¶, s±d uzna ¿e to nie ten.

W koñcu jest wymóg wskazania kierujacego czy nie?

Data: 2011-06-28 23:28:43
Autor: Excite
Parê s³ów o fotoradarach
U¿ytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisa³
przesadzi³e¶, s±d uzna ¿e to nie ten.

To niech s±d udowadnia ¿e to nie ten. Jak trafi siê bezczelny typ który ma wszystko w du... a ³a¿enia po s±dach siê nie obawia to stwierdzi ¿e w tym momencie kierowa³ w³a¶nie ten kierowca i niech siê inni martwi± w udowadnianie ¿e tak nie by³o. Nie ma ¿adnego innego obowi±zku poza wskazaniem osoby kieruj±cej.

Data: 2011-06-28 15:30:40
Autor: Bydlê
Parę słów o fotoradarach
On 2011-06-28 13:15:52 +0200, Excite <niema@nie.bedzie.pl> said:

Mo¿na zamie¶ciæ jego zdjêcie aby by³o ³atwiej zidentyfikowaæ kieruj±cego http://www.exploracje.com/wp-content/uploads/2010/08/Mezczyzna-plemie-nowa-gwinea.jpg

Bojê

siê, ¿e na zdjêciu z fotoradaru widaæ by³oby stercz±cy przez okno ³uk lub dmuchawkê...

--
Bydlê

Data: 2011-06-28 15:44:06
Autor: PM
Parê s³ów o fotoradarach

¬le pamiêtasz.

http://www.sn.pl/orzecznictwo/uzasadnienia/ik/I-KZP-0026_04.pdf
czyli tym siê mo¿na podetrzeæ?

Data: 2011-06-28 18:43:03
Autor: Bydlê
Parę słów o fotoradarach
On 2011-06-28 15:44:06 +0200, "PM" <xpm@wp.pl> said:

¬le pamiêtasz.

http://www.sn.pl/orzecznictwo/uzasadnienia/ik/I-KZP-0026_04.pdf
czyli tym siê mo¿na podetrzeæ?

Ja wolê papier produkowany specjalnie do oczyszczania odbytu, ale je¶³o kto¶ chce pedeefem (nie rozma¿e siê na ekranie?) to droga wolna...

A wracaj±c do sprawy - wystarczy podaæ osobê, której siê powierzy³o pojazd - nie ma ustawowego obowi±zku jazdy w u¿yczonym komu¶ samochodzie i robienia notatek...
;>

--
Bydlê

Data: 2011-06-28 19:01:44
Autor: pm
Parê s³ów o fotoradarach
?
[...]

bla bla bla

A wracaj±c do sprawy - wystarczy podaæ osobê, której siê powierzy³o pojazd - nie ma ustawowego obowi±zku jazdy w u¿yczonym komu¶ samochodzie i robienia notatek...

ciê¿ko odszczekaæ, co?

Data: 2011-06-28 20:08:47
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Parę słów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 19:01, pm pisze:

A wracając do sprawy - wystarczy podać osobę, której się
powierzyło pojazd - nie ma ustawowego obowiązku jazdy w
użyczonym komuś samochodzie i robienia notatek...
ciężko odszczekać, co?

Ale co odszczekać ?

Ty napisałeś, że jest wymóg wskazania kierującego, A Bydlę bez zbędnej uszczypliwości powiedział ci, że źle wiesz.

Bo nie ma obowiÄ…zku *wskazania kierujÄ…cego*.

Tak trudno się podetrzeć PDFem ?

Data: 2011-06-28 20:33:40
Autor: pm
Parę słów o fotoradarach

[...]

idąc Waszym śladem, śmiało powiem tak:
po pierwsze gówno prawda co piszesz.
po drugie i tak skończyłoby się na wskazaniu kierującego, lub ukarani tego kto nie wskaże.

Tak trudno się podetrzeć PDFem ?

ale dlaczego PDFem...

może od razu samym linkiem?
skoro już uciekamy w dosłowność.

Data: 2011-06-28 20:35:11
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Parę słów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 20:33, pm pisze:

idąc Waszym śladem, śmiało powiem tak:
po pierwsze gówno prawda co piszesz.
po drugie i tak skończyłoby się na wskazaniu kierującego, lub
ukarani tego kto nie wskaże.

Ależ jesteś w błędzie.

Dobrze, skoro ktoś tu ma coś odszczekiwać, to by miał powód wskaż proszę przepis, który precyzuje, że masz wiedzieć kto kierował twoim pojazdem.

Gdzie sÄ… czipsy ?

Data: 2011-06-28 20:45:29
Autor: pm
Parę słów o fotoradarach

[...]

trzeba było użyć linka zgodnie z przeznaczeniem, wtedy byś wiedział że czipsy to ja teraz mam.

Data: 2011-06-28 21:11:33
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Parę słów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 20:45, pm pisze:

[...]

Ułatwię ci trochę sprawę. Dam dwie kombinacje słów. Ty poczytaj może ich znaczenie.

1. "obowiÄ…zujÄ…ce prawo" vs "link"
2. "obowiÄ…zujÄ…ce prawo" vs "wyrok (w kraju bez prawa precedensu)"

P.S.
Nie zajrzałem do linka. Acz podejrzewam co może się w nim znaleźć.

Data: 2011-06-28 21:23:29
Autor: RoMan Mandziejewicz
Parê s³ów o fotoradarach
Hello Rafa³,

Tuesday, June 28, 2011, 9:11:33 PM, you wrote:

Ale¿ jeste¶ w b³êdzie.
Dobrze, skoro kto¶ tu ma co¶ odszczekiwaæ, to by mia³ powód
wska¿ proszê przepis, który precyzuje, ¿e masz wiedzieæ kto
kierowa³ twoim pojazdem.
Gdzie s± czipsy ?
trzeba by³o u¿yæ linka zgodnie z przeznaczeniem, wtedy by¶
wiedzia³ ¿e czipsy to ja teraz mam.
U³atwiê ci trochê sprawê. Dam dwie kombinacje s³ów. Ty poczytaj
mo¿e ich znaczenie.
1. "obowi±zuj±ce prawo" vs "link"
2. "obowi±zuj±ce prawo" vs "wyrok (w kraju bez prawa precedensu)"

Mylisz siê - w Polsce obowi±zuj± jak najbardziej precedensy. W
praktyce oczywi¶cie.

P.S.
Nie zajrza³em do linka. Acz podejrzewam co mo¿e siê w nim znale¼æ.

_Wyk³adnia_ s±du najwy¿szego znosz±ca prawo odmowy zeznañ, które
mog³yby pogr±¿yæ osobê blisk±. Ot, prawo Pawki Morozowa. Bardzo z³e
prawo ale prawo :(

--
Best regards,

Data: 2011-06-28 21:49:16
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Parę słów o fotoradarach

Mylisz siÄ™ - w Polsce obowiÄ…zujÄ… jak najbardziej precedensy. W
praktyce oczywiście.

Ja tam tylko praktyk, a nie prawnik i dobrze wiem, że w przypadku oddalenia wniosku/pozwu/czegokolwiek - w skardze/zażaleniu powołanie się na konkretne orzeczenie/wyrok SN czy TK gówno daje. No ale ja truskawki cukrem ;P, znaczy się ok pół tysiąca razy w miesiącu próbuję.

P.S.
Nie zajrzałem do linka. Acz podejrzewam co może się w nim znaleźć.
_Wykładnia_ sądu najwyższego znosząca prawo odmowy zeznań, które
mogłyby pogrążyć osobę bliską. Ot, prawo Pawki Morozowa. Bardzo złe
prawo ale prawo :(

Ale to nie zmienia, że przedpiśca jest jak rozumiem w błędzie - nie ma tam dywagacji powierzył/kierował tylko stricte o samej odmowie ?

Data: 2011-06-28 23:02:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
Parê s³ów o fotoradarach
Hello Rafa³,

Tuesday, June 28, 2011, 9:49:16 PM, you wrote:

Mylisz siê - w Polsce obowi±zuj± jak najbardziej precedensy. W
praktyce oczywi¶cie.
Ja tam tylko praktyk, a nie prawnik i dobrze wiem, ¿e w
przypadku oddalenia wniosku/pozwu/czegokolwiek - w skardze/za¿aleniu powo³anie siê na konkretne orzeczenie/wyrok SN czy TK gówno daje.

Jasne - ¿aden sêdzia nie lubi byæ pouczany. Ale orzeczenia s± wydawane
od lat w OSP (dawniej OSPiKA).

No ale ja truskawki cukrem ;P, znaczy siê ok pó³ tysi±ca razy w
miesi±cu próbujê.

Ale co próbujesz?

[...]
Ale to nie zmienia, ¿e przedpi¶ca jest jak rozumiem w b³êdzie -
nie ma tam dywagacji powierzy³/kierowa³ tylko stricte o samej odmowie ?

Nie zmienia.

--
Best regards,

Data: 2011-06-28 23:14:12
Autor: pm
Parê s³ów o fotoradarach
?>> Ale to nie zmienia, ¿e przedpi¶ca jest jak rozumiem w b³êdzie -
nie ma tam dywagacji powierzy³/kierowa³ tylko stricte o samej
odmowie ?

Nie zmienia.

te¿ nie czyta³ ca³o¶ci?
ale zdanie swoje ma.

Data: 2011-06-28 23:23:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
Parê s³ów o fotoradarach
Hello pm,

Tuesday, June 28, 2011, 11:14:12 PM, you wrote:

[...]

Czyta³ ca³o¶æ i to dawno temu - to nie pierwszy flame na ten temat.

--
Best regards,

Data: 2011-06-28 23:30:47
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Parę słów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 23:14, pm pisze:

nie ma tam dywagacji powierzył/kierował tylko stricte o samej
odmowie ?
Nie zmienia.
też nie czytał całości?
ale zdanie swoje ma.

Był tu zdaje się taki jeden co wojował wyrokiem SN mówiącym A .... wojował do czasu kiedy w ryj nie dostał wyrokiem SN mówiącym B stojącym w absolutnej sprzeczności z wyrokiem A

A jeśli nie zauważyłeś to rozmawiamy o tym co w prawie stoi a nie o tym jak dana grupa sędziów/dany sędzia to prawo zinterpretuje.

Widzę, że się męczysz więc ci wyjaśnię: prawo nakłada na ciebie obowiązek wiedzieć komu pojazd powierzyłeś, a nie kto pojazdem kierował.

A to z tej prostej przyczyny, że jeśli powierzę tobie samochód, a ty się napierdolisz jak świnia - wracając spod remizy dasz prowadzić córce ...

Ja mogę wskazać komu pojazd powierzyłem - nie jestem w stanie wskazać kto prowadził, o ile mnie przy tym nie było.

Data: 2011-06-29 08:37:32
Autor: PM
Parę słów o fotoradarach

Był tu zdaje się taki jeden co wojował wyrokiem SN mówiącym A
... wojował do czasu kiedy w ryj nie dostał wyrokiem SN mówiącym B stojącym w absolutnej sprzeczności z wyrokiem A

a ma to zastosowanie do tej sprawy?
masz wyrok sprzeczny?
w sytuacji gdy to Ty masz zapłacić/ponieść karę, a nie Państwo zapłacić Tobie
jak oceniasz wpływ wyroku SN na orzecznictwo sądów? - (zapewne bez znaczenia?)

A jeśli nie zauważyłeś to rozmawiamy o tym co w prawie stoi a nie o tym jak dana grupa sędziów/dany sędzia to prawo zinterpretuje.

skoro prawo napisane jest tak, że można je interpretować to niestety
zawsze bedzie podlegało interpretacji, łudzisz się ze sad grodzki zinterpretuje inaczejniż SN?

Widzę, że się męczysz więc ci wyjaśnię: prawo nakłada na ciebie obowiązek wiedzieć komu pojazd powierzyłeś, a nie kto pojazdem kierował.

cyt.
"W uzasadnieniu postanowienia o wystÄ…pieniu do SÄ…du Najwyższego z powyższym zagadnieniem  prawnym  wskazano,  że  sÄ…d  meriti  przyjÄ…Å‚,  iż  art.  78 ust.  4 ustawy
Prawo  o  ruchu  drogowym  zobowiÄ…zuje każdego  wÅ‚aÅ›ciciela  pojazdu  do
podania uprawnionym organom informacji o tym, komu powierzył pojazd do
używania  lub  kierowania,  niezależnie  od  tego  czy  bÄ™dzie  on nastÄ™pnie
przesÅ‚uchany w charakterze  Å›wiadka w  danej  sprawie,  czy też  do takiego
przesÅ‚uchania  nie  dojdzie."

i podobnie:
http://www.sn.pl/orzecznictwo/uzasadnienia/ik/I-KZP-0015_10.pdf
"Natomiast straż gminna (miejska), w ramach czynności wyjaśniających
(art. 54 § 1 w zw. z art. 56 § 2 k.p.w.), prowadzonych w związku z
podejrzeniem popełnienia wykroczenia przez nieustalonego kierującego
pojazdem lub innego uczestnika ruchu, który naruszył przepisy wymienione w
art. 129b ust. 2 pkt 1 i 2 p.r.d., może na podstawie art. 78 ust. 4 p.r.d. wezwać
właściciela lub posiadacza pojazdu do wskazania, komu powierzył pojazd do
kierowania lub używania w oznaczonym czasie. Sąd Najwyższy w
postanowieniu z dnia 29 czerwca 2010 r. (I KZP 8/10, OSNKW 2010, z. 9, poz.
76) uznał, że niewypełnienie tego obowiązku, może stanowić wykroczenie z art.
97 k.w."

Ja mogę wskazać komu pojazd powierzyłem - nie jestem w stanie wskazać kto prowadził, o ile mnie przy tym nie było.

Wspaniale!, ta osoba której powierzono samochód do kierowania lub używania
nie dostanie juz zapytania kto kierował?

Owszem na newsach można sobie rżnąć głupka i łgać bezkarnie, w realu bedzie to kosztowało troche wiecej czasu i pieniedzy.

Data: 2011-06-29 08:45:35
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Parę słów o fotoradarach
W dniu 2011-06-29 08:37, PM pisze:

[...]

Zmiażdżyłeś mnie tą argumentacją. Niestety wysiadam, muszę oddać ci cześć i chwałę.

Data: 2011-06-29 09:45:45
Autor: PM
Parę słów o fotoradarach

muszę oddać ci cześć i chwałę.

dziekujÄ™.

Data: 2011-06-30 20:19:19
Autor: niusy.pl
Parę słów o fotoradarach

Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl>

[...]

Może dostać, ale nie musi już tego wiedzieć

Data: 2011-06-28 23:28:00
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Parę słów o fotoradarach

No ale ja truskawki cukrem ;P, znaczy się ok pół tysiąca razy w
miesiącu próbuję.
Ale co próbujesz?

W ramach "pracy" "wytykam sędziom błędy" dając jako przykład konkretne orzeczenie SN (zazwyczaj) lub TK (nie za często). I o ile orzeczenie SN dotyczy stricte błędu formalnego - SSR/SSO przyznaje mnie rację, tak o ile idzie o samą "sentencję/ocenę" mówi : SPIERDALAJ.

Nie ma i nie było precedensu - chcesz "podobny" wyrok do tego co zapadł w SN - sam musisz do SN dotrzeć, a i tam nie masz pewności, że SN się nie rozmyśli ze swojego dotychczasowego toku rozumowania.

Data: 2011-06-28 23:41:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
Parê s³ów o fotoradarach
Hello Rafa³,

Tuesday, June 28, 2011, 11:28:00 PM, you wrote:

No ale ja truskawki cukrem ;P, znaczy siê ok pó³ tysi±ca razy w
miesi±cu próbujê.
Ale co próbujesz?
W ramach "pracy" "wytykam sêdziom b³êdy" daj±c jako przyk³ad
konkretne orzeczenie SN (zazwyczaj) lub TK (nie za czêsto). I o ile orzeczenie SN dotyczy stricte b³êdu formalnego - SSR/SSO przyznaje mnie racjê, tak o ile idzie o sam± "sentencjê/ocenê" mówi : SPIERDALAJ.
Nie ma i nie by³o precedensu - chcesz "podobny" wyrok do tego co
zapad³ w SN - sam musisz do SN dotrzeæ, a i tam nie masz pewno¶ci, ¿e SN siê nie rozmy¶li ze swojego dotychczasowego toku rozumowania.

Ale ju¿ Ci napisa³em - sêdziowie nie cierpi±, jak siê ich próbuje
pouczaæ. I je¶li sami odpowiedniego wyroku w OSP/OSN nie znajd±, to
masz marne szanse na to, ¿eby ich do tego przekonaæ.
No, mo¿e postaw± "lich± i durnowat±..." (resztê chyba znasz).

--
Best regards,

Data: 2011-06-29 00:00:15
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Parę słów o fotoradarach

Ale już Ci napisałem - sędziowie nie cierpią, jak się ich próbuje
pouczać.

Nie cierpią, ale jak w kwestii formalnej pouczysz - podwijają ogonek, przepraszają i robią "co każesz". A jak punktujesz w "ich ocenę" - dowiadujesz się, że sąd jest niezawisły ... i jakby co sam musisz lecieć do SN, co nie jest równoznaczne z powieleniem innego orzeczenia SN.

Dałbym ci *dwa* przykłady, ale z powodów "publicznych" mogę podać tylko jeden pokazujący głupotę polskich sądów i to jacy są figo fago.

Ścieżka zdrowia:

- wysyłam wniosek o przepisanie hipoteki z A na B, opłacam kwotą X

- sÄ…d wniosek odrzuca

- składam wniosek o "uzasadnienie" co by nie musieć leźć o 1 raz za wysoko

- idi... tfu, niedouczony sędzia płodzi uzasadnienie na 3 strony, że TO A TAMTO A SRAMTO a w szczególności, że przepisanie hipoteki opłaca się kwotą Y i triumfuje wskazując mi przepisy o księgach wieczystych, że taki wniosek opłaca się kwotą Y

- ja piszę skargę na postanowienie o odrzuceniu w której niewybrednie zwracam uwagę: sędzia niższego szczebla winien się SKUPIĆ. Ma absolutną rację, że przepisy o KW narzucają opłatę w kwocie Y. Ale ustawa o FI mówi, że FI są "wyjątkiem" i płacą X więc ten niżej to debil.

- Sąd "wyższy" uwzględnia mój wniosek.

Sąd niższy nie ponosi odpowiedzialności :) I to w kwestii "formalnego" pouczania ... Zaś jeśli chodzi o ocenę - stary, polegniesz, chyba, że sam dojdziesz do SN. Towarzystwo sędziowskie do tego jest tak narwane, że cycki opadają.

Włamali mi się do auta. Jako, że sprawa karna trwała pierdyliard lat (wszystkie instancje), mój tytuł wykonawczy do naprawienia szkody (wyrok po apelacji) miał 173 strony ;) Postanowiłem komornikowi ułatwić zadanie. Pozwałem włamywaczy w EPU. Włamywaczy było 2.

NapisaÅ‚em pozew. SkopiowaÅ‚em w EPU x 2 zmieniajÄ…c tylko dane pozwanych (tylko  i wyÅ‚Ä…cznie).

W sprawie wesołka nr 1 - wydano nakaz/nakaz prawomocny
W sprawie wesołka nr 2 - wydano postanowienie o braku podstaw do wydania nakazu (ten sam referendarz psia jego kurwa mać). Przeczytałem uzasadnienie , które formalnie było bzdurne ;)

Napisałem skargę, przytoczyłem uzasadnienie w postaci wyroku SN w zbliżonej sprawie z roku 97 ... SSR moją skargę odrzucił. W uzasadnieniu napisał, że rzeczywiście przyczyna dla której referendarz nie wydał nakazu zasadniczo nie istnieje i dobrze to wykazałem, ale ... sam znalazł wyrok SN o naliczaniu odsetek od wierzytelności powstałych w wyniku działania na czyjąś szkodę. I na tej podstawie utrzymał poprzednie postanowienie utrzymał w mocy ;). A ty chcesz mi mówić o "prawie precedensu" ? :) Na boga twaroga ;)

No, może postawą "lichą i durnowatą..." (resztę chyba znasz).

Ogólnie znam za dużo. Sumując - dalej uważam, że prawa precedensu w PL nie ma. Zresztą jakby było, to większość spraw prywatnych/i nie tylko bym przepieprzał.

Data: 2011-06-29 19:39:22
Autor: Bydlê
Parę słów o fotoradarach
On 2011-06-28 19:01:44 +0200, "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> said:

A wracaj±c do sprawy - wystarczy podaæ osobê, której siê powierzy³o pojazd - nie ma ustawowego obowi±zku jazdy w u¿yczonym komu¶ samochodzie i robienia notatek...

ciê¿ko odszczekaæ, co?

A co mam odszczekiwaæ?
Wskazujê osobê, której powierzy³em samochód.

Czego nie rozumiesz?

--
Bydlê

Data: 2011-06-29 20:50:54
Autor: pm
Parê s³ów o fotoradarach
?

A co mam odszczekiwaæ?
Wskazujê osobê, której powierzy³em samochód.

Czego nie rozumiesz?

Po co siê odzywasz.
Tego nie rozumiem.

owszem ja napisa³em "wskazaæ kierowcê"
zamiast "osobê której siê u¿yczy³o w pojazd do
u¿ywania  lub  kierowania"

w ogóle, o¶mieszy³em siê kompletnie bo od biedy powinienem napisaæ, ¿e "kieruj±cego"
- przecie¿ kierowców s± miliony i oni sobie maj± ci kierowcy ró¿ne kategorie, je¿d¿± w ró¿nych pañstwach ró¿nymi samochodami itp. itd.
no ale tego lito¶ciwie mi nie wytkna³es.

gdyby¶ napisa³ od razu co¶ w stylu:
"nie kierowcê tylko osobê której siê u¿yczy³o" zamiast "nie"
to dyskusja nie zesz³aby na boczny tor.
ale co tam widaæ wolisz ¶ciemniaæ ni¿ poja¶niaæ.

a teraz zastanówmy siê jaka jest np. dla mnie ró¿nica czy mam wskazaæ "kierowcê" jak napisa³em
czy "osobê której u¿yczy³em"

czy osoba wskazana przeze mnie (zak³adaj±c, ¿e kierowa³a, bo na koñcu ³añcuszka zawsze taka bêdzie) mo¿e nie k³ami±c unikn±æ kary (przypomina, za fotkê z FR) lub grzywny za odmowê wskazania kolejnej osoby z ³añcuszka.

Data: 2011-06-29 19:11:36
Autor: masti
Parê s³ów o fotoradarach
Dnia pięknego Wed, 29 Jun 2011 20:50:54 +0200 osobnik zwany pm wystukał:

?

A co mam odszczekiwać?
Wskazuję osobę, której powierzyłem samochód.

Czego nie rozumiesz?

Po co siÄ™ odzywasz.
Tego nie rozumiem.

owszem ja napisałem "wskazać kierowcę" zamiast "osobę której się
użyczyÅ‚o w pojazd do używania  lub  kierowania"

to czego się czepiasz jak dałeś ciała?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-06-30 10:24:37
Autor: Bydlê
Parę słów o fotoradarach
On 2011-06-29 20:50:54 +0200, "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> said:

?

A co mam odszczekiwaæ?
Wskazujê osobê, której powierzy³em samochód.

Czego nie rozumiesz?

Po co siê odzywasz.

Bo mi wolno i mam co¶ do powiedzenia w tej sprawie
Je¶li ci siê nie podoba, ¿e kto¶ maj±cy swoje zdanie pisze o tym, to musisz siê przenie¶æ na bezludn± wyspê lub za³o¿yæ pañstwo totalitarne i mordowaæ wszystkich, którzy ci nie pasuj±.

Tego nie rozumiem.

To masz problem, który byæ mo¿e rozwi±zaæ mo¿e psycholog/psychiatra, skoro twoim rodzicom siê nie uda³o...

owszem ja napisa³em "wskazaæ kierowcê"
zamiast "osobê której siê u¿yczy³o w pojazd do
u¿ywania  lub  kierowania"

No, i jeste¶my w domu - wskazujemy osobê, której dali¶my (powierzyli¶my) samochód.

w ogóle, o¶mieszy³em siê kompletnie

Zgadzam siê.

gdyby¶ napisa³ od razu co¶ w stylu:
"nie kierowcê tylko osobê której siê u¿yczy³o" zamiast "nie"
to dyskusja nie zesz³aby na boczny tor.

Kto¶ zmusza³ ciê do takiego stawiania sprawy?

a teraz zastanówmy siê jaka jest np. dla mnie ró¿nica czy mam wskazaæ "kierowcê" jak napisa³em
czy "osobê której u¿yczy³em"

Kolosalna, bo je¶³i komu¶ powierzasz samochód, to nie masz pojêcia kto pod Otwockiem o godzinie 22.34 prowadzi³ ten pojazd.
;>>>

czy osoba wskazana przeze mnie

Tak, wskazujesz osobê, której powierzy³e¶ samochód.

 (zak³adaj±c, ¿e kierowa³a

A to nas nie interesuje.
Nie by³o tam nas, nie wiemy.
Kropka. ¯±daniu ustawy stawili¶my dzielnie czo³a wskazuj±c osobê, której powierzyli¶my pojazd.

, bo na koñcu ³añcuszka zawsze taka bêdzie) mo¿e nie k³ami±c unikn±æ kary

A co to nas obchodzi???

(przypomina, za fotkê z FR) lub grzywny za odmowê wskazania kolejnej osoby z ³añcuszka.

Zastanów siê, czy gdyby¶ po¿yczy³ komu¶ m³otek, to musia³by¶ wiedziæ kto nim zabi³, czy jednak tylko pamiêtaæ komu go da³e¶?
;>>>

--
Bydlê

Data: 2011-06-30 20:17:32
Autor: niusy.pl
Parê s³ów o fotoradarach

U¿ytkownik "pm" <xpm_zonk_@wp.pl>

a teraz zastanówmy siê jaka jest np. dla mnie ró¿nica czy mam wskazaæ "kierowcê" jak napisa³em
czy "osobê której u¿yczy³em"

No zasadnicza :-)

[...]

Jakie to ma znaczenie ? Mog³a nie powierzaæ a dalej nie wiadomo kto kierowa³ bo o to generalnie chodzi, ¿e nie wiadomo :-)

Data: 2011-06-28 14:46:19
Autor: LEPEK
Parê s³ów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 07:23, MarcinJM pisze:

"Moj znajomy" znalazl taki oto sposob na fotoradary:

"szprytna bestia" ten twój znajmy ;)

"Sprzedal" on mianowicie samochod, obecnie opedza sie listem poleconym z
kserokopia umowy sprzedazy.
A poniewaz "kupujacy" samochodu nie odebral, wiec go uzytkuje nadal
dbajac jak o swoje.

i oczywi¶cie w umowie nie ma "jednocze¶nie kupuj±cy kwituje odbiór samochodu, dowodu rejestracyjnego, ..."?

Kazda akcja powoduje reakcje.

no ale przecie¿ wtedy SM pisze do kupuj±cego z pytaniem, czy kierowa³, a je¶li nie - komu powierzy³ pojazd, on odpowiada, ¿e pojazdu nie odebra³ pojazdu od sprzedaj±cego (w innym przypadku dostaje za niewskazanie) i wracaj± do "znajomego" ;)

nie mówi±c ju¿ o tym, ¿e "znajomy" oszukuje...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-06-28 09:20:00
Autor: Artur Maśląg
Parę słów o fotoradarach
[...]

O masz, ale odkrycie. No jak ktoś większość, bądź sporą część dochodów
opierał na fotoradach to takie skutki.

[...]

Ha, ha - od dawna o tym piszę, ale musiał to dopiero jakiś "życzliwy"
napisać? ROTFL

Jak kierowcy zaczną przestrzegać przepisów to sytuacja się unormuje
- dobre fotoradary pozostaną, durne trzeba będzie zlikwidować.
Zresztą tyczy to np. również ograniczeń prędkości itd.
Kurcze, jakie to proste. Zamiast pieprzyć o idiotyzmie władz,
pokonać je własną bronią - każdy kij ma przynajmniej dwa końce.

(...)
To są pieniądze już zaplanowane na konkretne wydatki, a czasami nawet
już wydane, no i lepiej żeby się "znalazły", bo jak nie to ktoś zacznie
o te pieniądze pytać.

Otóż to.

No i na straże gminne są teraz silne naciski żeby jednak pieniądze się
za wszelką cenę pojawiły.

No to straże gminne w końcu będą musiały się zająć tym co trzeba,
a nie siedzieć w cieniu jako obstawa fotoradaru.

Stąd mandaty za jakiekolwiek przekroczenia prędkości, do tego można
podobno w niektórych urządzeniach łatwo manipulować konfiguracją kąta
wykonywania zdjęcia w fotoradarze, czym można zawyżać wyniki pomiarów.

Aha, już, manipulacje. Kolejny spisek.

I jak radzi kolega - jak się chce mieć święty spokój, to przy
fotoradarze jedź o 10km/h mniej niż prędkość dozwolona. Póki co tyle
powinno wystarczyć żeby nie było fotki, jak jedziesz szybciej - ryzykujesz.

Tak, tak, pitu, pitu.

Data: 2011-06-28 12:04:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
Parę słów o fotoradarach
On 2011-06-28, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> wrote:

Jak kierowcy zaczn± przestrzegaæ przepisów to sytuacja siê unormuje
- dobre fotoradary pozostan±, durne trzeba bêdzie zlikwidowaæ.

"Dobre" to pojêcie wzglêdne. Dla mnie dobry jest fotoradar przy
przej¶ciu dla pieszych na którym dochodzi³o do licznych wypadków, dla
w³adz gminy ten, który wiêcej kasy przyniesie.

Zreszt± tyczy to np. równie¿ ograniczeñ prêdko¶ci itd.

Na pewno... Na g³upiej Wis³ostradzie podnosz± ogranieczenie ju¿ chyba
pi±ty rok.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-06-28 18:55:32
Autor: J.F
Parę słów o fotoradarach
[...]

A tak gwoli scislosci - jest jakas gmina ktora ma 10 FR ? Choc 3 ?
Pomijam gminy Warszawa, Gdansk czy Katowice.

Budzet jakiegos Czluchowa powinien byc dostepny w sieci, mozna sprawdzic ile.

Tam moze byc jeszcze jedna sprawa - ze kupione w leasing/kredyt ktory teraz trzeba splacac, ale troche powatpiewam - do sie moze w jeden dzien zwrocic :-)

[...]

No ale wladza tez ma swoj rozum. hamuja przed FR do 50, to trzeba go lepiej ukryc i znienacka ustawic 30.

I jaki tego koniec - bedziemy wszedzie przepisowo jezdzili ?
Przepisowe 20, uzasadnione, bo dziury w drodze :-)

To są pieniądze już zaplanowane na konkretne wydatki, a czasami nawet
już wydane, no i lepiej żeby się "znalazły", bo jak nie to ktoś zacznie
o te pieniądze pytać.

Otóż to.

Znowu nie przesadzajmy, wykonanie budzetu kuleje to sie przesunie z innych zrodel. Malo to razy panstwowy budzet zmieniano ? Najwyzej sie szkoly nie odmaluje :-)

[...]

Kto ich tam wie - z natury rzeczy ustawione pod sporym katem, zanizaja pomiar - to moze przewidzieli kompensacje. To sie przekompensuje.

J.

Data: 2011-06-28 20:21:19
Autor: Tomasz Pyra
Parę słów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 18:55, J.F pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
[...]

Np. Człuchów ma 10 - przynajmniej do tylu różnych urządzeń mają legalizacje na stronie:
http://www.sg.ugczluchow.pl/content.php?cms_id=31&p=p1

Gmina 10 tys mieszkańców, to i ma 10 fotoradarów :)

Pomijam gminy Warszawa, Gdansk czy Katowice.

Te gminy to nie zdziwiłbym się gdyby miały mniej.
W takiej Warszawie choćby kilkadziesiąt fotoradarów trzaskało dzień i noc, to będzie to pewnie kropla w budżecie, czyli ogólnie sprawa nie warta dużej uwagi.

Natomiast dla jakiejś biednej gminy której się trafiła przelotowa droga, sprawa jest dużo bardziej istotna.
A żeby stężenie fotoradarów w Warszawie było takie jak w Człuchowie, musiałoby być tam 1700 fotoradarów.

Budzet jakiegos Czluchowa powinien byc dostepny w sieci, mozna sprawdzic
ile.

Szukałem, ale nie znalazłem.

Tam moze byc jeszcze jedna sprawa - ze kupione w leasing/kredyt ktory
teraz trzeba splacac, ale troche powatpiewam - do sie moze w jeden dzien
zwrocic :-)

Taki FR to jednak dość drogi jest.

Data: 2011-06-28 20:37:04
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Parę słów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 20:21, Tomasz Pyra pisze:

Budzet jakiegos Czluchowa powinien byc dostepny w sieci, mozna
sprawdzic
ile.
Szukałem, ale nie znalazłem.

Na bipie nie było nic ?

[...]

Ha ha ... kojarzą mi się teraz filmiki tego Emila co to nie lubi SM, i jeden, na którym właściciel wynajmujący foto strażnikom krzyczy : pan mnie zabierasz zarobek ! :)

Data: 2011-06-28 21:56:07
Autor: J.F
Parę słów o fotoradarach
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisaÅ‚ W dniu 2011-06-28 18:55, J.F pisze:
[...]

Faktycznie imponujaca kolekcja. 10 FR na dwie drogi krajowe ? :-)

Ostatnio im chyba jedna odpadla - czy mi sie wydaje czy juz nie moga lapac na krajowkach na terenie niezabudowanym ?

Budzet jakiegos Czluchowa powinien byc dostepny w sieci, mozna sprawdzic
ile.
Szukałem, ale nie znalazłem.

Za rok 2009
http://www.bip.ugczluchow.cil.pl/content.php?cms_id=817||menu=p11
powinno byc analogiczne za rok 2010 od paru miesiecy.

Zalacznik 1 jest ciekawy - w dziale 754 Bezpieczenstwo publiczne planowano 4.8mln przychodow, uzyskano 6.5mln,
w tym 4150zl z tytulu kar porzadkowych a reszta z tytulu mandatow za wykroczenia drogowe :-)

A cale wplywy gminy wyniosly 40mln.

Tam moze byc jeszcze jedna sprawa - ze kupione w leasing/kredyt ktory
teraz trzeba splacac, ale troche powatpiewam - do sie moze w jeden dzien
zwrocic :-)
Taki FR to jednak dość drogi jest.

Nie przejedzie droga krajowa nad morze 5000 kierowcow ? po 200zl chocby ..

no chyba ze nie ma tak duzej pamieci :-)

I co sie potem dziwic ze gmina utworzyla 800 nowych miejsc pracy :-)

Aczkolwiek .. albo oni nie wiedza co czynia, albo maja dobre ubezpieczenie
http://www.dziennikbaltycki.pl/aktualnosci/210463,czluchow-spalil-sie-budzet-gminy,id,t.html?cookie=1

taa - noga z gazu, albo do sadu :-)

J.

Data: 2011-06-28 22:13:29
Autor: Artur Maśląg
Parę słów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 21:56, J.F pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał W dniu 2011-06-28 18:55, J.F pisze:
[...]

A gdzie te 10? Policzyłem po ważnych i wyszło mi 6. Może coś źle
przeczytałem, ale tak mi wychodzi.

Ostatnio im chyba jedna odpadla - czy mi sie wydaje czy juz nie moga
lapac na krajowkach na terenie niezabudowanym ?

Chiba nie, znaczy będzie problem.

[...]

LOL - planowali 12%, kierowcy im zrobili 16% (a gdzie te 70, czy nawet
30), a tu zonk :)

Nie przejedzie droga krajowa nad morze 5000 kierowcow ? po 200zl chocby ..

Przejedzie, ale już nie zasili.

Data: 2011-06-29 01:36:30
Autor: J.F.
Parê s³ów o fotoradarach
On Tue, 28 Jun 2011 22:13:29 +0200,  Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-06-28 21:56, J.F pisze:
Np. Cz³uchów ma 10 - przynajmniej do tylu ró¿nych urz±dzeñ maj±
legalizacje na stronie:
http://www.sg.ugczluchow.pl/content.php?cms_id=31&p=p1
Gmina 10 tys mieszkañców, to i ma 10 fotoradarów :)

Faktycznie imponujaca kolekcja. 10 FR na dwie drogi krajowe ? :-)
A gdzie te 10? Policzy³em po wa¿nych i wysz³o mi 6. Mo¿e co¶ ¼le
przeczyta³em, ale tak mi wychodzi.

Ale jeszcze trzy sa wymienione z numeru seryjnego.
Ukradli, zuzyly sie, sprzedali ?
Ostatnio im chyba jedna odpadla - czy mi sie wydaje czy juz nie moga
lapac na krajowkach na terenie niezabudowanym ?
Chiba nie, znaczy bêdzie problem.

Rozbuduje sie miasto :-)

J.

Data: 2011-06-28 22:20:53
Autor: Marcin Stankiewicz
Parê s³ów o fotoradarach
Dnia Tue, 28 Jun 2011 21:56:07 +0200, J.F na pl.misc.samochody napisa³(a):

[...]

Bia³y Bór na 2011 - wp³ywy z "SM" pt. "mandaty" 5.5 mln PLN. Bud¿et w
granicach 25 mln. PLN. Wykonania za 2010 nie chcia³o mi siê czytaæ, ale
s±d±c po "s³awie" i po czwartkowo/niedzielnym przeje¼dzie przez ow±
mie¶cinê, to wp³ywy spadn± im na ³eb na szyjê - wszyscy karnie 40/50 od
tablicy do tablicy. I tak przy okazji : ciekawym zjawiskiem by³ pewien cz³owiek w Rzeczenicy,
stoj±cy po drugiej stronie drogi na której jest foto i energicznie
machaj±cy ku nadje¿dzajcym samochodom i wskazuj±cy miejsce gdzie ten
b³yskacz stoi ( a stoi tak, ¿e jak nie wiesz gdzie jest, to do¶æ trudno
zauwa¿yæ ) ;-)

m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl
"Nie wystarczy mówiæ do rzeczy, trzeba mówiæ do ludzi. Stanis³aw Jerzy Lec"

Data: 2011-06-28 22:42:52
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Parę słów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 22:20, Marcin Stankiewicz pisze:

I tak przy okazji : ciekawym zjawiskiem był pewien człowiek w Rzeczenicy,
stojący po drugiej stronie drogi na której jest foto i energicznie
machający ku nadjeżdzajcym samochodom i wskazujący miejsce gdzie ten
błyskacz stoi ( a stoi tak, że jak nie wiesz gdzie jest, to dość trudno
zauważyć ) ;-)

Żona poszła z dzieckiem coś zjeść , że było blisko poczuł misję ;)

Sam kiedyś wkurwiłem do czerwoności straszników bo stanąłem przed foto ;) Co się napluli to ich. Postój w tym miejscu był dozwolony :)

Data: 2011-06-29 00:17:19
Autor: Tomasz Pyra
Parę słów o fotoradarach
[...]

Ten BIP Człuchowa jakiś wybrakowany.
Ale można poszukać innych.
Takie pierwsze lepsze:

sławny Biały Bór 5.5mln wpływów z grzywien (na 21.5mln całego budżetu)
Kobylnica 6mln
Szczecin 1.2mln
Gdynia 180tys
Warszawa 22mln

Ogólnie łatwo się wyszukuje w gminnych BIP-ach, szukając właśnie dochodów z tytułu działu 754 no i tam będą mandaty.

No założenia pewnie takie były.
Tylko teraz kierowcy 40/50 tam jeżdżą.

Data: 2011-06-29 08:55:00
Autor: J.F.
Parê s³ów o fotoradarach
On Wed, 29 Jun 2011 00:17:19 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-06-28 21:56, J.F pisze:
Tam moze byc jeszcze jedna sprawa - ze kupione w leasing/kredyt ktory
teraz trzeba splacac, ale troche powatpiewam - do sie moze w jeden dzien
zwrocic :-)
Taki FR to jednak do¶æ drogi jest.

Nie przejedzie droga krajowa nad morze 5000 kierowcow ? po 200zl chocby ..

No za³o¿enia pewnie takie by³y.
Tylko teraz kierowcy 40/50 tam je¿d¿±.

teraz tak, ale w pierwszy wakacyjny dzien mogl sie nabytek zwrocic :-)

A tak swoja droga - przyjmijmy nawet 6 czynnych FR, po milonie na
kazdy .. nie za malo ? to tylko 5000 mandatow po 200zl, 15 mandatow
dziennie.
Dane za rok 2009, wiec raczej nie "teraz 40/50" tam jezdza.

Wtedy mieli tylko dwa, czy byly dobrze widoczne i ustawione na +20 ? J.

Data: 2011-06-29 18:36:33
Autor: Jaroslaw Berezowski
Parê s³ów o fotoradarach
Dnia Tue, 28 Jun 2011 20:21:19 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

[...]

Dodajmy, że w Wawie proporcjonalnie dużo lokalnych wyborców się by łapało, a w Człuchowie w zasadzie sami przejezdni, neutralni dla wyników wyborów :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-06-28 21:48:26
Autor: Artur Maśląg
Parę słów o fotoradarach
W dniu 2011-06-28 18:55, J.F pisze:
"Artur Maśląg" napisał:
(...)
A tak gwoli scislosci - jest jakas gmina ktora ma 10 FR ? Choc 3 ?
Pomijam gminy Warszawa, Gdansk czy Katowice.

Szczerze wątpię - zresztą "życzliwy" to taki sam anonim jak wielu w
sieci.

Budzet jakiegos Czluchowa powinien byc dostepny w sieci, mozna sprawdzic
ile.

70% dochodów z FR ;) Jak ktoś chce to niech sprawdza ;)

Tam moze byc jeszcze jedna sprawa - ze kupione w leasing/kredyt ktory
teraz trzeba splacac, ale troche powatpiewam - do sie moze w jeden dzien
zwrocic :-)

Oj, to nie jest tak łatwo. "Wynajmowano" też z firm prywatnych, a teraz
zrobiono z tym porządek - najwyższa pora.

[...]

Ta, pewnie - wbrew temu co tu siÄ™ powszechnie opowiada, ustawienie
ograniczenia do 30km/h wcale nie jest taki Å‚atwe i proste.

I jaki tego koniec - bedziemy wszedzie przepisowo jezdzili ?
Przepisowe 20, uzasadnione, bo dziury w drodze :-)

Jeżeli chodzi o dziury i inne podobne, to ja ograniczeń nie
potrzebuję i pojadę zamiast 70km/h 63km/h - później jako negatywny
bohater pojawię się na pms-ie. Zdarzało mi się już jeździć
po 20-30km/h na 40km/h ...

Znowu nie przesadzajmy, wykonanie budzetu kuleje to sie przesunie z
innych zrodel. Malo to razy panstwowy budzet zmieniano ? Najwyzej sie
szkoly nie odmaluje :-)

Bez jaj - jak ktoś tam sugerował 70% budżetu gminy z FR, to ja to
mogę ironicznie potwierdzić.

Aha, już, manipulacje. Kolejny spisek.

Kto ich tam wie - z natury rzeczy ustawione pod sporym katem, zanizaja
pomiar - to moze przewidzieli kompensacje. To sie przekompensuje.

Poproszę choć o jedną sprawę, w której potwierdzono
"przekompensowywanie" FR, bądź dokonywanie w nich modyfikacji.

Data: 2011-06-30 21:55:01
Autor: Marcin N
Parę słów o fotoradarach
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:4e08fe29$0$2440$65785112@news.neostrada.pl...

(...)
Problem dla gmin jest poważny, bo gminy uchwalają budżety z
wyprzedzeniem, czyli na obecny rok w gminnych budżetach przewidziane są
duże wpływy z fotoradarów, których to wpływów póki co nie ma.

=======

Wygląda zupełnie tak, jakby zbóje łupiący od lat niewinnych podróżnych płakali, że im źródło dochodu wysycha.

Dobrze tak urzędniczym złodziejskim cwaniakom. Przyroda - jak zawsze - znalazła wyjście.

Parę słów o fotoradarach