Parafia pod Żbikiem i min. Bieńkowską

Data: 2017-09-09 11:12:20
Autor: u2
Parafia pod Żbikiem i min. Bieńkowską
http://www.tvp.info/33920278/

Jest śledztwo po ujawnieniu taśm z Sowy i Przyjaciół przez portal tvp.info

publikacja: 08.09.2017 aktualizacja: 21:49

- W ministerstwie infrastruktury i rozwoju jest wniosek o odszkodowanie dla jednej parafii krakowskiej za teren, który był wart 33 i wyżej - mówił ks. Kazimierz Sowa na nagraniu w restauracji Sowa i Przyjaciele. Prokuratura wszczęła w tej sprawie śledztwo. Ks. Sowa mówi do współbiesiadników: - Nie, spokojnie, bo ja prowadzę tą sprawę. Wiesz, znam proboszcza, szanuję go, powiem wam szczerze - gdybym ja miał w swoim życiu kiedykolwiek zostać proboszczem...

To nie koniec nagrań. TVP Info publikuje kolejne taśmy z restauracji ,,Sowa & Przyjaciele"

Po tym, jak w połowie czerwca portal tvp.info ujawnił treść rozmów z restauracji Sowa i Przyjaciele, w których uczestniczyli rzecznik rządu Paweł Graś, były minister Skarbu Państwa Włodzimierz Karpiński, były szef BOR generał Marian Janicki, biznesmen Jerzy Mazgaj, podsekretarz stanu w ministerstwie skarbu Rafał Baniak i ks. Kazimierz Sowa - Prokuratura Okręgowa Warszawa-Praga wszczęła śledztwo w sprawie tzw. przestępstwa płatnej protekcji.

,,Już wykupiłem, to jest moje"

Jednym z wątków poruszonych przez biesiadników z restauracji Sowa i Przyjaciele jest kwestia odszkodowań wobec jednej z krakowskich parafii znajomego proboszcza. - A ty wiesz o tym, że w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju jest wniosek o odszkodowanie dla jednej parafii krakowskiej za teren, który był wart 33 i wyżej? - pyta współucztujących ksiądz.

Przewodniczący rady nadzorczej Krakchemii Jerzy Mazgaj odpowiada, że słyszał o tej sprawie. - Nie, spokojnie, bo ja prowadzę tę sprawę. Wiesz, znam proboszcza, szanuję go, powiem wam szczerze - gdybym ja miał w swoim życiu kiedykolwiek zostać proboszczem... - kontynuuje temat ks. Sowa.

Mazgaj odpowiada, że sprawa jest już załatwiona. - Już to wykupiłem, to jest moje, to już nie jest dzierżawa wieczysta - podsumowuje Mazgaj. Ks. Sowa zapewnia go, że nie spotkają go z tego tytułu żadne konsekwencje. - Ciebie nie ruszą, jest wniosek, który był w pierwszych instancjach, powiedzmy, wygrany przez parafię - deklaruje duchowny.

Ks. Sowa przyłapany z winem na meczu. Co na to Archidiecezja Krakowska?
Podczas kolacji z udziałem polityków Platformy, szefa BOR i biznesmena, ks. Sowa porusza też temat wiceministra infrastruktury i rozwoju, małopolskiego wojewódzkiego inspektora budowlanego Janusza Żbika.

Ksiądz mówi o parafii pw. św. Piotra i Pawła, nad którą nadzór przejął w 1963 r. Skarb Państwa. Duchowny zachwala teren nieruchomości należący do parafii, mówiąc, że to ośrodek wypoczynkowy, gdzie wszystko jest za darmo.

Parafia miała podlegać pod Ministerstwo Infrastruktury. To dlatego podczas rozmowy pada nazwisko ówczesnej szefowej tego resortu, Elżbiety Bieńkowskiej. Wiceministrem był wtedy Janusz Żbik. Z wypowiedzi ks. Sowy można wywnioskować, że liczy na wsparcie Bieńkowskiej w kwestii parafii. Przyznaje, że w związku z tym do niej telefonował.

Parafia pod Żbikiem i min. Bieńkowską

- A dokładniej pod Żbika, żeby jeszcze było ciekawiej, podlega to PSL-owcowi z Krakowa, Janusz Żbik, wiceminister... który się zajmuje między innymi tymi... Tego typu wnioskami. A wiesz co, ja ci powiem szczerze, bo ja tego Marka głównie znam lata, on został przez Dziwisza totalnie, wiesz, na bok... A Marek jest proboszczem, bo to jest moja parafia, wiesz, z Grodzkiej, nie no. I jeżeli oni to wnieśli i oni w pierwszej instancji, czego ja nawet nie wiedziałem, wygrali, natomiast miasto się odwołało, ponieważ się miasto odwołało - to poszło to do drugiej, no i mi tu Marek kiedyś... Po świętach byłem tam, na jakiejś tam kolacji...

Ks. Sowa o ,,Gazecie Polskiej": nie polemizować, zniszczyć
Prokuratura słucha nagrań

Śledztwo, o którego wszczęciu poinformowała prokuratura, najprawdopodobniej dotyczy opisane powyżej wątku. - Śledztwo prowadzone jest w sprawie powoływania się w nieustalonym okresie, nie później niż w marcu 2014 r. w Warszawie, na wpływy w jednej z instytucji państwowych celem podjęcia się pośrednictwa w załatwieniu sprawy o odszkodowanie za wywłaszczenie nieruchomości o znacznej wartości w zamian za korzyść majątkową lub osobistą, albo jej obietnicę - powiedział rzecznik prasowy praskiej prokuratury okręgowej Marcin Saduś.

Rzecznik dodał, że ,,podstawą do wszczęcia śledztwa była treść ujawnionych rozmów i materiały zgromadzone w postępowaniu sprawdzającym". - W naszej ocenie pozwoliły one na przyjęcie, że zachodzi uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa, niemniej jednak dopiero pozyskanie dalszych dowodów pozwoli na rozstrzygnięcie, czy zaistniało takie przestępstwo - zaznaczył.

- Pozyskiwanie tych dowodów będzie wymagało przeprowadzenia czynności procesowych, z których konieczne jest spisanie protokołów, zaś aby spisać protokoły, konieczna jest forma śledztwa albo dochodzenia - wyjaśnił prok. Saduś.
tvp.info

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-09-09 02:26:36
Autor: Bytomir Kwasigroch vel Karbonylek
Parafia pod Żbikiem i min. Bieńkowską
Nu ale czemu po 2WW kościół dostał poniemieckie kościoły i poniemieckie
przykościelne tereny?  Tak marudzili, tak stękali że ich komuch okradł,
a tu się okazuje że terenu mają więcej niż przed 2WW, kiedy to PL sama utraciła
20% ziem po 2WW.

Ile tam abp Hoser wyrwał? 200mln. Kto wyceniał te tereny?
Gosieska z ciągnącym się za nią sznurkiem posmoleńskich pociotków
(wnuczki, pasierby, wujki od strony matki)już dostała 5mln?

Data: 2017-09-09 12:08:21
Autor: u2
W dniu 09.09.2017 o 11:26, Bytomir Kwasigroch vel Karbonylek pisze:
Gosieska z ciągnącym się za nią sznurkiem posmoleńskich pociotków
(wnuczki, pasierby, wujki od strony matki)już dostała 5mln?

te ubek, odszkodowania należą się im jak psu zupa

Data: 2017-09-09 13:19:13
Autor: boukun
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
Gosieska z ciągnącym się za nią sznurkiem posmoleńskich pociotków
(wnuczki, pasierby, wujki od strony matki)już dostała 5mln?

te ubek, odszkodowania należą się im jak psu zupa

Byli ubezpieczeni od tego wariackiego lotu? Kto płaci?

boukun