Paragon w KPIR

Data: 2009-08-13 10:11:30
Autor: zlotawy
Paragon w KPIR
Witam,
jak wpisac dobowy raport z kasy fiskalnej do KPIR? Co w polu
kontrahent?
Calosc do "Sprzedaz towaru i uslug"?

A jesli jest w tym tez wysylka? Gdy pisalem faktury to oplate za
wysylke wpisywalem w pole "Pozostale przychody" a tu chyba sie nie da.

Dzieki
zlotawy

Data: 2009-08-24 11:30:34
Autor: zlotawy
Paragon w KPIR
On 13 Sie, 19:11, zlotawy <zlot...@gmail.com> wrote:
[...]

Nikt nie wie?  odezwijcie sie fiskalni z kpir jak wpisujecie sprzedaz
wysylana poczta..

zlotawy

Data: 2009-08-25 20:58:43
Autor: cyklista
Paragon w KPIR
Uz.ytkownik zlotawy napisa?:
[...]

Dlaczego masz problem? Wszystko co wybi?es' na kasie jest sprzedaz.a; towarów i us?ug, przeciez. nie wbija?es' tam jakis' darowizn czy odsetek.
Przeciez. wys?anie towaru to us?uga jaka; s'wiadczysz klientowi i bierzesz za to op?ate; (doliczaja;c 22%VAT).

Data: 2009-08-26 03:49:04
Autor: zlotawy
Paragon w KPIR
On 25 Sie, 20:58, cyklista <a...@b.pl> wrote:
Uz.ytkownik zlotawy napisa?:

> [...]

Przeciez. wys?anie towaru to us?uga jaka; s'wiadczysz klientowi i bierzesz

Tak,
ale wg wszelkich poradnikow prowadzenia kpir, pisza ze wysylka poczta
jest kosztem ubocznym lub tez przychodem ubocznym i rozdziela sie te
kwote na dwie kolumny.

Gdy wystawialem faktury tak robilem i byl lajt. Teraz faktycznie
wszystko wpisze w jedna kolumne.

zlotawy

Data: 2009-08-27 10:57:22
Autor: Gotfryd Smolik news
Paragon w KPIR
On Wed, 26 Aug 2009, zlotawy wrote:

[...]

  Może podgrzeję? ;)
- nie mam kasy rejestrującej
- ale z przepisów nie wynika zakaz takiego prowadzenia rejestracji, aby
   dało się wyróżnić kwoty, które powinny przypaść do różnych kolumn KPiR
- przypuszczam że większość sprzedawców nie zaprząta sobie głowy i wrzuca
   "hurtem jak leci", a co poniektórzy to wręcz nie są świaomi wniosków
   o których piszesz wyżej (o przychodzie ubocznym)

  Mi wychodzi, że jak ktoś chce być "przepisowy", to powinien sobie
wprowadzić do kasy osobną pozycję "wysyłka", i z raportu wydłubać
sumę pozycji "wysyłka" do odrębnego wpisania do KPiR.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-27 11:22:55
Autor: cyklista
Paragon w KPIR
Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
[...]

Może ja ostudzę, czy nie wyodrębnianie tego osobno w innej kolumnie prowadzi do uszczuplania podatków (innego ich rozliczania)?, czy rodzi zarzut nieprawidłowego prowadzenia księgi? (i jakie wtedy mogą być sankcje)

Co w przypadku jak ja wliczam koszt wysyłki w cenę towaru, a nie wybijam   osobno jako pozycja "wysyłka" (ale robię tak tylko dla niektórych sprzedaży, gdzie kupującemu zależy na osobnym ujęciu tego kosztu)?

Data: 2009-08-27 23:31:41
Autor: Gotfryd Smolik news
Paragon w KPIR
On Thu, 27 Aug 2009, cyklista wrote:

Może ja ostudzę, czy nie wyodrębnianie tego osobno w innej kolumnie prowadzi do uszczuplania podatków (innego ich rozliczania)?

  W tej chwili nie widzę takiej możliwości.
  Jak istniał limit kosztów reprezentacyjnych, to oczywiscie wpis do
kolumny sprzedaży powodowałby zawyżenie limitu - ale to i tak
grosze były (co faktu nie zmieniało).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-27 12:23:14
Autor: cyklista
Paragon w KPIR
[...]

Tutaj przyczepię się do innego aspektu. Dla mnie koszty wysyłki nie są kosztem ubocznym a wręcz podstawowym przy prowadzeniu sprzedaży internetowej wysyłkowej (chyba że ubocznośc oznacza coś innego niż ja myślę). Tak samo jest z przychodami, wpłaty za przesyłkę bardzo często są wyższe niż opłata za sam towar i mogą być znaczącym źródłem dochodu dla kogoś kto sprzedaje drobne rzeczy elektroniczne warte 1, 2 zł sztuka.

Data: 2009-08-27 04:21:04
Autor: zlotawy
Paragon w KPIR
On 27 Sie, 12:23, cyklista <a...@b.pl> wrote:

> [...]

są wyższe niż opłata za sam towar i mogą być znaczącym źródłem dochodu
dla kogoś kto sprzedaje drobne rzeczy elektroniczne warte 1, 2 zł sztuka.

Podatkowo nic sie nie zmienia.. Sprzedaje towar opodatkowany 22% vatu,
przychod uboczny czyli wysylka poczta tez opodatkowuje 22%. Ewentualne
roznice moga wynikac tylko z innego zaokraglenia (suma zaokraglen a
zaokraglenie sumy).

Pozycje w kasie fiskalnej mam "Wysylka poczta" i tak nabijam. Ale w
raporcie dobowym jest suma totalna.

zlotawy

Data: 2009-08-27 23:38:11
Autor: Gotfryd Smolik news
Paragon w KPIR
[...]

[...]
[...]

  Przyjąłem założenie j.w. bez rozważań - IMVHO może mieć znaczenie,
posługując się przykładami z allegro, czy wartość pozycji "wysyłka"
obejmuje tylko i wyłącznie gołe, udokumentowane i dające się
wydzielić (określić) koszty, czyli de facto jest refakturą
wydatku za przesyłkę i kopertę, czy jest "jakoś oszacowana
z zyskiem", a więc stanowi źródło dochodu (oczywiście błędne
oszacowanie może prowadzić do uzyskania strat zamiast
dochodu, ale tak jest z każdym elementem DG) - czyli
pozycja "wysyłka list polecony zwykły 12 zł" to już
będzie "źródło dochodu" (do potraktowania jako sprzedaż).
  Ale nie wiem co interpretacje na to, nie sprawdzałem, bo
nie miałem potrzeby :)

Tak samo jest z przychodami, wpłaty za przesyłkę bardzo często są wyższe niż opłata za sam towar i mogą być znaczącym źródłem dochodu dla kogoś kto sprzedaje drobne rzeczy elektroniczne warte 1, 2 zł sztuka.

  Oczywiście, ale tylko pod warunkiem jak wyżej - że pobiera opłatę "za
pakowanie i wysyłkę" wyższą, niż dające się jasno przypisać koszty.
  Jak bierze za wysyłkę tyle co poczta, a za pakowanie koszt
koperty, to możliwości "źródła dochodu" nie widzę :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-28 04:34:46
Autor: zlotawy
Paragon w KPIR
On 27 Sie, 23:38, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

[...]

jak masz zawsze identyczne paczki to wiesz ile wazy i wiesz ile wziac
od klienta. wtedy mozna zrobic refakture. Ale jesli przesylki sa rozne
to ciezko powiedziec ile klinet ma przyslac zeby dokladnie wynioslo
tyle ile poczta wezmie.

zlotawy

Data: 2009-08-31 18:03:14
Autor: cyklista
Paragon w KPIR
Użytkownik zlotawy napisał:
[...]

to ile zapłacisz poczcie za paczke akurat wiadomo, przecież masz cennik i wiesz ile waży zakupiony towar,  ale dochodzi do tego vat (to tez nie problem bo 22% umie doliczyć każdy), i najważniejszy rzeczywisty koszt pakowania (jakbyś pakował tylko w standardowe pudełka w np. 5 rozmiarach to też dałoby się wyliczyć koszt pakowania),

ale chyba nikt tego nie robi bo to jest robota głupiego, a i tak US mógłby kwestionować jakieś grosze tej wyceny,

a temat refakturowania przy okazji opłat pocztowych jest bardzo śliski i mogą sobie pozwolić na niego tylko firmy z dobrymi prawnikami

(jak np. Datum która przesyłkę daje z vatem zwolnionym)

są też tacy (z czym ostatnio się spotkałem), którzy nie ujmują na fakturach dla klientów kosztów przesyłki (jedynie sam towar) a odpowiadają że oni faktur z poczty nie biorą i dlatego przesyłka jest dla nich czymś przeźroczystym czego rozliczaniem się nie zajmują :-)

Data: 2009-09-01 01:28:59
Autor: Gotfryd Smolik news
Paragon w KPIR
On Mon, 31 Aug 2009, cyklista wrote:

a temat refakturowania przy okazji opłat pocztowych jest bardzo śliski i mogą sobie pozwolić na niego tylko firmy z dobrymi prawnikami

  Wypada się zgodzić.

[...]

  Są też tacy, którzy twierdzą że realizują jedynie pośrednictwo
w zamówieniu usługi przez klienta, przy czym opłata za pośrednictwo
zawarta jest w cenie towaru.
  Żądają pełnomocnictwa od kupującego (albo zawierają w regulaminie).
  W ten sposób w PP usługę "nabywa klient" (pośrednik jedynie pobiera
marżę - i mówi że jest "w cenie towaru").
  Oczywiście pozostaje wtedy zarówno sprawa ew. sporu z US jak wyżej
piszesz i dochodzi niezła komplikacja w razie reklamacji na poczcie
(już widzę, jak reaguje placówka na poczcie *odbiorcy*... "jedź
Pan na pocztę wysyłki, bo taka jest procedura" :P)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-02 15:46:30
Autor: cyklista
Paragon w KPIR
[...]

z tym wszystkim się zgadzam

jednak jeśli żądają pełnomocnictwa to ja żądam wzięcia z poczty faktury za przesyłkę i oczywiście uwidocznienia marży na fakturze (czyli suma faktury z firmy i faktury z poczty ma być równa mojej wpłacie), ale tutaj już się za bardzo oddalamy od tematu wątku

(już widzę, jak reaguje placówka na poczcie *odbiorcy*... "jedź
Pan na pocztę wysyłki, bo taka jest procedura" :P)

tutaj się nie zgodzę, przyjąć powinni, a w ostateczności pozostaje załatwianie reklamacji pocztą (a potem reklamowanie zaginienia przesyłki z reklamacją - takie przypadki też już były)

Data: 2009-09-03 01:43:19
Autor: zlotawy
Paragon w KPIR
[...]

a wracajac do tematu kpir. Przyjalem sobie ze wpisuje do kpir tylko
podsumowanie miesiaca. Kasa drukuje mi to pierwszego dnia nowego
miesiaca. A do kpir mam wpisac z dniem ostatniego poprzedniego
miesiaca?

zlotawy

Data: 2009-09-05 00:59:48
Autor: Gotfryd Smolik news
Paragon w KPIR
On Thu, 3 Sep 2009, zlotawy wrote:

[...]

  Przy "chronologicznym" prowadzeniu KPiR wydaje się to być oczywiste.
  Czy ktoś przyznaje się, że dysponując komputerem i prowadząc w nim
KPiR (w dowolnej formie) nie korzysta z "chronologicznej" metody
(par.30.3 rozporządzenia)?
  Nawet jeśli, to IMVHO par.31.1.2 nakazuje aby późniejszy *wydruk*
był chronologiczny - z czego należy dedukować, że (automatycznie)
podsumowania również (znaczy fakt "daty dokumentu" będzie bez znaczenia).

pzdr, Gotfryd

Paragon w KPIR