Paragwaj zalewa fala polskich imigrantów (przedsiębiorców?)

Data: 2012-04-02 06:22:14
Autor: xPat
Paragwaj zalewa fala polskich imigrantów (przedsiębiorców?)
Prawie 17000 polskich obywateli wyemigrowalo w 2011 roku do ubogiego
Paragwaju. Polacy byli w zeszłym roku drugą najliczniejszą grupą imigrantów do
tego południowoamerykańskiego kraju, po Koreańczykach (23045), a przed
Niemcami (15218) i Japończykami (9233).

Więcej w poniższym artykule z prasy argentyńskiej:

http://www.diarionorte.com/noticia.php?numero=79240

Artykuł automatycznie przetłumaczony na język polski - http://is.gd/X0rU3b

Porównując GDP per capita: Paragwaj 2885 USD (PPP 5202 USD) i Polska 13967 USD
(PPP 20136 USD) trudno przypuszczać, że ludzie ci wyjechali tam jako
gastarbajeterzy... --

Data: 2012-04-02 10:44:11
Autor: boukun

Użytkownik " xPat" <xpat@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jlbgim$lnu$1inews.gazeta.pl...
[...]

Niech tylko zniosą wizy do Stanów...
Tusk sam na siebie będzie musiał robić...

boukun

Data: 2012-04-02 16:11:03
Autor: u2
W dniu 2012-04-02 10:44, boukun pisze:
Niech tylko zniosą wizy do Stanów.

Ale kogo dzisiaj stac na wyjazd do hameryki ? Jak nie wylosujesz green
card to tez sie tam nie przeniesiesz. Dzisiaj kierunek emigracji to
Anglia. Masz fach w reku to szybko tam zapierdalaj ;)

Data: 2012-04-02 19:59:16
Autor: Leprechaun

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4f79b377$0$1312$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Co ty pajacu jeszcze robisz w Polsce?

BomBel

Data: 2012-04-02 11:13:16
Autor: Bogdan Idzikowski
[...]

I niewiele mniej Niemców?
Może złoto lub diamenty kopią?

Data: 2012-04-02 12:38:48
Autor: Marek
On Apr 2, 8:22 am, " xPat" <x...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
[...]

Jak bylem w Brazylii, to mi ludzie tam opowiadali, ze w Paragwaju
mozna tanio kupic Chinskie wyroby, przewiezc do Brazylii i zarobic
3x...

To by mi pasowalo...polski handlarz z plecakiem, rozkladanym
lozkiem...

Data: 2012-04-02 12:39:35
Autor: MH
 xPat <xpat@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

==========

Nie tylko Paragwaj wygląda ciekawie. Wiele krajów Ameryki Łacińskiej stanowi
dobrą alternatywę dla jesieni życia. Tak mi się wydaje. Warto jednak znać
hiszpański. A propos hiszpańskiego, znasz może jakiś link na samouczka owego
języka. Trochę googlałem, ale rezultaty doopiaste. Jak coś znasz, to bądź
łaskaw podziel się wiedzą. Może być w wersji dla Gringo.

MH --

Data: 2012-04-02 15:01:32
Autor:
MH <logiznam.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
 xPat <xpat@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): > Prawie 17000 polskich obywateli wyemigrowalo w 2011 roku do ubogiego
> [...]

języka. Trochę googlałem, ale rezultaty doopiaste. Jak coś znasz, to bądź
łaskaw podziel się wiedzą. Może być w wersji dla Gringo.

Dla znających angielski, w Internecie jest całkiem sporo stron oferujących
darmowe lekcje hiszpańskiego. Poniżej podaję tylko kilka przykładów:

http://www.studyspanish.com/freesite.htm
http://www.spanish.bz/tutorial.htm
http://www.ielanguages.com/spanish.html
http://www.bbc.co.uk/languages/spanish/mividaloca/

Więcej pod https://duckduckgo.com/?q=free+online+spanish+courses+audio

xp

Data: 2012-04-13 00:53:22
Autor: MH
  <xpat.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> łaskaw podziel się wiedzą. Może być w wersji dla Gringo.
darmowe lekcje hiszpańskiego. Poniżej podaję tylko kilka przykładów:

=============

Dzięki za odpowiedź!!  Niestety, w moim odczuciu raczej nie skorzystam z
linków podanych przez Ciebie. Jednak słowo drukowane (książki) jest lepsze..
Jeszcze pare lat i wypierdalam z tego burdelu, o którym RYCZĄ "patryjoci" spod
znaku KŻYŻA na Krakowskim Przedmieściu..  Trudno..  MH

Data: 2012-04-13 02:28:40
Autor: xPat
Emigracja do Ameryki Południowej (było: Paragwaj zalewa fala...)
W dniu Apr 12, 20:53 MH napisał:
[...]

Życzę Ci powodzenia MH. Jeśli myślisz o Ameryce Południowej, to Chile i Urugwaj wydają się być najatrakcyjniejsze. Paragwaj jest też dobry, bo wystarczy zdeponować na okres 1 roku równowartość 5500 USD w tamtejszej walucie (guarani) i jest to już podstawa do ubiegania się o pobyt stały, czyli tzw. "cedulę". Ze względu na bardzo niskie zarobki, trzeba jednak mieć albo dobry pomysł na biznes albo relatywnie duże środki do życia z oszczędności i/lub emerytury. Dodać przy okazji należy, że w Paragwaju jest o wiele wyższa stopa przestępczości (głównie kradzieże i włamania do domów) niż w dwóch wyżej wymienionych krajach. Dla świeżych imigrantów z Zachodu, zalecają osiedlanie się na początku w stolicy Asunción lub innych większych miastach, np. Ciudad del Este lub Encarnación. Jeśli chodzi o Chile, to w zależności od rejonu lub miasta w którym chciałbyś mieszkać (Santiago jest najdroższe), musisz udokumentować stały dochód, np. z kontraktu zawodowego, emerytury, alimentów itp, w wysokości 500-1000 USD przez pierwsze 14 miesięcy, tj. do otrzymania karty stałego pobytu. Na początek dostajesz kartę pobytu tymczasowego. Dobrą stroną Chile jest to, że możesz przyjechać na wizie turystycznej i na miejscu zacząć załatwiać (spore) biurokratyczne formalności związane z załatwieniem pobytu tymczasowego. Podczas gdy twoje podanie o pobyt tymczasowy jest "en tramite" (rozpatrywane), dostajesz także pozwolenie na pracę ale związane jest to z dodatkowymi formalnościami i kosztami.  Najlepiej zatrudnić do tego miejscowego prawnika d/s imigracyjnych ale można to także załatwić samemu jeśli znasz hiszpański i masz anielską cierpliwość. Nie orientuję się w formalnościach imigracyjnych Urugwaju, ale zapewne są zbliżone do tych w Chile. Minusem Urugwaju jes to, że przy niższych w porównaniu z Chile wynagrodzeniach, koszty utrzymania są tam znacząco wyższe. Poza tym nie ma on takiego urozmaicenia klimatycznego i krajobrazowego jak Chile.

Data: 2012-04-02 12:40:45
Autor: Marek
[...]

Jesli chodzi o krajobrazy, wolnosc, to Chile jestnieocenione !!!

Data: 2012-04-12 19:10:50
Autor: xPat
Marek <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał(a):
On Apr 2, 8:22=A0am, " xPat" <x...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
> Prawie 17000 polskich obywateli wyemigrowalo w 2011 roku do ubogiego
> Paragwaju. Polacy byli w zesz=B3ym roku drug=B1 najliczniejsz=B1 grup=B1 =
imigrant=F3w do
> tego po=B3udniowoameryka=F1skiego kraju, po Korea=F1czykach (23045), a pr=
zed
> Niemcami (15218) i Japo=F1czykami (9233).
>
> Wi=EAcej w poni=BFszym artykule z prasy argenty=F1skiej:
>
> http://www.diarionorte.com/noticia.php?numero=3D79240
>
> Artyku=B3 automatycznie przet=B3umaczony na j=EAzyk polski -http://is.gd/=
X0rU3b

> Por=F3wnuj=B1c GDP per capita: Paragwaj 2885 USD (PPP 5202 USD) i Polska =
13967 USD
> (PPP 20136 USD) trudno przypuszcza=E6, =BFe ludzie ci wyjechali tam jako
> gastarbajeterzy...
>
> --
> Wys=B3ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/use=
net/

Jesli chodzi o krajobrazy, wolnosc, to Chile jestnieocenione !!!

Zgadzam się z powyższą opinią o Chile. Wybieram się tam jesienią tego roku "na zwiady", rozważając potencjalną przeprowadzkę do tego kraju na stałe. Paradoksem początku XXI w. jest fakt, że w krajach o wielowiekowej tradycji demokracji i wolności, tradycja ta "po kropelce" umiera. W Ameryce Południowej trend jest akurat odwrotny.

Data: 2012-04-12 21:19:00
Autor: u2
W dniu 2012-04-12 21:10,  xPat pisze:
[...]

A hiszpanski zna ?

Data: 2012-04-12 19:22:26
Autor:
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]
tradycji
> demokracji i wolności, tradycja ta "po kropelce" umiera. W Ameryce

Zna, całkiem nieźle.

Data: 2012-04-12 21:24:59
Autor: u2
Paragwaj zalewa fala polskich imigrantów (przedsiębiorców?)
W dniu 2012-04-12 21:22, xpat.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
A hiszpanski zna ?
Zna, całkiem nieźle.

No to wypierdalaj.

Data: 2012-04-12 19:38:41
Autor:
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> Zna, całkiem nieźle.

No to wypierdalaj.

Zazdrościsz, buraku?

Data: 2012-04-12 21:51:13
Autor: u2
Paragwaj zalewa fala polskich imigrantów (przedsiębiorców?)
W dniu 2012-04-12 21:38, xpat.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
No to wypierdalaj.
Zazdrościsz, buraku?

-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/

Nie, widze skad nadajesz :)

Data: 2012-04-12 20:05:45
Autor: xPat
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> Zazdrościsz, buraku?
> http://www.gazeta.pl/usenet/

Nie, widze skad nadajesz :)

A to zmienia postać rzeczy! Sorry za "buraka". Rzeczywiście w tym kontkście, słowa "wypier****ć" (ewentualnie "spier****ć") są akuratne. :)

Data: 2012-04-12 22:10:27
Autor: u2
W dniu 2012-04-12 22:05,  xPat pisze:
[...]

Srasz gwnem i wmawiasz, ze uzywasz perfum, gnojku. :)

Data: 2012-04-12 20:46:08
Autor: xPat
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]
> http://www.gazeta.pl/usenet/

Srasz gwnem i wmawiasz, ze uzywasz perfum, gnojku. :)

Diagnoza: łagodny przypadek kakafilii. Leczenie: Trzy razy dziennie lewatywa i trampki.

:)

Data: 2012-04-12 23:09:45
Autor: u2
W dniu 2012-04-12 22:46,  xPat pisze:
Diagnoza: łagodny przypadek kakafilii. Leczenie: Trzy razy dziennie lewatywa i trampki.

:)

-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/

Ale tobie to nie pomaga, wiec swoje rady wyrzuc do kosza.

Data: 2012-04-12 21:23:17
Autor: xPat
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]
> http://www.gazeta.pl/usenet/

Ale tobie to nie pomaga, wiec swoje rady wyrzuc do kosza.

Aj nie ładnie tak pyskować Panu Doktorowi. Następnym razem przyjdź z mamą.

Data: 2012-04-12 23:25:53
Autor: u2
W dniu 2012-04-12 23:23,  xPat pisze:
Aj nie ładnie tak pyskować Panu Doktorowi. Następnym razem przyjdź z mamą.

-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/

ty nie doktor, ty gwniak.

Data: 2012-04-12 21:38:37
Autor: Dr. X. (S.P.W.)
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2012-04-12 23:23,  xPat pisze:
> Aj nie ładnie tak pyskować Panu Doktorowi. Następnym razem przyjdź z mamą.
> http://www.gazeta.pl/usenet/

ty nie doktor, ty gwniak.

Powiedziałem przyjść z mamusią.

--
Dr. X
Specjalista Psychiatrii Wirtualnej

Data: 2012-04-13 08:38:42
Autor: jadryś
[...]

Mieszkałeś kiedy dłuższy czas za granicą? Jeżeli nie, to wiedz że nie jest łatwo się zaaklimatyzować w obcym kraju. I nie każdy tam znajduje łatwiejsze życie.

Data: 2012-04-02 19:58:49
Autor: Leprechaun
[...]

Jedź i ty, po cholere gnijesz w tej Ameryce?

BomBel

Paragwaj zalewa fala polskich imigrantów (przedsiębiorców?)