Parametry gwintu w śrubach do korb na kwadrat

Data: 2012-11-07 22:44:23
Autor: Tomek Banach
Parametry gwintu w śrubach do korb na kwadrat
Witam,

Jakie są parametry gwintu w który wkręca się śruby mocujące korby do środka suportowego na kwadrat ?

Zapiekł mi się w ramie więc żeby nie zjechać misek i móc przyłożyć solidną siłę potrzebuje przykrecić klucz do suportu. Podjechałem dzisiaj na szybko do marketu wziąłem śruby o takiej samej średnicy (na oko) ale niestety gwint nie pasuje. Co tam siedzi ?
A może odrazu ktoś wie gdzie w w wawie dostanę bardziej egzotyczne śruby albo gwintowane pręty ?

--
Tomek

Data: 2012-11-07 17:05:38
Autor: rmikke
Parametry gwintu w ¶rubach do korb na kwadrat
W dniu ¶roda, 7 listopada 2012 22:44:24 UTC+1 użytkownik Tomek Banach napisał:
Witam,

Jakie s± parametry gwintu w który wkręca się ¶ruby mocuj±ce korby do ¶rodka suportowego na kwadrat ?

Zapiekł mi się w ramie więc żeby nie zjechać misek i móc przyłożyć solidn± siłę potrzebuje przykrecić klucz do suportu. Podjechałem dzisiaj na szybko do marketu wzi±łem ¶ruby o takiej samej ¶rednicy (na oko) ale niestety gwint nie pasuje. Co tam siedzi ?

A może odrazu kto¶ wie gdzie w w wawie dostanę bardziej egzotyczne ¶ruby albo gwintowane pręty ?

Pewnie tu (przeklejam z innego w±tku):

Wizyty w sklepach, w których zaopatruj± się oba znajome serwisy rowerowe nie poskutkowały wprawdzie nabyciem ¶rubek, ale dostałem w sumie dwa dobre adresy w WAW. Metal-Max na Surowieckiego 4 jest dobry na pewno, bo tam mi się udało ¶rubki kupić, drugie miejsce gdzie powinno się dać to Asmet, ale nie w żadnym ich firmowym sklepiku, a wył±cznie w centrali przy Jerozolimskich 280 (praktycznie w Piastowie).

Data: 2012-11-08 05:59:58
Autor: kamil/Endurorider.pl
rmikke wrote:

Wizyty w sklepach, w których zaopatruj± się oba znajome serwisy rowerowe
nie poskutkowały wprawdzie nabyciem ¶rubek, ale dostałem w sumie
dwa dobre adresy w WAW. Metal-Max na Surowieckiego 4 jest dobry na pewno,

Byłem, polecam. Jest to jeden z niewielu czy nawet JEDYNY sklep w wAw gdzie można kupić twarde ¶ruby w różnych rozmiarach.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-11-09 16:00:13
Autor: Krzysztof Olszak
W dniu 2012-11-08 02:05, rmikke pisze:

drugie miejsce gdzie powinno się dać
to Asmet, ale nie w żadnym ich firmowym sklepiku, a wył±cznie w centrali
przy Jerozolimskich 280 (praktycznie w Piastowie).

A faktycznie i oficjalnie w Michałowicach :-)
Kupowałem tam kiedy¶ ¶ruby do mocowania siodła i je¶li oni czego¶ nie maj±, to oznacza, że w Polsce takich ¶rub lub nakrętek nie ma nikt.

Krzysztof

Data: 2012-11-09 07:34:17
Autor: rmikke
W dniu pi±tek, 9 listopada 2012 16:00:46 UTC+1 użytkownik Krzysztof Olszak napisał:
> [...]

Kupowałem tam kiedy¶ ¶ruby do mocowania siodła i je¶li oni czego¶ nie maj±, to oznacza, że w Polsce takich ¶rub lub nakrętek nie ma nikt.

Kurde, nagle pełno bywalców, a jak w maju pytałem, gdzie twarde ¶rubki kupić, to cisza była...

Data: 2012-11-13 03:25:48
Autor: Krzysztof Olszak
W dniu 2012-11-09 16:34, rmikke pisze:

Kurde, nagle pełno bywalców, a jak w maju pytałem, gdzie twarde ¶rubki kupić, to cisza była...

Widocznie gdzie¶ mi umknęło Twoje pytanie. A odpowiedĽ wisi u mnie od ponad roku:

http://oelka.bikestats.pl/591949,Komu-srubke-komu.html

Krzysztof

Data: 2012-11-07 23:11:01
Autor: ToMasz
W dniu 07.11.2012 22:44, Tomek Banach pisze:
Witam,

Jakie są parametry gwintu w który wkręca się śruby mocujące korby do
środka suportowego na kwadrat ?
o ile dobrze pamiętam 5/16 cala

Zapiekł mi się w ramie
co Ci się zapiekł w _RAMIE_?
więc żeby nie zjechać misek i móc przyłożyć
jakich misek? pytasz o gwint na połączeniu korba-oś czy gwint na misce? wywal te miski w diabły wsadź nowy suport!
solidną siłę potrzebuje przykrecić klucz do suportu.
o ile zrozumiaĹ‚em intencje, moĹĽesz do osi suportu wkrÄ™cić oĹ› z koĹ‚a tzw   "ĂłsemmkÄ™" zakontrować nasadkÄ™ nakrÄ™tkÄ… osi koĹ‚a
[...]

Oddaj to w ręce serwisantów. jeśli jest jakikolwiek problem z odkręceniem misek, albo wkładu suportowego, ratuj ramę, resztę wymień na nowe części. sprzęt który jest Ci potrzebny to już 50% ceny usługi.

ToMasz

Data: 2012-11-08 06:39:21
Autor: PeJot
W dniu 2012-11-07 22:44, Tomek Banach pisze:
Witam,

Jakie są parametry gwintu w który wkręca się śruby mocujące korby do
środka suportowego na kwadrat ?

Tak z głowy to M8x1.

A może odrazu ktoś wie gdzie w w wawie dostanę bardziej egzotyczne śruby
albo gwintowane pręty ?

Bez przesady, M8x1 to nie jakaś egzotyka. A gwintowane pręty dostaniesz w rowerowym, pod nazwą *cienka* przednia ośka :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-11-08 10:23:27
Autor: cytawa
Parametry gwintu w śrubach do korb na kwad rat
PeJot pisze:

Tak z głowy to M8x1.

Dobra glowa.

[...]

To nie. Przednia oska ma gwint calowy, bardzo podobny do M8x1 ale jednak inny. M8x1 maja niektore dlugie sruby do mocowania wspornikow kierownic.

Jan Cytawa

Data: 2012-11-08 12:00:29
Autor: PeJot
W dniu 2012-11-08 10:23, cytawa pisze:

[...]

A to nie wiedziałem. Mimo to używałem przedniej ośki z nakrętką jako śruby dociskającej klucz do adapterów suportu. Dotychczas pasowała, ale właśnie przestała :> Bardziej profesjonalnie było by użyć śruby z łbem, ale osie suportowe mają różniaste długości, trzeba by mieć kilka śrub pod ręką.

M8x1 maja niektore dlugie sruby do mocowania wspornikow kierownic.

Prawda.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-11-08 12:17:10
Autor: cytawa
W dniu 2012-11-08 12:00, PeJot pisze:

A to nie wiedziałem. Mimo to używałem przedniej ośki z nakrętką jako
śruby dociskającej klucz do adapterów suportu. Dotychczas pasowała, ale
właśnie przestała :>

Bo ze 3 zwoje wchodza, potem przestaja. Tez czasem uzywam przedniej oski, jak nie trzeba zbyt mocno docisnac.

Jan Cytawa

Data: 2012-11-08 08:55:09
Autor: Ignac
Parametry gwintu w ¶rubach do korb na kwadrat
W dniu ¶roda, 7 listopada 2012 22:44:24 UTC+1 użytkownik Tomek Banach Do odkręcania suportu najwła¶ciwszy wydaje się taki kluczyk:
http://static.rowerowy.com/GetFile/20377/bbt32.jpg/bbt32.jpg
i przykręca się go do osi suportu posiadan± ¶rub± i z podkładk± płask±,
ma też stosownej wielko¶ci sze¶ciok±t 32 mm na typowy klucz.
A z tym przykręcaniem klucza to jest tak,że między kluczem a odkręcanym  adapterem wkładu suportu musi być luz osiowy ok.0,5mm i po przekręcemiu kluczem tego adapteru o ok.pół obrotu znowu trzeba ten luz osiowy na kluczu zwiększyć
do 0,5 mm,czyli ¶rubę trzymaj±c± klucz należy przykręcić tylko paluszkami.
Nie dopuszczalne jest aby bez tego luzu osiowego na kluczu kręcić nim bo
zniszczy się aluminiowy gwint mufy suportowej,nawet jak się będzie kreciło we
wła¶ciw± stronę kluczem(tam jest jeden gwint w prawo drugi w lewo),jeżeli chcesz
instrukcję zdjęciow± to mogę Ci podlinkować.

Data: 2012-11-11 02:47:45
Autor: Krzysztof Naworyta
Parametry gwintu w ¶rubach do korb na kwadrat
W dniu czwartek, 8 listopada 2012 17:55:09 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:

(...)
[...]

Ja jakos przyzwyczailem sie uzywac scisk stolarski z plastikowymi oslonkami..
Zreszta chodzi tak naprawde tylko o te pierwsze 1/4 obrotu. Potem zwykle suport wykreca sie bez koniecznosci stabilizacji kluczyka.

KN

Data: 2012-11-11 07:13:25
Autor: Ignac
W dniu niedziela, 11 listopada 2012 11:47:46 UTC+1 użytkownik Krzysztof Naworyta napisał:

Ja jakos przyzwyczailem sie uzywac scisk stolarski z plastikowymi oslonkami.

Zreszta chodzi tak naprawde tylko o te pierwsze 1/4 obrotu. Potem zwykle suport wykreca sie bez koniecznosci stabilizacji kluczyka.

A czasem do 1 obrotu wystarczy,aby bez tego luzu pozbyć się gwintu na mufie
suportowej.To przykręcenie klucza jest bardzo praktyczne,ale dla gwintu mufy
bardzo niebezpieczne,a często z±bki na odkręcanym adapterze s± ledwo tycie.

Data: 2012-11-08 10:53:11
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
[...]

Bardzo słusznie, sam tak robiłem. Rower stał na kołach, klucz dokręcałem śrubą, zakładałem nastawny, a co ważne miałem pod ręką kawał rury do przedłużenia klucza nastawnego. Odkręca się w stronę kierownicy, zarówno prawa i lewa miska.

[...]

Metal-max na Surowieckiego 4 jest niezłym miejscem, bogactwo śrub zwykłych i cechowanych. http://www.metalmax.pl/index.php?op=kontakt
Ze dwa razy byłem tam z rowerem, można ustawić tuż przy ladzie i z miejsca zapytać o śrubę :-)

Ale nie wiem czy dobierzesz odpowiednią śrubę, najlepiej wpaść z środkiem suportu i dobrać.

Jak Ci się nie uda dobrać śruby to jakiś kilometr od sklepu masz sklep rowerowy PLUS na Zamiany 12. www.rowery.com.pl.

A tam jest w serwisie wspomniana przeze mnie śruba i 1,5 metra rury.
Wielokrotnie tym zestawem wykręcaliśmy zapieczone suporty, czasem 2 chłopa trzeba było. Jeden trzymał rower, drugi napierał na rurę.

Powodzenia.

Seco

Parametry gwintu w śrubach do korb na kwadrat