Parametry pracy wodociagow gminnych/miejskich

Data: 2010-12-11 08:28:19
Autor: Rafal M
Parametry pracy wodociagow gminnych/miejskich
Witam

Czy ktos z Was wie, czy obowiazuje u nas jakas ustawa (czy
rozporzadzenie itd) okreslajace parametry pracy sieci wodociagowej
gminnej (lub miejskiej)?
Chodzi mi glownie o cisnienie minimalne w instalacji.

Od kilku tygodni mam taki problem, ze w godzinach "szczytu" (czyli
rano/wieczorem, oraz weekendy do poludnia) cisienie wody jest bardzo
slabe, doslownie ciurek tylko z kranu leci.

Telefonicznie skargo do zarzadcy niestety nie pomagaja, i chce uderzuc
do niego juz pisemnie (a przy okazji oprzec sie jakims paragrafem).

BTW: Kto jest podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie i eksploatacje
wodociagow? Gmina?
BTW 2: Jesli parametry pracy wodociagow okresla prawo, to kto ma
uprawnienia do kontroli/egzekwowania tych paramentrow pracy?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-12-11 10:30:01
Autor: Rafal M
On 11 Gru, 17:28, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:
[...]

Troche mocniej teraz pogooglalem i znalazlem cos takiego:
Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunkow
technicznych, jakim powinny odpowiadac budynki i ich usytuowanie z
dnia 12 kwietnia 2002 r. (Dz.U. Nr 75, poz. 690), dzial 4, rozdzial 1,
par 114
pkt 1: Ciśnienie wody w instalacji wodociągowej w budynku, poza
hydrantami przeciwpożarowymi, powinno wynosić przed każdym punktem
czerpalnym nie mniej niż 0,05 MPa (0,5 bara) i nie więcej niż 0,6 MPa
(6 barów).
oraz pkt 2: Jeżeli minimalne ciśnienie, określone w ust. 1, nie może
być uzyskane ze względu na występujące stale lub okresowo
niedostateczne ciśnienie wody w sieci wodociągowej, należy zastosować
odpowiednie urządzenia techniczne, zapewniające wymaganą jego wielkość
w instalacji wodociągowej w budynku.

I teraz tak: jaka instytucja ma prawo kontroli rzeczywistego cisnienia
wody w sieci wodociagowej? Bo pewnie od ustalenia faktycznego
cisnienia w ciagu doby trzeba zaczac...

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-12-15 21:49:34
Autor: niusy.pl
Parametry pracy wodociagow gminnych/miejskich

Użytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com>

--
Nie chodzi czasem o to byś sobie sam zmierzył i hydrofor zamontował ?

Data: 2010-12-16 01:13:00
Autor: gr
On 11 Gru, 19:30, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:
> [...]

I teraz tak: jaka instytucja ma prawo kontroli rzeczywistego cisnienia
wody w sieci wodociagowej? Bo pewnie od ustalenia faktycznego

Rafal- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -
To o czym piszesz tu odnosi się do instalacji wewnetrznej w budynku a
nie do sieci wodociagowej. Każdy budynek wysoki ma swoją hydrofornie
podnoszącą ciśnienie.

Zacznij szukanie od ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym
odprowadzeniu ścieków.

Data: 2010-12-15 21:46:37
Autor: niusy.pl
Parametry dróg gminnych/miejskich/wiejskich/krajowych

Uzytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com>

Czy ktos z Was wie, czy obowiazuje u nas jakas ustawa (czy
rozporzadzenie itd) okreslajace parametry pracy sieci wodociagowej
gminnej (lub miejskiej)?

Mam analogiczne pytanie o drogi

Chodzi mi glownie o cisnienie minimalne w instalacji.

Chodzi mi glównie o wyboje na jezdni, które mozna po prostu zmierzyc.

Od kilku tygodni mam taki problem, ze w godzinach "szczytu" (czyli
rano/wieczorem, oraz weekendy do poludnia) cisienie wody jest bardzo
slabe, doslownie ciurek tylko z kranu leci.

Ponadto jak poprzedniej zimy, tak i tej jakis idiota rozpoczal prace drogowe i w zwiazku z zima zostawil wszystko rozp...lone do wiosny zapewne.

Telefonicznie skargo do zarzadcy niestety nie pomagaja, i chce uderzuc
do niego juz pisemnie (a przy okazji oprzec sie jakims paragrafem).

Mysle, ze nie jestem zadnym jezusem, któremu jako jedynemu te wyboje przeszkadzaja.

[...]

Mnie wlasciwie tylko gladkie drogi interesuja, ale ... cisnienie wody tez bywa niskie :-) Myslalem czy by wlasnego hydroforu sobie nie postawic albo chociaz duzego zbiornika na strychu ...

Parametry pracy wodociagow gminnych/miejskich