Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Parametry samochody, ktĂłre waĹźne?

Parametry samochody, ktĂłre waĹźne?

Data: 2015-11-24 10:55:37
Autor: robot
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne?
W dniu 2015-11-23 o 09:51, Bolko pisze:
U cioci na imienianach zawsze schodzi wcześniej czy później na samochody.

Wniosek
Czy jest to volvoS40 z 2 litrowym silnikiem czy skoda 1,4 to
pali na posobnym poziomie wg komputera czyli 7+/100km.

Ale pojawiło się pytanie
Moment obrotowy, modne słowo?
Fachowcy mówili jaki on jest ważny i trzeba na niego patrzeć.
Fachowiec nie jestem wiec sprawdziłem
https://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C5%82y
na samym dole
I co ?
Zależy od mocy i odwrotnie od obrotów.


W uproszczeniu:

Najważniejsza jest moc.

Moc składa się z momentu oraz obrotów.

Diesle mają mniejsze obroty więc muszą mieć większy
moment, żeby mieć taką moc jak benzyniaki.

Data: 2015-11-24 11:31:41
Autor: Jacek
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne?
W dniu 2015-11-24 o 10:55, robot pisze:
Najważniejsza jest moc.

Moc składa się z momentu oraz obrotów.

Diesle mają mniejsze obroty więc muszą mieć większy
moment, żeby mieć taką moc jak benzyniaki.
Nie zawsze tak to wygląda. Jak się przesiadłem z 75 konnej octavii na 103 konne stilo, to wrażenie miałem, że ten mocniejszy (i lżejszy) jest słabszy. Stilo miało silnik "lubiący obroty" a więc o charakterystyce z maksimum momentu gdzieś koło 4000, a octavia ciągnęła ładnie już od 2000.
Jacek

Data: 2015-11-24 17:56:20
Autor: Shrek
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne?
On 24.11.2015 11:31, Jacek wrote:

Moc składa się z momentu oraz obrotów.

Diesle mają mniejsze obroty więc muszą mieć większy
moment, żeby mieć taką moc jak benzyniaki.
Nie zawsze tak to wygląda. Jak się przesiadłem z 75 konnej octavii na
103 konne stilo, to wrażenie miałem, że ten mocniejszy (i lżejszy) jest
słabszy. Stilo miało silnik "lubiący obroty" a więc o charakterystyce z
maksimum momentu gdzieś koło 4000, a octavia ciągnęła ładnie już od 2000.

Z tego wynika tylko tyle, że Stilo trzbabyło kręcić do 4000 a Octavii nie.

Nie oznacza to, że silnik był "słabszy" a po prostu nieoptymalnie z niego korzystałeś:P

Shrek

Data: 2015-11-25 01:38:02
Autor: Tomasz Pyra
Parametry samochody, które ważne?
Dnia Tue, 24 Nov 2015 11:31:41 +0100, Jacek napisał(a):

W dniu 2015-11-24 o 10:55, robot pisze:
Najważniejsza jest moc.

Moc składa się z momentu oraz obrotów.

Diesle mają mniejsze obroty więc muszą mieć większy
moment, żeby mieć taką moc jak benzyniaki.
Nie zawsze tak to wygląda. Jak się przesiadłem z 75 konnej octavii na 103 konne stilo, to wrażenie miałem, że ten mocniejszy (i lżejszy) jest słabszy. Stilo miało silnik "lubiący obroty" a więc o charakterystyce z maksimum momentu gdzieś koło 4000, a octavia ciągnęła ładnie już od 2000.

No tak, ale co to za sens robić zawody w jeździe na niewłaściwym biegu?

Data: 2015-11-25 08:03:56
Autor: Jacek
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne?
W dniu 2015-11-25 o 01:38, Tomasz Pyra pisze:

No tak, ale co to za sens robić zawody w jeździe na niewłaściwym biegu?
Napisałem "miałem wrażenie" pod kątem tego, że szanowny Wątkotwórca IMO nie bardzo wie, co to jest ten tajemniczy moment obrotowy i dlatego bardziej do niego przemawia tłumaczenie "humanistyczne".
Co do jazdy na niewłaściwym biegu to się nie zgodzę, bo jadąc Stilo przy 2000 rpm i spokojnej jeździe wszystko było ok, gorzej, gdy trzeba było szybko przyspieszyć - wtedy zostawały 2 opcje: dać gaz i się denerwować, albo zredukować bieg i przyspieszać.
Osobiście wolę auto, które ma w miarę dobre przyspieszenie w zakresie np. 2500-5000 rpm, od takiego, które ma ten zakres wąski.
Jacek

Parametry samochody, ktĂłre waĹźne?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona