Data: 2015-11-24 10:55:37 | |
Autor: robot | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
W dniu 2015-11-23 o 09:51, Bolko pisze:
U cioci na imienianach zawsze schodzi wcześniej czy później na samochody. W uproszczeniu: Najważniejsza jest moc. Moc składa się z momentu oraz obrotów. Diesle mają mniejsze obroty więc muszą mieć większy moment, żeby mieć taką moc jak benzyniaki. |
|
Data: 2015-11-24 11:31:41 | |
Autor: Jacek | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
W dniu 2015-11-24 o 10:55, robot pisze:
Najważniejsza jest moc.Nie zawsze tak to wygląda. Jak się przesiadłem z 75 konnej octavii na 103 konne stilo, to wrażenie miałem, że ten mocniejszy (i lżejszy) jest słabszy. Stilo miało silnik "lubiący obroty" a więc o charakterystyce z maksimum momentu gdzieś koło 4000, a octavia ciągnęła ładnie już od 2000. Jacek |
|
Data: 2015-11-24 17:56:20 | |
Autor: Shrek | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
On 24.11.2015 11:31, Jacek wrote:
Moc składa się z momentu oraz obrotów.Nie zawsze tak to wygląda. Jak się przesiadłem z 75 konnej octavii na Z tego wynika tylko tyle, że Stilo trzbabyło kręcić do 4000 a Octavii nie. Nie oznacza to, że silnik był "słabszy" a po prostu nieoptymalnie z niego korzystałeś:P Shrek |
|
Data: 2015-11-25 01:38:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Parametry samochody, które ważne? | |
Dnia Tue, 24 Nov 2015 11:31:41 +0100, Jacek napisał(a):
W dniu 2015-11-24 o 10:55, robot pisze: No tak, ale co to za sens robić zawody w jeździe na niewłaściwym biegu? |
|
Data: 2015-11-25 08:03:56 | |
Autor: Jacek | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
W dniu 2015-11-25 o 01:38, Tomasz Pyra pisze:
No tak, ale co to za sens robić zawody w jeździe na niewłaściwym biegu?Napisałem "miałem wrażenie" pod kątem tego, że szanowny Wątkotwórca IMO nie bardzo wie, co to jest ten tajemniczy moment obrotowy i dlatego bardziej do niego przemawia tłumaczenie "humanistyczne". Co do jazdy na niewłaściwym biegu to się nie zgodzę, bo jadąc Stilo przy 2000 rpm i spokojnej jeździe wszystko było ok, gorzej, gdy trzeba było szybko przyspieszyć - wtedy zostawały 2 opcje: dać gaz i się denerwować, albo zredukować bieg i przyspieszać. Osobiście wolę auto, które ma w miarę dobre przyspieszenie w zakresie np. 2500-5000 rpm, od takiego, które ma ten zakres wąski. Jacek |
|