Data: 2015-11-23 00:51:00 | |
Autor: Bolko | |
Parametry samochody, które ważne? | |
U cioci na imienianach zawsze schodzi wcześniej czy później na samochody.
Wniosek Czy jest to volvoS40 z 2 litrowym silnikiem czy skoda 1,4 to pali na posobnym poziomie wg komputera czyli 7+/100km. Ale pojawiło się pytanie Moment obrotowy, modne słowo? Fachowcy mówili jaki on jest ważny i trzeba na niego patrzeć. Fachowiec nie jestem wiec sprawdziłem https://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C5%82y na samym dole I co ? Zależy od mocy i odwrotnie od obrotów. I tak jeszcze jedno pytanie. Bo jak producent mi pisze że BMW ma 1000 a Audi ma 500 Nm to oni w tych samych jednostkach liczą :) Bo pomiędzy asfaltem a silnikiem są takie urządzenia jak sprzęgło, skrzynia biegów, mechanizm różnicowy i parę innych o których nie mam pojęcia. I moje kolejne pytanie brzmi jak Nm z hamowni (zakładam że moment jest mierzony na kołach) ma się do Nm w katalogu producenta. I ostatnie pytanie (w kontekście VW) Czy są jakieś paramtry w których producenci nie mogą oszukiwać? |
|
Data: 2015-11-23 05:36:41 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Parametry samochody, które ważne? | |
U cioci na imieniach samochody pala nie więcej niż 4,28.
|
|
Data: 2015-11-23 09:59:00 | |
Autor: Lewis | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
W dniu 2015-11-23 o 09:51, Bolko pisze:
U cioci na imienianach zawsze schodzi wcześniej czy później na samochody. no raczej, fizyka jest wszędzie taka sama. Chyba że to USA tam dostajesz WHP - Wheel Horse Power :) Bo pomiędzy asfaltem a silnikiem są takie urządzenia jak Hamownia po przeliczeniu przełożeń i obliczeniu strat układu napędowego podaje moc na silniku. To nie USA :) I ostatnie pytanie (w kontekście VW) Wjeżdżasz na rolki i widzisz co masz. W katalogu wartości laboratoryjne zazwyczaj odbiegają od rzeczywistych ;) A co do pojemności - Co to za silnik jak mój czajnik ma większa pojemność :) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2015-11-23 13:44:27 | |
Autor: J.F. | |
Parametry samochody, które ważne? | |
Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3b290df4-0601-4201-a573-2386da748ecc@googlegroups.com...
Ale pojawiło się pytanie Sa powiazane. Moc=moment * obroty. Oczywicie moc maksymalna bedzie przy innych obrotach niz moment maksymalny, wiec wzor troche zawodzi, tym niemniej w praktyce auto o wysokim momencie bedzie mialo i wysoka moc i dobrze przyspieszalo. Lekkie zamieszanie moze wprowadzic kwestia benzyna kontra diesel - obroty diesla nizsze, to i moment daje mniej mocy. W praktyce moc bardziej miarodajna i silnik 150KM przyspiesza auto lepiej niz 100KM (zakladajac porownywalna mase) ... ale popatrz na wykres momentu - w niektorych silnikach mocno spada ponizej pewnych obrotow, i nie jezdzi sie tym przyjemnie. Bo jak producent mi pisze Zapewne tak. Mozesz miec jeszcze kGm, ale tu roznica 10x, albo funto-stopy. Bo pomiędzy asfaltem a silnikiem są takie urządzenia jak No wlasnie - skrzynia zmienia moment, dyfer w czesci dyfrowej nie - ale zazwyczaj ma przekladnie, ktora zmienia .. I ostatnie pytanie (w kontekście VW) Na wszystkim moga :-) J. |
|
Data: 2015-11-23 17:19:50 | |
Autor: Scobowski | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
W dniu 2015-11-23 o 13:44, J.F. pisze:
Sa powiazane. Moc=moment * obroty. A to nie było jakos tak, że moc wychodziła ~ jako pochodna momentu po obrotach? |
|
Data: 2015-11-23 18:45:24 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Parametry samochody, które ważne? | |
Hello Scobowski,
Monday, November 23, 2015, 5:19:50 PM, you wrote: W dniu 2015-11-23 o 13:44, J.F. pisze: Sa powiazane. Moc=moment * obroty. A to nie było jakos tak, że moc wychodziła ~ jako pochodna momentu po obrotach? Przecież to jest elementarna fizyka! moc=siła*przesunięcie/czas -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-11-24 11:03:17 | |
Autor: robot | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
W dniu 2015-11-23 o 17:19, Scobowski pisze:
W dniu 2015-11-23 o 13:44, J.F. pisze: Może chodziło o to że prędkość to pochodna przyspieszenia. |
|
Data: 2015-11-23 14:51:55 | |
Autor: Robson | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
Każdy ma swoje priorytety. Wg mojej żony:
1. kolor nadwozia 2. automat |
|
Data: 2015-11-23 15:12:18 | |
Autor: abn140 | |
Parametry samochody, które ważne? | |
Każdy ma swoje priorytety. Wg mojej żony: hehe po roku szukania taniego auta ktore mniej wiecej jezdzi i wyglada rynek zredukowal oczekiwania: - serwo Cala reszta moze byc 'srednia'. i .... nadal bez auta.... |
|
Data: 2015-11-23 19:48:27 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
W dniu 2015-11-23 o 15:12, abn140 pisze:
Każdy ma swoje priorytety. Wg mojej żony: Skoro szukasz auta za flaszkę... -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2015-11-23 15:18:32 | |
Autor: RadoslawF | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
W dniu 2015-11-23 o 09:51, Bolko pisze:
U cioci na imienianach zawsze schodzi wczeĹniej czy później na samochody. KaĹźdy samochĂłd spali tyle ile wlejesz i ani litra wiÄcej. NiezaleĹźnie od wielkoĹci silnika. :-) Ale pojawiĹo siÄ pytanie Tak, ale przy róşnych obrotach. Bo pomiÄdzy asfaltem a silnikiem sÄ takie urzÄ dzenia jak BÄdzie mniej. I ostatnie pytanie (w kontekĹcie VW)Nie ma. Jest natomiast sporo parametrĂłw na ktĂłrych siÄ nie opĹaca oszukiwaÄ. Wymiary, waga, kolor. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2015-11-23 16:00:47 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Parametry samochody, które ważne? | |
Dla mojej zony kolor był ważny. Zielony miał być i żeby skały sraly to żaden inny.
|
|
Data: 2015-11-23 20:13:02 | |
Autor: PiteR | |
Parametry samochody, które ważne? | |
na ** p.m.s ** Bolko pisze tak:
U cioci na imienianach zawsze schodzi wcześniej czy później na Zazdraszczam takich beztroskich tematów-klimatów :) Ale pojawiło się pytanie Nie trzeba być fachowcem żeby poczuć, że autem z dużym silnikiem jeździ się fajniej niż z małym. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2015-11-23 13:01:57 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Parametry samochody, które ważne? | |
Zwłaszcza ze w mieście wolno jechać 50 a za miastem dwa razy szybciej.. Wyjątkiem są autostrady. W mieście fajnie się jeździ małym samochodem bo jest mniej problemów z parowaniem. Chujowa teoria ze autem z dużym silnikiem fajnie się jeździ.
|
|
Data: 2015-11-24 00:15:29 | |
Autor: PiteR | |
Parametry samochody, które ważne? | |
na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:
Zwłaszcza ze w mieście wolno jechać 50 a za miastem dwa razy gówno prawda -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2015-11-23 15:56:51 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Parametry samochody, które ważne? | |
Jak ktos na wsi mieszka to tego co się dzieje w miastach jego umysł nie ogarnia.
|
|
Data: 2015-11-24 08:47:15 | |
Autor: masti | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
Zenek Kapelinder wrote:
Jak ktos na wsi mieszka to tego co siÄ dzieje w miastach jego umysĹ nie ogarnia. to, Ĺźe ty nie oarniasz to nie znaczy, Ĺźe inni tez tak majÄ -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-11-24 11:06:48 | |
Autor: robot | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
W dniu 2015-11-23 o 22:01, Zenek Kapelinder pisze:
Chujowa teoria ze autem z dużym silnikiem fajnie się jeździ.Sam jesteś chujowy. |
|
Data: 2015-11-24 01:05:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Parametry samochody, które ważne? | |
Dnia Mon, 23 Nov 2015 00:51:00 -0800 (PST), Bolko napisał(a):
I moje kolejne pytanie brzmi jak Nm z hamowni (zakładam że moment jest mierzony na kołach) Moment jest przeliczany na moment na wale silnika. I jeśli chodzi o jego maksymalną wartość, to jest parametrem mówiącym bardzo niewiele, praktycznie nic. Jak powiem Ci że samochód ma 300Nm i waży 1200kg to nadal bardzo niewiele będziesz wiedział o jego osiągach. Równie dobrze może to być jakieś zdechłe 1.9tdi z 115KM, a może też być 3.2 o mocy 240KM które będzie przyspieszać 2x lepiej. Dopiero jak będziesz znał moc - czyli np. 150KM i masę 1200kg, no to już o osiągach będzie wiadomo dość sporo niezależnie czy to diesel, benzyna, turba-nieturba czy inne coś, to mniej więcej wiadomo jak to się będzie rozpędzać. I ostatnie pytanie (w kontekście VW) czasy na 1/4 mili z zawodów :) |
|
Data: 2015-11-23 23:34:44 | |
Autor: Bolko | |
Parametry samochody, które ważne? | |
W dniu wtorek, 24 listopada 2015 01:05:34 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Mon, 23 Nov 2015 00:51:00 -0800 (PST), Bolko napisał(a): Ja to rozumiem Tylko pierwszy komentarz był : no raczej, fizyka jest wszędzie taka sama. Chyba że to USA tam dostajesz WHP - Wheel Horse Power :) Gdzie tam moc jest mierzona. Bo właśnie powyższy komentarz nie daje mi spokoju. Bo pierwsze na imprezie stwierdzili że Nm że to też jest ważny parametr. Ja fachowiec nie jestem. Ale wiem że jest takie urządzenie co skrzynia biegów się nazywa. I albo mam MOMENT=dużo siły jak startuje Albo mam OBRÓT= dużo obrotów jak szybko jade No i teraz nie wiem dlaczego o tym Nm zaczeli wszyscy mówić. Jak dla mnie to MOC < proste do oceny masa < proste do oceny skrzynia biegów < ????????????????? jest ważna. Bo mój traktor C330 ma w uj wielki moment tak że orać w polu mogę. Ale jakbym chciał nad morze nim pojechać to już ciężko by było. |
|
Data: 2015-11-24 11:21:22 | |
Autor: Adam | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
W dniu 2015-11-24 o 08:34, Bolko pisze:
(...) A teraz weź ten silnik z C330 i załóż do innego pojazdu. Czyli w przybliżeniu masz Defendera czy ichniego Discovery, względnie jakiegoś Pajero. Da się tym jechać i 160km/h. Ale dobre przyśpieszenie jest tylko na początku - do ok. 50 km/h (np. Disco TD200), czy do 80 km/h (Pajero). Później już - jak w Maluchu. Im więcej biegów, tym lepiej - można przyśpieszać "podręcznikowo" pomiędzy max. momentem a max. mocą. Jak dobry automat - to jeszcze lepiej, brak strat czasu przy zmianie biegów. Po chwili: Trochę źle napisałem: C330 jest chyba z silnikiem wolnossącym. Czyli trzeba porównywać np. z Mercedesem MB115 W200. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-11-24 10:55:37 | |
Autor: robot | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
W dniu 2015-11-23 o 09:51, Bolko pisze:
U cioci na imienianach zawsze schodzi wcześniej czy później na samochody. W uproszczeniu: Najważniejsza jest moc. Moc składa się z momentu oraz obrotów. Diesle mają mniejsze obroty więc muszą mieć większy moment, żeby mieć taką moc jak benzyniaki. |
|
Data: 2015-11-24 11:31:41 | |
Autor: Jacek | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
W dniu 2015-11-24 o 10:55, robot pisze:
Najważniejsza jest moc.Nie zawsze tak to wygląda. Jak się przesiadłem z 75 konnej octavii na 103 konne stilo, to wrażenie miałem, że ten mocniejszy (i lżejszy) jest słabszy. Stilo miało silnik "lubiący obroty" a więc o charakterystyce z maksimum momentu gdzieś koło 4000, a octavia ciągnęła ładnie już od 2000. Jacek |
|
Data: 2015-11-24 17:56:20 | |
Autor: Shrek | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
On 24.11.2015 11:31, Jacek wrote:
Moc składa się z momentu oraz obrotów.Nie zawsze tak to wygląda. Jak się przesiadłem z 75 konnej octavii na Z tego wynika tylko tyle, że Stilo trzbabyło kręcić do 4000 a Octavii nie. Nie oznacza to, że silnik był "słabszy" a po prostu nieoptymalnie z niego korzystałeś:P Shrek |
|
Data: 2015-11-25 01:38:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Parametry samochody, które ważne? | |
Dnia Tue, 24 Nov 2015 11:31:41 +0100, Jacek napisał(a):
W dniu 2015-11-24 o 10:55, robot pisze: No tak, ale co to za sens robić zawody w jeździe na niewłaściwym biegu? |
|
Data: 2015-11-25 08:03:56 | |
Autor: Jacek | |
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne? | |
W dniu 2015-11-25 o 01:38, Tomasz Pyra pisze:
No tak, ale co to za sens robić zawody w jeździe na niewłaściwym biegu?Napisałem "miałem wrażenie" pod kątem tego, że szanowny Wątkotwórca IMO nie bardzo wie, co to jest ten tajemniczy moment obrotowy i dlatego bardziej do niego przemawia tłumaczenie "humanistyczne". Co do jazdy na niewłaściwym biegu to się nie zgodzę, bo jadąc Stilo przy 2000 rpm i spokojnej jeździe wszystko było ok, gorzej, gdy trzeba było szybko przyspieszyć - wtedy zostawały 2 opcje: dać gaz i się denerwować, albo zredukować bieg i przyspieszać. Osobiście wolę auto, które ma w miarę dobre przyspieszenie w zakresie np. 2500-5000 rpm, od takiego, które ma ten zakres wąski. Jacek |
|