Parametry samochody, które ważne?

Data: 2015-11-24 01:05:31
Autor: Tomasz Pyra
Parametry samochody, które ważne?
Dnia Mon, 23 Nov 2015 00:51:00 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

I moje kolejne pytanie brzmi jak Nm z hamowni (zakładam że moment jest mierzony na kołach)
ma się do Nm w katalogu producenta.

Moment jest przeliczany na moment na wale silnika.
I jeśli chodzi o jego maksymalną wartość, to jest parametrem mówiącym
bardzo niewiele, praktycznie nic.

Jak powiem Ci że samochód ma 300Nm i waży 1200kg to nadal bardzo niewiele
będziesz wiedział o jego osiągach.
Równie dobrze może to być jakieś zdechłe 1.9tdi z 115KM, a może też być 3.2
o mocy 240KM które będzie przyspieszać 2x lepiej.

Dopiero jak będziesz znał moc - czyli np. 150KM i masę 1200kg, no to już o
osiągach będzie wiadomo dość sporo niezależnie czy to diesel, benzyna,
turba-nieturba czy inne coś, to mniej więcej wiadomo jak to się będzie
rozpędzać.

I ostatnie pytanie (w kontekście VW)
Czy są jakieś paramtry w których producenci nie mogą oszukiwać?

czasy na 1/4 mili z zawodów :)

Data: 2015-11-23 23:34:44
Autor: Bolko
W dniu wtorek, 24 listopada 2015 01:05:34 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]

osiągach będzie wiadomo dość sporo niezależnie czy to diesel, benzyna,
turba-nieturba czy inne coś, to mniej więcej wiadomo jak to się będzie

Ja to rozumiem Tylko pierwszy komentarz był :

no raczej, fizyka jest wszędzie taka sama. Chyba że to USA tam dostajesz WHP - Wheel Horse Power :)

Gdzie tam moc jest mierzona.
Bo właśnie powyższy komentarz nie daje mi spokoju.

Bo pierwsze na imprezie stwierdzili że Nm że to też jest ważny parametr.
Ja fachowiec nie jestem.
Ale wiem że jest takie urządzenie co skrzynia biegów się nazywa.
I albo mam MOMENT=dużo siły jak startuje
Albo mam OBRÓT= dużo obrotów jak szybko jade No i teraz nie wiem dlaczego o tym Nm zaczeli wszyscy mówić.
Jak dla mnie to MOC < proste do oceny
masa < proste do oceny
skrzynia biegów < ?????????????????
jest ważna.
Bo mój traktor C330 ma w uj wielki moment tak że orać w polu mogę.
Ale jakbym chciał nad morze nim pojechać to już ciężko by było.

Data: 2015-11-24 11:21:22
Autor: Adam
Parametry samochody, ktĂłre waĹźne?
W dniu 2015-11-24 o 08:34, Bolko pisze:
(...)
[...]

A teraz weź ten silnik z C330 i załóż do innego pojazdu. Czyli w przybliżeniu masz Defendera czy ichniego Discovery, względnie jakiegoś Pajero.
Da się tym jechać i 160km/h. Ale dobre przyśpieszenie jest tylko na początku - do ok. 50 km/h (np. Disco TD200), czy do 80 km/h (Pajero). Później już - jak w Maluchu.
Im więcej biegów, tym lepiej - można przyśpieszać "podręcznikowo" pomiędzy max. momentem a max. mocą. Jak dobry automat - to jeszcze lepiej, brak strat czasu przy zmianie biegów.

Po chwili:
Trochę źle napisałem: C330 jest chyba z silnikiem wolnossącym. Czyli trzeba porównywać np. z Mercedesem MB115 W200.

--
Pozdrawiam.

Adam

Parametry samochody, które ważne?