Data: 2010-10-17 12:08:56 | |
Autor: mansfeld | |
Pare pytan o CNG | |
czy ktos z was sie orientuje z czego wynika fakt, ze na zachodzie Europy bez problemu dostepne sa u dealerow samochody osobowe np. fiata, forda, opla z cng a u nas w ofercie takich pojazdow prawie calkiem brak ? czy oprocz seata altea jakiekolwiek inne auta osobowe sa dostepne bezposrednio od dealerow ktorejkolwiek marki z instalacjami CNG ? czy ktorakolwiek marka pozwala na montarz przez dealera instalacji CNG ?
czy cng przestalo byc u nas oplacalne ? jak to sie przelicza obecnie w stosunku do benzyny? przy lpg dodawalo sie do benzyny jakis 1-1.5 l i mniej wiecej tyle litrow spalal (8l benzyny to jakies 9-9.5l gazu) - jak to sie przelicza przy CNG ? ile mniej wiecej kosztuje cng w wa-wie lub krk ? czy instalacje cng sa znacznie drozsze niz lpg i z czego wynika roznica w cenie ? ktore firmy produkuja obecnie najlepsze i najbardziej niezawodne instalacje CNG ? Bigas ? Landi ? inne jakie ? czy ktores z nich sa cenowo bardziej atrakcyjne czy wszedzie jest tak samo ? |
|
Data: 2010-10-17 10:38:35 | |
Autor: Jacek_P | |
Pare pytan o CNG | |
mansfeld napisal:
czy cng przestalo byc u nas oplacalne ? jak to sie przelicza obecnie w stosunku do benzyny? Nie wiem, jaka jest wydajność (spalanie) CNG na 100 km. W Krakowie na stacji przy Balickiej cena CNG (chyba za m3) jest nieomal równa cenie LPG (za litr). przy lpg dodawalo sie do benzyny jakis 1-1.5 l i mniej wiecej tyle litrow spalal (8l benzyny to jakies 9-9.5l gazu) Tak dobrze nie ma. Przeciętnie wśród moich znajomych z niezłymi instalacjami było to 40..50% narzutu. A co do pozostałych twoich pytań, to sam chętnie poczytam odpowiedzi :) -- Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2010-10-17 17:23:28 | |
Autor: BydlÄ™ | |
Pare pytan o CNG | |
Jacek_P wrote:
mansfeld napisal: A jednak może tak być. U mnie auto miało gdzieś to, co wypisują dziennikarze i paliło tyle samo benzyny co i gazu. Spokojna jazda - 8, normalna - 10, 12 gdy się spieszyłem. Od dnia założenia instalacji aż do dnia sprzedaży. -- Bydlę |
|
Data: 2010-10-18 10:07:57 | |
Autor: P_ablo | |
Pare pytan o CNG | |
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:i9f4dh$udk$1cougar.axelspringer.pl...
> A jednak może tak być. I pewnie kupujacy musial zrobic remont glowicy bo uboga mieszanka wypalila zawory... -- Picasso |
|
Data: 2010-10-18 10:29:30 | |
Autor: BydlÄ™ | |
Pare pytan o CNG | |
P_ablo wrote:
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:i9f4dh$udk$1cougar.axelspringer.pl... Nie. Silnik został sprawdzony - panowie w ASO usiedli ze zdziwniea i teź nie chcieli wierzyć. W końcu jeden z nich kupił to auto. I do tej pory nie narzeka, a to już ponad rok. :-) -- Bydlę |
|
Data: 2010-10-18 10:53:06 | |
Autor: P_ablo | |
Pare pytan o CNG | |
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:i9h0ha$voo$1cougar.axelspringer.pl...
Nie.Silnik został sprawdzony - panowie w ASO usiedli ze zdziwniea i teź nie chcieli wierzyć. Czyli zasilanie benzyna bylo zepsute. Samochod _musi_ palic 20% wiecej gazu. -- Picasso |
|
Data: 2010-10-18 12:30:24 | |
Autor: BydlÄ™ | |
Pare pytan o CNG | |
P_ablo wrote:
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:i9h0ha$voo$1cougar.axelspringer.pl... Raczej nie. Tzn. raczej nie było zepsute. Ale - na nieszczęście dla dziennikarzy motoryzacyjnych - teoria o *przymusowych* 20% nie sprawdziła się w praktyce. :-) -- Bydlę |
|
Data: 2010-10-18 14:58:02 | |
Autor: Excite | |
Pare pytan o CNG | |
W dniu 18.10.2010 12:30, BydlÄ™ pisze:
Ale - na nieszczęście dla dziennikarzy motoryzacyjnych - teoria o Zawsze sprawdzi się w praktyce o ile będzie prawidłowo ustawiona instalacja gazowa i sprawny silnik. Można zmniejszyć dawkę gazu tak aby spalanie zrównało się z benzyną ale będzie to kosztem mocy oraz wypalania zaworów razem z gniazdami. Hamownia prawdę Ci powie jak dobrze jest ustawiona instalacja gazowa ale w praktyce nikt z takich drogich testów nie korzysta. |
|
Data: 2010-10-18 18:10:25 | |
Autor: BydlÄ™ | |
Pare pytan o CNG | |
Excite wrote:
Hamownia prawdę Ci powie jak dobrze jest ustawiona instalacja gazowa ale w praktyce nikt z takich drogich testów nie korzysta. No właśnie - hamownia (poza dyslektykami i dysortografami) kojarzy się z tuningiem niepotrzebnym nikomu, kto jest zwykłym użytkownikim dróg niedyskutującym rano z żoną o rzekomym gwałtownym przyroście mocy na górce, momencie na dole i łatwiejszym w związku z tym wyjazdem z centrum handlowego... ;-) A mój były wehikuł wciąż jeździ i wciąż nie wymaga remontu. :-) -- Bydlę |
|
Data: 2010-10-19 17:05:23 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pare pytan o CNG | |
W dniu 2010-10-18 12:30, BydlÄ™ pisze:
P_ablo wrote: Praw fizyki nie oszukasz - ze spalania litra LPG jest mniej energii. Jeśli więc w identycznych warunkach pali ci tyle samo LPG co benzyny, to oznacza że masz albo zbyt zubożoną mieszankę na LPG, albo za bogatą na benzynie, albo jedno i drugie. Czyli zakładając że obecny stan zasilania silnika w LPG ci odpowiada, mógłbyś teoretycznie doprowadzić układ zasilania benzyną do zużycia paliwa niższego o 15-20% przy podobnie ubogiej mieszance. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-10-19 18:32:28 | |
Autor: MarcinJM | |
Pare pytan o CNG | |
W dniu 2010-10-19 17:05, Jakub Witkowski pisze:
Praw fizyki nie oszukasz - ze spalania litra LPG jest mniej energii. Chwila, jak ze spalenia litra LPG mamy mniej energi, to zubazajac mieszanke powodujemy, ze tej energi przybywa? Dziwna ta fizyka. :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-19 22:35:04 | |
Autor: Excite | |
Pare pytan o CNG | |
W dniu 19.10.2010 18:32, MarcinJM pisze:
Chwila, jak ze spalenia litra LPG mamy mniej energi, to zubazajac Zależy o jakiej postaci energie pytasz. Temperatura w cylindrze wzro¶nie a moc silnika zmaleje. |
|
Data: 2010-10-20 13:01:05 | |
Autor: gr | |
Pare pytan o CNG | |
..
Ale CNG to LPG, i troszkę inne proporcje benzyna/LPG a inne benzyna/CNG pozdr. Gr |
|
Data: 2010-10-18 08:22:24 | |
Autor: komar | |
Pare pytan o CNG | |
W dniu 2010-10-17 12:38, Jacek_P pisze:
mansfeld napisal: u mnie: benzyny w trasie pali około 16l, gazu 18-19l miasto: benzyna 18-20l, gaz 20-24l. |
|
Data: 2010-10-29 17:50:53 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Pare pytan o CNG | |
To "Czajka"?
-- -- - | u mnie: | miasto: benzyna 18-20l, gaz 20-24l. |
|
Data: 2010-10-18 09:57:06 | |
Autor: Yakhub | |
Pare pytan o CNG | |
Dnia Sun, 17 Oct 2010 10:38:35 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):
mansfeld napisal: U mnie spalanie benzyny to ~6.5l, LPG ~7.5-8. Nie jest tak Ľle, jak opisujesz. -- Yakhub |
|
Data: 2010-10-17 11:08:58 | |
Autor: BrunoJ | |
Pare pytan o CNG | |
mansfeld <mansfeldp@go2.pl> napisał(a):
czy ktos z was sie orientuje z czego wynika fakt, ze na zachodzie Europy bez problemu dostepne sa u dealerow samochody osobowe np. fiata, forda, opla z cng a u nas w ofercie takich pojazdow prawie calkiem brak ?Wiesz, znajdz pozytywy. Przynajmniej nie sciemniaja ze jest w ofercie skoro w praktyce nie jest dostepne. A tak jest w przypadku wieku opcji ktore niby sa oferowane, ale w praktyce nie wystepuja. Sprobuj kupic male auto z benzynowym silnikiem i automatem (yeti 1.2 z dsg, czy punto 1.4Taut) na papierze sa, do pomacania nie ma nigdzie, zamowienie wcale nie gwarantuje ze taka sztuka zostanie wyprodukowana i dostarczona. Ale faktem jest ze takie oferty nie wystepuja u nas. W Szwecji volviacze bifuel wystepuja, fiat swego czasu oferowal multiple cng. Ogolniki na pewno znasz. Gaz slabo sie spreza wiec albo duze zbiorniki (ciezko sensownie ulokowac w aucie), albo maly zasieg. Teoretycznie mozna zrobic tankowanie w garazu, w praktyce koszt takiej instlacji poraza i jesli ktos nie ma floty aut to sie najzwyczajniej nie oplaca. W uproszczeniu - technologia fajna dla miejskich autobusow, ale nie dla indywidualnego uzytkownika domowego. -- pozdrawiam Bruno, Bydg Citroen XP 1.6i & ZX 1.4i -- |
|
Data: 2010-10-17 16:46:24 | |
Autor: Przemek V | |
Pare pytan o CNG | |
Użytkownik "mansfeld" <mansfeldp@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9ehvq$gcu$1news.net.icm.edu.pl... czy ktos z was sie orientuje z czego wynika fakt, ze na zachodzie Europy bez problemu dostepne sa u dealerow samochody osobowe np. fiata, forda, opla z cng a u nas w ofercie takich pojazdow prawie calkiem brak? Bo jest ze 20 stacji tankowania CNG na cał± Polskę. To co jeĽdzi na CNG to albo komunikacja miejska tankowana co wieczór w zajezdni albo floty oddziałów regionalnych PGNiG tankuj±cych w gazowni i kilka taksówkarzy, którzy maj± gazownię po drodze do domu. |
|
Data: 2010-10-17 21:16:52 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Pare pytan o CNG | |
Użytkownik "mansfeld" <mansfeldp@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9ehvq$gcu$1news.net.icm.edu.pl... czy ktos z was sie orientuje z czego wynika fakt, ze na zachodzie Europy bez problemu dostepne sa u dealerow samochody osobowe np. fiata, forda, opla z cng a u nas w ofercie takich pojazdow prawie calkiem brak ? czy oprocz seata altea jakiekolwiek inne auta osobowe sa dostepne bezposrednio od dealerow ktorejkolwiek marki z instalacjami CNG ? czy ktorakolwiek marka pozwala na montarz przez dealera instalacji CNG ? Bo przedewszystkim w DE gaz CNG ma ogromne znizki podatkowe (tam ten system rozliczania inaczej wyglada), samochodem z CNG wjedziesz tam np na buspas (w niektorych miastach), albo na starowke (w niektorych miastach). I o to sie zasadniczo rozchodzi. Nowe samochody z CNG u nas dostepne bez wiekszych problemow to Caddy, Doblo, Panda, Sprinter Problemem jest ilosc stacji. Gaz kosztuje w calej PL tyle samo bo cena jest ustalana ustawowo, obecnie zdaje sie 2.25 za m3 Roznica w cenie instalacji wynika ze specjalnego zbiornika na gaz. PZDr Adam |
|
Data: 2010-10-17 23:13:32 | |
Autor: S P 1 Q X L | |
Pare pytan o CNG | |
W dniu 2010-10-17 21:16, Adam Szewczak pisze:
Gaz kosztuje w calej PL tyle samo bo cena jest ustalana ustawowo, Oho, chciałbym żeby CNG kosztowało 2,25 za METR sześcienny :) 1000 litrów za 2,25, niezły gość :P |
|
Data: 2010-10-18 08:25:56 | |
Autor: komar | |
Pare pytan o CNG | |
W dniu 2010-10-17 23:13, S P 1 Q X L pisze:
W dniu 2010-10-17 21:16, Adam Szewczak pisze: no to pora zejść na ziemię bo własnie tyle kosztuje 1 METR sześcienny CNG. |
|
Data: 2010-10-18 16:16:37 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Pare pytan o CNG | |
Dnia Mon, 18 Oct 2010 08:25:56 +0200, komar napisał(a):
no to pora zejść na ziemię bo własnie tyle kosztuje 1 METR sześciennyJeden normalny metr szescienny, czyli w warunkach referencyjnych. Sprezony do 150 barow bedzie ok. 150 razy mniej zajmowal :) -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-10-17 23:41:26 | |
Autor: Marek | |
Pare pytan o CNG | |
W dniu 2010-10-17 12:08, mansfeld pisze:
czy ktos z was sie orientuje z czego wynika fakt, ze na zachodzie Europy bez W Polsce nie ma ANI JEDNEJ ASO (autoryzowanej stacji obsługi) Opla gdzie można co¶ naprawić w autach zasilanych CNG. Najbliższy serwis jest w Berlinie. Obdzwoniłem wrocławskich "gazowników" i tutaj również nikt nie "bawi się" w gaz ziemny. Poradzono mi warsztaty gazowni i może jeszcze MPK, ale to tylko na "fuchy". Butle wymagaj± kosztownych atestów, cena CNG nie jest już atrakcyjna, niewielka liczba stacji w kraju i do tego te problemy z serwisowaniem to wszystko mnie skutecznie wyleczyło z chęci kupna auta zasilanego gazem ziemnym. -- Marek |
|
Data: 2010-10-18 00:20:35 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Pare pytan o CNG | |
On 17 PaĽ, 12:08, "mansfeld" <mansfe...@go2.pl> wrote:
ktore firmy produkuja obecnie najlepsze i najbardziej niezawodne instalacje Kolego luknij sobie na to jaka jest sieć tankowania CNG w takich Niemczech i porównaj jej wielko¶ć z wielko¶ci± sieci ładowania CNG w PL :) Litr LPG jest ekwiwalentem niecałego litra benzyny, natomiast m3 CNG jest ekwiwalentem więcej niż litra benzyny - suma summarum w m3 powinien samochód spalać mniej jego jednostek niż jednostek benzyny na tym samym dystansie. Co do producenta - musiałby¶ szukać kto produkuje/ał chociażby dla Fiata. http://cng.auto.pl/pl/stacje/stacje-cng-w-polsce.html Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-10-18 10:01:46 | |
Autor: P_ablo | |
Pare pytan o CNG | |
Użytkownik "mansfeld" <mansfeldp@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9ehvq$gcu$1news.net.icm.edu.pl...
czy ktos z was sie orientuje z czego wynika fakt, ze na zachodzie Europy Brak popytu, ale z tego co wiem, to VW i Fiat cos tam maja w ofercie. > czy cng przestalo byc u nas oplacalne ? wlasnie tak - oszczednosc na 100 km przy tankowaniu na stacji jest tak mala, ze jesli nie masz stacji pod nosem, to niewielki ma to sens jak to sie przelicza obecnie w stosunku do benzyny? przy lpg dodawalo sie do benzyny jakis 1-1.5 l i http://www.infogaz.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=1357 > czy instalacje cng sa znacznie drozsze niz lpg i z czego wynika roznica w cenie ? W zasadzie frontkit jest identyczny jak przy LPG, roznica polega w przewodach laczacych zbiorniki z reduktorem i w samych zbiornikach. Wlasnie ze wzgledu na inne zbiorniki cena jest wyzsza. ktore firmy produkuja obecnie najlepsze i najbardziej niezawodne Nalezy wybierac to co jest latwe do serwisowania u nas. Wszystkie fabryczne instalacje sa produkowane przez jakiegos duzego i znanego producenta instalacji i tylko montowane w fabryce. Fiat montuje Tartarini, Volvo Necama itp. -- Picasso |
|
Data: 2010-10-20 10:59:52 | |
Autor: bartekk | |
Pare pytan o CNG | |
czy ktos z was sie orientuje z czego wynika fakt, ze na zachodzie Europy bez Nieprawda. W Polsce kupisz samochód z fabryczn± instalacj± CNG. Mercedes. Fiat. Opel. Iveco. VW, samochody CNG s± w cenniku i można je bez problemu kupić u polskiego dielera. czy oprocz seata altea jakiekolwiek inne auta osobowe sa dostepne bezposrednio od dealerow Akurat Seat nie ma instalacji fabrycznej i butle masz w bagażniku a sama instalacj± jest dokładana, osobi¶cie uważam że lepiej zainteresować się instalacj± CNG z fabryki.
Czy jest opłacalne? W ubiegłym tygodniu przejechałem 4000 km, ¶rednia cena za 100km to około 17zł a nie stosowałem ekodrivingu. Swojego czasu nasza grupa cng.auto.pl wystawiła 7 pojazdów zasilanych cng do supertestu ekonomii 2010, zajęli¶my pierwsze 6 miejsc. Zafira która wygrała przejechała 100km za około 10zł Więcej możesz poczytać tutaj: http://cng.auto.pl/pl/component/content/article/101-iii-2010/301-vii-supertest-ekonomii-2010-oficjalne-wyniki-zafira-cng-prius-fabia-caddy.html Przyjmuje się takie spalanie PB 100% LPG 100% + 10-20% CNG 100% - 10% Należy pamiętać o tym że w Polsce CNG rozliczne jest m3 i obecnie na wszystkich stacjach kosztuje 2.22. Czyli samochód który pali 10 l PB będzie palił około 11-12LPG i około 9m3 CNG.
Koszt butli, do CNG musi być droższa bo stalowa lub bardzo droga ale kompozytowa
Ja i tak polecam samochód z instalacj± fabryczn± CNG, masz wtedy pewno¶ć że to prawdziwy gazowiec, silnik masz przystosowany do spalania metanu, masz wyższy topień sprężenia w komorze silnika. No butle masz ukryte pod podłog± a nie w bagażniku. Obecnie w Polsce masz 33 dostępne stacje tankowania CNG http://mapa.cng.auto.pl Je¶li interesuje Cie trochę więcej temat CNG to zapraszam na nasz± stronę: http://www.cng.auto.pl lub na forum http://www.cng.auto.pl/forum Pozdrawiam Bartek Kamiński |
|
Data: 2010-10-22 01:01:33 | |
Autor: P_ablo | |
Pare pytan o CNG | |
Użytkownik "bartekk" <kaminba@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:c8e85c96-7457-422f-85c9-c410f1dbff64n26g2000yqh.googlegroups.com...
> Czy jest opłacalne? W ubiegłym tygodniu przejechałem 4000 km, ¶redniacena za 100km to około 17zł hehe przestan tak agitowac... Uzywalem i uzywam wielu samochodow jezdzacych na ziemny i napisze krotko GOWNO NIE INTERES Fit Doblo CNG kosztuje ok 22 zl /100 km w trasie. Taki sam Doblo na on kosztuje jakies 26 zl/100 km. gdybym nie mial swojej sprezarki to juz dawno LT, Doblo i Courier jezdzace na CNG poszly do zyda. Co innego kiedy to mocno ALTERNATYWNE zasilanie traktujesz jak hobby... Wykorzystanie tego w niewielkiej firmie lub prywatnie przy aktualnej infrastrukturze stacji napelniania jest jakas mega pomylka. Np czasami na poznanskiej stacji trzeba czekac po 30 min na zatankowanie bo jakis rusek jedzie tranzytem przez poznan uzywana smieciarka z niemcowni, zasilana tylko CNG lub tankuje jakis podmiejski autobus. Generalnie sytuacja sie odrobine poprawila od kiedy Neoplan nie tankuje nowych autobusow jadacych na zachod europy i sladem Mana zmontowali swoja stacje... Ja ogolnie juz sie wyleczylem z tych wynalazkow! -- Picasso |
|
Data: 2010-10-22 01:30:36 | |
Autor: /// Kaszpir /// | |
Pare pytan o CNG | |
Ja ogolnie juz sie wyleczylem z tych wynalazkow! Ja jaki¶ czas temu byłem napalony na Zafirę na CNG ... Dlaczego ? Bo CNG fabryczna , silnik dostosowany , butle pod samochodem ... Dodatkowo jeszcze nie tak dawno temu cena CNG była atrakcyjna , a dodatkowy plus że ilo¶ć spalanego CNG jest tyle samo jak benzyny (a nawet trochę mniej) ... Same plusy ... Ekologia i ekonomia ... Niestety póĽniej wyszły minusy ... 1. Cena CNG wzrosła i jest wszędzie taka sama (brak konkurencji , ceny ustalane przez państwo). 2. Delikatnie mówi±c skromna ilo¶ć stacji 3. Dłuższy czas tankowania 4. W przypadku fabrycznych instalacji CNG mamy bardzo mały zbiornik na benzynę , a zbiorniki na CNG też nie s± wielkie ... Reasumuj±c: CNG fajne do samochodu który jeĽdzi tylko po mie¶cie w którym znajduje się stacja tankowania. Ze względu na bardzo mały zasięg na CNG samochód wyposażony w takie zasilanie nie nadaje się na dłuższe trasy (za mało stacji , za mały zasięg na jednym zbiorniku CNG). Osobi¶cie uważam że LPG jest dużo lepszym wyborem. Może i trochę więcej pali niż benzyny (20%) , ale cena tego paliwa zmienia się a dodatkowo stacji jest mnóstwo i nie ma żadnego problemu z zatankowaniem a sam czas tankowania jest dużo krótszy. Dodatkowo legalizacja butli jest na 10lat a same butle maj± większ± pojemno¶ć (możliwy większy przebieg do pokonania bez tankowania) i niższ± cenę. Sam byłem zwolennikiem CNG bo nadwyżki gazu mamy spore i aż się prosi o prawdziwe ekologiczne paliwo , ale bez wsparcia Państwa (stacje , ceny paliw) nie ma szans na rozwój ... |
|