Pare pytan o CNG

Data: 2010-10-17 10:38:35
Autor: Jacek_P
Pare pytan o CNG
mansfeld napisal:
czy cng przestalo byc u nas oplacalne ? jak to sie przelicza obecnie w stosunku do benzyny?

Nie wiem, jaka jest wydajność (spalanie) CNG na 100 km. W Krakowie
na stacji przy Balickiej cena CNG (chyba za m3) jest nieomal równa cenie LPG (za litr).

przy lpg dodawalo sie do benzyny jakis 1-1.5 l i mniej wiecej tyle litrow spalal (8l benzyny to jakies 9-9.5l gazu)

Tak dobrze nie ma. Przeciętnie wśród moich znajomych z niezłymi
instalacjami było to 40..50% narzutu.

A co do pozostałych twoich pytań, to sam chętnie poczytam odpowiedzi :)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-17 17:23:28
Autor: BydlÄ™
Pare pytan o CNG
Jacek_P wrote:
mansfeld napisal:

przy lpg dodawalo sie do benzyny jakis 1-1.5 l i mniej wiecej tyle litrow spalal (8l benzyny to jakies 9-9.5l gazu)

Tak dobrze nie ma. Przeciętnie wśród moich znajomych z niezłymi
instalacjami było to 40..50% narzutu.

A jednak może tak być.
U mnie auto miało gdzieś to, co wypisują dziennikarze i paliło tyle samo benzyny co i gazu.
Spokojna jazda - 8, normalna - 10, 12 gdy się spieszyłem.
Od dnia założenia instalacji aż do dnia sprzedaży.

--
BydlÄ™

Data: 2010-10-18 10:07:57
Autor: P_ablo
Pare pytan o CNG
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:i9f4dh$udk$1cougar.axelspringer.pl...
> [...]
Spokojna jazda - 8, normalna - 10, 12 gdy się spieszyłem.
Od dnia założenia instalacji aż do dnia sprzedaży.

I pewnie kupujacy musial zrobic remont glowicy bo uboga mieszanka wypalila zawory...

--
Picasso

Data: 2010-10-18 10:29:30
Autor: BydlÄ™
Pare pytan o CNG
P_ablo wrote:
> [...]

Od dnia założenia instalacji aż do dnia sprzedaży.

I pewnie kupujacy musial zrobic remont glowicy bo uboga mieszanka wypalila zawory...

Nie.
Silnik został sprawdzony - panowie w ASO usiedli ze zdziwniea i teź nie chcieli wierzyć.
W końcu jeden z nich kupił to auto.
I do tej pory nie narzeka, a to już ponad rok.
:-)

--
BydlÄ™

Data: 2010-10-18 10:53:06
Autor: P_ablo
Pare pytan o CNG
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:i9h0ha$voo$1cougar.axelspringer.pl...
[...]

Czyli zasilanie benzyna bylo zepsute. Samochod _musi_ palic 20% wiecej gazu.

--
Picasso

Data: 2010-10-18 12:30:24
Autor: BydlÄ™
Pare pytan o CNG
P_ablo wrote:
[...]

Raczej nie.
Tzn. raczej nie było zepsute.
Ale  - na nieszczęście dla dziennikarzy motoryzacyjnych - teoria o *przymusowych* 20% nie sprawdziÅ‚a siÄ™ w praktyce.
:-)

--
BydlÄ™

Data: 2010-10-18 14:58:02
Autor: Excite
Pare pytan o CNG
W dniu 18.10.2010 12:30, BydlÄ™ pisze:
Ale - na nieszczęście dla dziennikarzy motoryzacyjnych - teoria o
*przymusowych* 20% nie sprawdziła się w praktyce.
:-)

Zawsze sprawdzi się w praktyce o ile będzie prawidłowo ustawiona instalacja gazowa i sprawny silnik. Można zmniejszyć dawkę gazu tak aby spalanie zrównało się z benzyną ale będzie to kosztem mocy oraz wypalania zaworów razem z gniazdami. Hamownia prawdę Ci powie jak dobrze jest ustawiona instalacja gazowa ale w praktyce nikt z takich drogich testów nie korzysta.

Data: 2010-10-18 18:10:25
Autor: BydlÄ™
Pare pytan o CNG
Excite wrote:
 Hamownia prawdÄ™ Ci powie jak dobrze jest ustawiona instalacja gazowa ale w praktyce nikt z takich drogich testów nie korzysta.

No wÅ‚aÅ›nie - hamownia (poza dyslektykami i dysortografami) kojarzy siÄ™ z tuningiem niepotrzebnym nikomu, kto  jest zwykÅ‚ym użytkownikim dróg niedyskutujÄ…cym rano z żonÄ… o rzekomym gwaÅ‚townym przyroÅ›cie mocy na górce, momencie na dole i Å‚atwiejszym w zwiÄ…zku z tym wyjazdem z centrum handlowego...
;-)

A mój były wehikuł wciąż jeździ i wciąż nie wymaga remontu.
:-)

--
BydlÄ™

Data: 2010-10-19 17:05:23
Autor: Jakub Witkowski
Pare pytan o CNG
W dniu 2010-10-18 12:30, BydlÄ™ pisze:
P_ablo wrote:
[...]

Ale - na nieszczęście dla dziennikarzy motoryzacyjnych - teoria o *przymusowych* 20% nie sprawdziła się w praktyce.
:-)

Praw fizyki nie oszukasz - ze spalania litra LPG jest mniej energii.
Jeśli więc w identycznych warunkach pali ci tyle samo LPG co benzyny, to oznacza
że masz albo zbyt zubożoną mieszankę na LPG, albo za bogatą na benzynie, albo jedno i drugie.

Czyli zakładając że obecny stan zasilania silnika w LPG ci odpowiada, mógłbyś teoretycznie
doprowadzić układ zasilania benzyną do zużycia paliwa niższego o 15-20% przy podobnie
ubogiej mieszance.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-10-19 18:32:28
Autor: MarcinJM
Pare pytan o CNG
Praw fizyki nie oszukasz - ze spalania litra LPG jest mniej energii.
Je¶li wiêc w identycznych warunkach pali ci tyle samo LPG co benzyny, to
oznacza
¿e masz albo zbyt zubo¿on± mieszankê na LPG, albo za bogat± na benzynie,
albo jedno i drugie.

Chwila, jak ze spalenia litra LPG mamy mniej energi, to zubazajac mieszanke powodujemy, ze tej energi przybywa?
Dziwna ta fizyka. :)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-10-19 22:35:04
Autor: Excite
Pare pytan o CNG
W dniu 19.10.2010 18:32, MarcinJM pisze:
Chwila, jak ze spalenia litra LPG mamy mniej energi, to zubazajac
mieszanke powodujemy, ze tej energi przybywa?

Zale¿y o jakiej postaci energie pytasz. Temperatura w cylindrze wzro¶nie a moc silnika zmaleje.

Data: 2010-10-20 13:01:05
Autor: gr
Pare pytan o CNG
..

Silnik zosta³ sprawdzony - panowie w ASO usiedli ze zdziwniea i te¼ nie chcieli wierzyæ.
W koñcu jeden z nich kupi³ to auto.
I do tej pory nie narzeka, a to ju¿ ponad rok.
:-)

Czyli zasilanie benzyna bylo zepsute. Samochod _musi_ palic 20% wiecej gazu.

Raczej nie.
Tzn. raczej nie by³o zepsute.
Ale - na nieszczê¶cie dla dziennikarzy motoryzacyjnych - teoria o *przymusowych* 20% nie sprawdzi³a siê w praktyce.
:-)

[...]

Czyli zak³adaj±c ¿e obecny stan zasilania silnika w LPG ci odpowiada, móg³by¶ teoretycznie
doprowadziæ uk³ad zasilania benzyn± do zu¿ycia paliwa ni¿szego o 15-20% przy podobnie
ubogiej mieszance.

Ale CNG to LPG, i troszkê inne proporcje benzyna/LPG a inne benzyna/CNG
pozdr.
Gr

Data: 2010-10-18 08:22:24
Autor: komar
Pare pytan o CNG
W dniu 2010-10-17 12:38, Jacek_P pisze:
mansfeld napisal:
[...]

u mnie:
benzyny w trasie pali około 16l, gazu 18-19l
miasto: benzyna 18-20l, gaz 20-24l.

Data: 2010-10-29 17:50:53
Autor: ąćęłńóśźż
Pare pytan o CNG
To "Czajka"?

-- -- -

Data: 2010-10-18 09:57:06
Autor: Yakhub
Pare pytan o CNG
Dnia Sun, 17 Oct 2010 10:38:35 +0000 (UTC), Jacek_P napisa³(a):

mansfeld napisal:
czy cng przestalo byc u nas oplacalne ? jak to sie przelicza obecnie w stosunku do benzyny?

Nie wiem, jaka jest wydajno¶æ (spalanie) CNG na 100 km. W Krakowie
na stacji przy Balickiej cena CNG (chyba za m3) jest nieomal równa cenie LPG (za litr).

przy lpg dodawalo sie do benzyny jakis 1-1.5 l i mniej wiecej tyle litrow spalal (8l benzyny to jakies 9-9.5l gazu)

Tak dobrze nie ma. Przeciêtnie w¶ród moich znajomych z niez³ymi
instalacjami by³o to 40..50% narzutu.

U mnie spalanie benzyny to ~6.5l, LPG ~7.5-8. Nie jest tak ¼le, jak
opisujesz.

--
Yakhub

Pare pytan o CNG