Pare pytan o CNG

Data: 2010-10-18 10:01:46
Autor: P_ablo
Pare pytan o CNG
Użytkownik "mansfeld" <mansfeldp@go2.pl> napisał w wiadomości news:i9ehvq$gcu$1news.net.icm.edu.pl...
czy ktos z was sie orientuje z czego wynika fakt, ze na zachodzie Europy
bez  problemu dostepne sa u dealerow samochody osobowe np. fiata, forda,
opla z  cng a u nas w ofercie takich pojazdow prawie calkiem brak ?

Brak popytu, ale z tego co wiem, to VW i Fiat cos tam maja w ofercie.

> czy cng przestalo byc u nas oplacalne ?

wlasnie tak - oszczednosc na 100 km przy tankowaniu na stacji jest tak mala, ze jesli nie masz stacji pod nosem, to niewielki ma to sens

 jak to sie przelicza obecnie w
stosunku do benzyny? przy lpg dodawalo sie do benzyny jakis 1-1.5 l i
mniej  wiecej tyle litrow spalal (8l benzyny to jakies 9-9.5l gazu) -
jak to sie  przelicza przy CNG ?

http://www.infogaz.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=1357

> czy instalacje cng sa znacznie drozsze niz lpg i z czego wynika roznica w
cenie ?

W zasadzie frontkit jest identyczny jak przy LPG, roznica polega w przewodach laczacych zbiorniki z reduktorem i w samych zbiornikach. Wlasnie ze wzgledu na inne zbiorniki cena jest wyzsza.

ktore firmy produkuja obecnie najlepsze i najbardziej niezawodne
instalacje  CNG ? Bigas ? Landi ? inne jakie ? czy ktores z nich sa
cenowo bardziej  atrakcyjne czy wszedzie jest tak samo ?

Nalezy wybierac to co jest latwe do serwisowania u nas.
Wszystkie fabryczne instalacje sa produkowane przez jakiegos duzego i znanego producenta instalacji i tylko montowane w fabryce. Fiat montuje Tartarini, Volvo Necama itp.

--
Picasso

Pare pytan o CNG