Parking dla niepe艂nosprawnego - zmiany?

Data: 2014-12-08 12:14:31
Autor: Marcin N
Parking dla niepe艂nosprawnego - zmiany?
W TV ruszy艂a kampania o zmianie przepis贸w dot. miejsc dla niepe艂nosprawnych.

http://www.kartaparkingowa.pl/

Wszed艂em na stron臋 i widz臋 - 偶e jest w zasadzie po staremu.
Dalej nie mog臋 zaparkowa膰 na takim miejscu gdy mam pasa偶era ze z艂aman膮 nog膮, kt贸ry porusza si臋 o kulach.

Za to wystarczy mie膰 kwitek za szyb膮 i jeste艣my "kryci".
Szkoda.

--
MN

Data: 2014-12-08 12:26:17
Autor: Tomasz W贸jtowicz
W dniu 2014-12-08 12:14, Marcin N pisze:
[...]

No bo nie o to chodzi. Mo偶e zatrzyma膰 si臋 na tym miejscu i wysadzi膰 pasa偶era, po czym odjecha膰 i zaparkowa膰 w innym miejscu. Parkowanie na takim miejscu jest pomy艣lane jako u艂atwienie dla niepe艂nosprawnych kierowc贸w, a nie pasa偶er贸w z szoferem.

Data: 2014-12-08 12:35:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Hello Tomasz,

W TV ruszy砤 kampania o zmianie przepis體 dot. miejsc dla
niepe硁osprawnych.
http://www.kartaparkingowa.pl/
Wszed砮m na stron i widz - 縠 jest w zasadzie po staremu.
Dalej nie mog zaparkowa na takim miejscu gdy mam pasa縠ra ze z砤man
nog, kt髍y porusza si o kulach.
No bo nie o to chodzi. Mo縠 zatrzyma si na tym miejscu i wysadzi
pasa縠ra, po czym odjecha i zaparkowa w innym miejscu. Parkowanie na
takim miejscu jest pomy秎ane jako u砤twienie dla niepe硁osprawnych kierowc體, a nie pasa縠r體 z szoferem.

Nieprawda - dotyczy r體nie niepe硁osprawnych z kierowc. O ile
posiadaj kart.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-08 12:54:48
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Mon, 8 Dec 2014 12:35:13 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):

Nieprawda - dotyczy r體nie niepe硁osprawnych z kierowc. O ile
posiadaj kart.

No w砤秐ie - masz kwitek - jeste czysty. Nie masz papierka - to cho鎎y
zdycha nie masz prawa. To przejaw nadmiernej regulacji prawnej. Nasze
prawo koniecznie trzeba odchudzi.
--
Jacek

Data: 2014-12-08 13:35:19
Autor: Poldek
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Znam osobi禼ie przypadki "niepe硁osprawnych", kt髍zy je縟勘 na rowerze, pij dobry alkohol, chodz na p硑walni i solarium, w gara縰 trzymaj kilka nowych mercedes體 z pakietem AMG i obowi眤kow plakietk niepe硁osprawny, 縠by nie traci czasu na szukanie miejsca w centrum.

Data: 2014-12-08 14:16:16
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Mon, 08 Dec 2014 13:35:19 +0100, Poldek napisa(a):

[...]

No. A wystarczy硂 by oko straszaka miejskiego 縠 go舵 nie chodzi o
kulach i mandat po uwa縜niu plus zwy縦a za mark samochodu i krawat. A
jak si nie podoba to do s眃u udowadnia kalectwo uzasadniaj眂e
zajmowanie cennego miejsca w centrum.
--
Jacek

Data: 2014-12-08 14:49:12
Autor: Czes砤w Wi秐iak
[...]

Nie ma znaczenia czy chodzi o kulach, jezdzi na wozku czy nie. Moze nawet biegac ale jesli ma decyzje komisji i wpis w legitymacji czy inny papier poswiadczajacy bo np. jest g硊chy to pan straszak czy inny policjant moze go w pompke cmoknac

Data: 2014-12-08 13:57:12
Autor: masti
Czes砤w Wi秐iak wrote:

[...]

ale powinien zakablowa komisj. Karta jest dla os骲 niepe硁osprawnych
ruchowo. Nie wszystkich.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l阫 gruntu! -Chyba wysoko禼i? -Wiem co m體i. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-12-08 23:00:04
Autor: ToMasz
W dniu 08.12.2014 14:57, masti pisze:
Czes砤w Wi秐iak wrote:

[...]

w砤秐ie takie zmiany wejd w 縴cie. Mnie jak przyznali "znaczny stopie" to si nawet nie pytali czy chc kart parkingow tylko mi j dali (narz眃y ruchu mam zdrowe :). Dla mnie fajnie, ale je秎i tak szastaj tymi zezwoleniami, to potem wszystkie miejsca dla inwalid體 zaj阾e. TERAZ w砤秐ie ma si to zmieni. i dobrze

ToMasz

Data: 2014-12-08 23:34:00
Autor: J.F.
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Mon, 08 Dec 2014 23:00:04 +0100, ToMasz napisa(a):
[...]

A sa zajete ? bo ja mam wrazenie, ze ich jest za duzo.

J.

Data: 2014-12-08 23:45:56
Autor: Artur Miller
W dniu 2014-12-08 23:34, J.F. pisze:
[...]

w Poznaniu? powstaj kurioza takie jak to:
https://www.google.pl/maps/@52.3720518,16.9819516,902a,20y,41.46t/data=!3m1!1e3?hl=en

@

Data: 2014-12-08 16:28:29
Autor: kogutek444
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
W dniu poniedzia砮k, 8 grudnia 2014 23:45:59 UTC+1 u縴tkownik Artur Miller napisa:
> [...]
>
> A sa zajete ? bo ja mam wrazenie, ze ich jest za duzo.
>
> J.

w Poznaniu? powstaj kurioza takie jak to:

Aleosochodzi. 痚 pomalowane na niebiesko?

Data: 2014-12-09 08:14:16
Autor: Artur Miller
W dniu 2014-12-09 01:28, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

na kazdym niebieskim miejscu jest znak "ino dla inwalidy"

@

Data: 2014-12-09 09:32:10
Autor: masti
Artur Miller wrote:

[...]

a co w tym kuriozalnego?
2/27=7% miejsc dla niepe硁osprawnych.
Uwa縜sz, 縠 to tak strasznie du縪? czy boli Ci, ze musisz przej舵 3m
dalej?

Data: 2014-12-10 18:13:50
Autor: Artur Miller
W dniu 2014-12-09 10:32, masti pisze:

[...]

uwa縜sz, ze 7% je縟z眂ych to inwalidzi?

@

Data: 2014-12-10 18:02:12
Autor: masti
Artur Miller wrote:

[...]

tak Ci strasznie boli, 縠 b阣ziesz musia przej舵 2 metry dalej?

Data: 2014-12-10 19:16:31
Autor: J.F.
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
U縴tkownik "masti"  napisa w wiadomo禼i
Artur Miller wrote:
[...]

Przyjdzie goracy okres, to bedziesz jechal jak glupi po tym parkingu szukajac wolnego miejsca, a te beda staly wolne.
I czekaly na ... jakas wycieczke inwalidow czy co ?

Tutaj to moze mniejszy problem, ale gdzie indziej zrobia np 6 miejsc dla inwalidow i 2 zwykle. I te 6 bedzie wolne, ale nikt nie zaprotestuje, musza byc.
Tak ci trudno pojechac autobusem ? :-P

A tak jeszcze ... czy tam sa jakies wejscia wzdluz scian ?
Bo cos mi sie widzi ze z wielu tych miejsc to niepelnosprawny ma dalej do drzwi niz z innych "zwyklych".
Gdzie tu sens, gdzie logika ?
Ale nie, te miejsca sa swiete, nic zlego nie mozna na nie powiedziec...

J.

Data: 2014-12-10 18:23:10
Autor: masti

Artur Miller wrote:
[...]

straszne. To stan kawa砮k dalej

Tutaj to moze mniejszy problem, ale gdzie indziej zrobia np 6 miejsc dla inwalidow i 2 zwykle.

przyk砤d?

chcesz si zamieni z nimi?

Data: 2014-12-11 10:40:02
Autor: SW3
W dniu 10.12.2014 o 19:23 masti <gone@to.hell> pisze:

Przyjdzie goracy okres, to bedziesz jechal jak glupi po tym parkingu
szukajac wolnego miejsca, a te beda staly wolne.
straszne. To stan kawa砮k dalej

Kawa砮k czyli ile? Kilometr, na innym parkingu?
Bo ja z powy縮zego cytatu zrozumia砮m, 縠 chodzi o sytuacj gdy na  parkingu NIE MA wolnych normalnych miejsc. Tak, czasami si zdarza, 縠  zaj阾e s wszystkie miejsca.

--
SW3
-- --

Data: 2014-12-11 09:47:15
Autor: masti
SW3 wrote:

[...]

no i? zdarza si. zdarza si te tam gdzie  nie ma 縜dnych miejsc dla
inwalid體. I co? wtedy stajesz na przejsciu dla pieszych?

Data: 2014-12-12 07:53:06
Autor: J.F.
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Thu, 11 Dec 2014 09:47:15 +0000 (UTC), masti napisa(a):
SW3 wrote:
[...]

Wk* jest jednak mniejsze jak widze na tym parkingu np 8 miejsc dla
inwalidow z czego 4 zajete, niz jak widze 70 ... z czego 4 zajete.

No ale to prywatny parking, niech sobie wlasciciel robi jak chce,
skoro go moje wk* nie interesuje. No chyba ze to nie jest jego decyzja, tylko jakas odgorna ...

J.

Data: 2014-12-10 19:35:16
Autor: Alf/red/
On 10/12/14 19:16, J.F. wrote:
ma dalej do drzwi niz z innych "zwyklych"

Wydaje mi si, 縠 chodzi nie tylko o odleg硂舵, ale o to, 縠by si te - excuse my french - knypki nie kr阠i硑 w uliczkach. Bo jak cofasz, to przecie nie widzisz, kto akurat przemyka na wysoko禼i kufra... Dlatego te miejsca s pod 禼ianami.

--
Alf/red/

Data: 2014-12-10 19:53:01
Autor: Marcin N
W dniu 2014-12-10 19:16, J.F. pisze:

Gdzie tu sens, gdzie logika ?
Ale nie, te miejsca sa swiete, nic zlego nie mozna na nie powiedziec...

Raz napisa砮m protest do sp蟪dzielni o bezsensowne umieszczenie miejsca dla inwalidy na parkingu osiedlowym. Odpowied dosta砮m... z ministerstwa! Zosta砮m tam przedstawiony jako wr骻 publiczny, heretyk i diabe wcielony. Wr骻 niepe硁osprawnych.

--
MN

Data: 2014-12-11 22:12:50
Autor: Artur Miller
W dniu 2014-12-10 19:02, masti pisze:
Artur Miller wrote:

[...]

a potrafisz napisa co w temacie albo odpowiedzie na pytanie, czy tylko trolujesz?

@

Data: 2014-12-11 21:41:21
Autor: masti

Artur Miller wrote:

[...]

co mam Ci napisa? 縠 nie masz poj阠ia jak to jest by inwalid?

Data: 2014-12-11 22:48:29
Autor: Artur Miller
W dniu 2014-12-11 22:41, masti pisze:

[...]

a co ma poj阠ie o byciu inwalid do ewidentnie w niekt髍ych miejscach zbyt du縠j liczby miejsc parkingowych dla tych縠?

@

Data: 2014-12-11 22:17:18
Autor: masti
Artur Miller wrote:

[...]

mo縠 kiedy zrozumiesz

Data: 2014-12-11 23:24:08
Autor: Artur Miller
W dniu 2014-12-11 23:17, masti pisze:
Artur Miller wrote:

[...]

normalnie drugie wcielenie Prezesa... albo ma硂 udolna pr骲a zmiany tematu, zeby nie przyzna sie, ze pieprzysz g硊poty.

@

Data: 2014-12-12 09:36:28
Autor: t岽
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
masti wrote:

mo偶e kiedy艣 zrozumiesz

Masz gorszy dzie艅?

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-12-10 19:34:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Hello Artur,

[...]

Jest jeszcze krzywa Gaussa i prawdopodobie駍two. 2 miejsca na 27
jest rozs眃ne. 14 miejsc na 200 by硂by zdecydowan przesad.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-11 22:19:35
Autor: Artur Miller
[...]

policzy砮m. 76 inwalidzkich + ok 600 normalnych.

na spore osiedle by wystarczy硂, a nie na obimarket... nadal uwa縜m, ze kuriozalne.

@

Data: 2014-12-12 00:00:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

I masz niestety racj.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-11 22:03:15
Autor: WildS
On 2014-12-08, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Mon, 08 Dec 2014 23:00:04 +0100, ToMasz napisa艂(a):
w艂a艣nie takie zmiany wejd膮 w 偶ycie. Mnie jak przyznali "znaczny stopie艅" to si臋 nawet nie pytali czy chc臋 kart臋 parkingow膮 tylko mi j膮 dali (narz膮dy ruchu mam zdrowe :). Dla mnie fajnie, ale je艣li tak szastaj膮 tymi zezwoleniami, to potem wszystkie miejsca dla inwalid贸w zaj臋te. TERAZ w艂a艣nie ma si臋 to zmieni膰. i dobrze

A sa zajete ? bo ja mam wrazenie, ze ich jest za duzo.

Ja bardzo lubi臋 miejsca dla inwalid贸w. Zw艂aszcza na parkingach przy
autostradzie. Bo tam to od razu zrobi膮 ich z 10 obok siebie i si臋 "TIR"
mie艣ci wzd艂u偶 bez wi臋kszego kombinowania a nawet czasami z jedno wolne
zostanie. A 10 zwyk艂ych jest znacznie kr贸tsze i ci臋偶ej z naczep膮 wcofa膰.

--
WildS

Data: 2014-12-08 15:47:32
Autor: J.F.
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
U縴tkownik "Czes砤w Wi秐iak"  napisa w wiadomo禼i
[...]

To jest chyba dla osob uszkodznym "narzadem ruchu" i gluchy nie dostanie karty.

Ale ... ja mam np operacje kolana, a papierka nie dostane. Bo najpierw musze miec 6 miesiecy zwolnienia.
A za 3 miesiace bede sprawny ..

Tak czy inaczej - akcja jest po to, aby karty zweryfikowac..

J.

Data: 2014-12-08 15:05:19
Autor: Poldek
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Wystarczy硂by, 縠by do stawania na kopercie uprawnia砤 tylko niepe硁osprawno舵 ruchowa i ju.

Data: 2014-12-08 14:28:48
Autor: masti
Poldek wrote:

Jacek Maciejewski wrote:
[...]

i tego, 縠by strasznik czeka az po paru godzinach pojawi sie
kieruj眂y/pasa縠r, 縠by potwierdzi, 縠 naprawd m骻 sta.

Data: 2014-12-08 15:23:40
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Mon, 08 Dec 2014 15:05:19 +0100, Poldek napisa(a):

Wystarczy硂by, 縠by do stawania na kopercie uprawnia砤 tylko niepe硁osprawno舵 ruchowa i ju.

Jasne. Ale 縠by to nie wymaga硂 posiadania papierka tylko nieposiadania
nogi.
--
Jacek

Data: 2014-12-08 15:34:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Hello Poldek,

[...]

Jasne. Dowo縠ni niewidomi niech przechodz przez parking, pomi阣zy
jad眂ymi samochodami.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-12 09:31:44
Autor: t岽
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
RoMan Mandziejewicz wrote:

Jasne. Dowo偶eni niewidomi niech przechodz膮 przez parking, pomi臋dzy
jad膮cymi samochodami.

A dlaczego nie? Od tego maj膮 opiekuna.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-12-09 02:04:54
Autor: RadoslawF
Parking dla niepe艂nosprawnego - zmiany?
Dnia 2014-12-08 15:05, U偶ytkownik Poldek napisa艂:

No. A wystarczy艂o by oko straszaka miejskiego 偶e go艣膰 nie chodzi o
kulach i mandat po uwa偶aniu plus zwy偶ka za mark臋 samochodu i krawat. A
jak si臋 nie podoba to do s膮du udowadnia膰 kalectwo uzasadniaj膮ce
zajmowanie cennego miejsca w centrum.

Wystarczy艂oby, 偶eby do stawania na kopercie uprawnia艂a tylko
niepe艂nosprawno艣膰 ruchowa i ju偶.

W wielu miejscach gdzie nie rz膮dz膮 umundurowani idioci
z pa艅stwowych etat贸w wystarcza. Normalnie stra偶nik wylatuje
przegoni膰 wygodnego ale jak widzi 偶e ten gramoli si臋 z kulami
czy innym sprz臋tem to nie zaczepia, nie sprawdza uprawnie艅
tylko wraca.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-08 15:44:07
Autor: J.F.
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
U縴tkownik "Jacek Maciejewski"  napisa w wiadomo禼i
[...]

I mialbys zaraz protesty, ze ktos po niesprawna matke podjechal, a bezduszny straznik w d* ma oficjalny dokument, poczekac 5 minut tez nie chce, tylko kaze sie bujac po sadach :-)

J.

Data: 2014-12-08 14:33:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Rozumiem, 縠 we wszystkich tych przypadkach zg硂si砮 przest阷stwo
po秝iadczenia nieprawdy przez urz阣nik體?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-08 15:01:48
Autor: Poldek
RoMan Mandziejewicz wrote:

Rozumiem, 縠 we wszystkich tych przypadkach zg硂si砮 przest阷stwo
po秝iadczenia nieprawdy przez urz阣nik體?

Nie, bo nie mam 縜dnej pewno禼i, 縠 plakietka zosta砤 wydana niezgodnie z przepisami. Po prostu obecne przepisy s takie, 縠 cz硂wiek posiadaj眂y jak倍 niesprawno舵 typu astma, mo縠 parkowa na kopercie.
Dlatego jestem zdania, 縠 zmiana przepis體 w takim kierunku, 縠by koperta by砤 dla tych co na w髗ku inwalidzkim, o kulach itp., ale niekoniecznie dla uczulonych na py砶i kwiatu lipy.

Data: 2014-12-08 14:04:43
Autor: masti
Poldek wrote:

RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

nie mo縠. mo縠 ka縟y kto ma kart ale dosta j powinien tylko ten z
niepe硁osprawno禼i ruchow

Data: 2014-12-08 15:19:23
Autor: Marcin N
W dniu 2014-12-08 15:04, masti pisze:
Poldek wrote:

RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

Opr骳z kart powinna dzia砤 te logika: gdy pasa縠r chodzi o kulach to nie powinien w og髄e potrzebowa g硊piej karty.

Tymczasem procedura jest tak bezsensownie uci笨liwa, 縠 zd笨 cz硂wiekowi zdj辨 gips a zezwolenia nie dostaniesz.

--
MN

Data: 2014-12-08 14:27:52
Autor: masti

Poldek wrote:

RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

to fakt. w Warszawie komisja jest w starej kamienicy na 2 pi阾rze bez
windy. A niepe硁osprawny musi si stawi osobi禼i bo urz阣nicy przecie
w orzeczenie lekarskie nie uwierz

Data: 2014-12-08 19:21:30
Autor: P.B.
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Mon, 8 Dec 2014 14:27:52 +0000 (UTC), masti napisa(a):

to fakt. w Warszawie komisja jest w starej kamienicy na 2 pi阾rze bez
windy. A niepe硁osprawny musi si stawi osobi禼i bo urz阣nicy przecie
w orzeczenie lekarskie nie uwierz

W Gda駍ku na trzecim pi阾rze. Ale za z wind :) Ale zepsut!
http://zdrowie.trojmiasto.pl/Gdansk-testuje-niepelnosprawnych-n84420.html --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-12-08 19:01:44
Autor: Micha Baszy駍ki
W dniu 2014-12-08 15:19, Marcin N pisze:

Opr骳z kart powinna dzia砤 te logika: gdy pasa縠r chodzi o kulach to
nie powinien w og髄e potrzebowa g硊piej karty.

Tymczasem procedura jest tak bezsensownie uci笨liwa, 縠 zd笨
cz硂wiekowi zdj辨 gips a zezwolenia nie dostaniesz.

ale drogi Watsonie, przecie to logiczne - jegomo舵 ze z砤man nog to przecie osoba chora (ew. kontuzjowana), a nie niepe硁osprawna ;-P

--
Pozdr.
Micha

Data: 2014-12-08 15:33:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Nieprawda. Ju od d硊giego czasu tak nie jest.
Dlatego jestem zdania, 縠 zmiana przepis體 w takim kierunku, 縠by koperta by砤 dla tych co na w髗ku inwalidzkim, o kulach itp., ale niekoniecznie dla uczulonych na py砶i kwiatu lipy.

Nie ka縟y problem z narz眃ami ruchu wymaga w髗ka lub kul. Poczytaj o
chromaniu przestankowym.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-08 14:50:53
Autor: fifak
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?

a co ty z ksi昕yca?

a ca砮 stada rencist體? z porobionymi papierami, siedz i chlej renta w rent

wi阠 kto si przejmuje jakim parkuj眂ym na "niepewn kart"

podobno jest wydanych 600tys kart parkingowych inwalid體
wg oblicze obecnie jest 200tys uprawnionych

dlatego s zmiany

Data: 2014-12-08 14:58:42
Autor: Poldek
fifak wrote:

[...]

Ale ja przeciwko tym zmianom nie protestuj. Najwy縠j si pytam, dlaczego dopiero teraz.

Data: 2014-12-08 15:20:49
Autor: Marcin N
W dniu 2014-12-08 14:58, Poldek pisze:
fifak wrote:

[...]

te zmiany w dalszym ci眊u s kulawe. Ci眊le liczy si papier a nie logika. Papier jest wystawiany na samoch骴 a nie na cz硂wieka. Cz硂wieka
od razu rozpoznasz gdy jest niedysponowany ruchowo - nie potrzeba 縜dnych kwit體. Kwity s dla urz阣nik體 i ich ciep硑ch posadek.

--
MN

Data: 2014-12-08 14:44:07
Autor: masti

fifak wrote:

[...]

papier wyatwiany jest na cz硂wieka. Od wielu ju lat

Data: 2014-12-08 15:52:58
Autor: Marcin N
W dniu 2014-12-08 15:44, masti pisze:

te zmiany w dalszym ci眊u s kulawe. Ci眊le liczy si papier a nie
logika. Papier jest wystawiany na samoch骴 a nie na cz硂wieka.

papier wyatwiany jest na cz硂wieka. Od wielu ju lat

Gdyby by砤 to prawda to ju dawno "s硊縝y" mia硑by narz阣zie do ukr骳enia nadu縴wania tego papieru.

Tymczasem wci笨 widzi si m硂dych jurnych "wnuczk體" parkuj眂ych bezkarnie na miejscach dla inwalid體 bo SAMOCH覦 ma tabliczk, 縠 s硊縴 niepe硁osprawnemu. I podobno nie mo縩a ich ukara...

--
MN

Data: 2014-12-08 16:42:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Hello Marcin,

[...]

Mo縩a. Karta jest wa縩a tylko przy przewozie niepe硁osprawnego.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-08 16:44:32
Autor: Marcin N
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Mo縩a. Karta jest wa縩a tylko przy przewozie niepe硁osprawnego.

Mo縠sz podrzuci jaki przepis, kt髍y to potwierdza?
Znam kilku cwaniaczk體, kt髍ym ch阾nie utr nosa.

--
MN

Data: 2014-12-08 16:15:51
Autor: masti

<http://www.niepelnosprawni.gov.pl/aktualnosci/art384,nowe-zasady-wydawania-kart-parkingowych.html>

Data: 2014-12-08 17:20:56
Autor: Alf/red/
On 08/12/14 16:44, Marcin N wrote:
Mo縠sz podrzuci jaki przepis, kt髍y to potwierdza?

PoRD, Art. 8,
2. Przepis ust. 1 stosuje si r體nie do:
1) kieruj眂ego pojazdem, kt髍y przewozi osob niepe硁osprawn legitymuj眂 si kart parkingow;

przy czym "przewozi" znaczy "w tym momencie", a nie "raz na ruski rok".

--
Alf/red/

Data: 2014-12-08 18:21:29
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-08 17:20, Alf/red/ pisze:
[...]

a mi si wydaje 縠 wybroni si tekstem "przyjecha砮m odebra/przywie兼 osob niepe硁osprawn" (nawet jak jej w danym momencie w aucie nie ma) - bo co - jak delikwent nie odbierze mandatu lub otrzyma go zaocznie to osoba niepe硁osprawna mo縠 potwierdzi jego wersj...
Je縠li nie mam racji - to np. zawo筷 osob niepe硁osprawn do lekarza, ona wysiada, odprowadzam j po schodach, wracam i ciach-mandat. Po godzinie przyje縟縜m j odebra - no tu ju mo縠 pro禼iej bo po kilku minutach ta osoba pojawi si przy aucie (jak j kto do niego doprowadzi)

kasz

Data: 2014-12-08 15:36:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Hello Marcin,

[...]

[...]

Nie ka縟y niepe硁osprawny ma/mo縠 mie prawo jazdy.

Cz硂wieka od razu rozpoznasz gdy jest niedysponowany ruchowo

Nie zawsze.

- nie potrzeba 縜dnych kwit體. Kwity s dla urz阣nik體 i ich
ciep硑ch posadek.

Zazdroszcz zdrowia.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-08 15:55:45
Autor: Tomasz W骿towicz
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?

To przejaw nadmiernej regulacji prawnej. Nasze
prawo koniecznie trzeba odchudzi.

Bo Korwin tak powiedzia? Znasz system prawny, kt髍y jest uczciwy i skuteczny bez u縴wania papierk體?

Data: 2014-12-08 16:09:23
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Mon, 08 Dec 2014 15:55:45 +0100, Tomasz W骿towicz napisa(a):

To przejaw nadmiernej regulacji prawnej. Nasze
prawo koniecznie trzeba odchudzi.

Bo Korwin tak powiedzia? Znasz system prawny, kt髍y jest uczciwy i skuteczny bez u縴wania papierk體?

Kto to jest Korwin?  A co do system體 prawnych to istnieje z硂ty 秗odek
kt髍y ewidentnie 縠秏y przeskoczyli w zapale legislacji wszystkiego.
Jest to jasne nawet w kr阦ach politycznych, tylko jako trudne do
naprawienia, bo nawet ci co chcieli to g... zrobili. Stajnia Augiasza,
Herkulesa nam trzeba :)
--
Jacek

Data: 2014-12-08 17:56:48
Autor: Tomasz W骿towicz
[...]

To nie jest problem, co si uchwali硂 w sejmie, tylko to jest szerszy problem mentalno禼i spo砮cze駍twa. Typowy Polak w阺zy spisek we wszystkim, ka縟ego podejrzewa o oszustwo, cwaniactwo itp. Z tego powodu s te wszystkie za秝iadczenia, papierki, legitymacje itp.

Swego czasu w urz阣ach zezwolono na o秝iadczenie zamiast za秝iadczenia, i co? Ca砮 stado urz阣nik體 krzywo patrzy na o秝iadczenia i pr骲uje perswadowa petentom, 縠 lepiej b阣zie jak przynios za秝iadczenia, chocia nie potrafi wyja秐i co b阣zie lepiej.

Dlatego mo縩a sobie pisa r罂ne rzeczy w ustawach. Dop髃i nie zmieni si mentalno舵, to b阣zie jak jest.

Data: 2014-12-08 18:15:27
Autor: Shrek
On 2014-12-08 12:54, Jacek Maciejewski wrote:

[...]

Rozumiem, 縠 jeste te przeciw obowi眤kowi wk砤dania kwitka od parkometru za szyb? No bo jak to - masz kwitek jeste czysty nie masz kwitka - nie masz prawa parkowa (cho鎎y nawet zap砤ci, albo mia abonament)?

Wyt硊macz ci jak krowie na rowie. Nie da si inaczej, bo spo砮cze駍two zawiera w sobie niestety jednostki kt髍e w dupie maj zasady wsp蟪縴cia spo砮cznego i liczy si dla nich tylko ich w砤sna dupa. dlatego niekt髍e rzeczy trzeba regulowa tak, 縠by w obawie o w砤sn dup, na miejscach dla niepe硁osprawnych nie stawali. Ot i ca砤 filozofia. A jak pozwolisz stawa bez identyfikatora, to jak z砤miesz nog to i tak na miejscu dla niepe硁osprawnych nie zaparkujesz. B阣 tam ju sta硑 fury (przewa縩ie drogie) "po砤ma馽體".

Zreszt w砤秐ie uprawnienia weryfikuj - zaraz b阣zie kwik, 縠 przez to i tak uciskana i pokrzywdzona grupa niepe硁osprawnych nagle w wyniku dzia砤 Tusk^H^H Kopacz zbiednia砤 i jak wcze秐iej co drugiego sta by硂 na SUVa, tak teraz bieda i rdza;)

Shrek.

Data: 2014-12-08 20:29:48
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Mon, 08 Dec 2014 18:15:27 +0100, Shrek napisa(a):

[...]

琹e rozumiesz. Bilet po秝iadczaj眂y wykupienie prawa do parkowania ma
status podobny do biletu do kina czy na tramwaj i nie jest umocowany
prawnie tylko administracyjnie.

Wyt硊macz ci jak krowie na rowie. Nie da si inaczej, bo spo砮cze駍two zawiera w sobie niestety jednostki kt髍e w dupie maj zasady wsp蟪縴cia spo砮cznego i liczy si dla nich tylko ich w砤sna dupa.
A tu masz cz甓ciow racj. Spo砮cze駍twu naszemu daleko do miana
obywatelskiego. Poprawa na tym polu jest konieczna by 縴硂 si
wygodniej. Ale droga do tego celu nie wiedzie przez regulacje ustawowe
czy zaostrzanie kar tylko przez wychowanie, co z natury jest poooowolne.

--
Jacek

Data: 2014-12-08 21:19:53
Autor: Shrek
On 2014-12-08 20:29, Jacek Maciejewski wrote:

[...]

Przepraszam, ale nie chwytam tej subtelnej r罂nicy.

[...]

Nikt nie pisze o zaostrzeniu. Po prostu o karaniu.

tylko przez wychowanie, co z natury jest poooowolne.

Co proponujesz w okresie przej禼iowym - 縠by ka縟y decydowa czy wolno mu parkowa na miejscu dla niepe硁osprawnych?

Nie chcia砨ym niszczy twojej wiary w ludzi, ale...

Shrek.

Data: 2014-12-09 17:04:06
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Mon, 08 Dec 2014 21:19:53 +0100, Shrek napisa(a):

[...]

痑dna ustawa nie zmusza 秝iadczeniodawcy do wr阠zania bilet體. Mo縠
sobie zapewni kontrol op砤cania swoich us硊g bez nich, na 100 innych
sposob體.

[...]
Owszem, pisz. I m體i w przekaziorach. Napadowo, w akcie "s硊sznej
obywatelskiej troski".

tylko przez wychowanie, co z natury jest poooowolne.
Co proponujesz w okresie przej禼iowym - 縠by ka縟y decydowa czy wolno mu parkowa na miejscu dla niepe硁osprawnych?
Znam si na paru rzeczach ale nie na wychowywaniu wi阠 recepty nie
podam, Zwr箧 si do specjalisty w tej materii.

Nie chcia砨ym niszczy twojej wiary w ludzi, ale...
Spoko, w nic nie wierz.

--
Jacek

Data: 2014-12-09 19:19:42
Autor: Shrek
On 2014-12-09 17:04, Jacek Maciejewski wrote:

Przepraszam, ale nie chwytam tej subtelnej r罂nicy.
痑dna ustawa nie zmusza 秝iadczeniodawcy do wr阠zania bilet體. Mo縠
sobie zapewni kontrol op砤cania swoich us硊g bez nich, na 100 innych
sposob體.

No dobrze, ale co to zmienia?

Nikt nie pisze o zaostrzeniu. Po prostu o karaniu.
Owszem, pisz. I m體i w przekaziorach. Napadowo, w akcie "s硊sznej
obywatelskiej troski".

No dobrze - ja nie pisze - IMHO wystarczy to co jest, byle skutecznie egzekwowane i uszczelnione.

[...]

No to sk眃 pomys, 縠 miejsca dla niepe硁osprawnych to przejaw "nadmiernej regulacji prawnej"? Skoro nadmierna, to jaka jest twoim zdaniem adekwatna?

Shrek.

Data: 2014-12-10 12:39:00
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Tue, 09 Dec 2014 19:19:42 +0100, Shrek napisa(a):

On 2014-12-09 17:04, Jacek Maciejewski wrote:

[...]
Wybacz ale nie b阣 sie poni縜 do t硊maczenia r罂nicy pomi阣zy ustaw a
zwyczajem.

[...]

Primo, nie wk砤daj mi swoich s丑w w moje usta. Nic takiego nie
powiedzia砮m. Powiedzia砮m natomiast 縠 wymaganie papierka to nadmierna
regulacja prawna.
Secundo, gwa硉em chcesz ze mnie wyci眊n辨 recept na (twoje) bol眂zki
zwi眤ane z ruchem samochodowym w du縴ch miastach. Nie znam jej. Ju ci
powiedzia砮m 縠 nie jestem specjalist od ludzkich zachowa. Ale pewne
przyk砤dy s  w okolicy (Europa) do zaobserwowania, rozejrzyj si.
Ja osobi禼ie radz sobie u縴waj眂 roweru czy zbiorkomu, samochodu
u縴waj眂 tylko gdy niezb阣ne.

--
Jacek

Data: 2014-12-10 20:04:22
Autor: Shrek
On 2014-12-10 12:39, Jacek Maciejewski wrote:

[...]

A spoko. Widz, 縠 widzisz jak倍 zasadnicz r罂nic, czy uczciwo舵 sprawdza si zwyczajowo czy ustawowo. Ja nie specjalnie widz.

[...]

Ok - wi阠 jaka jest twoim zdaniem adekwatna a nie nadmierna regulacja prawna, okre秎aj眂a kto ma prawo korzysta z miejsc dla niepe硁osprawnych, a kto nie?

Shrek.

Data: 2014-12-10 21:51:42
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Wed, 10 Dec 2014 20:04:22 +0100, Shrek napisa(a):

Ok - wi阠 jaka jest twoim zdaniem adekwatna a nie nadmierna regulacja prawna, okre秎aj眂a kto ma prawo korzysta z miejsc dla niepe硁osprawnych, a kto nie?

Brak papierka k砤dzionego za szyb. Kto parkuje na takim miejscu ma by
prze s硊縝y sprawdzony. Zauwa, 縠 obecno舵 papierka te implikuje
konieczno舵 istnienia s硊縝 do sprawdzania, tyle, 縠 ka縟orazowo b阣zie
sprawdzany delikwent a nie papierek. Szczg蟪y sam sobie dopracuj.
--
Jacek

Data: 2014-12-10 21:06:36
Autor: masti
Jacek Maciejewski wrote:

[...]

i co? stra縩ik b阣zie sta 5 godzin i czeka a pojawi si kierowca?

Data: 2014-12-11 09:43:34
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Wed, 10 Dec 2014 21:06:36 +0000 (UTC), masti napisa(a):

i co? stra縩ik b阣zie sta 5 godzin i czeka a pojawi si kierowca?

A dlaczego nie? Niech sobie zorganizuje prac. Spisze nr samochodu,
sfotografuje, po powrocie do biura sprawdzi dost阷ne dane delikwenta i
jak b阣zie OK, to odpu禼i a jak co podejrzanego to sprawdzi dok砤dniej.
Wi阫dszo舵 u縴tkownik體 takich miejsc b阣zie mia w kapowniku albo i w
pami阠i, jak ma砮 miasto.
--
Jacek

Data: 2014-12-11 09:32:12
Autor: masti
Jacek Maciejewski wrote:

[...]

i jak si oka縠, 縠 nie OK to?
A burak b阣zie sta i si 秏ia

Data: 2014-12-11 11:11:32
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Thu, 11 Dec 2014 09:32:12 +0000 (UTC), masti napisa(a):

i jak si oka縠, 縠 nie OK to

to do s眃u. Dobrze by by硂 縠by s眃y te by硑 bardziej obywatelskie a mniej
pa駍twowe, wzros砤 by znacznie moc przerobowa, trafno舵 orzecze i
szybko舵 dzia砤nia. Ale nie wszystko od razu...
--
Jacek

Data: 2014-12-11 10:39:26
Autor: masti
Jacek Maciejewski wrote:

Dnia Thu, 11 Dec 2014 09:32:12 +0000 (UTC), masti napisa(a):

i jak si oka縠, 縠 nie OK to

to do s眃u.

i zamiast post阷owania mandatowego wkopujesz pa駍two w du縪 dro縮ze i
d硊縮ze post阷owanie s眃owe

Dobrze by by硂 縠by s眃y te by硑 bardziej obywatelskie a mniej
pa駍twowe, wzros砤 by znacznie moc przerobowa, trafno舵 orzecze i
szybko舵 dzia砤nia. Ale nie wszystko od razu...

to zacznij od tego

Data: 2014-12-11 12:29:38
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Thu, 11 Dec 2014 10:39:26 +0000 (UTC), masti napisa(a):

i zamiast post阷owania mandatowego wkopujesz pa駍two w du縪 dro縮ze i
d硊縮ze post阷owanie s眃owe
Przesadzasz. Parkingowy zawsze mo縠 zaproponowa mandat karny :), tak
jak teraz.

to zacznij od tego
Sam sobie zaczynaj, mnie to dynda i powiewa :)

--
Jacek

Data: 2014-12-11 12:58:43
Autor: masti
Jacek Maciejewski wrote:

[...]

je秎i masz na my秎i str罂a parkingu to nie mo縠. Jesli strasz wiejsk to
mo縠 tylko komu skoro nikogo nie ma

to zacznij od tego
Sam sobie zaczynaj, mnie to dynda i powiewa :)

co nie przeszkadza Ci wymy秎a glupot

Data: 2014-12-11 14:06:19
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Thu, 11 Dec 2014 12:58:43 +0000 (UTC), masti napisa(a):

[...]

G硊pi to ty jeste. Parkingowy mo縠 dok砤dnie to co sobie wypisze w
regulaminie w砤禼iciel parkingu a TK nie zakwestionuje.
--
Jacek

Data: 2014-12-11 13:10:43
Autor: masti
Jacek Maciejewski wrote:

[...]

ROTFL. Zr骲 parking i spr骲uj mi wlepi mandat. --

Data: 2014-12-11 14:19:23
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Thu, 11 Dec 2014 13:10:43 +0000 (UTC), masti napisa(a):

ROTFL. Zr骲 parking i spr骲uj mi wlepi mandat.

Najpierw musia砨y sobie kupi auto :) i zrobi prawko. Nie widz szans
bo za g硊pi.
--
Jacek

Data: 2014-12-11 13:20:27
Autor: masti
Jacek Maciejewski wrote:

Dnia Thu, 11 Dec 2014 13:10:43 +0000 (UTC), masti napisa(a):

ROTFL. Zr骲 parking i spr骲uj mi wlepi mandat.

Najpierw musia砨y sobie kupi auto :) i zrobi prawko. Nie widz szans
bo za g硊pi.

powiedzia kto kto nie ma zielonego poj阠ia o prawie.
Je秎i przypadkiem uda硂 ci si zrobi prawko to mo縠 je oddaj i jed
autobusem.

Data: 2014-12-11 10:44:44
Autor: SW3
W dniu 11.12.2014 o 09:43 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> pisze:

Spisze nr samochodu,
sfotografuje, po powrocie do biura sprawdzi dost阷ne dane delikwenta i
jak b阣zie OK, to odpu禼i a jak co podejrzanego to sprawdzi dok砤dniej.

No faktycznie, takie uproszczenie ;)
Po za tym w tym rozwi眤aniu to ju wnuczek nie b阣zie mia 縜dnych  przeszk骴 by parkowa samochodem dziadka-inwalidy.

--
SW3
-- --

Data: 2014-12-11 11:09:22
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Thu, 11 Dec 2014 10:44:44 +0100, SW3 napisa(a):

No faktycznie, takie uproszczenie ;)
Po za tym w tym rozwi眤aniu to ju wnuczek nie b阣zie mia 縜dnych  przeszk骴 by parkowa samochodem dziadka-inwalidy.

Dla ciebie (inwalidy) uproszczenie. Krok w kierunku spo砮cze駍twa
obywatelskiego. Nie b眃 reliktem postkomunistycznym kt髍emu partia i
rz眃 wytycza硑 drog (wiem, to trudne, ale spr骲uj :)
Co do wnuczka to i na niego pr阣zej czy p蠹niej przyjdzie kryska a poza
tym nie ma system體 idealnych.
--
Jacek

Data: 2014-12-11 20:13:49
Autor: Shrek
On 2014-12-11 09:43, Jacek Maciejewski wrote:

A dlaczego nie? Niech sobie zorganizuje prac. Spisze nr samochodu,
sfotografuje, po powrocie do biura sprawdzi dost阷ne dane delikwenta i
jak b阣zie OK, to odpu禼i a jak co podejrzanego to sprawdzi dok砤dniej.

Ale co ok, albo nie ok? Przecie postulowa砮 brak dokumentu uprawniaj眂ego do parkowania na miejscu dla niepe硁osprawnych. Wiec co ma sprawdza?

Shrek.

Data: 2014-12-11 20:19:46
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Thu, 11 Dec 2014 20:13:49 +0100, Shrek napisa(a):

Ale co ok, albo nie ok? Przecie postulowa砮 brak dokumentu uprawniaj眂ego do parkowania na miejscu dla niepe硁osprawnych. Wiec co ma sprawdza?

Zgodno舵 stanu faktycznego z zarz眃zeniem administracyjnym, tumanie.
EOT.
--
Jacek

Data: 2014-12-11 21:38:16
Autor: masti
Jacek Maciejewski wrote:

[...]

nie ma karty nie ma zarz眃zenia. Skoro ma by tak jak dot眃 ocena przez
komisj to wydanie karty to piku. Skoro ma jej nie by to po co ca砤
biurokracja? przecie wszystko wida. A mo縠 nie?

 zapl眛a砮 si w swoich g硊potach.

Data: 2014-12-10 22:06:41
Autor: Shrek
On 2014-12-10 21:51, Jacek Maciejewski wrote:

[...]

Znaczy, 縠 przy ka縟ym miejscu dla niepe硁osprawnych ma by zatrudniony "s硊縝ista" w stopniu orzecznika?

Zauwa, 縠 obecno舵 papierka te implikuje
konieczno舵 istnienia s硊縝 do sprawdzania, tyle, 縠 ka縟orazowo b阣zie
sprawdzany delikwent a nie papierek. Szczg蟪y sam sobie dopracuj.

No w砤秐ie ty proponujesz zmiany, ty podaj szczeg蟪y.

Shrek.

Data: 2014-12-11 09:44:36
Autor: Jacek Maciejewski
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Dnia Wed, 10 Dec 2014 22:06:41 +0100, Shrek napisa(a):

[...]

Nie zgrywaj idioty.

[...]

Szczeg蟪y poda砮m mastiemu.

--
Jacek

Data: 2014-12-08 18:26:49
Autor: dddddddd
[...]

a czy kto艣 weryfikuje ilo艣膰 miejsc dla inwalid贸w? bo s膮 miejsca gdzie podje偶d偶am i zawsze koperty s膮 zaj臋te (czyli powinno ich by膰 wi臋cej), a s膮 takie, gdzie koperty ca艂y czas stoj膮 wolne (a s膮 trzy wymalowane - taka strata miejsca, mo偶na by pozostawi膰 jedn膮, z tego co obserwuj臋 inwalidzi ruchowi nie s膮 inwalidami umys艂owymi i na dw贸ch kopertach cz臋sto mieszcz膮 trzy samochody pozostawiaj膮c sobie wystarczaj膮c膮 ilo艣膰 miejsca)
Moim zdaniem powinna by膰 mo偶liwo艣膰 regulacji miejsc parkingowych (np. rada osiedla jest od tego 偶eby stwierdzi膰 czy w kiosku na rogu mo偶na sprzedawa膰 w贸dk臋, mogliby ocenia膰 czy w danym momencie nie ma za du偶o/za ma艂o miejsc dla inwalid贸w)

艁ukasz

Data: 2014-12-08 22:16:48
Autor: Alf/red/
On 08/12/14 18:26, dddddddd wrote:
z tego co obserwuj臋 inwalidzi ruchowi nie s膮 inwalidami umys艂owymi i na
dw贸ch kopertach cz臋sto mieszcz膮 trzy samochody

Jak dla mnie, to 艣wiadczy w艂a艣nie o funkcjonalno艣ci ruchowej i dysfunkcji umys艂owej - bo ten niepe艂nosprawny ruchowo potrzebuje wi臋cej miejsca na podstawienie w贸zka i takie tam, nawet je艣li chodzi ale s艂abo to potrzebuje wsparcia innej osoby, a wi臋c miejsca. To dlatego te miejsc贸wki s膮 takie szerokie, nie dlatego 偶e je偶d偶膮 wyj膮tkowo grubymi pojazdami.
Dzi艣 widzia艂em samoch贸d stoj膮cy dok艂adnie *po艣rodku* dw贸ch miejsc. Spodziewasz si臋 wyj膮tkowo sprytnego inwalidy, kt贸ry zaj膮艂 miejsce ale nie zaj膮艂? Czy wyj膮tkowego tumana, kt贸ry zaj膮艂 obydwa?

--
Alf/red/

Data: 2014-12-09 11:23:07
Autor: Trybun
W dniu 2014-12-08 o 22:16, Alf/red/ pisze:
[...]

Dysfunkcja umys艂owa dyskwalifikuje cz艂owieka jako kierowc臋.

Data: 2014-12-09 11:22:15
Autor: Trybun
W dniu 2014-12-08 o 12:14, Marcin N pisze:
[...]

Z tego co s艂ysz臋 to wej艣cie  w posiadanie tego "kwitka" to istna droga krzy偶owa.. Wi臋c lekkie traktowanie takiego kwitka jest zupe艂nie nie na miejscu.

Nic nie szkoda, s膮 prawdziwi inwalidzi dla kt贸rych chodzenie to nie jest prosta sprawa i jak najbardziej trzeba tworzy膰 miejsca parkingowe tylko dla ich potrzeb.

Data: 2014-12-11 07:28:36
Autor: Iglo
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
Zmiany s po to, by zweryfikowa dotychczasowe uprawnienia, ze wzgl阣u na zaobserwowane patologie. Niestety aby akcja by砤 skuteczna s tego konsekwencje dla wszystkich dotychczasowych posiadaczy uprawnie, mi阣zy innymi o nowe orzeczenia o niepe硁osprawno禼i, a te s wymagane do uzyskania nowej karty parkingowej musz si ubiega tak縠 ci, kt髍ych niesprawno舵 jest oczywista i do縴wotnia, ludzie bez ko馽zyn itp. Najcz甓ciej widywane patologie, czyli samochody z kart parkowan na kopertach a powo縪ne przez "zdrowych byk體" s w miejscach, w kt髍ych prawdziwi niepe硁osprawni rzadko bywaj, np. du縠 centra i galerie handlowe. Tam zajmowane s r體nie miejsca dla rodzin z dzie鎚i, ustalone dobrowolnie przez zarz眃ce centrum. To si rzuca w oczy. Pod szpitalami czy urz阣ami problem jest mniej pal眂y.  Opisz Wam moj sytuacj, nieco odbiegaj眂 od stereotypowego obrazy niepe硁osprawnego, starszej osoby z trudno禼i chodzenia.
Moja c髍ka ma 4 lata, po przeszczepie szpiku, jest niewidoma, nie chodzi. Wymaga ca硂dobowej opieki, co zrozumia砮.
Jestem w sile wieku, do tej pory nie ubiega砮m si o kart parkingow. Mam si酬 nosi c髍k kawa砮k od samochodu do szpitala na badania, na rehabilitacj czy z miejsca postoju do mieszkania.
Czas nie stoi w miejscu, c髍ka ro秐ie, jest coraz ci昕sza, przy dw骳h wyj禼iach z domu dziennie mo縩a poczu mi阫kie nogi. Dojrzewam poma硊 do my秎i o obieganiu si o kart.
M骿 g丑wny problem dotyczy miejsca zamieszkania. Stare osiedle, miejsc nie za wiele, wprost przeciwnie jak samochod體, wieczorem miejsca nie ma, nawet do舵 daleko, a s te miejsca, kt髍e po zaj阠iu popo硊dniem s blokowane przez samochody bezrozumnych, kt髍zy wieczorem nie znajduj miejsca a nie chce im si i舵 z innej cz甓ci osiedla. Jednym s硂wem k硂pot.
Kopert wyznaczonych nie ma. Znany z widzenia niepe硁osprawny parkuje na zakazie parkowania "ponad 5 min", B35. ZTCW jest to dla posiadaczy dopuszczalne. To dla mnie jedyne rozwi眤anie gdy wieczorem wracam z rehabilitacji czy szpitala.
W sytuacji jak wracam z miasta z c髍k w 秗odku sprawa jest oczywista.. Wioz niepe硁osprawnego, na kt髍ego wystawiona jest karta. A co w sytuacji jak wracam sam, a wiem, 縠 wcze秐ie rano przewo筷 c髍k do szpitala? Mam zostawi samoch骴 gdzie dalej, przecie nie mam mo縧iwo禼i rano zostawi dziecka samego i przeparkowa bli縠j? Ze zdroworozs眃kowego punktu widzenia sprawa jest oczywista, lecz dla osoby postronnej zdrowy byk wyk砤da kart parkingow i zostawia samoch骴 na zakazie.
Jak wida wiele sytuacji nie jest jednoznacznych, cho na pierwszy rzut oka tak wygl眃a. Nie jest 砤two wszystkiego uj辨 w ramy przepis體, niemniej weryfikacja uprawnie to konieczno舵 i krok w dobr stron.

Data: 2014-12-11 17:03:55
Autor: masti
Iglo wrote:

Moja c髍ka ma 4 lata, po przeszczepie szpiku, jest niewidoma, nie chodzi. Wymaga ca硂dobowej opieki, co zrozumia砮.

i to jest w砤秐ie to zycie, kt髍ego nie widz sprawni. --

Data: 2014-12-11 10:02:59
Autor: Iglo
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 18:04:16 UTC+1 u縴tkownik masti napisa:
Iglo wrote:

> Moja c髍ka ma 4 lata, po przeszczepie szpiku, jest niewidoma, nie chodzi. Wymaga ca硂dobowej opieki, co zrozumia砮.

i to jest w砤秐ie to zycie, kt髍ego nie widz sprawni.

Opiekunowie niepe硁osprawnych, czy to dzieci czy doros硑ch to do舵 specyficzna grupa, bo poza ostatni g硂秐 blokad sejmu nie by硂 protest體, nikt nie wychodzi w miasto, nie pali opon, nie blokuje dojazdu do lotniska, nie organizuje masy krytycznej w髗k體, bo nie ma na to si a przede wszystkim czasu.
To grupa stoj眂a o krok od wykluczenia spo砮cznego, mam nadziej, 縠 to si b阣zie z czasem zmienia. S spotkania, zaj阠ia, warsztaty organizowane przez organizacje pozarz眃owe, s okazje 縠by wyj舵 z domu. Warto to u砤twi, cho鎎y poprzez kart parkingow.

Data: 2014-12-11 10:39:18
Autor: WS
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 18:04:16 UTC+1 u縴tkownik masti napisa:

i to jest w砤秐ie to zycie, kt髍ego nie widz sprawni.

Przesadzasz, zazwyczaj b.dobrze widza, ze ktos naduzywa uprawnien, a tacy na oko stanowia 3/4 pojazdow z identyfikatorami...

Np. co dzien widuje w Krk Myslakowskiego x Przybyszewskiego stojacy na zakazie postoju samochod z banku ~150m obok (firmowka) z identyfikatorem... Okolica taka, ze miejsc brak, bank ma kolo biurowca, ale platne, wiec po co koledzy "inwalidy" maja szukac miejsca jak moga stac pod drzwiami na wykupionym, platnym, a on sobie stanie na zakazie o dowolnej porze i pobiegnie  do pracy ;) WS

Data: 2014-12-11 21:36:33
Autor: masti
WS wrote:

[...]

przy takiej regularno禼i to ietrudne. ale w wielu miejscach nie jeste w
stanie okre秎i czy jest uprawnione czy nie.

a ju przypadek iglo jest w砤秐ie taki. Zreszt zanm to z w砤snych
do秝iadcze. Nie chcia砨y przez to przechodzi.

Data: 2014-12-11 17:48:25
Autor: m
W dniu 11.12.2014 16:28, Iglo pisze:
[...]

A czemu nie wozisz jej na w髗ku? Przecie jest ca砤 masa ludzi niechodz眂ych i mo縠 mam b酬dny obraz, ale wydaje mi si 縠 znaczna mniejszo舵 jest noszona na r阫ach.

p. m.

Data: 2014-12-11 09:57:45
Autor: Iglo
Parking dla niepe硁osprawnego - zmiany?
W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 17:48:56 UTC+1 u縴tkownik m napisa:
> [...]

A czemu nie wozisz jej na w髗ku? Przecie jest ca砤 masa ludzi niechodz眂ych i mo縠 mam b酬dny obraz, ale wydaje mi si 縠 znaczna mniejszo舵 jest noszona na r阫ach.

To do舵 z硂縪na sprawa, nic nie wnosz眂a do tematu, pierwsze 2,5 roku 縴cia w szpitalu, w tym ze wzgl阣u na charakter choroby na osobnej sali, potem przeszczep, po przeszczepie ze wzgl阣u na izolacj od infekcji i bakterii wynie秎i秏y si do domu na wsi w lesie i c髍ka dopiero adaptuje si do normalnego 縴cia, poznaje 秝iat przez d紈i阫i jak to niewidomy, a 縠 do tej pory by硂 ich ma硂 i nowe czy g硂秐e powoduj l阫. Najbezpieczniej czuje si na r阫ach, zreszt jak masz do przej禼ia powiedzmy 250m do domu od samochodu, to wyj辨 w髗ek, roz硂縴, potem pozapina dziecko dok砤dnie (jest wiotka) a za chwil wszystko sk砤da to bardziej m阠z眂e ni przenie舵 te 12kg szcz甓cia :-).

Parking dla niepe艂nosprawnego - zmiany?