Parking pod marketem

Data: 2020-02-28 07:52:55
Autor: cef
Parking pod marketem
Czy jeśli na tablicy informacyjnej z automatem na bilety
jest mniej więcej taka formułka:
Parking dla klientów LIDL płatny w godzinach otwarcia sklepu.
Podano też warunki opłat, że pierwsze 1,5 godz jest bezpłatne
a potem ileś tam - w pierwszych punktach regulaminu było jedynie o wystawieniu biletu w aucie - natomiast o konieczności posiadania paragonu z datą zbliżoną do parkowania niczego nie znalazłem w pierwszych kilku punktach. Całego regulaminu nie miałem czasu czytać - może jest coś dalej. Nie wiem wprawdzie jak egzekwują opłaty, bo nie ma szlabanu i swobodnie można by opuścić parking bez opłaty, ale interesuje mnie czy na takim parkingu można zaparkować w nocy kiedy sklep jest zamknięty? I czy bycie klientem obowiązuje w czasie teraźniejszym, tzn parkuję i kupuję czy można kupić coś a parkować (ponownie pobierając odpowiedni bilet i uiszczając stosowną opłatę) dwa dni później?

Data: 2020-02-28 13:17:51
Autor: nie ma emaila
Parking pod marketem
cef <cezfar@interia.pl> napisał(-a):

[...]

taki straszak
zrobi się parking zatłoczony to będą egzekwować

Data: 2020-02-28 04:37:44
Autor: przemek.jedrzejczak
Parking pod marketem
https://bezprawnik.pl/parking-pod-biedronka-pod-lupa-uokik/

juz egzekwuja i jak widac niezle przeginaja

Data: 2020-02-28 06:25:05
Autor: WS
Parking pod marketem
On Friday, February 28, 2020 at 1:37:46 PM UTC+1, przemek.j...@gmail.com wrote:
https://bezprawnik.pl/parking-pod-biedronka-pod-lupa-uokik/

juz egzekwuja i jak widac niezle przeginaja

Wyglada, ze przegina firma zarzadzajaca, pewnie umowa daje in czesc(calosc?) kasy z tych oplat. Natomiast trudno sie dziwic, ze majac prywatny parking dla klientow chca miec wolne miejsca... U nas w Krk sporo takich, w newralgicznych miejscach, gdzie byly traktowane przez cwaniakow jako bezplatne P+R, np. Lidl na skrzyzowaniu Brozka z Zakopianska, parking banku PKO SA przy Kapelance. U mnie spoldzielnia od kwietnia na calym osiedlu uruchamia szlabany przy wjazdach na tereny spoldzielniane, bo powstala strefa platnego parkowania (gminne drogi z parkomatami) i zapchalo sie wszystko miedzy blokami... zakaz wjazdu (nie dotyczy mieszk. z identyfikatorem) nie pomaga, straz m. nie ma czasu co chwile przyjezdzac i blokad zakladac/wystawiac mandatow....

Data: 2020-02-28 19:29:05
Autor: ąćęłńóśźż
Parking pod marketem
A jak ustalają dane osobowe parkującego kierowcy (a po drodze dane właściciela pojazdu)?

-- -- -

Data: 2020-02-28 21:13:24
Autor: cef
Parking pod marketem
W dniu 2020-02-28 o 19:29, ąćęłńóśźż pisze:
A jak ustalają dane osobowe parkującego kierowcy (a po drodze dane właściciela pojazdu)?

Przeczytałem dzisiaj dokładniej regulamin.
Koszty ustalenia właściciela pokrywa "najemca"
jak zaparkował to zaakceptował regulamin,
ale większość będzie się bronić, że nawet nie wiedzieli
ze jest płatne i tyle.

Data: 2020-02-29 01:22:23
Autor: przemek.jedrzejczak
Parking pod marketem
-- ale większość będzie się bronić, że nawet nie wiedzieli

Jasne, miliony much nie mogą się mylić ;-)

Data: 2020-02-29 11:22:47
Autor: cef
Parking pod marketem
W dniu 2020-02-29 o 10:22, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- ale większość będzie się bronić, że nawet nie wiedzieli

Jasne, miliony much nie mogą się mylić ;-)

Ja poszedłem szukać automatu tylko dlatego, że
przed wjazdem na ten parking stałem dzień wcześniej pół godziny obok i
  widziałem tablicę z informacją o opłacie za brak biletu.
Ale jak wjeżdżałem na parking, to nie ma tam żadnej -
żadnej informacji, że parking jest płatny.
Więc jak wjedziesz i zaparkujesz tam gdzie nie ma tablicy
o oplacie za brak biletu, to bez problemu udowodnisz, że
nie musiałeś nic opłacać.

Data: 2020-02-29 07:45:58
Autor: Kris
Parking pod marketem
Więc jak wjedziesz i zaparkujesz tam gdzie nie ma tablicy o oplacie za brak biletu, to bez problemu udowodnisz, że nie musiałeś nic opłacać.

Tam jest w regulaminie że masz 10 minut(na wyjazd)
 na odstąpienie od umowy jak regulaminu nie akceptujesz

Data: 2020-02-29 18:33:58
Autor: Robert Tomasik
Parking pod marketem
W dniu 29.02.2020 o 16:45, Kris pisze:
[...]

Ma być znak drogowy opisany w Rozporządzeniu. Nie ma obowiązku czytania
wszystkich ogłoszeń w okolicy i ich nieprzeczytanie nie może oznaczać
akceptacji, bo tego żaden sąd nie "przyklepie". Problemem może być
udowodnienie, że nie było znaku. Właśnie z tego powodu z zasady nie
wjeżdżam na takie parkingi, bo mi się nie chce "kopać z koniem" później.
Jadę do innego sklepu.

Właśnie w celu uniknięcia tego typu problemów centra handlowe buduje się
przeważnie na peryferiach. Jest u mnie jedno w centrum miasta takie
Centrum i mają od wielu lat kłopot. Jak parking nie jest płatny, to
ludzie z okolicznych firm zostawiają samochody na cały dzień i klienci
nie mają gdzie parkować. Jak robią płatny, to parking jest pusty
(zapychają się okoliczne osiedlowe), ale ludzie nie wjeżdżają i jadą
gdzie indziej, bo nikomu się nie chce kombinować z biletami. Aktualnie
postawili parkingowego w budce i parking jest pustawy. Aż się dziwię, że
nie wpadają na pomysł, by był płatny do 15-tej.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-04 12:19:07
Autor: WAM
Parking pod marketem
On Sat, 29 Feb 2020 18:33:58 +0100, Robert Tomasik
<robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

[...]

Są proste rozwiązania. 1h gratis dla każdego + 3 h za zakupy na kwotę 50+ zł:
https://www.galaxy-centrum.pl/aktualnosci/parkuj-gratis-w-galaxy-0

Konkurencja w pobliżu daje tylko 1h gratis a parking i tak pełen
klientów:
https://www.galeria-kaskada.pl/centrum/dojazd-parkingi/parkingi/

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2020-02-29 18:41:55
Autor: cef
Parking pod marketem
W dniu 2020-02-29 o 16:45, Kris pisze:
[...]

Ale nie mam możliwości zapoznania się z regulaminem.
Wjeżdżam na parking, parkuję - przyjmuję, że zwyczajowy parking pod sklepem
czy innym obiektem jest bezpłatny i tyle. Gdzie tu regulamin?
Musiałbym się na niego natknąć albo szukać specjalnie,
ale zazwyczaj jak parkuję w miejscach ogólnie do tego przeznaczonych,
to stosuję się do przepisów ogólnych.
Jak ktoś chce, żebym zaakceptował jakiś regulamin, to musiałby
stworzyć warunki, żebym się z nim zapoznał.
Wystarczyła by tablica na wjeździe: uwaga parking płatny, czytaj regulamin.

Data: 2020-02-29 11:06:17
Autor: Kris
Parking pod marketem
Wystarczyła by tablica na wjeździe: uwaga parking płatny, czytaj regulamin

Na parkingu(Netto) gdzie mnie sfocili są 3 wjazdy i przed każdym tablica z regulaminem. Ale tam Netto parking pod zarząd to Apcoa odało, to jakiś ponoć potentat parkingowy ponoć.
Na Lidlu niedawno u nas parkometr postawili i tam takiej tablicy nie kojarzę. Tym parkingiem chyba sam Lidl zarządza więc pewnie dlayego

Data: 2020-03-04 12:20:29
Autor: WAM
Parking pod marketem
On Sat, 29 Feb 2020 11:06:17 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

[...]
Lidl też daje do Apcoa. Może ten parking jest w fazie przygotowawczej,
stoi maszynka, za chwilę dostawią znaki, a miesiąc później zaczną
sprawdzać bilety.

WAM

Data: 2020-03-08 00:33:31
Autor: Kris
Parking pod marketem
Lidl też daje do Apcoa.

U nas w Lidlu City Parking Group.
Mniej zachłanni od Apcoa
Bo Apcoa pod Netto 95zl a City... pod Lidl 50zł

Data: 2020-03-08 09:53:33
Autor: ąćęłńóśźż
Parking pod marketem
Ale nadal brak odpowiedzi na pytanie, skąd mają dane osobowe kierowcy dla skierowania żądania zapłaty?
Kierowca nie popełnia wykroczenia, więc organa się raczej nie mieszają do sprawy, pozostaje postepowanie cywilne.
A może parkowanie na prywatnym niestrzeżonym płatnym parkingu jest także objęte jakimś prawem "z urzędu"?

Data: 2020-03-08 16:29:09
Autor: cef
Parking pod marketem
W dniu 2020-03-08 o 09:53, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Przecież w regulaminie stoi, że parkujący płaci za ustalenie swoich danych.
Co Cię obchodzi jak to robią: może mają jasnowidza albo wynajmują
prywatnych detektywów albo mają wejście w bazie danych.

Bez odpowiedzi pozostaje też moje pytanie czy muszę być klientem sklepu
w momencie parkowania, żeby te 90 min stać bez opłat.

Data: 2020-03-08 21:15:16
Autor: WAM
Parking pod marketem
On Sun, 8 Mar 2020 09:53:33 +0100, ąćęłńóśźż <a@e.pl> wrote:

Ale nadal brak odpowiedzi na pytanie, skąd mają dane osobowe kierowcy dla skierowania żądania zapłaty?
http://www.cepik.gov.pl/dla-obywateli/wniosek-o-dostep-do-cepik

WAM

Data: 2020-03-09 07:52:46
Autor: ąćęłńóśźż
Parking pod marketem
W bazie jest właściciel pojazdu, a nie kierowca.
Bank zapłaci?
Ściganie odmowy podania przez właściciela pojazdu jego kierowcy dotyczy wykroczeń.
Czy parkowanie na parkingu sklepu (niepobranie biletu), w którym robisz zakupy, jest wykroczeniem?

-- -- -
www.cepik.gov.pl/dla-obywateli/wniosek-o-dostep-do-cepik

Data: 2020-03-09 19:19:22
Autor: WAM
Parking pod marketem
On Mon, 9 Mar 2020 07:52:46 +0100, ąćęłńóśźż <a@e.pl> wrote:

[...]
Nie wiem kto zapłaci. Przekonasz się jak "procedura naczynana będzie"
:)
Ale bank chyba rzadko jest właścicielem pojazdu. Raczej spółka
leasingowa :) a ta na początek obciąży użytkownika za obsługę
zapytania od obsługi parkingu 123 zł.

WAM

Data: 2020-03-09 19:35:34
Autor: ąćęłńóśźż
Parking pod marketem
Od prywatnego podmiotu?
Podaj podstawę prawną.
No chyba, że to jedna w ch_j mafia.

-- -- -
spółka leasingowa :) a ta na początek obciąży użytkownika za obsługę zapytania od obsługi parkingu 123 zł.

Data: 2020-03-10 10:04:44
Autor: WAM
Parking pod marketem
On Mon, 9 Mar 2020 19:35:34 +0100, ąćęłńóśźż <a@e.pl> wrote:

[...]

Podstawa prawna to umowa między finansującym a korzystającym wraz z
TOiP. PekaoLeasing zapłaci za Klienta a potem  mu wystawi fakturę
powiększoną o 70 zł netto:

https://www.pekaoleasing.com.pl/dam/jcr:175a2b36-13ea-4727-a2f9-231cf7a5cc91/Tabela%20Op%C5%82at%20i%20Prowizji_27.11.2018.pdf
Udzielenie przez Spółkę informacji na żądanie policji, straży
miejskiej lub innych uprawnionych organów
Przekazanie Korzystającemu korespondencji wpływającej do Spółki,
dotyczącej wykroczeń popełnionych w kraju.
Opłata z tytułu czynności refakturowania mandatów, opłat postojowych,
kar pieniężnych itp. uiszczonych przez Spółkę z przyczyn leżących po
stronie Korzystającego.
70 zł

ING Lease https://www.inglease.pl/_fileserver/item/1500178
pójdzie wg opcji "inne, pozostałe" ponieważ przypadek nie łapie się na
"Udzielenie pisemnej informacji o użytkowniku pojazdu na wniosek
organów ścigania i organów administracji 50 zł". Zatem obowiązuje
ostatni punkt TOiP:
"Inne, nie wymienione w niniejszej Tabeli Opłat i Prowizji 200 zł + koszty rzeczywiste"

WAM

Data: 2020-03-10 13:42:21
Autor: ąćęłńóśźż
Parking pod marketem
Operator parkingu jest organem?
Słuszną linię miała KLD, UD, UW, i P0 chcąc wszystko prywatyzować...
Balcerek nie mędzi, że prywatne organa lepsze (dla bogatych)?

-- -- -
na żądanie policji, straży miejskiej lub innych uprawnionych organów

Data: 2020-03-13 18:56:23
Autor: WAM
Parking pod marketem
On Tue, 10 Mar 2020 13:42:21 +0100, ąćęłńóśźż <a@e.pl> wrote:

[...]

Nie doczytałeś i wyciąłeś przy odpowiedzi. Dalej było:

Data: 2020-03-16 09:44:54
Autor: ąćęłńóśźż
Parking pod marketem
Super, w takim razie zadzieram kiecę i lecę wysyłać firmom leasingowym/bankom wezwania do zapłaty po 300 zł od łebka za każde zaparkowanie w garażu podziemnym nie na miejscu postojowym ("kupisz i płacisz za jedno, parkujesz trzy" - to chyba wybiórcy P0?).

-- -- -

Data: 2020-03-09 21:22:55
Autor: Robert Tomasik
Parking pod marketem
W dniu 09.03.2020 o 07:52, ąćęłńóśźż pisze:
W bazie jest właściciel pojazdu, a nie kierowca.

No i cywilnie on odpowiada za przechowanie jego rzeczy. Potem może sobie
szukać tego, co zaparkował.

Bank zapłaci?

Wskaże użytkownika. Ale co do zasady, jeśli sie ktoś uprze kopać z
koniem, to i bank pozwie.

Ściganie odmowy podania przez właściciela pojazdu jego kierowcy dotyczy
wykroczeń.

Ale można to potraktowac jako wyłudzenie usługi.

Czy parkowanie na parkingu sklepu (niepobranie biletu), w którym robisz
zakupy, jest wykroczeniem?

Jak nie  płacisz, to czasem tak - art. 121§2 kw.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-10 13:46:37
Autor: ąćęłńóśźż
Parking pod marketem
Ale ten parking jest QRWA MAĆ bezpłatny dla klientów robiących zakupy!!!
U mnie pod kodeksowym białym P na niebieskim znaku niżej pod znakiem jest tabliczka "postój bezpłatny do 1,5h".
Płacę karta więc mam potwierdzenie w wyciągach jakby co, a czasem fakturę.

Nie dyskutujemy w tym wątku o słoikach robiących w bida-korpo trzy przecznice dalej.

-- -- -

Data: 2020-03-10 20:23:23
Autor: Robert Tomasik
Parking pod marketem
W dniu 10.03.2020 o 13:46, ąćęłńóśźż pisze:

Ale można to potraktować jako wyłudzenie usługi.

Jak nie  płacisz, to czasem tak art. 121 §2 kw.
Ale ten parking jest QRWA MAĆ bezpłatny dla klientów robiących zakupy!!!

Ale jak mam do wyboru darmowy parking i darmowy pod jakimś warunkiem, to
bezpieczniej wybrać ten darmowy.

[...]

Toteż napisałem "czasem". Uwarunkowań jest więcej i trzeba to zbadać.
Akurat paragon jest najmniejszym problemem. Prawidłowość oznakowania,
brak kary przykładowo. Ponieważ nie chce mi sie analizować stanu
prawnego, więc jeśli mogę, to unikam takich pułapek. Życia szkoda na bzdury.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-10 05:55:41
Autor: WS
Parking pod marketem
On Sunday, March 8, 2020 at 9:53:36 AM UTC+1, ąćęłńóśźż wrote:
Ale nadal brak odpowiedzi na pytanie, skąd mają dane osobowe kierowcy dla skierowania żądania zapłaty?

Stawiam, ze oplate biora na miejscu od kierowcy, jak sie wyjedzie i nikt nie zatrzyma, to sie "udalo" zaparkowac gratis. Gdy kierowca odmowi zaplaty, to pewnie moga zglosic na jakas policje (?)
W Krk przy salonie mercedesa przy Armii Krajowej kiedys (nie wiem, jak teraz) byla tablica z info "platny, niestrzezony, jakas cena typu 100-200PLN za kazda rozpoczeta dobe i info, ze w celu zabezp. roszczenia zakladaja blokady. Przez jakis czas faktycznie widywalem tam zablokowane samochody...

Data: 2020-03-10 14:49:01
Autor: ąćęłńóśźż
Parking pod marketem
Zakładanie prywatnych blokad jest ponoć nielegalne.

-- -- -

Data: 2020-03-10 02:57:25
Autor: mrbluesky.pl
Parking pod marketem

[...]
Bo to jest parking bezplatny a tylko karalny jest brak waznego biletu, za ktory jesli opiewa na powyzej 90 min trzeba zaplacic. Czyli platny jest bilet a nie parking. ;P

Data: 2020-02-29 11:32:55
Autor: ąćęłńóśźż
Parking pod marketem
Malanowskim i partnerami?
W moim garażu podziemnym notorycznie ktoś parkuje nie na swoim miejscu, wręcz w miejscu niedozwolonym (na drodze dojazdowej/manewrowej), i g... można zrobić.

-- -- -
Koszty ustalenia właściciela pokrywa "najemca"

Data: 2020-02-29 11:57:13
Autor: cef
Parking pod marketem
W dniu 2020-02-29 o 11:32, ąćęłńóśźż pisze:
Malanowskim i partnerami?
W moim garażu podziemnym notorycznie ktoś parkuje nie na swoim miejscu, wręcz w miejscu niedozwolonym (na drodze dojazdowej/manewrowej), i g... można zrobić.

Gówno robisz, bo Ci się nie chce.

Data: 2020-02-29 12:39:04
Autor: u2
Parking pod marketem
W dniu 29.02.2020 o 11:57, cef pisze:
[...]

no właśnie zrobić gwno to nikt tam nie zaparkuje:)

Data: 2020-02-29 19:08:44
Autor: ąćęłńóśźż
Parking pod marketem
Wpadnij i pokaż, jak Tobie się chce.

-- -- -
bo Ci się nie chce.

Data: 2020-02-29 19:23:51
Autor: cef
Parking pod marketem
W dniu 2020-02-29 o 19:08, ąćęłńóśźż pisze:
Wpadnij i pokaż, jak Tobie się chce.

U mnie parkują prawidłowo.
Mógłbym Ci napisać co zrobić, ale netykieta nie pozwala.

Data: 2020-02-28 16:08:43
Autor: cef
Parking pod marketem
W dniu 2020-02-28 o 13:17, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
[...]

Ja pytałem czy trzeba być klientem równolegle z parkowaniem.
Inaczej czy jak kupię bułkę w tym Lidlu a tydzień później zaparkuję tam,
pobiorę bilet i go wystawię, ale do sklepu nawet nie zajrzę, tylko pójdę
załatwiać swoje sprawy w pobliżu, to będzie OK czy nie.

Na razie jest precedens kasowania na ok 100zł tych, którzy
zapomnieli pograć i wystawić bilet. Ale te parkingi wyglądają na takie, gdzie
zarządzający w ogóle nie jest zainteresowany pobieraniem opłat za parkowanie a jedynie
za niewystawienie biletu, bo jak wstawię tam auto rano i wystawię bilet, to ktoś będzie biegał za mną i sprawdzał czy zapłaciłem przed wyjazdem w kasie? Bo wyjechać można nawet nie zaglądając do kasy.

Data: 2020-02-28 07:45:39
Autor: Kris
Parking pod marketem
W dniu piątek, 28 lutego 2020 16:09:38 UTC+1 użytkownik cef napisał:

to ktoś będzie biegał za mną i sprawdzał czy zapłaciłem przed wyjazdem w kasie? Bo wyjechać można nawet nie zaglądając do kasy..

Nikt nie będzie biegał. Jak na innych płatnych parkingach zrobią fotkę auta i biletu za szybą. Na bilecie masz godzinę do której obowiązuje darmowe parkowanie.
Z 2 tygodnie temu za wycieraczka własnie znalazłem paragonik na 95zł. Parking przy netto, zarządzany przez Apcoa

 Jak chcesz parkować dłużej to opłacasz w parkometrze do której tam chcesz, drukujesz bilet i wystawiasz za szybę

Data: 2020-02-28 18:55:34
Autor: cef
Parking pod marketem
W dniu 2020-02-28 o 16:45, Kris pisze:
[...]

A to akurat nie wiem co jest w tym regulaminie. Czy jest tak jak w parkomatach
czy tak jak ja zrozumiałem, że do 1,5 jest bezpłatnie a potem po prostu dopłacam.

Data: 2020-02-28 21:20:40
Autor: cef
Parking pod marketem
[...]

Na tym parkingu gdzie wczoraj stawałem jest dokładnie taki parkomat jak piszesz.
Wybiło mi godzinę do kiedy mam opłacone (czyli 0zł za te 90min) a jak się chce stać dłużej, to jak w normalnym parkomacie trzeba wrzucić parę złotych.
Mylący jest tylko wielki komunikat, żeby przycisnąc zielony przycisk
w celu otrzymania darmowego biletu.
I w pierwszym ruchu zasugerowałem się, że parking jest sklepowy
a nie ogólny płatny.
Brak też znaków, że parking jest płatny - jedynie liczne tablice,
ze za brak ważnego biletu opłata 100zł.

Data: 2020-02-29 21:51:37
Autor: Mateusz Bogusz
Parking pod marketem
On 28.02.2020 21:20, cef wrote:
Na tym parkingu gdzie wczoraj stawałem jest dokładnie taki parkomat jak piszesz.
[ciach]
Brak też znaków, że parking jest płatny

LOL, bo parkomaty zwyczajowo stawia się na parkingach bezpłatnych.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2020-02-29 22:11:59
Autor: cef
Parking pod marketem
On 28.02.2020 21:20, cef wrote:
[...]

Nie wiem co Cię śmieszy.

Data: 2020-03-01 00:40:02
Autor: Robert Tomasik
Parking pod marketem

Brak też znaków, że parking jest płatny
LOL, bo parkomaty zwyczajowo stawia się na parkingach bezpłatnych.

Nawet możesz sobie taki na podwórku postawić, od czego nie stanie się
ono płatnym parkingiem.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-01 13:02:14
Autor: z
Parking pod marketem
Przy okazji.

W Lublinie pod Leclerkiem na parkingu są od jakiegoś czasu kamery (kiedyś parking był darmowy) Oczywiście ostrzeżenia że parkowanie jest bezpłatne do X minut.
Jak przekroczysz i nie opłacisz to kara

Tak się teraz zarabia pieniążki ;-)

Data: 2020-03-01 04:27:33
Autor: przemek.jedrzejczak
Parking pod marketem
Suwerena trzeba wytresować. Policja, straż miejska zawodzi więc ktoś zarobi i wszyscy będą zadowoleni.

Data: 2020-03-01 14:45:50
Autor: Robert Tomasik
Parking pod marketem
W dniu 01.03.2020 o 13:02, z pisze:
[...]

Jest znak drogowy, że jest parking płatny?

--
Robert Tomasik

Parking pod marketem