Parkowanie a deszcz

Data: 2017-07-21 16:14:12
Autor: Yerine Ictimai
Parkowanie a deszcz
Powiedzcie jak bardzo rower jest wrazliwy na wilgoc, jak dlugo
 moze stac na deszczu, czy mozna go parkowac na swiezym powietrzu
 bezkarnie na pare godzin wiedzac ze zbliza sie wieksza
 ulewa?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-21 18:41:29
Autor: ąćęłńóśźż
Parkowanie a deszcz
Nie jest wrażliwy, ale siodełko warto czym¶ ochronić, żeby póĽniej nie moczyć d... ;-)
Ostatnio zostawiłem kask na rowerze i to był bł±d, wszystkie g±bki nasi±kły i wracaj±c wygladałem chyba jak Jezus w koronie ;-)

-- -- -
zbliza sie wieksza ulewa?

Data: 2017-07-21 22:32:28
Autor: Yerine Ictimai
Parkowanie a deszcz
±ćęłń󶼿 <nie@dla.spamerow> Wrote in message:
Nie jest wrażliwy, ale siodełko warto czym¶ ochronić, żeby póĽniej nie moczyć d... ;-)

A te tryby, lancuch, piasty, linki w pancerzach itd?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-22 00:05:36
Autor: ąćęłńóśźż
Parkowanie a deszcz
Pomyliłe¶ rower z cukrowym barankiem.

-- -- -
A te tryby, lancuch, piasty, linki w pancerzach itd?

Data: 2017-07-22 05:41:16
Autor: Yerine Ictimai
Parkowanie a deszcz
±ćęłń󶼿 <nie@dla.spamerow> Wrote in message:
Pomyliłe¶ rower z cukrowym barankiem.

Aha, pojdzmy dalej, jak widzicie zeby rower sobie nocowal na
 dworze? Po prostu w te cieple dni panuje taki luz ze postawie
 rower przed domem i stoi sobie az do poludnia kiedy jezdze nim tu
 i tam, a pod wieczor znowu to samo ;)
Poranna rosa wszedzie wlazi, w kazda szczelinke, jak to wplywa na
 trwalosc czesci ruchomych roweru?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-22 11:00:53
Autor: Crimi
Parkowanie a deszcz
W dniu 2017-07-21 o 16:14, Yerine Ictimai pisze:
Powiedzcie jak bardzo rower jest wrazliwy na wilgoc, jak dlugo
  moze stac na deszczu, czy mozna go parkowac na swiezym powietrzu
  bezkarnie na pare godzin wiedzac ze zbliza sie wieksza
  ulewa?
===============
przykryj go czym¶
starym kocem, foli± ...

Data: 2017-07-22 14:05:04
Autor: Yerine Ictimai
Parkowanie a deszcz
Crimi <robertsad@wp.pl> Wrote in message:
===============
przykryj go czym¶
starym kocem, foli± ...

Ato trzeba wozic ze soba folie :) Ale deszcz szkodzi?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-22 14:51:18
Autor: Alf/red/
Parkowanie a deszcz
W dniu 22.07.2017 o 14:05, Yerine Ictimai pisze:
Ale deszcz szkodzi?

To może na praktycznym przykładzie. W parku, dok±d chodzę z psem, kto¶ w paĽdzierniku zaparkował rower. Około kwietnia miał zardzewiały łańcuch.

--
Alf/red/

Data: 2017-07-22 16:43:43
Autor: Yerine Ictimai
Parkowanie a deszcz
Alf/red/ <alf_1707@ump.waw.pl> Wrote in message:
[...]

Ale mozesz jasniej, jak to zaparkowal na kilka miesiecy i tam stal
 tak dlugo? Przeciez to hardcore! ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-22 18:13:01
Autor: ąćęłńóśźż
Parkowanie a deszcz
Zajmij się może czym¶ pożytecznym.

-- -- -

Data: 2017-07-22 20:33:02
Autor: Yerine Ictimai
Parkowanie a deszcz
±ćęłń󶼿 <nie@dla.spamerow> Wrote in message:
Zajmij się może czym¶ pożytecznym.

Ale mentor!
Pytam o rzecz praktyczna: jak traktowac rower zeby zmaksymalizowac
 czas miedzy naprawami, i naprawde chce wiedziec jak wplywa na
 trwalosc podzespolow rowerowych stanie na dworze nad ranem kiedy
 rosa sie zbiera na kazdymjego detalu i wnika w kazda
 szczeline!

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-22 23:17:39
Autor: z
Parkowanie a deszcz
W dniu 2017-07-22 o 20:33, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Je¶li jeste¶ normalny ;-) i traktujesz rower jak przedmiot a nie obiekt kultu i miałe¶ kiedy¶ klucz w ubrudzonych smarem rękach to nic rowerowi się nie stanie :-)

PS. A żeby było konstruktywnie.
Zostawiłem kiedy¶ na balkonie w deszcz, ¶nieg i mróz (chyba na dwa miesi±ce). Zardzewiał trochę łańcuch i tyle.

A i pamiętałbym jednak o siodełkach. Te nowoczesne żelowe to straszne g... Notorycznie pękaj±. Taki dzisiejszy produkt jednorazowy

Data: 2017-07-23 13:14:11
Autor: Yerine Ictimai
Parkowanie a deszcz
z <z@z.pl> Wrote in message:
[...]

Bardzo dziekuje za konstruktywna odpowiedz, w takim razie mozna
 sobie pozwolic na ten luz zeby rower stawiac na noc przed domem
 :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-23 13:30:14
Autor: ±ćęłń󶼿
Parkowanie a deszcz
Rower rdzewieje nawet na loggi.
Przyczyn± jest kondensacja wywołana zmianami temperatury i wilgotno¶ci.
Zmiany następuj± także niewidzialnie w ¶rodku roweru, np. w łożyskach.
Wydaje się, że duże znaczenie ma ¶rodowisko (np. miasto, gdzie w atmosferze jest dużo zwi±zków siarki i azotu).
Przechowuj±c należy wrażliwe miejsca obficie nasmarować, a rower opatulić foli± czy czym¶ podobnym nieprzepuszczaj±cym pary wodnej

-- -- -

Data: 2017-07-23 14:09:42
Autor: Yerine Ictimai
Parkowanie a deszcz
[...]

Aha, czyli regularnie rutynowo trzeba to trzymac w domu,
 rowerowni, piwnicy etc w zamknietym pomieszczeniu ze stala
 temperatura i atmosfera.
Ale pare dni latem moze chyba sobie postac na dworze bez zadnych
 szkod wewnetrznych?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-23 23:05:48
Autor: z
Parkowanie a deszcz
W dniu 2017-07-23 o 13:30, ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Piszesz jakby przynajmniej chodziło o samochód formuły I. :-)
Wtedy takie kondensacje, i azoty (zwłaszcza w oponach ;-) ) maj± duże znaczenie. :-)

Przechowuj±c należy wrażliwe miejsca obficie nasmarować, a rower opatulić foli± czy czym¶ podobnym nieprzepuszczaj±cym pary wodnej

Watko twórca nie ma chyba jednak na my¶li przechowywania a parkowanie.
Czyli rower jest używany. Czyli regulowany i smarowany.
Czyli ZERO problemu :-)

Data: 2017-07-24 11:38:59
Autor: Yerine Ictimai
Parkowanie a deszcz
z <z@z.pl> Wrote in message:
Watko twórca nie ma chyba jednak na my¶li przechowywania a parkowanie.
Czyli rower jest używany. Czyli regulowany i smarowany.

Przyznam ze tak sobie mi chce sie smarowac, a i malo wiem co i
 jak, teraz posmarowanie lancucha to moje pierwsze
 samodzielne.
 A wczesniej mam zamontowane w warsztacie w zeszlym roku nowe:
 piaste tylna, suport, korbe, przerzutke, amor, i jak mam to teraz
 konserwowac?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-24 14:32:11
Autor: z
Parkowanie a deszcz
W dniu 2017-07-24 o 11:38, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Z ciekawo¶ci. Ile masz lat?

PS. Bez urazy. Chcę zrozumieć.

Data: 2017-07-24 16:09:32
Autor: ±ćęłń󶼿
Parkowanie a deszcz
Kupujesz jaki¶ smar w spray'u w Lidlu (może byc nawet do rowerów) np. silikonowy i spryskujesz co jaki¶ czas, szczególnie w miejscach stykania się różnych ruchomych elementów.
Jedynie nie pryskaj po gumie (oponach, klockach hamulcowych, siodełku, uchwytach kierownicy) i elektronice (licznik, lampki).

-- -- -
i jak mam to teraz konserwowac?

Data: 2017-07-24 09:40:55
Autor: Piotr Majka
Parkowanie a deszcz
W dniu 23.07.2017 o 13:30, ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

I jeszcze założyć mu kalesony.

Data: 2017-07-24 02:34:19
Autor: mmateusz
Parkowanie a deszcz
W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 09:40:57 UTC+2 użytkownik Piotr Majka napisał:
W dniu 23.07.2017 o 13:30, ±ćęłń󶼿 pisze:
> Przechowuj±c należy wrażliwe miejsca obficie nasmarować, a rower opatulić foli± czy czym¶ podobnym nieprzepuszczaj±cym pary wodnej
I jeszcze założyć mu kalesony.

należy wszystko grubo i dokładnie posmarow±c towotem, zawinac to starannie w gazety, a pozniej owinac szmatk±. W ten sposób mozesz to przez kilkanascie lat trzymac w piwnicy lub zakopane pod drzewem.
Tak samo nalezy przechowywac amunicję, ...a nie czekaj to forum o rowerach.

Hmm, wiec tak, kalesony powinny wystarczyć :P
--
mm

Data: 2017-07-24 06:15:49
Autor: zbrochaty
Parkowanie a deszcz
I jeszcze założyć mu kalesony.

Ale komu? Roweru czy trollu?

Teraz ruski troll (pisze z konta .RU) sie pyta o deszcz, a niedawno dawał "profesjonalne" internetowe porady na temat napędu:
"Poradze tyle ze lepiej zamien na kasete: 6 lub 7rzedowa, ponoc im  mniej ma rzedow tym trwalsza, a i kolo bardziej symetrycznie  zaplecione co chyba zwieksza jego wytrzymalosc? Ale wybierz taka  kasete zeby miec duzy wielki tryb i najlepiej z wymienialnymi  kolkami. Piszesz ze masz malo kasy wiec wybierajac mala ilosc rzedow mozesz  uzywac jeszcze tej samej przerzutki i manetki a wymienisz je  potem ha raty"

Data: 2017-07-25 00:21:45
Autor: Yerine Ictimai
Parkowanie a deszcz
zbrochaty@gmail.com Wrote in message:
> [...]

"Poradze tyle ze lepiej zamien na kasete: 6 lub 7rzedowa, ponoc im  mniej ma rzedow tym trwalsza, a i kolo bardziej symetrycznie  zaplecione co chyba zwieksza jego wytrzymalosc? Ale wybierz taka  kasete zeby miec duzy wielki tryb i najlepiej z wymienialnymi  kolkami. Piszesz ze masz malo kasy wiec wybierajac mala ilosc rzedow mozesz  uzywac jeszcze tej samej przerzutki i manetki a wymienisz je  potem ha raty"

Przepraszam ale sam zes jest troll, i to taki wredny, agresywny,
 sam zaczepiasz spokojnych ludzi normalnie korzystajacych z grup
 dyskusyjnych.

A co do opinii, moze ci sie nie podobac, ma prawo, w kazdym razie
 grupa po to jest zeby wymieniac rozne punkty widzenia w sposob
 kulturalny.
A twoje uwagi personalne ida za daleko (delikatnie mowiac).

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-25 02:34:44
Autor: Olivander
Parkowanie a deszcz
Masz, masz, spoko, nie wymiękaj, to normalny tutejszy folklor, bywalcy tak traktuj± nowych, zwłaszcza przy raczej głupich pytaniach.

Regularnie jeżdż±cy takich pytań nie zadaj±, bo to oni sam ustalaj±, czy i jak warto dbać o ich rower. niektórzy trzymaj± Colnago Regatta na deszczu i ¶niegu, a inni chowaj± Wigry, gdy mżawka. Sam rowerzysta sobie ustali, na co go stać.. Rower to wytrzymały zwierz, wiele wytrzyma. jak by nie I wojna ¶wiatowa i zwiększone zapotrzebowanie na złom, oryginalne pennyfartingi jeĽdziły by do dzi¶.

Data: 2017-07-25 12:56:41
Autor: Yerine Ictimai
Parkowanie a deszcz
Olivander <tchod@wp.eu> Wrote in message:
Masz, masz, spoko, nie wymiękaj, to normalny tutejszy folklor, bywalcy tak traktuj± nowych

Ale po co ta nienawisc nacjonalistyczna, jakis faszysta?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-23 12:53:32
Autor: ąćęłńóśźż
Parkowanie a deszcz
Jeste¶ jedynie nudnym internetowym trolem.

-- -- -