Parkowanie domen w Sedo, a faktura i księgowanie

Data: 2013-04-17 03:59:20
Autor: Adam
Parkowanie domen w Sedo, a faktura i księgowanie
Szanowni Grupowicze

Posiadam DG, VAT, VAT-UE, KPIR, program Mała Księgowość RP

Zaparkowałem domeny w SEDO (w celu wyświetlania tam reklam i zarabianiu na ewentualnych kliknięciach) po wielu miesiącach uzbierała się suma, którą SEDO (oddział Niemiecki z VAT-UE) przesłał mi na złotówkowe konto firmowe.

Na dokumencie od nich jest napisane "This is a tax-free extra service. Your VAT registration number: PL5XXXXXXX. The reversal of VAT liability referred to in § 13b UStG applies."

Muszę im wystawić fakturę i ją zaksięgować. W związku z czym mam do Was kilka pytań, mam nadzieję, że nakierujecie mnie troszkę:

1. Jak rozumiem parking domen jest usługą elektroniczną
   - bo jest to "dostarczenie przestrzeni reklamowej szczególnie banerów
    reklamowych na stronach lub witrynach reklamowych"?

2. Czy fakturę wystawiam ze stawką VAT NP, 0% czy 23% ?

3. Czy będzie to rozliczane zgodnie z art 100?
   Wg. ustawy podpunkt 4. z tego co rozumiem nie mogą tam być stawki 0% i zw?

   W programie księgowym mam kilka typów transakcji "pasujących" tj. do wyboru:
- wewnątrz unijna, - Podatnikiem jest nabywca , - Poza terytorium kraju - Poza terytorium kraju zgodnie z art 100 .

I najbardziej chyba pasuje ostatnia.

4. Na fakturze powinienem dodać dopisek "Reverse Charge"?
   Tytuł usługi na fakturze może być "dostarczenie przestrzeni reklamowej na
   domenach" ?

Bardzo proszę o podpowiedzi. Przepraszam, jeśli zadane pytania są banalne dla Was, ale niestety nie dla mnie :)

Pozdrawiam i dziękuję za przeczytanie postu i za wszystkie ewentualne odpowiedzi.

Data: 2013-05-24 07:45:11
Autor: Petter
Parkowanie domen w Sedo, a faktura i księgowanie
Witam

1. Zgadza się jest to usługa elektroniczna więc ja na fakturze wpisuję np: "Usługa reklamowa w sieci - wynajem powierzchni reklamowych na... np domenach internetowych."

2. Vat na fakturze powinien być NP - nie podlega. ze względu na to, że podatnikiem jest nabywca z UE

3. i 4. Jeżeli ma być NP to już nie inne, w Małej Księgowości do tego jest pole "podatnikiem jest nabywca" wtedy program już sam wstawi na fakturze dopisek po Polsku "Odwrotne obciążenie" zgodnie z nowymi wytycznymi nie trzeba juz podawać na jaką ustawę się powołujemy.

Pozdrawiam

Parkowanie domen w Sedo, a faktura i księgowanie