Parkowanie na miejscu dla niepelnosprawnych i karta inwalidzka

Data: 2019-06-17 09:21:52
Autor: ń
Parkowanie na miejscu dla niepelnosprawnych i karta inwalidzka
Właśnie obserwowałem, jak auto zaparkowało na miejscu dla niepełnosprawnych, wyszedł z niego byczek, wysportowanym ruchem ręki wyjął z kieszeni niebieską kartę inwalidzką, włożył kartę ją za przednią szybę, zamknął auto i wysportowanym ruchem oddalił się od auta, w sumie dość kpiąco na mnie patrząc gdy szczena mi opadała.
Na karcie (przynajmniej z tej strony widocznej przez szybę) jest długi numer cyferkowy i data ważności, nie ma numeru rej. pojazdu ani imienia i nazwiska uprawnionego.
Pytania: Jak to wygląda od strony prawnej? Czy karty wydawane są na osobę, czy na pojazd? Czy są wydawane dla osób nie posiadających pojazdu? A jeśli ktoś powie, że posługuje się kartą mamusi dla zaparkowania pod jej blokiem żeby codziennie pieska wyprowadzać?

Data: 2019-06-17 09:45:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-06-17 o 09:21, ń pisze:
[...]

Samo to zachowanie nie oznacza jeszcze nieprawidłowości - bo może to jest rodzic / opiekun osoby niepełnosprawnej.

--
Liwiusz

Data: 2019-06-17 09:56:00
Autor: Andrzej W.
Parkowanie na miejscu dla niepelnosprawnych i karta inwalidzka
W dniu 2019-06-17 o 09:21, ń pisze:
> Pytania: Jak to wygląda od strony prawnej?

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, nie jestem też wysportowanym byczkiem, ale odwożąc czasem siostrę a potem ja odbierając używam jej karty by zaparkować w miejscu pozwalającym ją odebrać i nie wyobrażam sobie innego rozwiązania w takiej sytuacji.
Karta jest imienna na osobę niepełnosprawną, nie ma tam wpisanego numeru auta.

Fakt, jest tu spore pole do nadużyć, ale jakoś nie widzę możliwości kontroli na miejscu.
Przykład:
- Dowożę gdzie osobę niepełnosprawną, parkuję na niebieskiej kopercie, odprowadzam tę osobę, wracam do auta a tam aktywista z policją.
I co, wożę potem niepełnosprawną przez tydzień na przesłuchania do komisariatu gdzie siedzimy po 3h?

Jedyne co mi przychodzi do głowy to kontrolerzy jeżdżący za osobą podejrzaną o nadużycia i dokumentujący pełne przejazdy bez osoby niepełnosprawnej.

--
AWa.

Data: 2019-06-17 18:26:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Andrzej W."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d074790$0$523$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A jak Ty dowiozles, a odwozi ktos inny ?
Dwie karty ?

J.

Data: 2019-06-17 19:52:13
Autor: Robert Tomasik
W dniu 17.06.2019 o 18:26, J.F. pisze:

[...]

Ale potrafisz wskazać co to za osoba i gdzie ją zawiozłeś? Co za problem
podejść i sprawdzić?

Data: 2019-06-17 20:09:53
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d07d34e$0$522$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tak, Mama, tu do szpitala czy domu.

Co za problem podejść i sprawdzić?

No jak - przeciez to sprzeczne z przepisami.
Nie ma podchodzenia i sprawdzania, albo kierowca ma karte parkingowa, albo nie ma i placi :-)

No chyba, ze policja przeszla na wyzszy poziom kultury ... no i SM/G.

J.

Data: 2019-06-17 20:28:27
Autor: Robert Tomasik
W dniu 17.06.2019 o 20:09, J.F. pisze:

[...]

Pisałem o weryfikacji podstaw posłużenia się kartą parkingową. Niue
każdej osobie niepełnosprawnej taka przysługuje. Przyznaje ją komisja i
policjant nie jest organem powołanym do orzekania w takiej sprawie.

Data: 2019-06-17 22:37:45
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d07dbcc$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

skoro delikwent ma karte parkingowa, to widac komisja ja przyznala, a delikwent raczej wie komu.
Albo moze z karty odczytac.
I zawsze moze powiedziec, ze odwozil do domu, lekarza, rehabilitanta, a chocby i do krawca.

Ale ja mialem inna sytuacje na mysli - odwoze mame na badania,
a np brat ja przywozi po.
Musze karte bratu przekazac ... najprosciej byloby mamie dac, ale wtedy przez chwile auto na kopercie bez karty.

Albo np wioze do lekarza i z powrotem a jutro brat powiezie.
A pod domem jest koperta.

I znow - wniesc mame do mieszkania, zejsc, przeparkowac, zaniesc karte do mieszkania, wrocic do samochodu i odjechac ?

Albo inna sytuacja - zerwalem wiezadla w kolanie, zoperowano, zwolnienienie na 2-3 miesiace, bo tyle sie zrasta,
chodze o kulach ... ale karta mi nie przysluguje bo nie jestem inwalida ...

J.

Data: 2019-06-18 00:10:57
Autor: nadir
W dniu 2019-06-17 o 22:37, J.F. pisze:

[...]

Jak chwilę auto bez karty postoi a załapie się na kontrolę Policji czy SM, to pewnie da się wytłumaczyć, ewentualnie znowu kartę od mamy "wypożyczyć" i wyłgać się lub nie przyjąć mandatu i iść do sądu.
Gorzej jak ktoś obfotografuje samochód bez karty, prześle zdjęcia odpowiednim służbom i wtedy trzeba się tłumaczyć czy mama z kartą była na pokładzie samochodu czy nie.

Albo inna sytuacja - zerwalem wiezadla w kolanie, zoperowano, zwolnienienie na 2-3 miesiace, bo tyle sie zrasta,
chodze o kulach ... ale karta mi nie przysluguje bo nie jestem inwalida ...

Nie trzeba być od razu inwalidą, żeby przysługiwała karta, można być niepełnosprawnym i to nawet na czas określony, nawet te 2-3 miesiące.
Problem w tym, że procedura przyznania karty może trwać kilka miesięcy, a nawet lat, sam znam taki przypadek. A w tym czasie, to i odcięta kończyna może odrosnąć.

Data: 2019-06-18 00:15:25
Autor: Robert Tomasik
W dniu 17.06.2019 o 22:37, J.F. pisze:
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d07dbcc$0$520$65785112@news.neostrada.pl... W dniu
17.06.2019 o 20:09, J.F. pisze:
[...]

No to idziesz do krawca i sprawdzasz, czy jest inwalida.

Ale ja mialem inna sytuacje na mysli - odwoze mame na badania, a np brat ja przywozi po. Musze karte bratu przekazac ... najprosciej byloby mamie dac, ale wtedy przez chwile auto na kopercie bez karty.

Stajesz poza kopertą. Idziesz po kartę i przeparkowujesz na kopertę.

Albo np wioze do lekarza i z powrotem a jutro brat powiezie. A pod domem jest koperta.
I znow - wniesc mame do mieszkania, zejsc, przeparkowac, zaniesc karte do mieszkania, wrocic do samochodu i odjechac ?
,
Tak powinieneś uczynić.

Albo inna sytuacja - zerwalem wiezadla w kolanie, zoperowano, zwolnienienie na 2-3 miesiace, bo tyle sie zrasta, chodze o kulach ... ale karta mi nie przysluguje bo nie jestem inwalida ...

Tu już trzeba by było ustawę zmienić. Na to nic nie poradzę.

Data: 2019-06-17 23:32:09
Autor: Marcin Debowski
On 2019-06-17, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
[...]

A jak wyglądałoby posługiwanie się wierną lub niewierną wizualnie kopią? Uprawnienie do postoju istnieje, zakładając, że nie jest użyte w tym samym czasie w innym miejscu? --
Marcin

Data: 2019-06-18 07:17:40
Autor: ń
Parkowanie na miejscu dla niepelnosprawnych i karta inwalidzka
Gdzie na karcie jest imię i nazwisko?
Na spodniej stronie?
Są jeszcze inne dane (np. adres czy Pesel)?

-- -- -

Data: 2019-06-18 10:59:00
Autor: Wojciech Bancer

https://www.google.com/search?ei=QqcIXdGtCo6xrgS49ojADA&q=wzór+karty+parkingowej+osoby+niepełnosprawnej&oq=wzór+karty+parkingowej

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-17 16:23:18
Autor: Robert Tomasik
W dniu 17.06.2019 o 09:21, ń pisze:
Jak to wygląda od strony prawnej?

Należało poczekać, z kim wróci. Ja często woziłem tatę do lekarza.
Ponieważ był dość samodzielny, wiec czasem go zostawiałem i wracałem,
jak zadzwonił. Zwłaszcza, gdy robił jakieś tam badania i wiadomo było,
że kilka godzin posiedzi.

Data: 2019-06-17 17:08:45
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-06-17, ń <n@n.n> wrote:

[...]

1. W dużej ilości przypadków to są opiekunowie osób niepełnosprawnych.
2. Nie każdy "wygląda" na niepełnosprawnego.
3. Posiadanie niepełnosprawności nie oznacza że nie można o siebie dbać.
4. Zazdrość to brzydka cecha, oducz się jej.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-17 08:46:01
Autor: przemek.jedrzejczak
Parkowanie na miejscu dla niepelnosprawnych i karta inwalidzka
Znajomy ma taką kartę trzeba przyznać że ułatwia życie. Chłopaki z serwisu opon też mają parę stów kosztuje. Jak się nie przegina to wpadka nie grozi ale znajomy ze 2 razy takse po tatke wysyłał bo na cierpliwych strażników trafił ;-) najprostsze rozwiązanie to monitoring, topowe miejscówki w centrum są oblegane ;-)

Data: 2019-06-17 18:02:09
Autor: Jacek
Parkowanie na miejscu dla niepelnosprawnych i karta inwalidzka
W dniu 17.06.2019 o 09:21, ń pisze:
Właśnie obserwowałem, jak auto zaparkowało na miejscu dla niepełnosprawnych, wyszedł z niego byczek,
Bo mamy takie prawo. Ważna jest karta parkingowa, a nie człowiek.
Może "byczek" ma kogoś niepełnosprawnego w rodzinie i korzysta z karty. Może faktycznie kogoś podwoził, a może nadużywał? Nie wiemy.
Ja kiedyś zapłaciłem mandat, gdy podwoziłem osobę lat 93 poruszającą się z "balkonikiem" pod urząd, gdzie miała jakąś sprawę urzędową do załatwienia. Karty parkingowej nie miałem, a SM ma siedzibę w tym samym budynku, więc szybko wyczuli interes do zrobienia. Na nic było tłumaczenie, że niepełnosprawnośc widać gołym okiem.
Karta parkingowa jest wydawana na osobę, nie na samochód.
Jacek

Data: 2019-06-17 18:24:24
Autor: J.F.
Użytkownik "ń"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qe7f2h$9jc$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A jesli po to, zeby mamusie zawiezc na rehabilitacje ?

J.

Parkowanie na miejscu dla niepelnosprawnych i karta inwalidzka