Parkowanie poza polami parkingowymi w garazu.

Data: 2019-01-18 11:52:48
Autor: ń
Parkowanie poza polami parkingowymi w garazu.
Garaż podziemny ok 100 miejsc.
"Oszczędny inaczej" notorycznie pozostawia auto na jednej z dróg dojazdowych, poza polami parkingowymi.
Jakoś wjeżdża, więc pewnie ma jedno miejsce (i pilota do bramy), a parkuje dwa auta (ten drugi to np. gości lub niani itp. postój 2-3 godziny).
Jakie są prawne metody wybicia z głowy takiego nieuprawnionego parkowania (co m.in. zwęża drogę dojazdową z dwóch pasów dwukierunkowych na jeden w jednym kierunku, była już jakaś obcierka)?
Plotka niesie, że srasz wiejska nie chce przyjmować zgłoszenia ("teren prywatny"), strażacy to może przyjadą za miesiąc po wpłynięciu pisma (droga ewakuacyjna), policmajstry nie stwierdzą przyczyny do interwencji - no chyba, żeby podać im konkretny artykuł np. kodeksu wykroczeń i żeby ustalili sprawcę (jeśli dojadą w 2-3 godziny).
Wspólnota mieszk., formalnie odrębny lokal we współwłasności 100 osób.

Data: 2019-01-18 04:36:55
Autor: Dawid Rutkowski
Parkowanie poza polami parkingowymi w garazu.
Garaż - część wspólna czy garaż - lokal wydzielony? Ew. powierzchnia przynależna do lokalu?
Tak czy siak będzie trudno, ale w pierwszym przypadku może się tym zająć zarząd wspólnoty całkowicie legalnie, a w drugim/trzecim tylko z dorozumienia.
Jedyne legalne to dokumentować postój i wystąpić z pozwem o zapłatę - 10zł za godzinę można liczyć. Pytanie tylko, kogo pozywać - tzn. na jakiej podstawie można się domagać danych właściciela po numerze rejestracyjnym np. z CEPiKu. Chyba że sąd to ustali po złożeniu pozwu.
Wcześniej można spróbować z listami włożonymi za wycieraczkę, jak macie ochronę to można to im zlecić.
Metod stosowanych przez rowerzystów wobec parkujących na ścieżkach rowerowych zdecydowanie nie polecem, choć najbardziej podobała mi się ta z kocim moczem wlanym do wlotów powietrza i listem wyjaśniającym, dlaczego w samochodzie będzie już zawsze śmierdzieć po włączeniu ogrzewania ;>

Data: 2019-01-18 16:19:23
Autor: Robert Tomasik
W dniu 18-01-19 o 11:52, ń pisze:

Wspólnota mieszk., formalnie odrębny lokal we współwłasności 100 osób.

Ja bym poszedł w stronę "bezumownego korzystania" i żądał odszkodowania,
jak za miejsce parkingowe.

Data: 2019-01-18 16:28:41
Autor: ń
Parkowanie poza polami parkingowymi w garazu.
To byłaby legalizacja parkowania poza wyznaczonymi polami.
Najlepiej byłoby wywieźć to auto.
Czy takie parkowanie (m.in. droga ewakuacyjna p.-poż.) to wykroczenie?
Stójkowi nawet na włamanie do samochodów przed blokiem odpowiadają wzruszeniem ramion "idź se pan zgłoś na komisariat" a prośbę o zabezpieczenie nagrań z monitoringu kwitują kabaretowym śmiechem "i tak nic nie widać".
Polska właśnie.

-- -- -
Ja bym poszedł w stronę "bezumownego korzystania" i żądał odszkodowania, jak za miejsce parkingowe.

Data: 2019-01-18 18:10:36
Autor: nadir
Parkowanie poza polami parkingowymi w garazu.
W dniu 2019-01-18 o 16:28, ń pisze:

"i tak nic nie widać".

No to macie jasną i klarowną sytuację.
Tego, który poprzebija opony też nie będzie widać. ;)

Data: 2019-01-19 11:36:24
Autor: ń
Parkowanie poza polami parkingowymi w garazu.
Niszczeniu cudzego mienia jestem przeciwny co do zasady.
Jak również przy jednorazowych "wybrykach" (bo może czyjaś matka akurat miała zawał), co innego długotrwały powtarzający się proceder "na krzywy ryj" (skoro można nająć miejsce od kogoś za 250-300 zł/mies.).
Latami na grupach latało pytanie, co prawo na naklejki trudnozdzieralne (np. takie w formie wąziutkich paseczków) oraz co na spuszczenie powietrza z opon (czy spuszczenie to niszczenie mienia, czy może raczej opłata w postaci 2 m3 powietrza?).
Czy przyjedzie srasz wiejska lub stójkowi (parkowanie na drodze ewakuacyjnej p.-poż.), jakimi paragrafami strzelać do 986?

-- -- -
Tego, który poprzebija opony też nie będzie widać.

Data: 2019-01-20 20:28:58
Autor: Robert Tomasik
W dniu 19-01-19 o 11:36, ń pisze:
[...]

Możesz wskazać na GoogleMap to miejsce? Bo nie chce mi się doktoratu
piać, gdzie parkować można, a gdzie nie i dlaczego.

Data: 2019-01-21 01:34:04
Autor: Kris
W dniu niedziela, 20 stycznia 2019 20:29:01 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Możesz wskazać na GoogleMap to miejsce? Bo nie chce mi się doktoratu
piać, gdzie parkować można, a gdzie nie i dlaczego.

Garaż podziemny i pewnie prywatny
Dalej masz chęć doktoraty pisać?

Data: 2019-01-21 21:24:31
Autor: Shrek
W dniu 21.01.2019 o 10:34, Kris pisze:

Garaż podziemny i pewnie prywatny
Dalej masz chęć doktoraty pisać?

Z tym prywatnym to różnie bywa, bo czasem bywa własnością wspólną "sprywatyzowaną" przez część właścicieli.

Shrek

Data: 2019-01-20 20:27:05
Autor: Robert Tomasik
W dniu 18-01-19 o 16:28, ń pisze:

Ja bym poszedł w stronę "bezumownego korzystania" i żądał odszkodowania, jak za miejsce parkingowe.
To byłaby legalizacja parkowania poza wyznaczonymi polami.

Nie, żądanie odszkodowania.

Najlepiej byłoby wywieźć to auto.

Tzw. samopomoc. Tylko gdzie go wywieźć i kto poniesie odpowiedzialność
cywilną za ewentualne uszkodzenie?

Czy takie parkowanie (m.in. droga ewakuacyjna p.-poż.) to
wykroczenie?

Trudno powiedzieć nie znając oznakowania.

[...]
Bo włamanie zgłasza sie Policji, a nie policjantowi.

Data: 2019-01-21 01:31:57
Autor: Kris
W dniu piątek, 18 stycznia 2019 16:19:37 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
W dniu 18-01-19 o 11:52, ń pisze:

> Wspólnota mieszk., formalnie odrębny lokal we współwłasności 100 osób.

Ja bym poszedł w stronę "bezumownego korzystania" i żądał odszkodowania,
jak za miejsce parkingowe.

A skąd wiesz że "bezumowne"?

Parkowanie poza polami parkingowymi w garazu.