Parkowanie samochodem na trawniku ?

Data: 2014-09-24 18:36:35
Autor: Gotfryd Smolik news
Parkowanie samochodem na trawniku ?
On Wed, 24 Sep 2014, Ludwik65 wrote:

Witam.
Parkowanie samochodem osobowym na trawniku w terenie zabudowanym ?
Jaki przepis zabrania przy założeniu, że nie ma znaków zabraniających
pionowych ?

  Po raz kolejny odkryłeś zjawisko, które nazywam "syndromem trawniczka",
bo w niemal wzorcowej postaci występowało na niniejszej grupie (już)
w zeszłym tysiącleciu.
  Pytanie o znaki zabraniające jest... charakterystyczne.
  Hint: czy z samochodu którego kierowca ma wolną prawą stronę, wolno
na skrzyżowaniu na którym nie ma znaków, sygnałów świetlnych ani
policjanta, zastrzelić kierowcę który zbliża się od strony lewej?

  Podsumowanie: obowiązuje CAŁE prawo.
  W szczególności, podczas jazdy samochodem nie przestają działać
Kodes Cywilny, Kodeks Karny, Kodeks Wykroczeń, tudzież prawo
budowlane.
  Niby to ostanie ma niewielkie zastosowanie... (do momentu, aż
samochód zostanie trafiony dachówką i poprzez KC dojdzie do
sporu czy to była "siła wyższa", zaniedbanie albo błąd
konstrukcyjny samowolnej przeróbki, co przekłada się na
pytanie czy i kto będzie płacił odszkodowanie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-24 19:37:56
Autor: Alf/red/
On 24/09/14 18:36, Gotfryd Smolik news wrote:
W szczególności, podczas jazdy samochodem nie przestają działać
Kodes Cywilny, Kodeks Karny, Kodeks Wykroczeń, tudzież prawo
budowlane.

....oraz regulacje wewnętrzne Straży Mwiejskiej. Tymczasem praktyka warszawska jest taka, że strasznik boi się interweniować(1) w takim miejscu, bo NIE WIADOMO czy tam był trawnik, to jest trawa po pas. Chyba wręcz przyjmują rozumowanie na odwrót - jeśli parkuje samochód, to to nie może być trawnik. A jak jest cień wątpliwości, to strasznik boi się konsekwencji, skargi, procesu - i w rezultacie parkowanie gdziekolwiek jest bezkarne. Za słupkami na skrzyżowaniach także, w drugim rzędzie na szerokim chodniku także, na chodniku oddzielonym trawnikiem także, na terenie parku także, na samym skrzyżowaniu także (nie na chodniku na rogu skrzyżowania - na samym asfalcie). Wskazywałem straszy takie miejsca, i... zgadnijcie(2).

--
Alf/red/
1) skojarzenia z Kilerem na miejscu

Data: 2014-09-24 10:46:17
Autor: kogutek444
W dniu środa, 24 września 2014 19:37:56 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:
On 24/09/14 18:36, Gotfryd Smolik news wrote:

> W szczeg�lno�ci, podczas jazdy samochodem nie przestaj� dzia�a�

> Kodes Cywilny, Kodeks Karny, Kodeks Wykroczeďż˝, tudzieďż˝ prawo

> budowlane.

...oraz regulacje wewn�trzne Stra�y Mwiejskiej. Tymczasem praktyka warszawska jest taka, �e strasznik boi si� interweniowa�(1) w takim miejscu, bo NIE WIADOMO czy tam by� trawnik, to jest trawa po pas.. Chyba wr�cz przyjmuj� rozumowanie na odwr�t - je�li parkuje samoch�d, to to nie mo�e by� trawnik. A jak jest cie� w�tpliwo�ci, to strasznik boi si� konsekwencji, skargi, procesu - i w rezultacie parkowanie gdziekolwiek jest bezkarne. Za s�upkami na skrzy�owaniach tak�e, w drugim rz�dzie na szerokim chodniku tak�e, na chodniku oddzielonym trawnikiem tak�e, na terenie parku tak�e, na samym skrzy�owaniu tak�e (nie na chodniku na rogu skrzy�owania - na samym asfalcie). Wskazywa�em straszy takie miejsca, i... zgadnijcie(2).

-- Alf/red/

1) skojarzenia z Kilerem na miejscu

2) nie pytajcie, co o tym my�l�

zieeewwwww

Data: 2014-09-25 10:54:12
Autor: Ergie
Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lvuvhk$qc3$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Bo idiotyczny jest zapis (odnośnie parkowania) że co nie jest zabronione jest dozwolone. Są kraje że obowiązuje zasada że parkować można _tylko_ tam gdzie jest miejsce do tego przeznaczone.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-09-25 18:28:33
Autor: Cavallino

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m00l8e$57c$1@node2.news.atman.pl...
[...]

?????
Jeden z najmądrzejszych przepisów.
Inaczej byś nigdzie nie stanął, nawet przy swoim polu.

Bo na to, żeby Ci ktoś postawił na rowie znak dopuszczający parkowanie, nie masz szans się doczekać.

Data: 2014-09-25 21:44:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 25 Sep 2014, Cavallino wrote:

[...]

  Argument do kitu.
  Po co zaraz znak, przepis nie wystarczy?
(wymieniający m.in. rowy jako miejsca gdzie wolno parkować).
  Ergie pisał o "miejscu przeznaczonym", a nie o znaku.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-25 23:26:51
Autor: Cavallino

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1409252142490.1728@quad...
[...]

Na przepis TYM BARDZIEJ byś się nie doczekał.
Wolę się zdać na to, że władza utrudnienia będzie z mozołem stawiać, na ułatwienia nie liczę.

Data: 2014-09-26 14:23:33
Autor: Gotfryd Smolik news
Parkowanie samochodem na trawniku ?
On Thu, 25 Sep 2014, Cavallino wrote:

Na przepis TYM BARDZIEJ byś się nie doczekał.

  Krytykowałem powołanie się na znak, nie meritum!

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-27 08:55:59
Autor: Pszemol
"Alf/red/" <fake_1409@ump.waw.pl> wrote in message news:lvuvhk$qc3$1node1.news.atman.pl...
[...]

Generalnie zezwalanie na parkowanie na chodnikach jest demoralizujące.

Jak raz pozwolisz samochodom na pokonanie krawężnika i legalne
zjechanie z poziomu jezdni to ciężko potem obronić wjazd za słupki
na chodniku, trawniki, place zabaw itp, itd...

I potem pojawiają się kłótnie o zostawienie 1.5metra dla przejścia pieszych
między samochodem zaparkowanym na chodniku a ścianą budynku tudzież
kwestie blokowania frontu posesji bo Ci przed Twoim domem jednorodzinnym
parkuje sznurek ludzi na chodniku który Ty musisz legalnie odśnieżyć a już
zaparkować swojego auta nie zdążysz tudzież niszczenia trawników kołami
samochodów i produkcję wszędobylskiego błota które jest zmorą kierowców
po każdym deszczu i rozkoszą właścicieli myjni samochodowych...

Parkowanie samochodem na trawniku ?