Parkowanie tyłem na chodniku

Data: 2013-01-20 10:27:40
Autor: wiencek
Parkowanie tyłem na chodniku
DooMiniK <bachus@bachus> w wiadomości
<news:50fbb2e1news.home.net.pl> napisał:

Jest tam część o "Parkowanie tyłem na chodniku", cytując:

"Kodeks ruchu dopuszcza parkowanie całego pojazdu na chodniku.
Dotyczy to samochodów osobowych, motocykli, motorowerów i
rowerów. Trzeba jednak pamiętać, że przepisy dopuszczają tylko
parkowanie przodem. Zakaz ustawiania pojazdu tyłem ma zapobiec
groźnemu dla pieszych jeżdżeniu po chodniku przez kierowców
chcących ułatwić sobie późniejszy wyjazd z chodnika na jezdnię.
Niestety, niewiedza kosztuje." Nie do końca rozumiem. Na jaki zapis kodeksu drogowego powołuje
się autor i co miał na myśli?

Jak to na jaki? Na Art. 47. Dokładniej to ust. 1:
"Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że: [...]"

Pokazać palcem odpowiednie odpowiednie słowo? ;-)
--
Tomasz Więckowski

Data: 2013-01-20 11:58:53
Autor: Tom N
wiencek w <news:XnsA14E7495FE960X23W8GAAnemesis.news.neostrada.pl>:

[...]

                 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Pokaż, zwłaszcza w kontekście słów pana Sulowskiego: "Kodeks ruchu dopuszcza
parkowanie całego pojazdu na chodniku"
           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

;P

--
'Tom N'

Data: 2013-01-20 11:16:47
Autor: wiencek
Parkowanie tyłem na chodniku
Tom N <<56.130120@41.115853.invalid>> w wiadomości
id> napisał:
[...]

No tak... o całym pojeździe to w ust.2 "2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu osobowego, [...]"

To w tym opisie "całego samochodu" chodzi o zatrzymanie wzdłóż krawędzi jezdni? Bo przy krawędzi to można postawić lewą, prawą, przednią lub tylną krawędź samochodu :-))

--
Tomasz Więckowski

Parkowanie tyłem na chodniku