Parowanie szyb

Data: 2017-08-26 17:50:20
Autor: Bolko
Parowanie szyb
Zawsze mnie wkurzało że szyby mi parują na miejscu kierowcy.

2 tygodnie temu pojechałem nad morze.
Pech chciał że była ulewa i auto odmówiło posłuszeństwa.
Znalazłem najbliższego mechanika a że było 7 rano to musiałem poczekać godzine.

W samochodzie jestem ja żona z przodu i pieciolatek z tyłu.
Szyby pozamykane silnik wyłączony.
Po godzinie wszystkie szyby zaparowane.
A nie przepraszam ...
połówka przedniej od strony żony czysta jak łza.

Teoretycznie to powinno u niej szybciej zaparować bo niższa
i bliżej szyby (ze względu na syna z przodu).

Szyby dzień wcześniej umyte jakimś środkiem do szyb.
Filtr kabinowy faktycznie od strony pasażera,
ale auto było wyłączone wiec o co chodzi?

Data: 2017-08-27 05:59:45
Autor: Budzik
Parowanie szyb
Użytkownik Bolko suryga@gmail.com ...

Filtr kabinowy faktycznie od strony pasażera,
ale auto było wyłączone wiec o co chodzi?

O wilgoć... ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2017-08-27 00:06:32
Autor: Bolko
Parowanie szyb
W dniu niedziela, 27 sierpnia 2017 07:59:47 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Bolko suryga@gmail.com ...

> Filtr kabinowy faktycznie od strony pasażera,
> ale auto było wyłączone wiec o co chodzi?

O wilgoć... ;-)
tak wiem
tylko wytłumacz mi dlaczego zawsze mam problem z tym że połowa szyby przy kierownicy szybciej mi paruje
niż naprzeciw siedzenia pasażera.
Nawet jak pasażerka jest obok i to bliżej szyby.
Moja głowa praktycznie jest przy suwicie i zawsze jestem w najdalszej pozycji fotel.

Data: 2017-08-27 02:55:33
Autor: sczygiel
Parowanie szyb
W dniu niedziela, 27 sierpnia 2017 09:06:33 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
Nawet jak pasażerka jest obok i to bliżej szyby.
Moja głowa praktycznie jest przy suwicie i zawsze jestem w najdalszej pozycji fotel.

A moze po prostu masz zatkany wywiewnik po twojej stronie?
Tak, wiesz, kurzem zaszedł, albo jakas magiczna klapka jest zasunieta i pokretłem sie to zmienia?

Bo na moje to wlasnie tak masz.

Data: 2017-08-27 10:21:16
Autor: Akarm
Parowanie szyb
W dniu 2017-08-27 o 09:06, Bolko pisze:

Moja głowa praktycznie jest przy suwicie

Do czego służy ta suwita? Być może coś źle ustawiłeś.

i zawsze jestem
w najdalszej pozycji fotel.

O takich pozycjach nawet nie słyszałem (chodzi o tę suwitę?), ale brzmi jakbyś był fotelem. ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-08-27 10:38:24
Autor: collie
Parowanie szyb
W dniu 27.08.2017 10:21, Akarm pisze:

[...]

Ty to jesteś, Akarm... Biedny Bolko.

Data: 2017-08-27 12:09:36
Autor: cef
Parowanie szyb
[...]

Ale masz problem :-)
A może inaczej ustawiony nawiew,
a może zapchany, a może inaczej szyba umyta,
a może inna cyrkulacja, a może pasażer dmucha inaczej,
a może inna wilgotność w strefie, a może pasażer ma
mniejsze płuca, a może zalega wilgoć w podszybiu itd itp

Data: 2017-08-28 00:14:36
Autor: Bolko
Parowanie szyb

[...]

Auto stało z trzema osobami w środku.
Silnik był wyłączony wraz z wszystkimi "systemami" bo mi się auto zepsuło.
Szyba była myta dzień przed wyjazdem.
Przednia szyba w części po stronie kierowcy zamglona
w części pasażera czysta jak łza.
Problem dla mnie jest bo jak rano uruchamiam silnik to moja część szyby bardzo szybko zachodzi mgłą.
I to niesie za samo konsekwencje zwłaszcza wtedy gdy silnik jest zimny..

Data: 2017-08-28 09:22:56
Autor: cef
Parowanie szyb
W dniu 2017-08-28 o 09:14, Bolko pisze:

[...]

I co w tym niezwykłego?
Skoro ze swojej strony częściej robisz z tą szybą cokolwiek:
przecierasz, wycierasz, myjesz, piskasz to i ona inaczej reaguje niż szyba,
która raz na jakiś czas jest umyta i potem nic.

Data: 2017-08-28 09:25:28
Autor: cef
Parowanie szyb
W dniu 2017-08-28 o 09:22, cef pisze:

piskasz

psikasz

Data: 2017-08-27 16:02:34
Autor: __Maciek
Parowanie szyb
Sat, 26 Aug 2017 17:50:20 -0700 (PDT) Bolko <suryga@gmail.com>
napisał:

W samochodzie jestem ja żona z przodu i pieciolatek z tyłu.
Szyby pozamykane silnik wyłączony.
Po godzinie wszystkie szyby zaparowane.

Zamontuj sobie owiewki (żeby deszcz nie wpadał do środka) i uchylaj
szyby. Jakoś nie wyobrażam sobie siedzienia przez godzinę w nie
wietrzonym i nie wentylowanym samochodzie. Poważnie, dziwisz się że w
takiej sytuacji zbiera się wilgoć na szybach?

Data: 2017-08-28 07:57:55
Autor: Jacek
Parowanie szyb
W dniu 27.08.2017 o 02:50, Bolko pisze:

Po godzinie wszystkie szyby zaparowane.
A nie przepraszam ...
połówka przedniej od strony żony czysta jak łza.
Ale czysta w sensie, że sucha, czy że mokra, ale woda rozpływa się po powierzchchni szyby (jak po szybie posmarowanej środkiem powierzchniowo czynnym)?
Jacek

Data: 2017-08-28 00:19:34
Autor: Bolko
Parowanie szyb
W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 07:57:59 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]

Ale czysta w sensie, że sucha, czy że mokra, ale woda rozpływa się po powierzchchni szyby (jak po szybie posmarowanej środkiem powierzchniowo czynnym)?

Szczerze nie zwróciłem uwagi bo się wkurzyłem awarią auta w pierwszym
dniu urlopu.
Ale szyba była myta dzień przed wyjazdem,
i nad kierownicą była zamglona
a w drugiej części czysta.
I to w sytuacji gdy auto nie chodziło.
Od zawsze tak z autem miałem ale ostatnia "przygoda" mnie zastanowiła.

Data: 2017-08-28 10:20:27
Autor: robot
Parowanie szyb
W dniu 2017-08-27 o 02:50, Bolko pisze:
Zawsze mnie wkurzało że szyby mi parują na miejscu kierowcy.

Musisz wyjmować szybę na czas postoju.

Parowanie szyb