Paryż -> Ławica lub Berlin

Data: 2010-08-04 12:21:48
Autor: J.F.
Paryż -> Ławica lub Berlin
Użytkownik "Sawa" <fiku@miku.pl> napisał w
Będę parę dni w Paryżu może się zdarzyć że dostanę telefon i będę musiał wracać jak najszybciej do domu, tu pojawiają się pytania:
Czy mogę poprostu pojechać na lotnisko i szukać wolnego miejsca w samolocie lecącym do Berlina lub Ławicy (do obu z domu mam tyle samo km)?
Czy taka przyjemność jest sporo droższa (jakieś dodatkowe opłaty itp)?

Mozesz, ale zasadniczo tanio to nie bedzie.
Linie lotnicze lubia pasazerow co to w dwie strony leca, rezerwuja z wyprzedzeniem i na konkretny termin, bez prawa zmiany.

Lufthansa lata co chwila, ale z przesiadka we Frankfurcie.
www.lufthansa.com - z tego co widze to jakbys mial ochote np dzis o 14 wyleciec, to sa jeszcze dwa miejsca po 595 euro.

Taniej:  http://www.airberlin.com/

LOT do Poznania raz dziennie lata.

Moze byc sens udac sie do jakiegos lokalnego biura podrozy, najlepiej takiego ktore organizuje wycieczki do Berlina w czarterowych lotach.

Albo nawet przeprosic sie z pociagami - w 8h dojedziesz do Berlina.

Albo normalnie jak czlowiek - pojechac autem, w razie potrzeby docisnac gaz i po ~11h od telefonu zameldowac sie u celu ..

J.

Data: 2010-08-04 13:53:10
Autor: =Marcos=
Paryż -> Ławica lub Berlin
Mozesz, ale zasadniczo tanio to nie bedzie.
Linie lotnicze lubia pasazerow co to w dwie strony leca, rezerwuja z wyprzedzeniem i na konkretny termin, bez prawa zmiany.

Dopisek a propos powyższego: może się bardziej opłacać kupić przelot z tego Paryża w 2 strony i po prostu nie skorzystać z biletu z powrotem.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-08-06 14:36:24
Autor: J.F.
Paryż -> Ławica lub Berlin
Użytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info>
[...]

Warto sprawdzic .. aczkolwiek w Eurotunelu tez tak jest ze pojedynczy przejazd kosztuje 100 funtow, a dwudniowa wycieczka 35.
Ale placic trzeba karta i regulamin przewiduje kare za brak powrotu :-)

J.

Data: 2010-08-06 15:00:12
Autor: Jacek Zapała
Paryş -> Ławica lub Berlin
On Fri, 2010-08-06 at 14:36 +0200, J.F. wrote:
Warto sprawdzic .. aczkolwiek w Eurotunelu tez tak jest ze pojedynczy przejazd kosztuje 100 funtow, a dwudniowa wycieczka 35.
Ale placic trzeba karta i regulamin przewiduje kare za brak powrotu :-)

A jaki to ma sens?

Data: 2010-08-06 18:59:39
Autor: Sawa
Paryş -> Ławica lub Berlin
Użytkownik "Jacek Zapała" <jacek@it.pl> napisał w wiadomości news:1281099612.8311.0.cameljacek.it.pl...

A jaki to ma sens?

Pewnie żadnego ale już tak mają, płynąłem kiedyś do Szwecji na wycieczkę jednodniową całość z noclegiem i wyżywieniem w kabinie o podwyższonym standarcie kosztowała mnie ok 200zł. Ludziska płynący w jedną stronę siedzący na fotelach lotniczych (większość spała na kalimatach na podłodze) płacili cos w okolicy 400zł...

Sawa

Data: 2010-08-06 21:19:23
Autor: Krzysztof Chajęcki
Paryş -> Ławica lub Berlin
Dnia Fri, 06 Aug 2010 18:59:39 +0200, Sawa napisał(a):

[...]

coś 450 zł kosztował samochód plus 4 osoby (ceny obecnie skoczyły - teraz 556 zł).... jak ktoś nie chciał wydać 40 zł na miejsce w kabinie (obecnie 44zł), to kimał w fotelach lotniczych lub na podłodze wedle życzenia... parę razy płynąłem na tej linii. Cóż... robotnicy płynący na budowy w sztok narąbani, śpiący pod schodami to jakby tam standard, ale to ich wybór... Obecnie bilet kosztuje 282 zł, plus kabina 44 zł bez promocji (ceny za www.polferries.pl), czyli w jedną stronę bez promocji 326zł z kabiną. A jak samochód się rozbije na 5 osób (obecnie) to wychodzi 111,2
+44 = 155,34zł. Każdy ma to, na co chce... ;-)

--
pzdr
meping

Data: 2010-08-07 17:30:14
Autor: Sawa
Paryş -> Ławica lub Berlin
Użytkownik "Krzysztof Chajęcki" <krzysztof.chajecki@gmail.com> napisał w wiadomości news:i3hu8p$qih$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ja bujałem Stena Line, w Stena Baltica jakby komfort lepszy i nabąbanych nie widziałem a rejs nocny ;-)

Sawa

Data: 2010-08-09 12:52:05
Autor: J.F.
Paryş -> Ławica lub Berlin
[...]
:-)
A jaki to ma sens?

Sens jest taki ze oni widac dobrze wiedza jak zarabiac pieniadze i oplata za bilet jest uzalezniona od czasu wycieczki.
Widac jak ktos jedzie na dwa tygodnie urlopu w Europie, to jest sklonny zaplacic 200 funtow, a jak chce wyskoczyc na krotki weekend do Francji, to nie chce placic wiecej niz 40 funciakow, czemu sie wcale nie dziwie.

No i tak maja ustawione ceny - bilet powrotny z dluga przerwa drogi, bilet powrotny z krotka przerwa i w nieciekawym czasie tani.

Oczywiscie musza temu towarzyszyc dwie rzeczy:
a) bilet  w jedna strone tez musi byc drogi
b) trzeba sie zabezpieczyc zeby ktos nie wzial dwoch krotkich wycieczek zamiast jednej dlugiej.

A urlopowicze .. no coz, widac nie maja sie komu poskarzyc.
Dziwne ze Unia nie chce tu zainterweniowac :-)

Mowa o cenach dla samochodu - osobowe moze wygladaja inaczej

J.

Data: 2010-08-04 21:05:15
Autor: Sawa
Paryż -> Ławica lub Berlin
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i3bevs$dtn$1news.onet.pl...

Albo nawet przeprosic sie z pociagami - w 8h dojedziesz do Berlina.

Pociąg TGV -> ICE kosztuje też 200 ojro do Berlina + dalsza droga już grosze, mam nadzieję że nic nie wyskoczy tym bardziej że jedziemy we dwójkę...

Albo normalnie jak czlowiek - pojechac autem, w razie potrzeby docisnac gaz i po ~11h od telefonu zameldowac sie u celu ..

Jadę autokarem na kilkudniową wycieczkę, żona się zgodziła pod warunkiem (dzieciaki zostają w domu) że będzie możliwość powrotu jak by któreś zachorowało...

Sawa

Paryż -> Ławica lub Berlin