[waw] Pas rowerowy na EP a parking

Data: 2010-10-23 18:39:37
Autor: Kosu
[waw] Pas rowerowy na EP a parking
Robi臋 nowy w膮tek, bo to do艣膰 istotna i smutna sprawa.

Czy kto艣 zna histori臋 powstawania pasa dla rower贸w na Emilii Plater? Ja nie 艣ledzi艂em, ale wydaje mi si臋, 偶e nie by艂o go w pierwszych projektach.

Dzi艣 jecha艂em nim po raz pierwszy. A w艂a艣ciwie jecha艂em obok niego.

M贸wi膮c wprost: samochody zajmuj膮 po艂ow臋 pasa. Dodajmy: samochody poprawnie zaparkowane na przeznaczonych do tego miejscach. Chwil臋 p贸藕niej spojrza艂em na podobny (te偶 sko艣ny i do艣膰 nowy) parking przy Marsza艂kowskiej, gdzie miejsca parkingowe s膮 o oko艂o metr d艂u偶sze.

St膮d obawiam si臋, 偶e pas zosta艂 jako艣 wci艣ni臋ty na si艂臋 i obci臋li z tego, z czego jest 艂atwiej. Pad艂o na parking.

Tak czy inaczej - nie widz臋 sensu istnienia tego pasa w aktualnym stanie. Mo偶e uda艂oby si臋 przed wyborami zdoby膰 obietnic臋 przebudowy parkingu albo... usuni臋cia pasa rowerowego. W aktualnej sytuacji trzeba jecha膰 przy jego lewej kraw臋dzi i cz臋sto zje偶d偶a膰 na pas dla samochod贸w. B臋d膮 regularne problemy, a parkuj膮ce karetki na pewno nie zwi臋ksz膮 przepustowo艣ci ulicy... Nie m贸wi膮c o tym pasie do skr臋tu w prawo...

pozdrawiam,
PK

[waw] Pas rowerowy na EP a parking