Pasażer/ka wsiada na moto z kufrem centralnym...jak?

Data: 2011-05-01 07:16:02
Autor: Piotr Klimek
Pasażer/ka wsiada na moto z kufrem centralnym...jak?
Dnia (Sat, 30 Apr 2011 09:28:20 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za  km
wyklawiaturowal co nastepuje:

Macie opracowany jakiś system?

Wsiadasz na motocykl, stawiasz go do pionu. Pasazer natomiast stoi z
prawej stony motocykla i stawia prawa noge na prawym podnozku, nastepnie
staje na tej jednej nodze i przeklada bez problemu lewa noge na druga
strone motocykla i siada. Proste i wygodne nawet z trzema kuframi :)

Powodzenia.

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2011-05-01 11:06:01
Autor: km
Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał(a):
> [...]

staje na tej jednej nodze i przeklada bez problemu lewa noge na druga
strone motocykla i siada. Proste i wygodne nawet z trzema kuframi :)

Dziękuję,o to chodziło.Lepiej zapytać i wstydzić się chwilę niż nie wiedzieć i wstydzić się całe życie.
Jestem starym wróblem motocyklowym,nie mam kompleksów.
po prostu nie jezdziłem w takiej konfiguracji-a teraz będę.
Spodziewałem się przemądrzałych odpowiedzi i nie zawiodłem się...
tak już musi być.

Data: 2011-05-01 18:01:36
Autor: Tadek
Pasażer/ka wsiada na moto z kufrem centralnym...jak?
Powitać.

Dnia 2011-05-01 13:06,  km napisał:
Dziękuję,o to chodziło.Lepiej zapytać i wstydzić się chwilę niż
nie wiedzieć i wstydzić się całe życie.
[...]

....że tak określę: kto pyta, się nie wstydzi - wstydzi się ten, kto nie pyta i wszystko sam wie "najlepiej" i robi "gupoty", IMHO.

Tadek
B6

Data: 2011-05-03 01:32:51
Autor: zefir
W dniu 01.05.2011 13:06,  km pisze:
[...]

Jak masz obładowany motocykl to sobie go delikatnie przechyl na stronę przeciwną do tej z której wsiada pasażerka. Będzie łatwiej.
Swoją drogą to na patent z wsiadaniem pasażera na siedzenie kierowcy i przesuwanie się do tyłu to bym chyba nigdy nie wpadł. A różne głupie pomysły już mi przychodziły do głowy.

--
pzdr.
zefir

Data: 2011-05-01 11:06:37
Autor: Piotr Rezmer
Piotr Klimek pisze:
Pasazer natomiast stoi z prawej stony motocykla i stawia prawa noge na prawym podnozku, nastepnie
staje na tej jednej nodze i przeklada bez problemu lewa noge na druga
strone motocykla i siada.

A dlaczego z prawej a nie z lewej? Po co się uczyć złych nawyków?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-05-01 16:43:53
Autor: Jackare
Użytkownik "Piotr Rezmer" <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisał w wiadomości news:ipj7qt$d26$1inews.gazeta.pl...
Piotr Klimek pisze:
[...]

Myślę że może dlatego aby w warukach ruchu prawostronnego uniknąć pewnych niebezpieczeństw, np w przypadku wsiadania na moto stojące przy krawędzi jezdni upadku na jezdnię gdyby się bucik ześlizgnął z podnóżka. Wsidając z prawej strony ewentualny upadek nastąpi na pobocze/ do rowu. Nogę można złamać tu i tu ale w rowie mniejsze prawdopodobieństwo że samochód przejedzie. Wprawdzie osobom praworęcznym i prawonożnym łatwiej przekładać prawą nogę  nad skrzyniami, ale IMHO bezpieczeństwo ważniejsze.

Data: 2011-05-02 06:22:00
Autor: Piotr Klimek
Pasażer/ka wsiada na moto z kufrem centralnym...jak?
Dnia (Sun, 01 May 2011 11:06:37 +0200) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
[...]

A co za roznica?

Data: 2011-05-02 08:38:58
Autor: Piotr Rezmer
Pasażer/ka wsiada na moto z kufrem centralnym...jak?
Piotr Klimek pisze:

A co za roznica?
Jak plecaczek zacznie sam jeździć na motocyklu, nie będzie na niego próbował siadać z prawej strony.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-05-02 06:50:43
Autor: Piotr Klimek
Pasażer/ka wsiada na moto z kufrem centralnym...jak?
Dnia (Mon, 02 May 2011 08:38:58 +0200) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
wyklawiaturowal co nastepuje:

A co za roznica?
Jak plecaczek zacznie sam jeździć na motocyklu, nie będzie na niego próbował siadać z prawej strony.

A dlaczego nie wsiadac na motocykl z prawej strony? Poza tym naciagana
teoria :)

Data: 2011-05-02 09:31:00
Autor: Piotr Rezmer
Piotr Klimek pisze:

A dlaczego nie wsiadac na motocykl z prawej strony? Poza tym naciagana
teoria :)

Jak stoi na bocznej nóżce jest to trudniejsze zwłaszcza w przypadku wysokich kóz typu varadero, ktm950 itd.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Pasażer/ka wsiada na moto z kufrem centralnym...jak?