Data: 2012-03-11 12:48:58 | |
Autor: PL(N)umber_One | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Jeżeli ktoś napisze następny post o brzozach, MAKach, sztucznych mgłach, trajektoriach czy kokpitach, to zapraszam. Wylot nie wcześniej niż za dwa tygodnie, bo podręcznik pilota długawy - szczególnie jak się czyta przez okulary i lupę.
PP -- |
|
Data: 2012-03-11 16:03:06 | |
Autor: Endriu | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Jeżeli ktoś napisze następny post o brzozach, MAKach, sztucznych mgłach, A masz w tym swoim samolociku czarną skrzynkę rejestrującą wskazania wariometru ?. -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-03-11 16:19:06 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
PL(N)umber_One wrote:
Jeżeli ktoś napisze następny post o brzozach, MAKach, sztucznych mgłach, Brzoza ścina kokpit sztuczną mgłą i ląduje w MAKach. Mogę Mogę? :D |
|
Data: 2012-03-11 15:37:21 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Delfino Delphis napisał:
Jeżeli ktoś napisze następny post o brzozach, MAKach, sztucznych mgłach, A gdzie trajektoria, no gdzie? Nie liczy się! Brzoza na trajektorii! Sztuczna mgła do kokpitu z połbeczki przez szparę po piątej klepce się sączy. MA K... FANTAZJĘ, KTO TO WSZYSTKO WYMYŚLA. -- Jarek |
|
Data: 2012-03-11 16:52:55 | |
Autor: noSpam | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-11 16:37, Jarosław Sokołowski pisze:
Brzoza na trajektorii! Sztuczna mgła do kokpitu z połbeczki przez szparęDlaczego zabierasz głos dzieciaku w sprawach o których nie masz pojęcia ?. -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-03-11 17:19:26 | |
Autor: Endriu | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Dlaczego zabierasz głos dzieciaku w sprawach o których nie masz pojęcia ?. Nieładnie ktoś się podpina pod mój nick.... -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-03-11 16:52:46 | |
Autor: Paweł Kasztelan | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-11 13:48, PL(N)umber_One pisze:
Jeżeli ktoś napisze następny post o brzozach, MAKach, sztucznych mgłach,Jeśli masz samolot. Sprawny i zatankowany :) To napiszę wszystko co sobie zażyczysz na temat smoleńska. Ps. Podręcznika nie czytaj, damy sobie radę. Mam nadzieję że to nie jakiś wielosilnikowy? Pozdr.PK. |
|
Data: 2012-03-16 18:55:04 | |
Autor: xxx | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Użytkownik "Paweł Kasztelan" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jjihnf$4nj$1@inews.gazeta.pl... Jeśli masz samolot. Sprawny i zatankowany :) To napiszę wszystko co sobie zażyczysz na temat smoleńska. Ps. Podręcznika nie czytaj, damy sobie radę. Mam nadzieję że to nie jakiś wielosilnikowy? Pozdr.PK. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - To moze zabierzcie na poklad duza ilosc paliwa, i wycelujcie w w taki duzy budynek na Wiejskiej w Warszawie, mysle ze lud postawi Wam spontanicznie spora ilosc pomnikow. pzdr m |
|
Data: 2012-03-17 14:24:56 | |
Autor: Paweł Kasztelan | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-16 18:55, xxx pisze:
To moze zabierzcie na poklad duza ilosc paliwa, i wycelujcie w w takiJa nie obiecywałem żądnej katastrofy :) Jak twórca wątku zaproponował lot samolotem to chętnie bym się załapał :) Można lecieć z kimś innym ale oni w najlepszym przypadku mówią " Stawiasz paliwo " :( Pozdr.PK. |
|
Data: 2012-03-14 00:24:52 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 11.03.2012 13:48, PL(N)umber_One pisze:
Jeżeli ktoś napisze następny post o brzozach, MAKach, sztucznych mgłach,A półbeczkę na 6 metrach wywiniesz? |
|
Data: 2012-03-14 00:48:23 | |
Autor: noSpam | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-14 00:24, Smok Eustachy pisze:
A półbeczkę na 6 metrach wywiniesz? Kolego Eustachy pseudo-specjalisto od lotnictwa, odpowiesz mi na pytanie jak tupolewem na 6-ciu metrach można zrobić beczkę ?. -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-03-14 08:33:56 | |
Autor: Endriu | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Kolego Eustachy pseudo-specjalisto od lotnictwa, odpowiesz mi na pytanie jak tupolewem na 6-ciu metrach można zrobić beczkę ?. Kloego Aioe, mógłbyś się nie podszywać pod mój nick ?. -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-03-14 17:04:16 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 14.03.2012 00:48, noSpam pisze:
W dniu 2012-03-14 00:24, Smok Eustachy pisze:Ja nie wiem Anodina wie. |
|
Data: 2012-03-14 22:38:39 | |
Autor: frrrr | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Smok Eustachy <smokeustachy@WURG.pl> napisał(a):
W dniu 14.03.2012 00:48, noSpam pisze: Anodina nie wie, Blasik wie ...ale nie powie... -- |
|
Data: 2012-03-15 17:32:34 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 14.03.2012 23:38, frrrr pisze:
/.../ Błasik pisał raport? |
|
Data: 2012-03-15 21:21:10 | |
Autor: sru | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Smok Eustachy <smokeustachy@WURG.pl> napisał(a):
W dniu 14.03.2012 23:38, frrrr pisze: Nie. Zrobil tutkiem polbeczke na 6ciu metrach... -- |
|
Data: 2012-03-14 14:15:25 | |
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Użytkownik Smok Eustachy napisał:
W dniu 11.03.2012 13:48, PL(N)umber_One pisze: Ale tylko raz. |
|
Data: 2012-03-15 20:07:52 | |
Autor: Paweł Kasztelan | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-14 00:24, Smok Eustachy pisze:
A półbeczkę na 6 metrach wywiniesz?Co wy się uczepiliście tej beczki na 6m ? Przeanalizujcie dokładnie zapisy. 1) Samolot już się wznosił kiedy uderzył w drzewo. Nie wiemy czy skrzydło odpadło natychmiast po zderzeniu z drzewem czy po upływie 0.5 - 1 sek a może i więcej. Wtedy to siła nośna jaką wytwarzał ten fragment skrzydła była by końcowym powodem oderwania skrzydła. Zapoczątkowane to było przez zderzenie z przeszkodą ale kiedy skrzydło całkowicie się oddzieliło od samolotu to trudno ustalić. Samolot wznosił się cały czas i jednocześnie się przechylał dopiero kiedy przechylenie doszło do około 90 stopni samolot zaczoął opadać. WIĘC TA BECZKA NIE ODBYŁA SIĘ NA WYSOKOŚCI 6m. Wystarczy przyjąć zgrubnie i pobieżnie :) Rozpiętość Tu-154 - 37,55m Połowa rozpiętości minus 5m utraconej końcówki skrzydła - 13,77m wys ściętych gałęzi około - 8m Czyli samolot (jego kadłub) był na wys około 22m w momencie ścinania jednego z drzew (tego przyciętego pod dużym kątem) Ps. Niestety nie mam czasu na zabawę w grafikę 3D ale może kiedyś machnę animację pokazującą siły działające na płatowiec w trakcie wykonywania beczki. Bardzo fajnie można by zobrazować jaki wpływ na lot samolotu ma utrata części skrzydła wraz z lotką. Ps2. Pytanie do tych bardziej obeznanych z aerodynamiką (pilotów, absolwentów wydziałów lotniczych) Jeśli nic nie pokićkałem to samolot w trakcie wykonywania beczki nie leci po prostej ? Przy wychyleniu samych lotek kadłub samolotu będzie się poruszał po spirali ? To dopiero kunszt pilotów akrobacyjnych powoduje że na pokazach widzimy że samolot leci prosto w czasie wykonywania beczki. Pozdr.PK. |
|
Data: 2012-03-15 21:17:22 | |
Autor: V | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-15 20:07, Paweł Kasztelan pisze:
W dniu 2012-03-14 00:24, Smok Eustachy pisze:> Jeśli nic nie pokićkałem to samolot w trakcie wykonywania beczki nie > leci po prostej ? W autorotacyjnej, gdzie chwilowy środek obrotu płatowca zachowuje się podobnie jak przy korkociągu, jest tak jak piszesz. Lotki jednak nie odgrywają tu żądnej roli, do tej figury nie są potrzebne, pomijam jakieś kosmetyczne podparcie. W sterowanej/akcentowanej, tak jak zauważyłeś, pilot ciężko pracuje sterem kierunku i sterem wysokości. > Przy wychyleniu samych lotek kadłub samolotu będzie się poruszał po > spirali ? Wychylając same lotki otrzymasz taki efekt, jaki przewidzieli konstruktorzy samolotu. Spotkasz się z mniejszym lub większym momentem kierunkowym od lotek, a w mniej sztywnych konstrukcjach możesz doświadczyć rewersu lotek. V. ps mam nadzieję, że przyda Ci się do animacji..., co do Naszej Tutki, to niesymetryczna utrata siły nośnej i autorotacja na wznoszeniu..., tak jak napisałeś. |
|
Data: 2012-03-15 23:15:29 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 15.03.2012 21:17, V pisze:
/..../ psDodając, że ten i ów z urwanym podobnym kawałkiem skrzydła dał radę wylądować. |
|
Data: 2012-03-15 22:33:51 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 15.03.2012 20:07, Paweł Kasztelan pisze:
/.../ Co wy się uczepiliście tej beczki na 6m ?Przeanalizowaliśmy. Nawet filmik jest: http://www.youtube.com/watch?v=FWQSqy1T4cg&feature=player_embedded#! 1) Samolot już się wznosił kiedy uderzył w drzewo.Zapomniałeś dodać, że rył skrzydłem ziemię. http://mdabrowski.salon24.pl/398152,tupolew-zaryl-kikutem-w-ziemie
Albo skrzydło przecina brzozę, albo brzoza skrzydło. Wtedy to siła nośna jaką wytwarzał ten fragment skrzydła była bySpóźniona inicjatywa. Zrobione dawno na przykładzie. http://fotoszop.salon24.pl/377420,symulacje-czyli-skrzydla-fruwajace-po-salonie Ps2. Pytanie do tych bardziej obeznanych z aerodynamiką (pilotów,Jakbyś widział, do czego doszli użytkownicy Exela.... |
|
Data: 2012-03-16 14:12:08 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Smok Eustachy wrote:
Przeanalizowaliśmy. Nawet filmik jest: Abstrahując od całej reszty - jak można przekładać radiowysokość, liczoną względem przeszkód znajdujących się w osi pionowej samolotu, na realną wysokość? Przecież to jest absurd. Radiowysokościomierz w dużym przechyleniu pokazuje błędne wartości. Ta animacja nie ma sensu. Pomijam już fakt, że trzeba by ją aproksymować. |
|
Data: 2012-03-16 18:59:16 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 16.03.2012 14:12, Delfino Delphis pisze:
/.../
Mrówka zakłóci? Krowa zakłóci? Krzaczek zakłóci? na realną wysokość? Przecież to jest absurd. Radiowysokościomierz w dużym przechyleniu Duże przechylenie to wg Ciebie ile? Zważ, że idzie na początku bez dużego przechyłu. Odrzutowiec tej miary na 6 metrach nie może się za bardzo pochylić. I jest aproksymowane. |
|
Data: 2012-03-16 20:25:16 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Smok Eustachy wrote:
Dokładnie tak - liczysz odległość nie od ziemi, ale od np. koron drzew itp.Abstrahując od całej reszty - jak można przekładać radiowysokość, liczoną Duże przechylenie to wg Ciebie ile? Zważ, że idzie na początku bez Przy np. 45 stopniach spodziewałbym się zawyżenia wysokości o ok. 40%. |
|
Data: 2012-03-16 20:39:45 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 16.03.2012 20:25, Delfino Delphis pisze:
Smok Eustachy wrote:Z mrówką przesadzasz. Jeśli był wyżej, to nie gwizdnął w to nieszczęsne drzewo: http://home.comcast.net/~fotoszop/ks/TU154-brzoza2.jpg I to tak, że altanka ocalała. A przy 17?Duże przechylenie to wg Ciebie ile? Zważ, że idzie na początku bez Zresztą cała kwestię możesz przedyskutować z autorami najlepiej jednak opracowując własną symulacje. Np. w prezentacjach MAK brzoza ma 25 m. |
|
Data: 2012-03-17 08:40:48 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 16.03.2012 20:25, Delfino Delphis pisze:
/.../ Czyli w rzeczywistości będzie niżej. Czyli to jest bonus dla Millera, skoro nie wzięli tego pod uwagę.Duże przechylenie to wg Ciebie ile? Zważ, że idzie na początku bez |
|
Data: 2012-03-16 21:09:43 | |
Autor: Paweł Kasztelan | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-15 22:33, Smok Eustachy pisze:
Przeanalizujcie dokładnie zapisy.Przeanalizowaliśmy. Nawet filmik jest: Bzdura. Dobrze że podałeś ten link bo właśnie ta animacja spowodowała że się zagotowałem. To co na niej widać to totalna porażka. Przecież ten samolot się obniżał a następnie zaczął już się wznosić. Widać to po wysokości na jakiej zostały przycięte poszczególne drzewa. Oraz parametrach pracy silników, wychyleniach sterów. A na tym filmie samolot się przesuwa poziomo i tyle. Pochylenie terenu też przekroczyło możliwości pana grafika. Przyjmując takie założenia to można udowodnić wszystko. Jak rył to proszę o zdjęcie śladów tego rycia. Tyle zdjęć zrobili a te ślady jakoś przeoczyli? A może tak patrzyli na pościnane gałęzie że zadeptali te ślady?
Tak w kreskówkach i animacjach tego grafika od siedmiu boleści. A tego że to skrzydło wytwarza siłę nośną to nie bierzesz pod uwagę? Żeby jakoś to zobrazować. Wyobraź sobie jakiś kij z przywiązanym na końcu odważnikiem. Walisz w ten kij innym kijem akurat z taką siłą że następują pęknięcia ale gdyby nie odważnik to kij popękany ale by jakoś przetrwał. Jednak obciążenie tego uszkodzonego kija odważnikiem powoduje jego złamanie. Oczywiście skrzydło jest bardziej skomplikowane i obciążenia skierowane są raczej ku górze i są dynamiczne. Ps. Niestety nie mam czasu na zabawę w grafikę 3D ale może kiedyśSpóźniona inicjatywa. Zrobione dawno na przykładzie. Ja myślę raczej o pokazaniu strzałkami sił i wektorów przypiętych do skrzydeł i powierzchni sterowych. Tak żeby jasno pokazać co się dzieje przy wychyleniu np. lotek, steru kierunku. Możesz to rozwinąć?Ps2. Pytanie do tych bardziej obeznanych z aerodynamiką (pilotów,Jakbyś widział, do czego doszli użytkownicy Exela.... Pozdr.PK. ps. Tak powinno się reagować na pracę takich "wspaniałych" grafików. http://www.joemonster.org/filmy/1417/Tomasz_Lis |
|
Data: 2012-03-16 22:37:41 | |
Autor: V | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-16 21:09, Paweł Kasztelan pisze:
W dniu 2012-03-15 22:33, Smok Eustachy pisze: A ja uważam przeciwnie. Dla mnie te opracowania maja sens. Wskazują jednoznacznie, że ludzie związani z lotnictwem nie mają w nie żadnego wkładu. Za to wielki szacun. Na komentarz zamieszczonej animacji szkoda słów. Nie ma mowy o rozwleczonym w czasie "ryciu" skrzydłem. Trwający nawet ułamek sekundy styk z ziemią tej części skrzydła (początek potężnego dźwigara centropłata) powoduje natychmiastową zmianę kierunku prędkości całego samolotu i powstanie olbrzymich przeciążeń. Po czym następuje wprasowanie kadłuba (jego przedniej części) w ziemię, środkowa część albo zostanie zgnieciona swoim ciężarem w harmonijkę, albo rozpruta i rozwinięta, co będzie zależne od podatności na wyboczenie podłużnic i poszycia kadłuba. V. |
|
Data: 2012-03-16 23:08:33 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 16.03.2012 22:37, V pisze:
/.../ A ja uważam przeciwnie. Dla mnie te opracowania maja sens. WskazująNiestety innej nie ma bo MAK nie zrobił (bo się nie da) Ile jest odczytów TAWS z przedziału 6 z groszami do 9 z groszami w interesującym interwale czasowym? I dlaczego coś koło 6? Na komentarz zamieszczonej animacji szkoda słów. Nie ma mowy o Dlatego normalny Tupolew rozbija się od razu, a leci dalej ten, ktorego obowiązuje fizyka MAKowsko-Millerowska |
|
Data: 2012-03-16 23:23:02 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Smok Eustachy wrote:
Dlatego normalny Tupolew rozbija się od razu, a leci dalej ten, ktorego Ale ja nie rozumiem - jaki jest konkretnie twój zarzut? Samolot wznosił gdy uderzył w brzozę, więc samą siłą bezwładności będzie wznosił nadal. Poza tym utrata części skrzydła nie spowodowała utraty znacznej części siły nośnej, a jedynie asymetrię - samolot dalej mógł wznosić i nawet przyspieszać wznoszenie (był na bardzo dużych kątach natarcia) do miejsca w których z powodu przechyłu siła nośna przestał równoważyć grawitację. Od tego miejsca samolot wznosi nadal po krzywej przypominającej parabolę aż do maksimum i następnie zaczyna spadać. To jest normalna fizyka. |
|
Data: 2012-03-17 01:18:06 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 16.03.2012 23:23, Delfino Delphis pisze:
Smok Eustachy wrote: http://m.nowyekran.pl/d4550f600cd59aea1ac33a3b2e6be374,0,0.jpg W tym skrajnym przypadku - odległość anteny RW do gruntu nie mogła zatem przekroczyć: 8,98 + 0,6 = 9,58m Uwzględniamy urwane skrzydło: Uwzględniamy nachylenie terenu 4%: Uwzględniamy parametry dla t=0,375s (pochylenie: ~17,5st, przechylenie: 32,6st) Podnosimy samolot tak, aby dystans do zmierzenia dla RW-5M wynosił równe 9,58m. I obserwujemy, czy ocalały kikut skrzydła zagłębi się w ziemię... Samolot wznosił gdy uderzył w brzozę, więc samą siłą bezwładności będzie wznosił nadal. Poza tym utrata części skrzydła nie spowodowała utraty znacznej części siły nośnej, a No i to jest pokazane na w/w filmiku. Normalnofizykowy Tupolew się tak zachowuje. Od tego miejsca samolot wznosi nadal po krzywej przypominającej parabolę aż do maksimum iPrzyspieszenie pionowe: http://m.nowyekran.pl/66745413d064168c01b77f16df892591,0,0.png |
|
Data: 2012-03-17 02:05:33 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Smok Eustachy wrote:
http://m.nowyekran.pl/d4550f600cd59aea1ac33a3b2e6be374,0,0.jpgNa podstawie czego jest zrobiony ten screen? Uwzględniamy parametry dla t=0,375s (pochylenie: ~17,5st, przechylenie: Ale wiemy w ogóle od czego mierzona jest ta odległość 9,58? Trzeba by się udać na miejsce i zobaczyć - wystarczy że jakieś drzewa stały w tej odległości i nawet samolot lecący na 20-30 metrach może dać taki odczyt. Dlatego mówię, że cała ta analiza jest bez sensu. Nie mogę zrozumieć dlaczego bezkrytycznie przyjmujecie wskazania instrumentów (te wszystkie wysokościomierze, akcelerometry itd.), skoro wiadomo, że każde urządzenie ma swoje błędy i ograniczenia techniczne. Właściwa analiza powinna polegać na zbadaniu śladów na ziemi i drzewach i na tej podstawie odtworzeniu toru lotu, podpierając się wskazaniami urządzeń. No i to jest pokazane na w/w filmiku. Normalnofizykowy Tupolew się tak To znaczy co jest pokazane? Opisałem jak według mnie zachowuje się normalnofizykowy samolot i to jest konsystentne z tym co wiemy. Przyspieszenie pionowe: Co konkretnie według ciebie wynika z tego fragmentu? |
|
Data: 2012-03-17 08:35:08 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 17.03.2012 02:05, Delfino Delphis pisze:
Smok Eustachy wrote:No na podstawie raportu Millera/MAK [niepotrzebne skreślić] Trudno spamiętać, który w danej chwili jest na tapecie. Uwzględniamy parametry dla t=0,375s (pochylenie: ~17,5st, przechylenie: Wynaleziono fotografię i dysponujemy stosownymi odbitkami inkryminowanego fragmentu: http://img96.imageshack.us/img96/36/rw2p.gif Ani lasu, ani tartaka. Pies może był. My przyjmujemy? My Smok Eustachy oświadczamy, informujemy, deklarujemy i enuncjujemy, że nie jesteśmy ani Anodiną, ani Millerem. To przecież oni w swoich raportach podają te dane. Jeśli istotnie wysokościomierze, akcelerometry mają swoje ograniczenia, to powinni stosowne błędy oszacować i podać. Czyli jasno określiłeś, że raporty niedorobione. O to właśnie chodzi. Nie możesz przejść do porządku nad wskazaniami. Maksymalny błąd do wysokości 10 metrów to 60 cm. Właściwa analiza powinna polegać na zbadaniu śladów na ziemi i drzewach i naNo i zbadali? Nie zbadali. Jakieś zajumane zdjęcia z Internetu itp. Porażka. Stąd na prezentacjach Millera brzoza 26m wysokości. Tzn normalnofizykowy od razu glebnął. Dalej leci fizykowo-anodinowo-millerowy ryjąc po ziemi Nie mógł iść w górę. Wszystkie te symulacje i materiały statyczne są tak robione, żeby dać bonusy MAK i Millerowi.Przyspieszenie pionowe: |
|
Data: 2012-03-17 10:11:35 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Smok Eustachy wrote:
To przecież oni w swoich raportach podają te dane. Jeśli istotnie Nadal chyba nie rozumiem istoty komisji powypadkowej. Komisja ma wskazać przyczyny wypadku i wydać zalecenia na przyszłość. To co się działo po zderzeniu z brzozą ma marginalne znaczenie. Istotne jest dlaczego nastąpiło złamanie procedur na podejściu i zejście poniżej minimalnej wysokości schodzenia, oraz co zrobić, aby w przyszłości do tego nie dochodziło. Nie oczekuję od komisji powypadkowej badania charakterystyki lotu z urwanym skrzydłem. Nie temu ona służy. Nie możesz przejść do porządku nad wskazaniami. Maksymalny błąd do Ale chyba tylko przy płaskim terenie i zerowym przechyleniu? Tzn normalnofizykowy od razu glebnął. Dalej leciDalej leci normalnofizykowy. M.n. siłą nośną z większości pozostałego płata i bezwładnościa. Jakiś abstrakcyjny od razu spada najpierw wznosząc. Nie mógł iść w górę. Wszystkie te symulacje i materiały statyczne są tak Ale gdzie konkretnie z tego wykresu wynika, że nie mógł iść w górę? Nie możesz tego wytłumaczyć? |
|
Data: 2012-03-17 13:08:54 | |
Autor: Smok Eustachy | |
PasaĹźera na krĂłtki przelot zabiorÄ gratis. | |
W dniu 17.03.2012 10:11, Delfino Delphis pisze:
/..../
Chyba dla Anodiny. Zderzeniu z brzozÄ moĹźesz ĹmiaĹo przypisaÄ epitet "rzekome" Istotne jest dlaczego nastÄ piĹo zĹamanie procedur na podejĹciu i zejĹcie poniĹźej minimalnej wysokoĹciMasz badania mikroskopowe skrzydĹa i brzozy pod kÄ tem mikroĹladĂłw? Na kŧórej stronie raportu MAK one sÄ . Nie oczekujÄ od komisji powypadkowej badania charakterystyki lotu z urwanymTemu. Tupolew z urwanÄ koĹcĂłwkÄ nie tylk wylÄ dowaĹ, ale i wystartowaĹ i poleciaĹ w pierony. -- -- > raport MAK.Nie moĹźesz przejĹÄ do porzÄ dku nad wskazaniami. Maksymalny bĹÄ d do No przecieĹź widaÄ, Ĺźe nie idzie mu.Tzn normalnofizykowy od razu glebnÄ Ĺ. Dalej leciDalej leci normalnofizykowy. M.n. siĹÄ noĹnÄ z wiÄkszoĹci pozostaĹego pĹata MogÄ. znikome przyĹpieszenie pionowe wskazuje, Ĺźe nie szedĹ.Nie mĂłgĹ iĹÄ w gĂłrÄ. Wszystkie te symulacje i materiaĹy statyczne sÄ tak |
|
Data: 2012-03-17 13:15:27 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Smok Eustachy wrote:
Chyba dla Anodiny.Ok zapomnij w ogóle o brzozie. To po prostu nie ma znaczenia czy zderzył się z brzozą, sosną, hangarem czy linią energetyczną. Istotne jest dlaczego zszedł poniżej 120 metrów nad progiem. Temu. Tupolew z urwaną końcówką nie tylk wylądował, ale i wystartował iBez lotki i z dziurawą hydrauliką? Mogę. znikome przyśpieszenie pionowe wskazuje, że nie szedł. Przyspieszenie jest pochodną prędkości. Zerowe przyspieszenie oznacza tylko, że prędkość się nie zmienia. Idzie w górę tak jak szedł wcześniej. |
|
Data: 2012-03-17 13:30:01 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 17.03.2012 13:15, Delfino Delphis pisze:
Smok Eustachy wrote:Dowody proszę na owo rzekome zderzenie. Sprawdziłeś chociaż stan slotów? https://docs.google.com/open?id=0BwPwbhnBMeraNDg5MjZjNzEtNTdmOS00MTUzLTkxYWQtNGI4Y2E0YTA5OTZi http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20060926-1Temu. Tupolew z urwaną końcówką nie tylk wylądował, ale i wystartował iBez lotki i z dziurawą hydrauliką? A właśnie nie szedł bo wskazują na to odczyty TAWS, Dające mu odczyty w granicach 9.25.Mogę. znikome przyśpieszenie pionowe wskazuje, że nie szedł. |
|
Data: 2012-03-17 17:20:52 | |
Autor: V | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-16 23:08, Smok Eustachy pisze:
W dniu 16.03.2012 22:37, V pisze: Chcesz powiedzieć, że po wypadku szczątki konstrukcji znalazły się w innym miejsc niż Tobie wychodzi z obliczeń? Jeśli tak, to wylej sobie kubeł zimnej wody na głowę i zacznij od nowa modelowanie. Jeśli jednak nie będziesz miał już wątpliwości, powiedź światu, że w Smoleńsku nie działają dotychczasowe, podstawowe osiągnięcia nauki. V. PS Jako fizyk nie poradzisz sobie z tematem, i nie upieraj się. |
|
Data: 2012-03-17 18:08:29 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 17.03.2012 17:20, V pisze:
/.../ Chcesz powiedzieć, że po wypadku szczątki konstrukcji znalazły się w W jednym zdaniu coś z 5 fałszów. Ani mi bo nie jestem raport Millera i nie obliczeń a danych z rejestratorów. |
|
Data: 2012-03-17 19:19:23 | |
Autor: V | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-17 18:08, Smok Eustachy pisze:
W dniu 17.03.2012 17:20, V pisze: Wymieniłeś zaledwie cztery fałsze gdzie dwa z nich to tylko semantyka. Powiedz czego nie rozumiesz? Co jest dla Ciebie układem odniesienia? Czy wg Ciebie szczątki samolotu sa tu gdzie powinny być, a wskazania rejestratorów są błędne? Czy zgadzasz się ze wskazaniami rejestratorów, a nie umiesz powiązać z nimi miejsca, w którym znalazły się szczątki? Określ się proszę. V. |
|
Data: 2012-03-17 21:51:57 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 17.03.2012 19:19, V pisze:
W dniu 2012-03-17 18:08, Smok Eustachy pisze: Możesz sobie dośpiewać. Powiedz czego nie rozumiesz? Co jest dla Ciebie układem odniesienia? Czy Wg mnie raporty Anodiny i Millera to kupa bzdur. Nie zadali sobie nawet trudu poskładania jakoś tego do kupy. Z analiz wynika, że samolot nie uderzył w brzozę (chyba że tak: http://img190.imageshack.us/img190/23/tu11.jpg ) tylko rozpadł się w powietrzu na 15 metrach. |
|
Data: 2012-03-17 01:02:55 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 16.03.2012 21:09, Paweł Kasztelan pisze:
W dniu 2012-03-15 22:33, Smok Eustachy pisze: Proszę bardzo oto mechanizm jaki doprowadził do jej powstania: http://martynka78.salon24.pl/396324,kto-mieczem-wojuje-czyli-kolejny-gwozdz-do-trumny Nie ma takiej opcji żeby samolot mógł się wznosić, wskazują na to przyśpieszenia i spadek siły nośnej. Widać to po wysokości na jakiej zostały przycięte poszczególne drzewa. A po wykresie przyśpieszenia widać? A na tym filmie samolot się przesuwa poziomo i tyle. No to bierz dane z MAK i Millera i wio. Jakby coś to dawno by było zrobione.
Czyli nie rył czyli kiszka mówiąc krótko. Czyli fizyka makowska zawodzi.
Nie da się inaczej. Albo ot tamto- albo tamto to. Tam drzazga jest zostawiona jakiś metr w górę. Żeby jakoś to zobrazować. Wyobraź sobie jakiś kij z przywiązanym naA to w ogóle o czym? Drzazga wyklucza nieprzecięcie brzozy. Ps. Niestety nie mam czasu na zabawę w grafikę 3D ale może kiedyśSpóźniona inicjatywa. Zrobione dawno na przykładzie. No to czekam.
Otóż, wykres pokazuje, że "no can do", jak mówią Jankesi. Nie da rady. Samolot, jako 70 tonowa bryła, w ciągu niecałych 5 sekund nie mógł w tak dramatyczny sposób przyspieszać i zwalniać swojego obrotu wokół osi! Rozleciał by się wskutek ogromnych przeciążeń. Tzw. korelacja R kwadrat, pokazuje liczbę 0,02, a można mówić o w miarę przywoitej korelacji kiedy dane są w poziomie 0,85-0,90. Więc i tutaj raport ponosi porażkę. Najciekawszy jest interwał między 2,5, a 3 sekundą; w ciągu tej pół sekundy samolot obracający się wokół osi z szybkością 110 stopni/sek. zatrzymał obrót! To są rzeczy niemożliwe. Nawet w tym samym raporcie jest zdjęcie symulacji i samolot pokazywany jest nad szosą w pozycji 90 stopni, chociaż podobno był już tam do góry kołami! Nawet graficy nie są w stanie tego "zasymulować". http://xiezyc.blogspot.com/2012/01/jak-obalic-raport-makmillera.html |
|
Data: 2012-03-17 02:16:29 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Smok Eustachy wrote:
Nie ma takiej opcji żeby samolot mógł się wznosić, wskazują na toKamień też może się wznosić przy zerowej sile nośnej. Nie ma takiej opcji, aby kamień się wznosił? No sorry, ale wygadujesz bzdury. Otóż, wykres pokazuje, że "no can do", jak mówią Jankesi. Nie da rady. Oczywiście, że nie mógł. Tym bardziej dlatego, wobec istotnych ograniczeń technicznych tych mierników, nie powinniście przykładać do nich takiej wagi. Trudno zresztą spodziewać się, że w sytuacji cięcia drzew one na pewno pokazują sensowne wartości. Obrót najprawdopodobniej był dość jednostajny. Tutaj trzeba by analizować budowę tych mierników i wpływ np. kolejnych uderzeń, czyli wstrząsów na ich wskazania. Ile czasu po takim wstrząsie ten miernik musi się znów kalibrować itd. Według mnie przede wszystkim należy opierać się na zarysach wyciętych w przez samolot w drzewach, które na swojej drodze przycinał. To najbardziej wiarygodne źródło jego położenia. Inna sprawa, że te dociekania mają trzeciorzędne znaczenie i w najmniejszym stopniu nie służą wyjaśnianiu przyczyn katastrofy. Nie mogę pojąć po co akurat w ten etap lotu wkładać aż tyle wysiłku. Przecież to co się działo po zderzeniu z brzozą nie ma żadnego znaczenia. Mnie zastanawia inna sprawa, której poświęcono mało zachodu - czy samolot był na podkrytycznych czy już krytycznych kątach natarcia i czy ta rotacja nie była bardziej efektem zerwania strug na lewym skrzydle, niż samego urwania końcówki. |
|
Data: 2012-03-17 08:49:41 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 17.03.2012 02:16, Delfino Delphis pisze:
Smok Eustachy wrote:Miernik na kamieniu pokaże wtedy odpowiednie przyśpieszenie. My nie jesteśmy Anodina. Skoro wszystko niedookreślone, to znacyz że raporty niedorobione i do bani.Otóż, wykres pokazuje, że "no can do", jak mówią Jankesi. Nie da rady. Tutaj trzeba by analizować budowę tych mierników i wpływ np. kolejnychGeneralnie Do Dupy: http://www.youtube.com/watch?v=1cxYYmYU2uI http://home.comcast.net/~fotoszop/ks/TU154-brzoza2.jpg Skoro altanka stoi to znaczy, że silniki nie pracowały Inna sprawa, że te dociekania mają trzeciorzędne znaczenie i w najmniejszym Mnie zastanawia inna sprawa, której poświęcono mało zachodu - czy samolot |
|
Data: 2012-03-17 10:17:33 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Smok Eustachy wrote:
No dokładnie zerowe. Kamień leci po paraboli, więc w stanie nieważkości.Kamień też może się wznosić przy zerowej sile nośnej. Nie ma takiejMiernik na kamieniu pokaże wtedy odpowiednie przyśpieszenie. My nie jesteśmy Anodina. Skoro wszystko niedookreślone, to znacyz żeTe raporty nie temu służą. Już to napisałem. Generalnie Do Dupy:Co to w ogóle ma być? http://home.comcast.net/~fotoszop/ks/TU154-brzoza2.jpg Ale policzyłeś to? |
|
Data: 2012-03-17 13:18:31 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 17.03.2012 10:17, Delfino Delphis pisze:
/../ Wystąpienie jednego gościa na komisji w sprawie postępowania śledczych.Generalnie Do Dupy:Co to w ogóle ma być? A co ja MAK? MAK Się powinien altanką zająć najlepiej napuszczająchttp://home.comcast.net/~fotoszop/ks/TU154-brzoza2.jpg experymentalnie na nią strumień z odrzutu. Natomiast co do skrzydła to masz je tu: https://lh6.googleusercontent.com/-pWLIOzp9ZGE/TwCKtV7A4eI/AAAAAAAAGZc/TuWhyqs3FvU/s640/notka2-1.jpg Wniosek jest taki, że broza musiała urządzić sobie pościg za Tutką i ją zaatakować od tyłu. |
|
Data: 2012-03-17 19:35:37 | |
Autor: Endriu | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Natomiast co do skrzydła to masz je tu: Możesz coś więcej na ten temat, tzn jak z powyższych zdjęć można dojść do twojego wniosku ?. -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-03-17 21:41:40 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 17.03.2012 19:35, Endriu pisze:
Nie ma miejsca przecięcia jakiegoś wyraźnego.Natomiast co do skrzydła to masz je tu: http://mdabrowski.salon24.pl/376571,slot http://mdabrowski.salon24.pl/377564,slot-2 |
|
Data: 2012-03-17 10:12:51 | |
Autor: Endriu | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Według mnie przede wszystkim należy opierać się na zarysach wyciętych w Przytnij ty sobie swój pusty łeb baranie ..... -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-03-17 13:21:48 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 17.03.2012 10:12, Endriu pisze:
Sio |
|
Data: 2012-03-17 15:12:30 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Przytnij ty sobie swój pusty łeb baranie ..... W następnych mistrzostwach świata w akrobacji samolotowej ma być nowa figura: beczka smoleńska. Czy na zlinie da radę to zrobić? |
|
Data: 2012-03-17 17:36:59 | |
Autor: V | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-17 02:16, Delfino Delphis pisze:
Słuszne spostrzeżenie, tak mogło być, nie należy tego wykluczać, mogli przeciągnąć, mogli wchodzić na duże kąty jeszcze zanim dostali od brzozy. Sloty jakby całe, wiec mogli dostać od spodu skrzydła, panika, stres, odruch i zerwali strugi, następnie autorotacja zrobiła swoje... V. |
|
Data: 2012-03-17 18:20:42 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 17.03.2012 17:36, V pisze:
Słuszne spostrzeżenie, tak mogło być, nie należy tego wykluczać, mogli Tak dostali 15 metrową brzozą od spodu na wysokości 6m. "Praw fizyki pan nie oszukasz i nie bądź pan głąb" |
|
Data: 2012-03-17 19:05:18 | |
Autor: V | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-17 18:20, Smok Eustachy pisze:
W dniu 17.03.2012 17:36, V pisze: No zgadnij jak to możliwe. Podam Ci klucz: w początkowej fazie istotna jest granica odkształceń sprężystych drzewa, później jej przekroczenie, lot odbywa się tuż nad ziemią, na krytycznym kącie natarcia. Poskładaj to w całość. V. |
|
Data: 2012-03-17 19:34:40 | |
Autor: V | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-17 19:05, V pisze:
W dniu 2012-03-17 18:20, Smok Eustachy pisze: Dodatkowa pomocnicza uwaga. Po charakterze naruszenia spójności drzewa widać, że odkształcenie sprężyste odgrywało kluczową rolę. Nie było tam ścinania -jak to niektórzy profesorowie pokazują. To był udar i przemieszczenie z przekroczeniem granicy sprężystości drzewa. V. |
|
Data: 2012-03-17 22:41:48 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 17.03.2012 19:34, V pisze:
Dodatkowa pomocnicza uwaga. Po charakterze naruszenia spójności drzewa Będzie symulacja, będzie rozmowa. Co to Hypki nie może uruchomić farmy serwerów? Może. Ale nie uruchomi. Bo się nie da uzyskać takiego efektu. |
|
Data: 2012-03-17 23:45:50 | |
Autor: V | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-17 22:41, Smok Eustachy pisze:
W dniu 17.03.2012 19:34, V pisze: Hypki, farma serwerów, super komputery, moce obliczeniowe..., potrzebujesz jakiegoś splendoru? Chcesz zasypać gap wynikający z tego, że materiał, którego bronisz powstał najprawdopodobniej albo z przyjęcia niewłaściwych założeń, albo na zlecenie polityków? Mnie też boli, że nie możemy prowadzić badań po katastrofie Naszego najważniejszego samolotu, że nie mogliśmy nalezycie zabezpieczyć miejsca katastrofy, że wrak jest/był niszczony, rozkradany, do tego stopnia, że możliwe, że nigdy nie wykonamy należycie badań do końca, tak jak to robią inni. To boli, jednak nie upoważnia mnie aby bezrefleksyjnie stwierdzić, że samolot rozpadł się w powietrzu. Nie ma wystarczających danych i nie zostały przeprowadzone szczegółowe badania dotyczące ostatnich chwil lotu, przynajmniej nie przez autorów tej hipotezy. Symulacje i animacje, którymi podpierasz się w dyskusji, ze względu na błędy formalne, nie mają żadnej wartości. V. |
|
Data: 2012-03-18 13:33:47 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 17.03.2012 23:45, V pisze:
/...../ Hypki, farma serwerów, super komputery, moce obliczeniowe...,Od kiedy wymienianie Hypkiego czy komputera to splendor? No widzisz. Skoro założenia: wzięte z Millera są nieprawidłowe to znaczy że raport do kosza. Dobrze, że do tego doszedłeś. Mnie też boli, że nie możemy prowadzić badań po katastrofie Naszego Bezrefleksyjnie? http://img815.imageshack.us/img815/1308/korel.jpg Nie ma wystarczających danych i nie zostały przeprowadzone szczegółowe badania dotycząceJakie znowu błędy formalne? I od kiedy dotyczą rozpadu samolotu? |
|
Data: 2012-03-18 20:22:36 | |
Autor: V | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 2012-03-18 13:33, Smok Eustachy pisze:
W dniu 17.03.2012 23:45, V pisze:Po co wymieniasz czyjeś nazwisko? Co to wnosi do dyskusji? Jaki jest Twój cel? Założenia Komisji Millera/MAK są prawidłowe i spójne z opracowaniami, których Komisja Millera/MAK są autorami. Jeśli jednak te same założenia postanawiasz wykorzystać nie znając i nie rozumiejąc ich znaczenia, opisywanych prze nie wielkości, nie mając pojęcia o sposobie ich gromadzenia i zapisu, dochodzisz do bzdurnych wniosków typu "samolot rozpadł się w powietrzu". > No widzisz. Skoro założenia: wzięte z Millera są nieprawidłowe to znaczy > że raport do kosza. Dobrze, że do tego doszedłeś. Co do mnie, to bardzo Cię proszę, nie wciskaj mi w usta słów, których nie wypowiedziałem. Co dla Ciebie oznaczają te zapisy?
Np. gdybyś pomyślał, doszedłbyś do wniosku, że odłamany od pnia kawałek drzewa nie przeszedł nad poruszającym się z prędkością równa ca 300 km/h skrzydłem, jak to stara się pokazać jedna z zafajdanych symulacji zrobionych przez "profesorów z NASA", ale ja Ci nie powiem dlaczego tak niemogło być. Rozkmiń to sam. Np. gdybyś pomyślał, doszedłbyś do wniosku, że "punktowo" mocowany slot ma prawo złamać się w zupełnie innym miejscu niż łamie się element do którego jest mocowany (tu skrzydło). Też Ci nie powiem dlaczego, ale podpowiem Ci, wyobraź sobie, że mocowanie jest przesunięte względem miejsca przełomu. Dalej już samodzielnie pracuj. Jak rozkminisz, to wywal te wszystkie linki, które do tej pory zapodałeś. Dla mnie jest koniec dyskusji z Tobą. W jednym się pomyliłem, nie jesteś fizykiem, jak to założyłem wcześniej, jesteś politykiem, wiec wybacz, ze mną nie będziesz bił piany. V. |
|
Data: 2012-03-18 21:13:50 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
W dniu 18.03.2012 20:22, V pisze:
/..../ No eksperta który ma tyle do gadania w sprawie. Niechby się wziął za robotę i oglądnął sloty z Klichem zamiast nagrywać drugiego Klicha. To Klicha nagrywał czy Millera? Altankę by przetestowali.Od kiedy wymienianie Hypkiego czy komputera to splendor?Po co wymieniasz czyjeś nazwisko? Co to wnosi do dyskusji? Jaki jest Założenia Komisji Millera/MAK są prawidłowe i spójne z opracowaniami, Taa ja nie mam. Tak sobie tłumacz. Parametry lotu są po to zapisane, żeby można było je odczytać i wiedzieć, jakie były. Stąd skoro są, jakie są to znaczy, że takie są. O proszę: http://m.nowyekran.pl/8b0cf7c7ec74eee09de0b2d354cb343a,0,0.png Generalnie prezentuj symulacje a nie gołosłowne wynurzenia. O fizycznie uzasadnij wybijanie szyb we wraku. 2x pikCo dla Ciebie oznaczają te zapisy?Mnie też boli, że nie możemy prowadzić badań po katastrofie Naszego |
|
Data: 2012-03-16 14:09:30 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pasażera na krótki przelot zabiorę gratis. | |
Paweł Kasztelan wrote:
Jeśli nic nie pokićkałem to samolot w trakcie wykonywania beczki nie Rzeczywiście beczka to jeden z najtrudniejszych elementów akrobacji, gdyż bardzo trudno utrzymać jest jednostajną rotację i kierunek nosa samolotu przy przechodzenie przez przechylenie 90 stopni - samolot ma wtedy tendencję do wpadania w głęboką spiralę. |