Pasażerowie zatrzymali samolot, bo poczuli dym

Data: 2009-07-17 07:22:04
Autor: adam
Pasażerowie zatrzymali samolot, bo poczuli dym
Data: 2009-07-17 07:56:16
Autor: myszek
Pasażerowie zatrzymali samolot, bo poczuli dym
adam wrote:

Fakt, że latanie staje się co raz niebezpieczniejsze

http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/pasazerowie-zatrzymali-samolot-bo-poczuli-dym_102367.html

No to jutro tez nie poleca. Ani pojutrze. W czasie powolnego kolowania
_zawsze_ beda czuli dym...

pozdrowienia

krzys  nawet troche ubawiony

--
_^..^_)_
\      /

Data: 2009-07-20 15:32:59
Autor: Sqeeb
Pasażerowie zatrzymali samolot, bo poczuli dym
On Fri, 17 Jul 2009 07:56:16 +0200
myszek wrote:

No to jutro tez nie poleca. Ani pojutrze. W czasie powolnego kolowania
_zawsze_ beda czuli dym...

Chcesz przez to powiedzieć, że podczas kołowania kabina nie jest
hermetyczna? Skąd ten dym? Silnik(i)? Opony?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-20 14:49:24
Autor: adarek07
myszek wrote:

No to jutro tez nie poleca. Ani pojutrze. W czasie powolnego kolowania
_zawsze_ beda czuli dym...

Chcesz przez to powiedzieć, że podczas kołowania kabina nie jest
hermetyczna? Skąd ten dym? Silnik(i)? Opony?

Nie jest (czyms trzeba oddychac ;). Wielokrotnie czulem dym w czasie kolowania (a gdy juz sie stoi w kolejce w drodze do pasa to praktycznie obowiazkowo ;)

Pozdr,
Darek.

Data: 2009-07-20 17:07:13
Autor: JJR
Pasażerowie zatrzymali samolot, bo poczuli dym
Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisał

No to jutro tez nie poleca. Ani pojutrze. W czasie powolnego kolowania
_zawsze_ beda czuli dym...

Chcesz przez to powiedzieć, że podczas kołowania kabina nie jest
hermetyczna? Skąd ten dym? Silnik(i)? Opony?

Naucz się czytać między wierszami. Ironia unosząca się tam jest tak wyraźna,
jak ten dym co go zawsze już będą czuli :)

--
pzdr,
Jędrzej

Zwijasz? www.zwijaj.pl

Data: 2009-07-20 17:32:32
Autor: Michal Smolnik
Sqeeb pisze:

Chcesz przez to powiedzieć, że podczas kołowania kabina nie jest
hermetyczna? Skąd ten dym? Silnik(i)? Opony?

Nie jestem specjalistą od techniki lotniczej, ale z mojej wiedzy, kabina samolotu pasażerskiego nie jest hermetyczna w żadnej fazie lotu.
"Naziemne" ciśnienie powietrza jest utrzymywane przy pomocy sprężarki (nie regulowanej) i zaworu upustowego (sterowanego tak, aby utrzymać w kabinie stałe ciśnienie).

Pytanie do specjalistów - gdzie jest ta sprężarka? Czy jest to element silnika czy element APU?

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2009-07-20 17:41:33
Autor: FD
Michal Smolnik pisze:

Pytanie do specjalistów - gdzie jest ta sprężarka? Czy jest to element silnika czy element APU?

silnik to taka jedna wielka sprezarka.....

Data: 2009-07-20 17:56:54
Autor: Michal Smolnik
FD pisze:
Michal Smolnik pisze:

Pytanie do specjalistów - gdzie jest ta sprężarka? Czy jest to element silnika czy element APU?

silnik to taka jedna wielka sprezarka.....

Pół silnika to jedna wielka sprężarka, APU też. Ale skąd to powietrze?

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2009-07-20 18:10:23
Autor: myszek
Michal Smolnik wrote:

[...]

Szczerze mowiac, to nie wiem - ale z doswiadczenia wlasnego, gdziekolwiek by byla, przynajmniej 737, manewrujac na wstecznym, zasysa do wnetrza jakies sladowe ilosci spalin i zapach palonej nafty moze byc wyrazny. Zwlaszcza przy bezwietrznej pogodzie.

pozdrowienia

krzys

--
_^..^_)_
\      /

Data: 2009-07-20 18:31:07
Autor: Michal Smolnik
myszek pisze:

[...]

Wiele samolotów tak ma. Podobnie ERJ czy A320.

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2009-07-21 01:54:47
Autor: heja
On 20 Lip, 18:10, myszek <k...@lodz.tpsa.pl> wrote:
Michal Smolnik wrote:
> [...]
> kabinie stałe ciśnienie).

> Pytanie do specjalistów - gdzie jest ta sprężarka? Czy jest to element

Jak swego czasu leciałem A320 Wizza, od startu terkotało jakieś
hałaśliwe urządzenie znajdujące się na wysokości sufitu między
kokpitem a kabiną pasażerską. Przestało w pewnym momencie podczas
zniżania - może to była ta sprężarka, tylko lekko "rozklekotana"?

--
Michał

Pasażerowie zatrzymali samolot, bo poczuli dym