[tech] Pasek rozrzadu 4G63 G4CP - maly problem

Data: 2009-06-10 12:10:58
Autor: Hants
[tech] Pasek rozrzadu 4G63 G4CP - maly problem
Zimny silnik, po kilkunastu godzinach nieodpalania - zdjeta górna oslona:

http://www.4g63.pl/09062009186.jpg
http://www.4g63.pl/09062009187.jpg

Po odpaleniu i rozgrzaniu - wyglada normalnie:

http://www.4g63.pl/09062009191.jpg
http://www.4g63.pl/09062009192.jpg

Pasek zrobil od nowosci okolo 3 tys km a wyglada tak:

http://www.4g63.pl/09062009188.jpg

Co spieprzylem w ustawieniach?

Wszystkie czesci byly oryginalne, nowe i kupowane w ASO
Auto jezdzi normalnie (wczoraj kolejne 600 km)., zadnej poprawy albo pogorszenia osiagów, zawory nie dzwonia..

Pozdrowienia

Data: 2009-06-10 16:06:57
Autor: Cyneq
Hants pisze:
Zimny silnik, po kilkunastu godzinach nieodpalania - zdjeta górna oslona:

http://www.4g63.pl/09062009186.jpg
http://www.4g63.pl/09062009187.jpg

Naciągu paska to Ty w tym miejscu nie sprawdzisz. Naciąg między dwoma stałymi elementami nic nie wnosi. Zobacz co się dzieje w pobliżu napinacza. Masz jakiś obrazek całego rozrządu? Zdjęcie pudełka po pasku wystarczy to Ci powiem gdzie.

Wygląda na to że on naprawdę tak reaguje na temperature... Wygląd z góry też nic nie mówi, lepiej spojrzeć na zęby, ale domyślam się ze aparatu nie wsadzisz tak :)
Może małe lusterko między wałki i wtedy?

--
Cyneq

Data: 2009-06-10 18:42:37
Autor: Hants
"Cyneq" <cyneq@nospam.com> wrote in message news:h0oeq0$9do$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Tu masz wszystko - łacznie z tym jak to zakladałem i zakladam, ale juz naprawde nie wiem, czy jest dobrze..

http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=2746

Manuali znalazlem słownie 4. Kazdy podaje inne rozwiazania. Jestem skołowany - dosłownie :-)

Data: 2009-06-10 17:54:25
Autor: Robert Rędziak
[tech] Pasek rozrzadu 4G63 G4CP - maly problem
On Wed, 10 Jun 2009 18:42:37 +0100, Hants <hants@CUT_ITvp.pl>
wrote:

Manuali znalazlem słownie 4. Kazdy podaje inne rozwiazania. Jestem skołowany - dosłownie :-)

 Idź na http://racingforum.pl -- powinien się tam znaleźć jakiś
 specjalista od 4G63 (w szczególności T :). Tylko ze zdjęciami
 zagazowanego N/A to może nie wyskakuj poza off-topic ;>

 Tam nie ma napinacza hydraulicznego?

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-06-10 19:01:25
Autor: Hants
"Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrnh2vsqh.e8u.rekinlazarus.wkurw.org...

Idź na http://racingforum.pl -- powinien się tam znaleźć jakiś
specjalista od 4G63 (w szczególności T :). Tylko ze zdjęciami
zagazowanego N/A to może nie wyskakuj poza off-topic ;>

 :-)  Turbo tez mu doloze, ale spokojnie - narazie kompletuje czesci :-)

Tam nie ma napinacza hydraulicznego?

Jest. Nowka, nie smigana.

Data: 2009-06-12 14:16:55
Autor: Cyneq
[tech] Pasek rozrzadu 4G63 G4CP - maly problem
Powtarzam, nie sprawdzaj między stałymi elementami, złap go między lewym wałkiem (ssącym?) i napinaczem i spróbuj obrócić (tak jak na jednym z Twoich zdjęć). O ile się powinien dać to Ci niestety nie powiem, nie znam tego silnika, ale jak więcej niż 90 stopni to na pewno źle :)

Pamiętaj o jednym, bo widzę że i na tamtym forum robisz ten bład - to napięcie u góry nie ma nic wspólnego z napinaczem! Zwróć uwagę że odległość między zębami kół na których trzyma się pasek na tym kawałku jest stała i nieregulowalna. Tak samo i ilość zębów paska które tam "wiszą w powietrzu". Tego nie da sie spiepszyć, ani zrobić inaczej.
Chyba że masz tyle siły w jednym paluchu żeby uginając pasek powodować przekręcanie "do siebie" wałków rozrządu.

Jeśli jest inne napięcie na ciepłym inne na zimnym, to jest to własciwość samego paska. Czy tak ma być czy nie, to innna sprawa. Może takie własciwości materiału, może nadmierne zużycie.

--
Cyneq

Data: 2009-06-14 21:36:13
Autor: Hants
"Cyneq" <cyneq@nospam.com> wrote in message news:h0thhr$heo$1nemesis.news.neostrada.pl...

napięcie u góry nie ma nic wspólnego z napinaczem!

Troszkę ma - to najprostszy sposob na stwierdzenie, ze jednak warto zajrzec co tam sie dzieje. :-)
Po konsultacjach z paroma specami dowiedzialem sie, ze to po prostu oznaka zle zalozonego paska. Było zdecydowanie za mocno (przyznaje - nie mam klucza dynamometrycznego 2-3 Nm.)

Naciagniecie poprawilem, juz przejechałem ponad 1000 km, dzisiejsza inspekcja niczego niepokojącego nie wykazała. Mysle, ze jest OK.

Dzieki za podpowiedzi.
H.

[tech] Pasek rozrzadu 4G63 G4CP - maly problem