Pasikowski: Polubi?em Kukli?skiego

Data: 2014-02-02 00:53:17
Autor: miś z okienka
Pasikowski: Polubi?em Kukli?skiego
-- Bohaterem "Jacka Stronga" jest Ryszard Kukliński. (...) Pan pokazuje go jako bohatera.
Tak, i liczę, że film wywoła taki proces, jaki się we mnie samym dokonał w trakcie przygotowań i realizacji. ?Po pierwsze, reagowałem obojętnie, bo przypadki zmiany obozu politycznego po wprowadzeniu stanu wojennego były całkiem liczne, szczególnie w obrębie służby dyplomatycznej. Po drugie, wydałem pospieszny wyrok, z którego to powodu teraz mi strasznie głupio. Myślałem mniej więcej tak: "Sam się pchał na zawodowego, sam złożył przysięgę, zrobił karierę w wojsku i doszedł do najwyższych rang i zaszczytów, a potem zaczął szpiegować dla głównego wroga i zdradził. To jakaś marna postać".  Utwierdził mnie w tym przekonaniu sam pan prezydent Lech Wałęsa, który mówił mniej więcej to samo, a powinien mieć lepszą orientację. (...) Dopiero kilkaset stron przeczytanych dokumentów uzmysłowiło mi, że popełniłem coś, czego nienawidzę i unikam całe życie - wydałem pochopny i krzywdzący osąd.
http://www.rp.pl/artykul/492745,1083549-Wladyslaw-Pasikowski-o-filmie-Jack-Strong.html

Pasikowski: Polubi?em Kukli?skiego