Data: 2010-11-29 17:58:08 | |
Autor: Gabriel 'wilk' | |
Paski sniegowe Put&Go vs lancuchy | |
W dniu 2010-11-29 15:23, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze:
Czesc!To ja ponowie moje pytanie bo chyba watek z przed kilku dni gdzies umknal uwadze: Niedlugo najprawdopodobniej szykuje mi sie wyjazd w Alpy, a ze nigdy nie uzywalem zadnego z nizej wymienionych art. (gdyz nie bylo potrzeby nawet jedzac po gorach w PL i to przy duzych opadach :-) ) to prosze PMSowa brac o rade co wybrac i jakiej firmy, mile widziane opinie userow. Pytam gdyz zapowiadaja sroga zime i duze opady sniegu i boje sie ze nawet dobre zimowki nie dadza sobie rady. I tak: 1)zwykle lancychy, jesli tak to jakiej firmy warto kupic i na co zwracac uwage - wg. mnie skomplikowany montaz i zawsze brudna kurtka itp.? 2) Spikes-Spider - http://www.youtube.com/watch?v=NffCyVcO3ew&feature=related lub http://www.youtube.com/watch?v=G_hndafrj9k&feature=related 3) Konig K-Summit - http://www.youtube.com/watch?v=rIV7DFvTcXY&feature=related lub http://www.youtube.com/watch?v=rIV7DFvTcXY&feature=related 4) opaski sniegowe - http://allegro.pl/lancuchy-sniegowe-nie-nowosc-opaski-sniegowe-a-i1340939646.html lub http://www.youtube.com/watch?v=LdiCcWJniWw lub http://www.youtube.com/watch?v=b1pg99Z5CK4&feature=related 5) inne sugestie mile widziane :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2010-11-29 19:33:36 | |
Autor: Shreek | |
Paski sniegowe Put&Go vs lancuchy | |
Gabriel 'wilk' napisał(a):
2) Spikes-Spider - http://www.youtube.com/watch?v=NffCyVcO3ew&feature=related lub http://www.youtube.com/watch?v=G_hndafrj9k&feature=related Posiadam, używam do podjazdów jak już mi się od¶nieżać nie bardzo chce. A podjazd mam nie do¶ć, że stromy to jeszcze z zakrętem w połowie tak więc z reguły wymiękam dosyć szybko. Nie wiem jak z trwało¶ci± tego podczas długiej jazdy ale na wygrzebywanie się z zasp rewelacja. Czas założenia to kilkana¶cie sekund. Ja w sezonie to nawet nie zakładam tych osdobnych plastików na mocowanie. Wady: - zajmuje sporo miejsca w bagażniku - praktycznie tyle ile dojazdówka. - trzeba zamontować ten cały kołpak do flegi co o ile nie jest specjaln± filozofi± to w przypadku złapania gumy wymiana koła będzie istotnie dłuższa (praktcznie do odkręcenia i ponownego przykręcenia jest dodatkowo 2 x tyle ¶rub ile masz w kole). -- M. |
|
Data: 2010-12-01 12:35:57 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Paski sniegowe Put&Go vs lancuchy | |
Gabriel 'wilk' wrote:
W dniu 2010-11-29 15:23, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze: Nie do końca zwykłe -- łańcuchy firmy Panek. Mają dobrze wymyślony sposób montowania -- bez "przytulania się" do koła (żeby zapiąć "obręcz" po wewnętrznej stronie) i bez następującej po tym walki z gumowym "samonaciągaczem" który na mrozie stwardniał a jednocześnie wymyka się ze zgrabiałych palców [*]. W Pankach jest genialnie proste rozwiązanie pozwalające na zapięcie łańcucha bez przytulania się do koła -- po prostu z łańcuchem dostarczany jest kawałek zwykłego drutu który zaczepiasz za ucho po jednej stronie i przekładasz za kołem po czym wygodnie zapinasz zamek mimośrodowy dołączonym kluczem (naciąg jest mocny a nie wymaga szarpania się z jakimś wyślizgującym się badziewiem). [*] "samonaciągacz" to typowe rozwiązanie w dzisiejszych łańcuchach sprzedawanych we wszelkich Norauto i innych stacjach benzynowych. Nie trzeba jak kiedyś na łańcuch najeżdżać. Ale I tak najpierw wytytłać "przytulając" do opony żeby po drugiej stronie zapiąć "obręcz" - opaskę ze stalowej plecionki. A dopiero jak się wytytłasz i ręce zgrabieją to trzeba naciągnąć i zapiąć taki kawałek gumy (który jest wtedy sztywny i wymyka się z palców (bo jest dodatkowo uwalany w brei która go "smaruje"). 2) Spikes-Spider - http://www.youtube.com/watch?v=NffCyVcO3ew&feature=related lub http://www.youtube.com/watch?v=G_hndafrj9k&feature=related Wygląda sensowanie tylko musi dużo miejsca (tyle co zapas) zabierać w samochodzie. 3) Konig K-Summit - http://www.youtube.com/watch?v=rIV7DFvTcXY&feature=related lub http://www.youtube.com/watch?v=rIV7DFvTcXY&feature=related Ciekawe jak to wygląda naprawdę a nie w animacji komputerowej. Te pałąki wyglądają delikatnie. Ale firma porządna, to i może porządne. 4) opaski sniegowe - http://allegro.pl/lancuchy-sniegowe-nie-nowosc-opaski-sniegowe-a-i1340939646.html lub http://www.youtube.com/watch?v=LdiCcWJniWw lub http://www.youtube.com/watch?v=b1pg99Z5CK4&feature=related Wygląda badziewnie i zakładanie brudne jak zakładanie łańcuchów. 5) inne sugestie mile widziane :-) porządne łańcuchy j.w. A poza tym zwykle wystarczają po prostu zimówki. Do tej pory tylko w jednym sezonie musiałem używać łańcuchów (za to kilkukrotnie). I jedna uwaga: łańcuchy jak już są, to mają być porządne. Zerwany łańcuch za 50zł może narobić szkód za parę tysięcy. Jak pęknie to jest szansa granicząca z pewnością[**], że się owinie po wewnętrznej stronie koła i pourywa co się tylko mu urwać uda, a samochód prosto do warsztatu jak po dzwonie -- o własnych siłach nie ruszy. [**] - łańcuchy zwykle mają po wewnętrznej stronie obręcz/opaskę ze stalowej plecionki, która jest najmocniejszym elementem takiego łańcucha, a w dodatku nie jest na samej powierzchni toczenia a z boku, więc nie ma co jej przeciąć. Jak coś się ma puścić to puści ogniwo na powierzchni toczenia albo (badziewny) zamek od zewnętrznej strony opony. W efekcie łańcuch leci za koło i tam robi "porządek". pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |